VACC-CZ Fórum se přesunulo na Discord

Toto fórum již není aktivní, protože jsme naši komunitu přesunuli na modernější a interaktivnější platformu Discord. Fórum ale zůstává dostupné jako cenný archiv plný historie VACC-CZ, užitečných rad a informací. Chcete-li se připojit na náš Discord server, postupujte následovně:

1. Navštivte stránku VATSIM Community Hub na adrese https://community.vatsim.net/.
2. Přihlaste se ke svému VATSIM účtu.
3. Vyberte server "VACC Czechia" a připojte se.

Těšíme se na vás na Discordu!




VACC-CZ Forum Has Moved to Discord

This forum is no longer active as we’ve moved our community to the more interactive and modern platform, Discord. However, the forum remains accessible as a valuable archive of VACC-CZ history, helpful tips, and information. To join us on Discord, follow these steps:

1. Visit the VATSIM Community Hub at https://community.vatsim.net/.
2. Log in with your VATSIM account.
3. Select the "VACC Czechia" server and join.

We look forward to seeing you on Discord!
Informace o sletech a akcích u nás a v zahraničí, briefingy i debriefingy. / Fly-ins and events
#71785
Obrázek

Vážení piloti,

mám tu čest Vám oficiálně oznámit, že pravidelný Czech On-line Day (COD), bude po prázdninové přestávce pokračovat.



Jako dny,

kdy bude v letové sezóně 2010/2011

garantováno pokrytí českého FIR

nejméně několika řídícími byly stanoveny

středa a neděle, vždy od 20 hodin místního času.



Přitom středa byla vybrána jako „obyčejný“ sletový večer, naopak neděle jako večer tématický, kdy se Vám místní řídící ve spolupráci s ČSAv budou snažit vymyslet nějaký zapeklitý program (SRA, non-RNAV, NDB-DME apch... atd.).

V obou dnech pak bude probíhat intenzivní výcvik nových řídících (i letos máme poměrně hodně želízek v ohni), a proto Vás žádám, abyste se účastnili hojně, protože bez Vás výcvik dokončit jednoduše nejde.

První COD této sezóny se bude konat tuto středu (8. 9.). Rozjezd bude možná trošku pomalejší, protože mnozí piloti a řídící jsou momentálně nezvěstní, vrací se z dovolených nebo popíjí burčák. V nějakých dvou až třech týdnech by se ale situace měla ustálit a mnou popsaný režim by měl začít naplno fungovat.


---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Jako vždy přidávám i několik základních informací zejména pro piloty, kteří začínají.

MAPY: mapy platné pro VATSIM najdete na stránce PILOTS. Na tuto podstránku se dostanate kliknutím na odkaz \"Pilots\" na liště nahoře na www.vacc-cz.org.

POZOR! Mapy platné v současném reálném letectví nemusí být totožné s mapami zde na VATSIM. Některé reálné změny se zde odráží s jistým zpožděním. Proto prosím používejte výhradně mapy publikované na výše uvedeném odkazu.

POSTUPY a MANUALY: postupy pro jednotlivá letiště a různé návody pro komunikaci a navigaci najdete na stránce Pilotstudy, na kterou se dostanete kliknutím na odkaz \"Pilot Study\" , vždy vlevo v tabulce odkazů pro piloty (Pilots).

Základní sada manuálů je v sekci Basic Studying a jsou to:
- IFR Komunikace pro začátečníky - obsahuje sumář komunikace pro obvyklý IFR let, lze v podstatě podle něj letět naslepo,
- SOPs , což jsou standardní provozní postupy pro jednotlivá IFR letiště v ČR, obsahují základní přehled, co a kde na kterém letišti je a co není dovoleno, tyto texty jsou v angličtině a lze je považovat za velmi dobrý úvod do letecké angličtiny.

Manuály a rady pro úplné nováčky:
- na adrese Školička najdete srozumitelně vysvětlené základy pro virtuální létání, jejichž znalost se automaticky předpokládá již před prvním letem online, prosím nepodceňujte to, jsou to opravdové základy,
- na adrese VACC CZ Forum - Škola Pilotů také najdete vysvětlení mnoha věcí potřebných k létání,
- na adrese http://www.vacc-cz.org/forum/viewtopic.php?id=3601 najdete základní požadavky na vás, váš simulátor, vaše HW i SW pro létání na VATSIMU.

Zdroj: text vznikl dle předlohy loňské uvítacího slova PS.
#71790
Jen doplním, že na první COD - zítra - se očekává kompletní obsazení Ruzyňského letiště, tj. DEL, GND, TWR, APP. CTR zatím není 100% potvrzeno, protože bohužel téměř všechny CTR řídící (a další na zemi) postihl jakýsi zvláštní druh virózy, při které se hodně smrká a kašle, tj. blbě mluví (Potvrzeno u mne, RR, MQ, JD). S okamžitou platností se tedy zakazuje použití fráze \"Zkouška spojení\" :-))

V jednání je pokrytí Morava_Radar (Typicki LKTB_APP, do jehož kompetence by měl spadat i Leoš Janáček (LKMT)).

Takže opráčit berani a jinou zvěř a zítra kolem osmé se na vás těšíme! :-)
#71817
Díky pánové, a zároveň se omlouvám ze dneška, jelikož provádím na bázi ve Stříbře (cca 18NM W Plzně) výkopové práce nového příbytku. Na neděli, pokud to stihnu, přichystam nějakou nestandardní operaci ve FIRu LKAA. Neb jak jsem slíbil PB, EMG operace jsou více než žádoucí, takže se můžete těšit.

