VACC-CZ Fórum se přesunulo na Discord

Toto fórum již není aktivní, protože jsme naši komunitu přesunuli na modernější a interaktivnější platformu Discord. Fórum ale zůstává dostupné jako cenný archiv plný historie VACC-CZ, užitečných rad a informací. Chcete-li se připojit na náš Discord server, postupujte následovně:

1. Navštivte stránku VATSIM Community Hub na adrese https://community.vatsim.net/.
2. Přihlaste se ke svému VATSIM účtu.
3. Vyberte server "VACC Czechia" a připojte se.

Těšíme se na vás na Discordu!




VACC-CZ Forum Has Moved to Discord

This forum is no longer active as we’ve moved our community to the more interactive and modern platform, Discord. However, the forum remains accessible as a valuable archive of VACC-CZ history, helpful tips, and information. To join us on Discord, follow these steps:

1. Visit the VATSIM Community Hub at https://community.vatsim.net/.
2. Log in with your VATSIM account.
3. Select the "VACC Czechia" server and join.

We look forward to seeing you on Discord!
Informace o sletech a akcích u nás a v zahraničí, briefingy i debriefingy. / Fly-ins and events
#67706
Zdravím,
při odletu z LKMT jsem dostal odletová TBV1B, přitom žádnou takovou v mapách tady ani na AIPu nemůžu nájít. Prý je chyba na mé straně, jak to tedy je? Já teda vím jen o TBV1F a TBV1H.
#67707
Mapa s SID TBV1B opravdu existuje, měla by býti i v balicku LKMT.

Takže upřesnění: mapa SIDs pro LMT s TBV1B a podobnymi byla zrušena a mapa te´d již neni obsazena v balicku LKMT. Proto bylo povoleni po této trati chybné - bylo podle neplatné mapy - ze strany ATC a bude řešeno.

Za VZACC CZ se omlouváme za způsobenou duševní újmu a přejeme mnohoset spokojeně nalétaných hodin.
#67713
Gelba má pravdu. Šlo o staré již neplatné RNAV STARy, které nyní již nejsou ani v VACC-CZ balíčku ani publikované v reálu. Omlouvám se. Jinak postup: přijmu povolení, zkontroluji mapy/FMC, nenajdu přidělený SID, ozvu se ATC, dostanu opravu povolení, např. radarový odlet, proběhlo ze strany Gelby správně.
#67715
Děkujeme za účast,

na zítřek je předběžně možné počítat s LKPR_TWR, LKPR_APP i LKAA_CTR - čili zbytky posádek, roztroušených okolo Tater, které vrátit se nestihly, se mohou vracet v poklidu domov aj zajtra.
#67724
Ja sa tu ozyvam ako osamely pilot bez HW, bohuzial technicke problemy (notas v oprave dlhodobo) mi znemoznili lietat v poslednej dobe. Tak uz aby bolo cim skor nadobicko ready (predpoklad buduci tyzden).
#67727
[quote="PavelS"]Děkujeme za účast,

na zítřek je předběžně možné počítat s LKPR_TWR, LKPR_APP i LKAA_CTR - čili zbytky posádek, roztroušených okolo Tater, které vrátit se nestihly, se mohou vracet v poklidu domov aj zajtra.[/quote]
S radostí toho využiju :)
#67747
[quote="PavelS"]Mapa s SID TBV1B opravdu existuje, měla by býti i v balicku LKMT.
Za VZACC CZ se omlouváme za způsobenou duševní újmu a přejeme mnohoset spokojeně nalétaných hodin.[/quote]

Žádná duševní újma se nekoná :D Díky, jen mě to rochu zmátlo.
#67971
Dnes potvrzeny 3 ks top-quality ATCo a další v záloze a v jednání! Doufám, že pilotstvu nezrezly podvozky a účastní se v hojné míře!
Pro pány Vobořila a Briggse přidávám pár :) :) :) :)
#68009
Já si na dnešek píšu ATC omluvenku, bohužel řídit nebudu, jen si asi zaletim něco hodně krátkýho a pak to zabalim, na zejtra mam hafo věcí do školy (si předstatve udělat čtenářskej deník, na kterym máme průběžně a cílevědomě pracovat celej rok za jednu noc a naučit se něco o impresionismu v malířství... to zas bude úžasný) :)

PB
#68015
Dnes jsem tedy předvedl šílený výkon, když pominu ten pád před RWY, tak bych se chtěl omluvit amálce za to jak jsem se náhle objevil před dráhou 24. Neodpojil jsem se, ale taky jsem hlavně nečekal že při INSTANT REPLAY se letadlo zobrazí normálně v provozu. Příště se tak už nikdy nestane.
#68016
[quote="Gelba"]Dnes jsem tedy předvedl šílený výkon, když pominu ten pád před RWY, tak bych se chtěl omluvit amálce za to jak jsem se náhle objevil před dráhou 24. Neodpojil jsem se, ale taky jsem hlavně nečekal že při INSTANT REPLAY se letadlo zobrazí normálně v provozu. Příště se tak už nikdy nestane.[/quote]

Jo, ten krater na dalnici se opravdu podařil.

