VACC-CZ Fórum se přesunulo na Discord

Toto fórum již není aktivní, protože jsme naši komunitu přesunuli na modernější a interaktivnější platformu Discord. Fórum ale zůstává dostupné jako cenný archiv plný historie VACC-CZ, užitečných rad a informací. Chcete-li se připojit na náš Discord server, postupujte následovně:

1. Navštivte stránku VATSIM Community Hub na adrese https://community.vatsim.net/.
2. Přihlaste se ke svému VATSIM účtu.
3. Vyberte server "VACC Czechia" a připojte se.

Těšíme se na vás na Discordu!




VACC-CZ Forum Has Moved to Discord

This forum is no longer active as we’ve moved our community to the more interactive and modern platform, Discord. However, the forum remains accessible as a valuable archive of VACC-CZ history, helpful tips, and information. To join us on Discord, follow these steps:

1. Visit the VATSIM Community Hub at https://community.vatsim.net/.
2. Log in with your VATSIM account.
3. Select the "VACC Czechia" server and join.

We look forward to seeing you on Discord!
Oficiální fórum Czech Airlines Virtual.
#68543
[quote="Norman Ramsey Briggs"]Že není VACC-SAG, je sice hezký, ale zůstává otázka, proč není VACC-SAG. Co umí prachobyčejní esesáci z říše, nezvládne šikovná ruka člena VACC-CZ? Víme, že zvládne.[/quote]

Nechápu.
Uvedená skutečnost, jak se určuje na jakémkoliv letišti dráha v užívání je obecné pravidlo a není třeba to vypisovat ke každému letišti. Pokud je přítomen ATC, má k dospozici vlastní nástroje, jak dráhu určit, pilotovi do toho nic není, pokud není, použije pilot výše uvedené a pak pravidlo, o limitech svého letadla pro boční složku větru.
By Norman Ramsey Briggs
#68546
Sorry, to jsem zase jednou rychleji psal, než myslel. Člověk taky má něco určit sám a ne si vše přečíst.

To Kendy: Vidíš, že umím také přiznat chybu?
#68548
[quote="Norman Ramsey Briggs"]Že není VACC-SAG, je sice hezký, ale zůstává otázka, proč není VACC-SAG. Co umí prachobyčejní esesáci z říše, nezvládne šikovná ruka člena VACC-CZ? Víme, že zvládne.[/quote]

Už to nehul. Běžnému západoněmeckému soudruhovi nesaháš ani po kotníky.
By radek22
#68566
Jeste bych mel otazku,mam wilco b735 a u neho problem.Kdyz mam plynovou paku na nule,stale maji motory tah,sice maly ale letadlo popojizdi stale.ma nekdo stejny problem?Diky
#68582
Radek> treba skusit ako napisal Michal, stlacit F1 a pokial to prestane, treba pozriet kalibraciu Joysticku, bude tam nepresnost. Pokial to F1 nevyriesila, tak je to addonom, niektore mozu simulovat minimalny tah aj pri stiahnutom power, nemam ale skusenost :)
#68586
To je výhradně záležitost kalibrace joysticku. Pokud nepomůže překalibrace, zkuste odpojit (vytáhnout z PC) a znovu zapojit, tím by se měl vyresetovat. Pokud nepomůže ani to, pak lze zvětšit null zone (zónu ve které se jakýkoliv pohyb bere pořád ještě jako nula). Ta nulová zóna jde nastavit imho buď přímo ve FS nebo prostřednictvím FSUIPC (to jde určitě, akorát nevím jestli není potřeba registrované FSUIPC)
By radek22
#68588
Tak dobře ale ono mi to tolik nevadí :) a ještě otázku u csav jako pilot bych měl skusit radši fs9 nebo fsx?Jak vidím většina obrázků v galerii pocháází z fsx ale tase na ní nejde více scenerek od Aerosoftu když bych potom mohl lítat už ven?Jaký máte vy? Díky :)
#68592
[quote="Tommy"][quote="ADIO man"]Jo Wilco to dělá. Pomůže stisk F1, ale stejně mám pocit, že to letadlo se trochu hýbe dopředu.[/quote]
Nebo zkus kratitčce zmáčknout F2 .[/quote]
??? Tím se spustí reversy. F1 je idle. Pokud se mu plynové páky hýbou (nejsou v poloze idle), je nutné překalibrovati joy. Pokud se i tak letadlo hýbe (je to koneckonců známý bug nejen u tohoto letadla), a pokud hrozí kolize např. s před ním stojícím letadlem, lze kousek pushnout (Shift-P).
#68593
[quote="radek22"]Tak dobře ale ono mi to tolik nevadí :) a ještě otázku u csav jako pilot bych měl skusit radši fs9 nebo fsx?Jak vidím většina obrázků v galerii pocháází z fsx ale tase na ní nejde více scenerek od Aerosoftu když bych potom mohl lítat už ven?Jaký máte vy? Díky :)[/quote]

