VACC-CZ Fórum se přesunulo na Discord

Toto fórum již není aktivní, protože jsme naši komunitu přesunuli na modernější a interaktivnější platformu Discord. Fórum ale zůstává dostupné jako cenný archiv plný historie VACC-CZ, užitečných rad a informací. Chcete-li se připojit na náš Discord server, postupujte následovně:

1. Navštivte stránku VATSIM Community Hub na adrese https://community.vatsim.net/.
2. Přihlaste se ke svému VATSIM účtu.
3. Vyberte server "VACC Czechia" a připojte se.

Těšíme se na vás na Discordu!




VACC-CZ Forum Has Moved to Discord

This forum is no longer active as we’ve moved our community to the more interactive and modern platform, Discord. However, the forum remains accessible as a valuable archive of VACC-CZ history, helpful tips, and information. To join us on Discord, follow these steps:

1. Visit the VATSIM Community Hub at https://community.vatsim.net/.
2. Log in with your VATSIM account.
3. Select the "VACC Czechia" server and join.

We look forward to seeing you on Discord!
Informace o sletech a akcích u nás a v zahraničí, briefingy i debriefingy. / Fly-ins and events
#68072
[quote="amalka"]Kacířská myšlenka: nechce ČSAv vytipované adepty posílat na základní individuální kurzy do AP? Tedy nějaká forma externí spolupráce ve směru výcviku základů?[/quote]

no nevím nevím...
Kapitánský zkoušky z ČSAv mi zatím stačili na PPLko u Airprague! Rozhodně bych je tam neposílal. Jsou děsně moc přísný a nepřístupný novým studijním metodám! Podívejte jak jim to krásně šlapalo v Plzni na právech :)
#68099
Krátký pilotní debrífing z dneška :

dnes se náhodně sešlo několik jedinců, kteří neměli zcela jasno v otazce povolení klesání při letu po trati STAR a následně při letu po publikované proceduře přistrojového přiblížení. K tomu:

a) na let po STAR obvykle navazuje (může navázat) povolení k letu po publikované trati pro přístrojové přiblížení - to je tlustá čára na mapách IAC mezi IAF a FAF;

b) při letu po STAR nemůžete klesat samostaně - klesání podléhá instrukci ATC, platí cca vždy;

c) při letu po trati publikovamého přistrojového přiblížení naopak, klesat můžete dle sebe, na základě obecného povolení od ATC k tomuto přiblížení; to je obecně známé a diskutované jinde (klesat můžete do výšky bodu FAF)

d) tyto dvě procedury (klesání na STAR a klesání na trati IA) ale nelze sloučit nebo zaměnit - pokud vám ATC povolí na STARu třeba FL60 a pak povolí cld ILS APCH RWY28, začnete klesat do výšku FAF RWY28 až za bodem IAF, čili výhradně a jedině až na trati IA, nikdy ne ještě na STAR; ATC dávají obvykle výslovně \"after OKL cld to ILS APCH 13\" , čili tuto skutečnost ještě zvýrazní, ale platilo by to i bez ní - na STARU musíte dodržet poslední povolenou výšku/hladinu až do jeho konce a pak začít klesat - ATC by to měl dát tak, aby to vyšlo.
#68118
Já zase včera řešil toto dilema. Doletěl jsem po trati až k jejímu poslednímu bodu VLM, ale nedostal povolení na STAR. LKAA mě předal na APP, ale tam jsem povolení na STAR taky nedostal. Řešil jsem to tak, že jsem pokračoval po STARu, jako bych měl povolení, ale jistý jsem si moc nebyl. Až po nějaké době jsem od APP dostal vektory. Jaký měl být můj postup? Měl jsem se připomenout, nebo automaticky pokračovat po STARu pro dráhu, která byla v užívání podle ATISu?
#68119
Reaching VLM, confirm XY arrival?

Passed VLM, following XY arrival.

Jinak samozřejmě správně, podle ATISu určím dráhu v užívání a tento STAR naprogramuju a pokud na něj nejsem výslovně povolen tak se připomenu. Pokud to z nějakého důvodu nejde, tak mohu pokračovat po onom předpokládaném STARu.
#68132
[quote="amalka"]Reaching VLM, confirm XY arrival?

Passed VLM, following XY arrival.[/quote]
Není vyloženě nutné

[quote="amalka"]Jinak samozřejmě správně, podle ATISu určím dráhu v užívání a tento STAR naprogramuju a pokud na něj nejsem výslovně povolen tak se připomenu. Pokud to z nějakého důvodu nejde, tak mohu pokračovat po onom předpokládaném STARu.[/quote]
Vytesat zlatým písmem do kamene a ten po každém pilotu hoditi..
Amen
#68397
Obrázek

Létající veřejnost jistě postřehla, že se od neděle provádí intenzivní trening potenciálního ATC s. Krasoňe. Vyvrcholením tohoto snažení bude zítřejší zkouška na pozici LKPR_TWR, v rámci COD. Předpokládám, že se pilotstvo zúčastní v počtu vice než hojném , aby se jmenovaný mohl ukázat v nejlepším světle a rozšířit řady plně licencovaných ATC v LKAA FIR.

Začátek je v 20:30 loc v LKPR, na pozici LKPR_TWR.
Pochopitelně bude on-line i okolí, čili LKPR_APP, LKAA_CTR + jiné ...
#68429
Já budu poletovat v okolí PRG s nějakejma písmenkama (asi IFR, aby se procvičil APP), kdybych byl potřeba tak mě .chat povolejte, ale je vás tam nahoře jak psů, takže bych tam stejně asi byl navíc.
#68449
[quote="Pavel"]Já budu poletovat v okolí PRG s nějakejma písmenkama (asi IFR, aby se procvičil APP), kdybych byl potřeba tak mě .chat povolejte, ale je vás tam nahoře jak psů, takže bych tam stejně asi byl navíc.[/quote]

Tam toho včera poletovalo nějak moc, jsem si připadal jak na nějakém svazarmovském letišti ;). Ale jinak good + pár naschválů na TWR.
#68463
[quote="Luboš Kučera (LK 154)"][quote="Pavel"]Já nakonec letěl pod volačkou PGU otočit Vary, celkem fajn polítáníčko v CAVOK :)[/quote]

Jo, kvuli odletu nejakeho PGU z LKPR jsem absolvoval poslednich 10NM na minimum approach speed. :)[/quote]

Zato také dostal vyčiněno.
#68467
[quote="PavelS"][quote="Luboš Kučera (LK 154)"]

Jo, kvuli odletu nejakeho PGU z LKPR jsem absolvoval poslednich 10NM na minimum approach speed. :)[/quote]

Zato také dostal vyčiněno.[/quote]

No TWR se cukal, že 4 NM na finále jsou mu málo. :)
#68468
[quote="Luboš Kučera (LK 154)"][quote="Pavel"]Já nakonec letěl pod volačkou PGU otočit Vary, celkem fajn polítáníčko v CAVOK :)[/quote]

Jo, kvuli odletu nejakeho PGU z LKPR jsem absolvoval poslednich 10NM na minimum approach speed. :)[/quote]

JJ, to je Radizziva specialita, tzv. Brnenske priblizeni. Taky jsem to uz zazil...
#68495
No, abych se obhájil trošku seriózněj. :) První z vláčku (nějaký cizinec) začal ještě před FAFem hodně, hodně brzdit. Takže mi za to nevyšel hezky ten PGU (L410), musel jsem ho trošku natáhnout a tím pádem se museli přibrzdit všichni.
  • 1
  • 9
  • 10
  • 11
  • 12
  • 13