Replay taky, srazil jste letadlo v ILS. :P Příště na replay pozor. :P
#68017
Sížnost na CSA593 přílet z LZKZ do LKPR 2000Z.

Po přeladění od LKPR_APP na TWR sice přeladil ale vůbec nekomunikoval a na nic nereagoval a v klidu přistál, vyklidil po zavřené dráze 31 a po několika minutách dalšího volání v klidu sdělil, že chtěl přece rychle uvolnit RWY a že nestíhá komunikovat s ATC. Podle RMK je to hotový CSAv F/O.

P.S. Nemá scenérku LKPR, jezdí jak se mu zachce.
#68019
Tutoho případů se objevuje teď hodně - jsou to aktivní nováčci, ale ještě nepobrali \"hlavní myšlenku\", o co tu jde + nemají zvládnuté základy - čili je nutný individulní přístup k nim a vysvětlovat.
#68023
Musim říct, že jejich přístup je značně pasivní. Když vidíme nějaké nedostatky, hned píšem email s odkazama na studijní materiály a vysvětlujem co bylo špatně. Taky navrhujem nějaké výcvikové lety, s tím, že my přes ČSAv TV budem sledovat kokpit a budeme radit a vylepšovat. Někdy ani neodepíšou, někdy řeknou, že se ozvou až budou chtít trénovat, ale to se pak nestane. Takže těch aktivních pilotů co chtějí nabývat nové vědomosti moc není. Přitom se můžou obrátit na instruktorský team ČSAv a naučit se vše mnohem rychleji a snadněji...
#68030
Otázka jestli chtějí se něco učit. Vždyť u veřejnosti panuje názor že řídit letadlo je jednoduché a ti piloti tam stejně nic nedělají. A vykládejte to navíc dnešní mládeži, která je vychovávána \"svobodně\".
Co od nich čekáte? Já nic...
#68036
Obecná poznámka je, že tento typ výchovy nemá se pojmem \"svoboda\" nic do činění.

Konkrétní poznámka: myslím, že je několik nováčků, kteří jakoby ještě nedocenili, že připojením na VATSIM jsou účastníky provozu a nemohou se z toho nijak vyvlíknout. Oni jsou slušní, tj,. nechtějí rušit, ale mají představu, že \"necháme ty zkušené odlítnout a pak si to zkusíme sami, jen tak\". Vtip je v tom, že toto nelze, aspoň ne, když je ATC.

Platí, že každý účastník je účastníkem provozu, bez ohledu na to, zda je nováček, nebo má 2500hodin, s každým se bude ATC zabývat a v rámci možností mu poskytovat služby. To je podobně i v reálu, kde vedle sebe je A-380 na odletu a vedel C-172 se žákem. Právě v tomto je ta realita, jak pro piloty, tak pro ATC.

Čili, z toho pravidla, že se \"nesmím pohnout bez povolení\" nelze slevit. Pokud pohnutí bude předcházet 10ti minutový rozhovor co a jak, tak to je v pořádku a nikdo se nad tím nepozastavuje.

Pak je druhá kategorie, kdy se mi několkrát stalo, že pilot dostal (obvykle po nějaké chybě) pokračujte přímo NĚCO a on okamžitě začal požadovat vektorování, přestože to byl vždy jasně daný VOR. Pominu-li, že na traťový bod nelze letadlo vektorovat z principu, tak pochopitelně toto svědčí buď o naprostých nezanlostech nebo o lenosti přemýšlet. Bohužel, ve všech případech šlo o druhý případ, protože po opakované instrukci všichni otočili a náhle letěli vlastní navigací správně na NĚCO.
#68067
[quote="mipeba"]Otázka jestli chtějí se něco učit. Vždyť u veřejnosti panuje názor že řídit letadlo je jednoduché a ti piloti tam stejně nic nedělají. A vykládejte to navíc dnešní mládeži, která je vychovávána "svobodně".
Co od nich čekáte? Já nic...[/quote]

Zase bych to neházel všechno do jednoho pytle...Myslím že je tu řada z nás mladších, kteří se rádi k něčemu přiučí a osobně proto tady taky létám, i když to párkrát ještě nevyjde.
  • 1
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11
  • 12
  • 13