VACC-CZ Fórum se přesunulo na Discord

Toto fórum již není aktivní, protože jsme naši komunitu přesunuli na modernější a interaktivnější platformu Discord. Fórum ale zůstává dostupné jako cenný archiv plný historie VACC-CZ, užitečných rad a informací. Chcete-li se připojit na náš Discord server, postupujte následovně:

1. Navštivte stránku VATSIM Community Hub na adrese https://community.vatsim.net/.
2. Přihlaste se ke svému VATSIM účtu.
3. Vyberte server "VACC Czechia" a připojte se.

Těšíme se na vás na Discordu!




VACC-CZ Forum Has Moved to Discord

This forum is no longer active as we’ve moved our community to the more interactive and modern platform, Discord. However, the forum remains accessible as a valuable archive of VACC-CZ history, helpful tips, and information. To join us on Discord, follow these steps:

1. Visit the VATSIM Community Hub at https://community.vatsim.net/.
2. Log in with your VATSIM account.
3. Select the "VACC Czechia" server and join.

We look forward to seeing you on Discord!
Informace o sletech a akcích u nás a v zahraničí, briefingy i debriefingy. / Fly-ins and events
#71873
[quote="Roman Szotkovski"]Jo jo, dlouho dlouho nebyla dráha 13/31 aktivní a pojíždění přes ni nebyl problém. Jakmile po několika měsících je opět v provozu, jakoby byla Ruzyně úplně jiné letiště. :-)[/quote]

není - POZOR, nezaměňovat s dráhou 04/22 - ta je totiž zavřená permanentně, proto se nepovoluje. Ale i kdyby 13/31 zavřeli na půl roku kvůli přestavbě, bude se přes ní dál povolovat, protože není zavřená na věčné časy.
#71878
Puff.. Notam nenotam, bez explicitního povolení ATC nebudeme nikdy na žádném letišti žádnou dráhu křižovat, pokud si nejsme 1000% jisti, že to udělat můžeme. To bez výhrady platí pro 13/31, ale např taky v Bratislavě, Frankfurtu, Bruselu, Varšavě.... (dosaď)
Ve svém osobním landing briefing pro MCC mám pro FO vždycky tuhle poznámku: \"Remind me if I don\'t said so, that we are or we are not to clear cross RWY XY. A když se blížíme: \"Cleared to cross, confirm.\" \"Affirm\".
JE to odpovědnost posádky, nikoliv ATC. PZ dělal vše správně. Piloti nikoliv.
By Roman Szotkovski
#71880
No - já na to musel zareagovat, jelikož to bylo vůbec poprvé, co si mě Ground a Tower předali už před křížením dráhy 13/31 - to byla ta hlavní změna oproti dosavadnímu trendu. Doposud, co jsem lítal, si mě vždycky když byli GND a TWR, předávali až u vyčkávacího místa 06, ne dřív. Sám jsem zvědavý, kdy poletím z dráhy 13 nebo 31.
#71883
RS - tvůj případ jsem sledoval, tys zastavil asi metr čumákem za HP, takže se tě to moc netýká.. Pokud jsi měl v úmysl 31 křížit, je to chyba, ale dostatečně rychle jsi zareagoval a zastavil. Hodnotím malým plus. Krom toho tam opravdu dneska z 13 dva odlety byly a tam by byl problem. Toto týká se jiných, převládali Skytravel, ti to přejeli snad všichni.
By Roman Szotkovski
#71886
No právě - proč bych nemohl chtít letět do Bratislavy z dráhy 13? nemusel bych se ve vzduchu tolik přetáčet :-)

krom toho jsem ještě nikdy neletěl na VATSIMu příletovku nebo odletovku na dráhu 13 nebo 31 :-)