Naslyš, PP :)
#71837
[quote="ADIO man"][quote="roadmonster"]Nemáme banner na vroutu, tvoří někdo?[/quote]

Co se týče bannerů pár sem jich dělal pro PS. Mám, už i návrh na COD, jenže PS neni k dostižení.[/quote]

PS je momentálně nezvěstný, pokud něco máš, pošli to mně. (způsob: kontaktuj mě na mailu přes fórum, odpovím, pošleš obratem)
#71848
Tak co, jak hodnotíte dnešek? Já (LKTB_APP) jsem nadšen, provoz luxusní, obsazení ATC lámalo historické rekordy (LKMT_APP, LKTB_APP a LKTB_TWR jsme už dlouho neměli), nemám si na co stěžovat. Piloti předváděli poměrně slušné výkony i při příletech na rwy 10, na kterou je tam dost málo místa. Jen tak dál a na jaře jsou vACC-CZ řídící vydrilování na nadreálnou úroveň :P
#71858
Krása...
Jenom v Brně mám problém to vyklesat. Tam člověk musí mít nad BITSI tak 180 knotů, aby to mohl pustit dolů. Dnes jsem měl s ohledem na provoz za mnou nějakých 220 a nevyšlo to.
Pořád jdu na přiblížení VOR/DME nějak šejdrem. Existuje někde úprava scenérky s reálnou polohou majáku??
By Roman Szotkovski
#71859
Ahoj

Teda ne, že bych si chtěl stěžovat, ale čekat několik minut na to, až budu moct vytláčet od stojánky, to jsem tu hodně dlouho neviděl :-)

Nejdřív to byla zahlcená frekvence, potom 4 letadla, co přijížděla nebo odjížděla od stojánky a pak ještě zdrbáno za to, že jsem nedostal povolení ke křížení dráhy 31 - docela hustý.

Už se těším, co bude v neděli. Začíná to být jako na pořádně vytíženém letišti, což se dneska nadmíru povedlo. U té příležitosti bych se chtěl omluvit za to, že jsem po bodu AKEVA nesmyslně začal točit k dráze 06. Bylo to způsobeno tím, že jsem zapomněl vypnout vasFMC, když jsem minul AKEVA.

Jinak paráda, musím to pochválit. Už dlouho jsem nebyl ve frontě na přistávání :-)
Prozradíte, co bude v neděli? - tedy jaký tématický večírek na uvítanou se sezonou 2010/2011?
#71861
Ze země taky, děkujeme za provoz.
Současně omluvte pár minor problémků na GND, studenta ve výcviku PZ, kterého jsem si vzal na parádu, jsem díky mohutnému provozu (pokud se nepletu 32 odletů - přílety jsem nestíhal sledovat) nestíhal jako DELivery chvílema vůbec sledovat.
Ještě jednou děkujeme za massivní provoz!!
Program na neděli dáme, jakmile si trochu oddychneme :-)
#71862
[quote="Roman Szotkovski"]
Teda ne, že bych si chtěl stěžovat, ale čekat několik minut na to, až budu moct vytláčet od stojánky, to jsem tu hodně dlouho neviděl :-)
Nejdřív to byla zahlcená frekvence, potom 4 letadla, co přijížděla nebo odjížděla od stojánky a pak ještě zdrbáno za to, že jsem nedostal povolení ke křížení dráhy 31 - docela hustý.
[/quote]

hoj, vytlačení od stojánky bylo částečně zaviněno provozem a částečně nešikovností GND ve výcviku, který si za tebe nechal vytlačit letadlo, které potom samo čekalo na uvolnění trasy na taxi

Ad křižování RWY13/31 - myslím, že k tomu TWR možná ještě něco dopíše, ale dneska OBROVSKÝ PROBLÉM. V reálu by byli 4 piloti rovnou bez licence a za mřížemi za obecné ohrožení + možná pár set mrtvých jako na Los Rodeos.

CSA593, TVS 254 i 255 + ještě tři další z ciziny: Pokud nemáte výslovně povoleno vykřižování 13/31, automaticky stojíte před. Pokud vám to GND nepovolil v taxi instructions, má to svůj důvod - dneska jsme s TWR předávali před dráhou s tím, že si na ni bude pouštět letadla podle situace. Mohl tam taky mít přílet a došlo by ke katastrofě, která nám unikla jenom díky tomu, že si tam tváří v tvář neovladatelné pojíždějící frontě žádný přílet nepustil.

Poučení pro GND: Příště to vám podobným budu radši výslovně zdůrazňovat :P

(jinak aby to neznělo jakože nad váma ohrnuju nos - díky za super provoz, kromě tohoto problému jsem byl nejslabším článkem řetězu já ;) )
#71863
[quote="Pavel"]LKMT_APP, LKTB_APP a LKTB_TWR jsme už dlouho neměli[/quote]
Takže to shrňme:
LKPR_DEL, LKPR_GND, LKPR_TWR, LKPR_APP
LKTB_TWR, LKTB_APP
LKMT_APP
LKAA_CTR

8ks s tím, že hrozilo obsazení LKAA_E_CTR panem JaV, který teda bohužel nakonek nebyl. Pokud to tento rok takto půjde dál, máme se na co těšit :-)
#71864
za LKPR_TWR bych rád poděkoval všemu poletujícímu osazenstvu za skvělý provoz. Doufám, že takto bude pokračovat i celou zimní sezonu.

Pro nováčky (a chronické protiproudaře) jen dodám, že aktivní dráha (13/31) se smí přejet až po instrukci ATCo narozdíl od neaktivní (04/22).

EDIT: tady než někdo něco napíše, tak to za něj vyřeší jiní :)
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 25