- 04 čer 2010, 10:05
#68036
Obecná poznámka je, že tento typ výchovy nemá se pojmem \"svoboda\" nic do činění.
Konkrétní poznámka: myslím, že je několik nováčků, kteří jakoby ještě nedocenili, že připojením na VATSIM jsou účastníky provozu a nemohou se z toho nijak vyvlíknout. Oni jsou slušní, tj,. nechtějí rušit, ale mají představu, že \"necháme ty zkušené odlítnout a pak si to zkusíme sami, jen tak\". Vtip je v tom, že toto nelze, aspoň ne, když je ATC.
Platí, že každý účastník je účastníkem provozu, bez ohledu na to, zda je nováček, nebo má 2500hodin, s každým se bude ATC zabývat a v rámci možností mu poskytovat služby. To je podobně i v reálu, kde vedle sebe je A-380 na odletu a vedel C-172 se žákem. Právě v tomto je ta realita, jak pro piloty, tak pro ATC.
Čili, z toho pravidla, že se \"nesmím pohnout bez povolení\" nelze slevit. Pokud pohnutí bude předcházet 10ti minutový rozhovor co a jak, tak to je v pořádku a nikdo se nad tím nepozastavuje.
Pak je druhá kategorie, kdy se mi několkrát stalo, že pilot dostal (obvykle po nějaké chybě) pokračujte přímo NĚCO a on okamžitě začal požadovat vektorování, přestože to byl vždy jasně daný VOR. Pominu-li, že na traťový bod nelze letadlo vektorovat z principu, tak pochopitelně toto svědčí buď o naprostých nezanlostech nebo o lenosti přemýšlet. Bohužel, ve všech případech šlo o druhý případ, protože po opakované instrukci všichni otočili a náhle letěli vlastní navigací správně na NĚCO.
PavelS
VACC CZ