VACC-CZ Fórum se přesunulo na Discord

Toto fórum již není aktivní, protože jsme naši komunitu přesunuli na modernější a interaktivnější platformu Discord. Fórum ale zůstává dostupné jako cenný archiv plný historie VACC-CZ, užitečných rad a informací. Chcete-li se připojit na náš Discord server, postupujte následovně:

1. Navštivte stránku VATSIM Community Hub na adrese https://community.vatsim.net/.
2. Přihlaste se ke svému VATSIM účtu.
3. Vyberte server "VACC Czechia" a připojte se.

Těšíme se na vás na Discordu!




VACC-CZ Forum Has Moved to Discord

This forum is no longer active as we’ve moved our community to the more interactive and modern platform, Discord. However, the forum remains accessible as a valuable archive of VACC-CZ history, helpful tips, and information. To join us on Discord, follow these steps:

1. Visit the VATSIM Community Hub at https://community.vatsim.net/.
2. Log in with your VATSIM account.
3. Select the "VACC Czechia" server and join.

We look forward to seeing you on Discord!
Oficiální fórum Czech Airlines Virtual.
#68247
[quote="Čondra87"](Nikoho tady neponižuju, nevysmívám se, je to jenom tipický příklad).
Čondra[/quote]

Hm, to mi připomělo, jak jsme jednou našli od sekretářky založený šanon s nápisem "Atipické smlouvy".
Co myslíš, že jsme udělali?
Vyhodili jsme ji.
#68250
No to už sme tady kdysi měli jako akci. Ale Vláďa myslel, že nikomu nebudeme nařizovat kam má létat. Každý nováček bude pod individuálním dozorem(a tréninkem), takže k takovýmto věcem by od členů ČSAv němělo už docházet.
#68253
[quote="SenorAmigo"]No to už sme tady kdysi měli jako akci. Ale Vláďa myslel, že nikomu nebudeme nařizovat kam má létat. Každý nováček bude pod individuálním dozorem(a tréninkem), takže k takovýmto věcem by od členů ČSAv němělo už docházet.[/quote]

aha,chápu :)
#68266
Něco takového ano. Volba letadla pro kontrolní/výukové lety bude asi na něm, ale půjde i o to, doporučit s čím je vhodné lítat v budoucnu. Nicméně hlavní je nováčka nějak donutit ke spolupráci anžto současný stav, kdy se v tom plácají sami, moc k ničemu nevede.
By Roman Szotkovski
#68278
Nazdárek všichni,

změním trošku svůj letový diář. Lítat furt jenom z Prahy do Košic a zpět je akorát tak na to, aby si člověk mechanicky vštípil, kolik paliva bude potřebovat :-( /ustálilo se to na nějakých 42% pro B738 na lince LZKZ - LKPR anebo zpět, stoupání či klesání nepřešvihnout přes 4000ft/min, na přistávání snížit rychlost pod 120/

Je fakt, že čím víc lítám, tím méně mám čas na pilotní samostudium, bez kterého pokrok nepůjde dál ani o mikrometr.
Už jednou jsem letěl z Prahy do Bratislavy a zpět, tak mi neuškodí lítat jednou do Košic a jednou do Bratislavy.

Na svou obhajobu musím říct, že jakožto FIRST OFFICER nemůžu lítat na šemíkovi nikam mimo území LKAA a LZBB.
Až si zpřístupním zbytek evropy, tak se teprve ukáže, v čem jsou moje silné stránky.

Já nezastírám, že incidenty z minulých dní jsou povětšinou jen a jen moje nováčkovská chyba.
Mrzí mě, že jsem dosud nemohl komunikovat přes VOICE (což asi většinu z vás dožere k nepříčetnosti :-))

Proto prosím vyčkejte nějaký ten den, budu mít funkční audiokomunikaci, nalítáno minimum 30 hodin, snad se mi podaří test na SFO (teorie)a pak se uvidí, co jsem se stihl za těch několik aktivních dnů naučit.

Přejít z offline FSX do režimu sítě VATSIM je složitější, než jsem původně předpokládal.

Díky za pochopení.
#68285
RS> i ked moj nazor sem asi nepatri (nie som clenom CSAv), podla mna nieje co sa ospravedlnovat. Na Condrove nazory sme si uz podaktori zvykli, par z nas by mohlo o jeho \'skopicinach ve vzduchu\' rozpravat dlhe pribehy, len on asi nejak na ne uz zabudol hehe...
#68288
Cau Romane,

Condru (a podobne)vubec neres.

Nicmene i z tveho prispevku je jesne, ze v tom docela litas :D

1) Planovani paliva
Tva statisticka metoda je NEPOUZITELNA. Vynechej jeden den let a nastuduj si neco o planovani paliva (skola pilotu na strankach CSAV nebo zde na foru), popr. pouzij program pro planovani paliva

2) Litat si v ramci omezeni pro F/O muzes litat jak chces. Nicmene se taky primlouvam i za tu Bratislavu, kde je Jozef skoro kazdej vecer online a pro zacatky idealni. Ja sam tam zacinal, vim o cem mluvim.

3) S voicem opravdu neco udelaej, je to pak uplkne o necem jinem

4) Promin, ale podle toho co pises, to zatim na SFO nevypada, tak doporucuju se prestat honit za naletem 30 hod a vic casu venovat studiu. A nevahej se obratit na nase instruktori.

