VACC-CZ Fórum se přesunulo na Discord

Toto fórum již není aktivní, protože jsme naši komunitu přesunuli na modernější a interaktivnější platformu Discord. Fórum ale zůstává dostupné jako cenný archiv plný historie VACC-CZ, užitečných rad a informací. Chcete-li se připojit na náš Discord server, postupujte následovně:

1. Navštivte stránku VATSIM Community Hub na adrese https://community.vatsim.net/.
2. Přihlaste se ke svému VATSIM účtu.
3. Vyberte server "VACC Czechia" a připojte se.

Těšíme se na vás na Discordu!




VACC-CZ Forum Has Moved to Discord

This forum is no longer active as we’ve moved our community to the more interactive and modern platform, Discord. However, the forum remains accessible as a valuable archive of VACC-CZ history, helpful tips, and information. To join us on Discord, follow these steps:

1. Visit the VATSIM Community Hub at https://community.vatsim.net/.
2. Log in with your VATSIM account.
3. Select the "VACC Czechia" server and join.

We look forward to seeing you on Discord!
Forum pro otázky a diskuze o českém VATSIMu a online létání všeobecně.
#4582
ATIS musí být společný pro všechny piloty i ATC, což samozřejmě FSka nezaručí ( každý pilot by pak měl jiný ATIS ).

Podotýkám, že u ATISU nejde o to písmenko, které každý tak hrdě hlásí, ale o ten obsah !!!!

Mimochodem - při online létání se FSka prakticky využívá jako \"generátor terénu\" a letadla, jak to nazval jeden známý. Všechny ostatní funkce je potřeba povypínat, protože jsou nahraženy funkcemi připojovacích nebo podpůrných programů - AI, ATC, plánovače a buhví co tam je.
#4587
[quote="Redhead"]Když už jsme u toho ATISu, proč se nemůže používat ATIS frekvence přímo v FSce?[/quote]
Někde snad i zkoušeli nahrávat na VATSIMu zvukovou smyčku jako ATIS, ale myslim, že by taky byl problém v tom, že nemůžeš využít dvojího odposlechu, jako je tomu v reálu (na VATSImu lítá většinou v jednom letadle jeden pilot... ;) ) -> musel by sis přelaďovat rádia, k tomu se přidá hustějši provoz, neuslyšíš řídícího, pač budeš poslouchat ATIS a už se to veze... :)
#16384
Chtěl sem se zeptat jako úplný nováček online létání na ATIS. Konkrétně na situaci, kdy na síti není řídící a já potřebuju zjistit informace z ATISu (dráhu v užívání, vítr). Jednou sem zkusil naladit frekvenci ATIS přímo na radiu v letadle, napsalo mi to aktuálné informace (takový ten zelený proužek, kde běží text atisu), ale když sem frekvenci naladil dnes tak se nic nezobrazovalo ani nemluvilo. Tak sem se chtěl zeptat jestli to je správný postup k získání ATIS anebo je jiný? Díky za odpověď (doufám že jsem problém napsal srozumitelně, když ne omlouvám se :)
#16437
OK dobře takže jestli sem to dobře pochopil tak když řídící online není tak můžu zjistit metar pomocí toho příkazu. Ale ATIS zjistit nemůžu? V tom případě bych měl ještě otázku. Je nějaké globální pravidlo při jaké síle bočního větru může být ještě dráha v užívání ? Tuto otázku mám proto, protože když zjistím metar daného letiště v kterém je uvedena i síla a směr větru, tak abych z toho mohl určit dráhu, z které mám startovat.
#16447
CSA068 píše:... když řídící online není tak můžu zjistit metar pomocí toho příkazu. Ale ATIS zjistit nemůžu?
Na VATSIMu je z technických důvodů přítomnost ATISu vázána na přítomnost ATC online. Není žádná extra frekvence, kde by se pro letiště vysílal ATIS. Je tedy nutno použít vlastních znalostí ke stanovení, na jakou dráhu sedat , případně ke stanovení dalších věcí ( TL, apod .) .

Je nějaké globální pravidlo při jaké síle bočního větru může být ještě dráha v užívání ?
Řeší se to už poněkolikáté - letiště má nějaký hlavní přistávací/odletový směr, obvykle nejlépe vybavená dráha ( ILS nejvyšší CAT apod ). LKPR - 24. Z té se odlétá "co to jde". Když vítr přesáhne limity pro letadlo, nebo pilot usoudí , že "to fouká blbě" , může bez omezení použít jinou dráhu, to samé pro přílet.

Pozor - pokud není online ATC, tak je dobré vaši dráhu napsat do UNICOM, aby ostatní viděli, co se na ně chystá.
#68027
Jedna se o bocni slozku vetru.

Rychlost (silu) vetru si rozlozis na slozku bocni a celni.

V pripade drahy s kurzem 240:
Vitr 240/10 - celni slozka 10, bocni 0
Vitr 285/10 - celni slozka 7, bocni taky 7
Vitr 330/10 - celni slozka 0, bocni 10


[img=rozklad sil]http://upload.wikimedia.org/wikipedia/c ... ad_sil.PNG[/img]
Letime ve smeru F2
Fouka vitr F1
Fs Celni slozka
Fg Bocni slozka
#68073
Ano, jedná se o boční složku. Tu lze vypočítat pomocí vzorce:

X=sinA.v

Kde:
X= boční složka větru
A= úhel mezi směrem letu a směrem větru
v= rychlost větru

Čelní / zadní složku větru lze vypočítat obdobně:

Y=cosA.v

Kde:
Y= čelní složka větru
A= úhel mezi směrem letu a směrem větru
v= rychlost větru
#68115
Hm, až budete při přistání počítat složky větru pomocí sin/cos, tak doufám že nebudu ve stejném letadle...

Kolegové z Říše prominou vypůjčenou stránku z jejich výukových materiálů, kdo neumí německy ať si zkusí význam domyslet. Jinak obecně německé výukové materiály jsou nejkvalitnější sbírka co jsem pro simulátorové létání zatím viděl. Rozhodně doporučuji.:

Obrázek