[quote="Filipos"]Při sestování loadsheetů - což je dokument, v němž jsou všechny tyto hmotnosti zaznamenány a který vytváří místní handling - se používají pro určování hmotnosti pasažérů tabulkové hodnoty. Jsou různé pro muže, ženy, děti, ale více se to už nerozlišuje (třeba na tlusté, tj. "více 3D" a hubené, tj. "méně 3D", i když v USA by to bylo asi na pováženou...). Skutečná hmotnost letadla se tedy může poměrně dost lišit od papírové hodnoty, což mi připadne poměrně paradoxní, když si vezmeme, jak přesné výpočty se pak s nepřesnou hmotností provádí.
Loadsheet předá posádce zaměstnanec handlingu; většinou vleze do letadla, vejde do kokpitu a tento papír - pokud vím tak bez obálky - dá kapitánovi. Toto se děje většinou pár minut před odletem. Následuje pak počítání vzletových parametrů na noteboocích, vkládání těchto dat a rychlostí do FMS, nastavování bugů na rychloměrech atd. Ovšem konkrétní postup záleží na dost okolnostech a nelze ho jednoznačně stanovit.
Do letadla samozřejmě vstupuje první posádka; FC musí být v letadle 20 minut před EOBT (estimated off-block time, očekávaný čas začátku vytlačování), CC pak 30 minut, ale většinou tam jdou společně - takto to funguje u ČSA, někde to může být jinačí. Pasažéři pak nastupují podle okolonstí, ale vždy až po natankování paliva, takže dejme tomu cca 10-15 minut před časem EOBT.[/quote]
Jinak jsem odkoukal, že s loadsheetem se dává taky SPECIAL LOAD NOTIFICATION ( snad nebezpečný náklad nebo něco speciálního

) , ten chlápek tam dorazí myslím z gatu, ze stanoviště jak se projížděj palubky a nosí jen ty papíry bez obálek