5) jj, zmena to je, ale jakmile te to chyti, cesty zpet uz neni.. :)
#68289
Obecně bych poznamenal, že budou změny ve výcviku a průběhu zkoušek, avšak realizace zabere trochu více času, proto to není hned. K tomu příspěvku o nařízení, ČSAV vždy byla benevolentní k pilotům ve smyslu s čím létat, kam létat a kdy létat. Pokud to někomu nevyhovuje (chce něco více), může lítat u konkurence či na vlastní triko.
By Norman Ramsey Briggs
#68315
[quote="SenorAmigo"]Každý nováček bude pod individuálním dozorem(a tréninkem).[/quote]

Hehehe, od ČSAv jsem nedostal jediný debriefing ze zkoušek, přestože mi byly slibovány. Pod žádným dosorem jsem nebyl a "instruktoři" ČSAv mě nic nenaučili. To, co jsem neuměl, nyní umím, ale jen díky tomu, že jsem z této aerolinky pasoucí snad jen po funkcích webu a jeho vizuálním vzhedu přešel k Air Prague, kde jsem se to naučil. (Děkuji Pavle, Amálko a Jindro.)
#68317
Kdybys chápal, tak ten dozor zavádíme až teďka povinně pravě kvůli takovým jako jsi ty. Nedávej vinu nám, ale sobě, protože ty jsi ten co chtěl něco vysvětlit a měl být aktivnější. Jak my můžem vědět s čím máš potíže když se neozveš. A nech si kritiky aerolinky, vůbec nevíš co je v pozadí, když ty jsi jen v klidu létáš. Za to, že ti nepřišel debriefling se ti omlouváme, (nevím kdo tě měl na starosti) ale mohl jsi se taky připomenout. Než házet špínu na ostatní, tak si \"vyčisti svůj kobereček\".

Jinak zpět k tématu-pro ty co pochopili-v rámci zkvalitněnění pěče o nováčky a zlepšení jejich schopností teď zavádíme, že každý nový First Officer bude po testu automaticky ihned přidělen jednomu z instuktorů, který s ním projede ještě další věci, ověří si, že pilot má opravdu znalosti na virtuální létání, popřípadě mu pomůže a vysvětlí nedostatky. Tento instruktor ho bude provázet povětšinu výcviku. Prosím zatím je to ve stádiu testování vylepšování, až budeme mít jasná pravdila pro tuto novou proceduru, tak vydáme stanovisko. Chceme tak zkvalitnit výcvik, vylepšit znalosti, usnadnit spolupráci mezi staffem a piloty a odlehčit řídícím.
#68318
[quote="Norman Ramsey Briggs"]
Hehehe, od ČSAv jsem nedostal jediný debriefing ze zkoušek, přestože mi byly slibovány.
[/quote]

Průběh zkoušek jsme konzultovali jak emailem, tak i po zkoušce. Dohadovat se nebudu, nemám se aktuálně o co opřít.

[quote="Norman Ramsey Briggs"]
Pod žádným dosorem jsem nebyl a "instruktoři" ČSAv mě nic nenaučili.
[/quote]

O několik příspěvků nahoru píšu, že změny probíhají nyní (nyní není minulost, kdy tvá zkouška probíhala). To, že trvají déle je tím, že aktuálně většina staffu nemá čas, protože má také svůj osobní život. Nutno podotknout, že ČSAV převzalo defakto nové vedení, kdy v té době jejich provoz (rozuměj web a vztah vedení - pilot) stagnoval okolo nuly.
#68322
Já bych snad dodal jen to, že důležitou roli hraje i počet aktivních pilotů. Air Prague má, narozdíl od nás, díky jejich menšímu počtu podstatně větší prostor se každému jednotlivě věnovat a to je taky jejich hlavní klad, s kterým byla aerolinka založena - vedení AP potvrdí. ČSAv nikdy výuku pilotů v takové míře nezajišťovalo a změny, které se chystáme zavést, jsou v aerolince novátorské. Z toho logicky plynou potíže a je jasné, že se tak nemůže stát ze dne na den.

PS: Nechci být kousavý, ale pokud by všichni, co prošli výcvikem u AP, měli být stejně arogatní jako někteří jedinci tady, tak to potěš pánbů. Jednou z důležitých vlastností pilota by mimo jiné měla být i skromnost a určitá pokora, kterou v chování některých zde nenacházím. A to je škoda.

FM
By Norman Ramsey Briggs
#68325
Dejte pokoj s tou arogancí. Tomu se říká upřípnost.
To OS: Naši korespondenci mám samozřejmě uschovanou. Kdyby se někdo dozvěděl, cos mi radil, asi bys už nebyl instruktorem.
#68329
[quote="Norman Ramsey Briggs"]Dejte pokoj s tou arogancí. Tomu se říká upřípnost.
To OS: Naši korespondenci mám samozřejmě uschovanou. Kdyby se někdo dozvěděl, cos mi radil, asi bys už nebyl instruktorem.[/quote]

No to muselo být něco strašnýho :)
#68333
[quote="Čondra87"]To by mohlo zajistit aktivitu registrovaných z cca 500 reg. pilotů je aktivních tak 70 z toho tak 20 pravidelně aktivních... Což je škoda.[/quote]
a z toho je 16*) letu za den.

*) Za mesic kveten 495 letu.
#68339
Nemůžete počítat registrované uživatele, jejich číslo je hrozně vysoké (zaregistrují se třeba jen aby si stáhli repaint...). Čistě pro zajímavost, co lze počítat, jsou piloti, kteří za poslední 3 měsíce udělali aspoň jeden let. Těch je 81 (nebo 93 za půl roku). Víc jak 10 letů za 3 měsíce udělalo 50 lidí.
Nicméně to není podstatné pro debatu o počtu lidí do výuky. Test na F/O udělalo od začátku roku 38 lidí a bohužel z nich se jen malá část vůbec dostane do provozu. To je špatně a taky proto se řeší chystané změny.
  • 1
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11
  • 37