Toto je třeba trošku potrénovat, nemyslíte?
#71887
[quote="Jindra"]RS - tvůj případ jsem sledoval, tys zastavil asi metr čumákem za HP, takže se tě to moc netýká.. Pokud jsi měl v úmysl 31 křížit, je to chyba, ale dostatečně rychle jsi zareagoval a zastavil. Hodnotím malým plus. Krom toho tam opravdu dneska z 13 dva odlety byly a tam by byl problem. Toto týká se jiných, převládali Skytravel, ti to přejeli snad všichni.[/quote]

jmenovitě si pamatuju CSA966, ale tam by se asi nikdo nedivil, pak TVS110, TVS254, TVS255 a QFA 670, tahle sekvence byla fakt drsná, skoro jako kdyby to bylo domluvené
#71888
[quote="Roman Szotkovski"]Toto je třeba trošku potrénovat, nemyslíte?[/quote]
VATSIM neVATSIM, letadlo bys měl dokázat ukočírovat bez ohledu na dráhu v užívání! Proto občas dělám base training (jako např dneska (včera), když už byla posice DEL zbytečná). Nakonec je ale třeba doplnit, že ti ATC kvůli provozu některé úmysly nemusí povolit. Říkám to furt dokola, my ATC tu nejsme abychom piloti někam "vedli", nebo za ně cokoliv rozhodovali. PIC (Pilot In Command > Velitel letu > Ty) má jedinou a poslední autoritu v rozhodování co má posádka za úmylsy > o kterých ovšem musíš informovat ATC a to i ve stavech nouze. Jinak, pokud jen trochu možno, řídící Ti vždycky vyhoví.
#71889
[quote="Jindra"]To jsi toho moc nepochopil :-) Proč Cessna? Proč by 13 nemohl chtít třeba Boeing? ;-)[/quote]

pochopil, ale jako Cessně bych mu to nabídl rovnou, kdežto jako Boeing by si o to musel říct a v dnešním provozu by asi šel stejně na 06.
#71893
jestli polovina letadel bez povolení přejela 13, tak to je sice primárně chyba pilota, ale zodpovídá za to gnd. Pokud se to stává u každého druhého letadla, musí se zamyslet co dělá špatně a jak instrukcí změnit aby splnila svůj účel.
#71897
[quote="amalka"]No to nebude, pokud je zavřená NOTAMem (jako dráha 04/22), tak se přes ni povolovat nebude žejo...[/quote]

jako máš na mysli uzavírku kvůli údržbě..? jestli jo, tak to povolovat bude.. dokud tam budou červený tabla, červený nápisy "RWY AHEAD" a wig-wagy, tak to povolovat budou..
#71904
[quote="roadmonster"]
CSA593, TVS 254 i 255 + ještě tři další z ciziny: Pokud nemáte výslovně povoleno vykřižování 13/31, automaticky stojíte před. Pokud vám to GND nepovolil v taxi instructions, má to svůj důvod - dneska jsme s TWR předávali před dráhou s tím, že si na ni bude pouštět letadla podle situace. Mohl tam taky mít přílet a došlo by ke katastrofě, která nám unikla jenom díky tomu, že si tam tváří v tvář neovladatelné pojíždějící frontě žádný přílet nepustil.
Poučení pro GND: Příště to vám podobným budu radši výslovně zdůrazňovat :P
[/quote]

V Ruzyni ten hold short řídící výslovně zdůrazňují. Taxi via H, F, E hold short of rwy 31.
#71974
[quote="Gelba"]Hm mezi těmi co to přejeli jsem byl bohužel i já :)...Jinak se omlovám za odlet z Brna že jsem si nepřečetl SOPy a hlásil se po vzletu APP.[/quote]

No neomlouvej se ale za nepřečtení SOPu. Tam právě o přelaďování není ani slovo. LKPR je jediná vyjímka, kde je právě předpisem dáno, že automaticky po vzletu ladíte někoho jiného. Všude jinde platí, že nelze aktuální frekvenci opustit bez pokynu (nebo svolení) ATC.
#71986
[quote="amalka"][quote="Gelba"]Hm mezi těmi co to přejeli jsem byl bohužel i já :)...Jinak se omlovám za odlet z Brna že jsem si nepřečetl SOPy a hlásil se po vzletu APP.[/quote]

No neomlouvej se ale za nepřečtení SOPu. Tam právě o přelaďování není ani slovo. LKPR je jediná vyjímka, kde je právě předpisem dáno, že automaticky po vzletu ladíte někoho jiného. Všude jinde platí, že nelze aktuální frekvenci opustit bez pokynu (nebo svolení) ATC.[/quote]

Takže to znamená že "po vzletu" kdekoli jinde v zahraničí budu hlásit na TWR?
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 25