By Tommy - 21 čer 2010, 16:00
- 21 čer 2010, 16:00
#68947
[quote="rc_czech"]Jedna se o bocni slozku vetru.
Rychlost (silu) vetru si rozlozis na slozku bocni a celni.
V pripade drahy s kurzem 240:
Vitr 240/10 - celni slozka 10, bocni 0
Vitr 285/10 - celni slozka 7, bocni taky 7
Vitr 330/10 - celni slozka 0, bocni 10
[img=rozklad sil]http://upload.wikimedia.org/wikipedia/c ... ad_sil.PNG[/img]
Letime ve smeru F2
Fouka vitr F1
Fs Celni slozka
Fg Bocni slozka[/quote]
Ahoj, koukám na ten vzorec, a nevím kde se vzalo to 7 boční i 7 čelní. Zkoušel jsem tohle:
RWY:240°
WIND:285° (O SÍLE 10 KTS )
285°-240°=45°/10KTS To by bylo: boční složka 5; čelní 5 Výpočet (technika) je sice děsivý (hodlám to zlepšit
) ale myslím si že by se těch 10uzlů mělo dělit 2 a ne něčím, z čeho vyjde 7. Jestli je to blbě, tak mi to uveďte na pravou míru, protože
jsem asi nechápavý na matiku a takovýhle věci, takže bych byl rád, kdyby mi to někdo vysvětlil, Dík
Rychlost (silu) vetru si rozlozis na slozku bocni a celni.
V pripade drahy s kurzem 240:
Vitr 240/10 - celni slozka 10, bocni 0
Vitr 285/10 - celni slozka 7, bocni taky 7
Vitr 330/10 - celni slozka 0, bocni 10
[img=rozklad sil]http://upload.wikimedia.org/wikipedia/c ... ad_sil.PNG[/img]
Letime ve smeru F2
Fouka vitr F1
Fs Celni slozka
Fg Bocni slozka[/quote]
Ahoj, koukám na ten vzorec, a nevím kde se vzalo to 7 boční i 7 čelní. Zkoušel jsem tohle:
RWY:240°
WIND:285° (O SÍLE 10 KTS )
285°-240°=45°/10KTS To by bylo: boční složka 5; čelní 5 Výpočet (technika) je sice děsivý (hodlám to zlepšit

jsem asi nechápavý na matiku a takovýhle věci, takže bych byl rád, kdyby mi to někdo vysvětlil, Dík