Nelze jednoznačně doporučit jedno nebo druhé. Osobně provozuji FSX, za cenu pár kompromisů v oblasti addonů a nutnosti mít výkonný hardware, odměnou je hezčí vzhled a pro mě subjektivně větší komfort při používání.
#68594
Jako upozorňuju, že reálná prázdná nebo lehce naložená 737ka (a nejen ta) pojíždí i na volnoběh, takže to nutně ani bug být nemusí. Samozřejmě nemluvím o zatažených parkovacích brzdách, ale o těch se Radek nezmiňoval. Takže když se zastaví, okamžitě zatáhnout parkovací brzdu. Pokud letadlo nadále pojíždí, je to bug (který jsem teda osobně nepozoroval).
#68595
[quote="Jindra"][quote="Tommy"][quote="ADIO man"]Jo Wilco to dělá. Pomůže stisk F1, ale stejně mám pocit, že to letadlo se trochu hýbe dopředu.[/quote]
Nebo zkus kratitčce zmáčknout F2 .[/quote]
??? Tím se spustí reversy. F1 je idle. Pokud se mu plynové páky hýbou (nejsou v poloze idle), je nutné překalibrovati joy. Pokud se i tak letadlo hýbe (je to koneckonců známý bug nejen u tohoto letadla), a pokud hrozí kolize např. s před ním stojícím letadlem, lze kousek pushnout (Shift-P).[/quote][quote="Filipos"]Jako upozorňuju, že reálná prázdná nebo lehce naložená 737ka (a nejen ta) pojíždí i na volnoběh, takže to nutně ani bug být nemusí. Samozřejmě nemluvím o zatažených parkovacích brzdách, ale o těch se Radek nezmiňoval. Takže když se zastaví, okamžitě zatáhnout parkovací brzdu. Pokud letadlo nadále pojíždí, je to bug (který jsem teda osobně nepozoroval).[/quote] Takže z toho plyne, že když chceš stát na místě tak si tam hoď parkovačky :)
#68598
[quote="Tommy"]Takže z toho plyne, že když chceš stát na místě tak si tam hoď parkovačky :)[/quote]

Nebo jednoduše drž brzdu provozní ne? Aspoň to máš víc reálný, když ti to letadlo trochu popojíždí..Ve skutečnosti, když piloti stojí na místě, tak jsou taky na brzdách ne?
Jinak je pravda, že pokud je málo naložená 735, tak mě taky na volnoběh popojíždí...a to mam joy v pořádku.
#68601
Ano. Na druhou stranu pokud už aktivuješ parkovací brzdu v destinaci při pojíždějí (třeba aby ses podíval do mapky kudy vede cesta), tak vyjma toho, že se flight log ukončí na pojížděčce, se zas tak nic strašného nestane - let bude uznán i tak.
#68611
Obecně se k tomuto problému vyjadřoval kdysi DC tak, že skutečnost, že letadlo vykazuje nenulový dopředný tah a i \"samo pojíždí\" při stažení na IDLE , je správná, a je nějak v souladu s realitou.

Správné řešení je tedy při požadavku na zastavení letadla při běžících motorech používat parkovací brzdy/špalky.
#68614
[quote="PavelS"]Obecně se k tomuto problému vyjadřoval kdysi DC tak, že skutečnost, že letadlo vykazuje nenulový dopředný tah a i "samo pojíždí" při stažení na IDLE , je správná, a je nějak v souladu s realitou.[/quote]

To je mimochodem třeba i důvod používání idle reversu. Nebrzdí, ale eliminuje zbytkový dopředný tah.
#68616
Pokud jsme ještě v tématu nápady, přání a stížnosti dovolil bych si jeden nápad a jeden dotaz.
Týká se to plánovače letů.
Nápad: pokud je u pilota aktivováno CSAv+ mělo by se mu primárně nabízet jen to co je dostupné z letiště kde se nyní nachází, samozřejmě musí mít možnost \"jump seatu\"....
Dotaz: provádí to nějak podání letového plánu na síti jak to děla flight book?
By Norman Ramsey Briggs
#68619
[quote="mipeba"]Dotaz: provádí to nějak podání letového plánu na síti jak to děla flight book?[/quote]

Nemůže, protože ČSAv databáze nevyžaduje VATSIM heslo.
#68674
Ahoj, měl bych jedno \"přání\". Sice se bez toho svět, nebo ČSAV a VATSIM (jak chcete :D) nezboří, ale i když je Flight Planner ve vývoji, tak mě napadlo (nevím, možná jsem sám :) ) kdyby někdo byl tak laskavý a udělal nějaký návod, jak používat Briefing Package. Já se osobně v tom moc nevyznám (pouze částečně) , takže kdyby tu byl někdo kdo se v tom vyzná, byl bych mu vděčný za návod nebo za proškolení :)

Dík.
#68675
Někdo se vyjadřoval před nedávnem tak, že až to bude možné, udělají nějaký tutorial k tomuto. Nicméně pro tebe je v této chvíli důležitých jen pár věcí. Trať, která je snad bez komentáře. Palivo, který bys měl stejně spočítat pro tvojí konkrétní váhu a naložení a další...A potom snad už jen volačka, která je značena jako \"C/S\". Možná ještě záložní letiště, který je tam jako ALTN - Alternate. Jinak je samozřejmě briefing plnej zkratek, aby se to zjednodušilo, ale pro simulaci v FS9 to podle mě moc význam nemá...

Já ho osobně používam jako informativní. Všechno si stejně počítam sám, protože většinou neletim přesně stejnym typem letadla a stejnym nákladem.
#68676
[quote="kopcimek"]Někdo se vyjadřoval před nedávnem tak, že až to bude možné, udělají nějaký tutorial k tomuto. Nicméně pro tebe je v této chvíli důležitých jen pár věcí. Trať, která je snad bez komentáře. Palivo, který bys měl stejně spočítat pro tvojí konkrétní váhu a naložení a další...A potom snad už jen volačka, která je značena jako "C/S". Možná ještě záložní letiště, který je tam jako ALTN - Alternate. Jinak je samozřejmě briefing plnej zkratek, aby se to zjednodušilo, ale pro simulaci v FS9 to podle mě moc význam nemá...

Já ho osobně používam jako informativní. Všechno si stejně počítam sám, protože většinou neletim přesně stejnym typem letadla a stejnym nákladem.[/quote]

Dobrá, dík za info.
  • 1
  • 9
  • 10
  • 11
  • 12
  • 13
  • 37