VACC-CZ Fórum se přesunulo na Discord

Toto fórum již není aktivní, protože jsme naši komunitu přesunuli na modernější a interaktivnější platformu Discord. Fórum ale zůstává dostupné jako cenný archiv plný historie VACC-CZ, užitečných rad a informací. Chcete-li se připojit na náš Discord server, postupujte následovně:

1. Navštivte stránku VATSIM Community Hub na adrese https://community.vatsim.net/.
2. Přihlaste se ke svému VATSIM účtu.
3. Vyberte server "VACC Czechia" a připojte se.

Těšíme se na vás na Discordu!




VACC-CZ Forum Has Moved to Discord

This forum is no longer active as we’ve moved our community to the more interactive and modern platform, Discord. However, the forum remains accessible as a valuable archive of VACC-CZ history, helpful tips, and information. To join us on Discord, follow these steps:

1. Visit the VATSIM Community Hub at https://community.vatsim.net/.
2. Log in with your VATSIM account.
3. Select the "VACC Czechia" server and join.

We look forward to seeing you on Discord!
Informace o sletech a akcích u nás a v zahraničí, briefingy i debriefingy. / Fly-ins and events
#67384
[quote="Gelba"]Dobrá budu tam, letím misi HAPPY 1. Snad nezrobím nějaký průšiv, poletím tedy v české komunikaci.[/quote]


Pro převod volacího znaku do české komunikace použij převdní tabulku v příspěvku 72. Svou nekompatibilitu se systémy velení NATO si laskavě vyřeš s velitelem cvičení. Případná srážka s očekávanými letouny RAF je plně na tvé triko. Přesto jsi vítán jako významná posila!
#67388
[quote="Radizz"]
Nutit Tě nemůžeme, ale bylo by lepší. Třeba právě na zmíněné procedury pro přiblížení jsem zatím žádný český překlad ani jen nezahlédl. ;) Pro "klasický" let, bude ale čeština určitě stačit. ;)[/quote]

Beru na vědomí tento příspěvek takže předpokládám že s velitelem je to dohodnuto :)
#67394
Scenerie Měřína je připravena (zdržel to hokej :))

JEŠTĚ NEŽ SI JI STÁHNĚTE, přečtěte si tyto instrukce k instalacifg:

Protože mi shořel harddisk na notebooku, mám bohužel jen původní testovací verzi (díky MZ a PB), která ale potřebuje umístění řádky flatten do vašeho scenery.cfg Instalace tedy takto:

1) stáhněte zde http://www.air-prague.cz/down/scenery/lkme.zip
2) přidejte scenery normálním způsobem (Settings > Scenery Library > Add scenery)
3) zavřete FS
4) najděte soubor scenery.cfg (v základním adresáři vašeho FS)
5) uplně na konec tohoto souboru přidejte tuto řádku:
Flatten.0=1600,N49 23.77,E15 54.31,N49 23.77,E15 58.06,N49 21.87,E15 58.06,N49 21.87,E15 54.31

Uložit, hotovo. Těším se na vás!
#67396
Díky za vyvedenou akci, bylo to něco netradičního. Skvěle připravené materiály, mapy a super secenerka.

Ovšem za sebe si sypu popel na hlavu potom co jsem předved, poté co jsem prošel VFR výcvikem u Air Prague. Za prvé jsem si nějak nestihl připravit navigační štítek a zadruhé jsem vlétl do mraku a byl jsem v háji. Což mě zmátlo a předvedl jsem co jsem předvedl.

No příště se polepším a těším se na další akci :)
#67397
Uf... jeden civilní let mezi zelenými mozky musí stačit. Bylo zajímavý vás poslouchat a řekl bych, že už začínám místy rozeznávat co si v anglině povídáte.
S RV na APP LKTB jsem se nestačil rozloučit, tak alespoň touto cestou \"naslyš!\"
Kluci museli jste se docela vyřádit. A to je fajn.
Díky, ahoj!
#67400
Tak dobrý, ale velení vAČR se jednomyslně usneslo, že tohle bylo poslední Rhino (ne-li nějaká větší akce), kterou jsme tak nějak dělali (minimálně můj support je ohrožen), protože mít 5 pohybů na 5 řídících to je fakt nic.

Současně stahuju scenerii Měřína, protože není zcela public a hlavně dálnice už je opět otevřena pro auta a my (ATC) tam letadla jen tak nechceme :)

Za poslední jsem se rozhodl dočasně resignovat na svou pozici ATC a naplno budu pokračovat v létání, protože prostě ATCo\'s je už v LKxx moc... A lítat mě baví taky, zvláště se míním věnovat psovi (MadDog MD-82) a jeho super MC možnostem. Kdokoliv do kokpitu je vítán ;)
#67402
Posádky pozor!

Všem Vám moc děkuji ať už za spolupráci, nebo za účast. Projektu se zúčastnila veliká spousta lidí.

Za zmínku stojí určitě
Michal Janovský - který pro nás připrav ty úžasné bannery a nášivky, povýšen do hodnosti kapitána
mjr. Machalínek - příprava všeho kolem Měřína (a měl toho připraveného i víc, ale technika selhala), povyšuje se do hodnosti podplukovníka
gen. Svoboda - který akci vždy zaštiťuje

z účastníků je potom potřeba vyzdvihnout
kpt. JaV - svědomitě se ujal plnění nástupnické role po gen. Svobodovi a úkol hrdostí a noblesou jemu vlastní splnil, udělen řád Bílého nosorožce
por. Lukáše Krasňana - přestože se jedná o řídícího elévá, měl sám na starosti celé letiště + nic nesrazil, udělen řád Bílého nosorožce
Romana Silinka - který se stal živým terčem pro nácvik ztráty spojení, jelikož se jedná o civilního pracovníka je udělen řád Bílého nosorožce
Vladimíra Opuického a Vladimíra Linka - kteří s vervou jim vlastní pronásledovali ztracené letadlo, oba povýšeni do hodnosti poručík
Ondřeje Galbiče - který ač nováček se akce zúčastnil a žádnou ostudu netropil, povýšen do hodnosti podporučík

Určitě jsem na někoho zapomněl, účastníkům a těm, kteří přiložili ruku k dílu, jednoduše děkuji.


Jak už Jindra naznačil, generální štáb se rozhodl, že tento Nosorožec byl poslední z řady (alespoň na jistou dobu, delší než jeden rok). Zájem pilotů se z původních gigantických rozměrů typu akce Štít smrskl na minimum a práce celého kolektivu do příprav vložená zájmu ze strany pilotů neodpovídá.

Všem pilotům, řídícím i jinak spolupracujícím z minulých ročníků tedy ZDAR a veliký obdiv práci, kterou zvládli! Bylo to hezké, ale už toho asi bylo dost. :)

Pohov.
#67404
Díky přípravnému výboru za přípravu, škoda, že účast nebyla větší, protože to by byla opravdová odměna za provedenou práci. Za sebe můžu říct, že jsem si opět dobře zablbnul, ve snaze předstírat, že vím co dělám a mám kontrolu nad strojem :)

Obrázky
zásah
Měřín

Ještě prosím RR o opravu překlepu, jinak poručík je správně :)
#67405
Posádko POZOR!

K vyhodnocení Rhino 2010 v řad nastoupit!

por. Oupický, por. Línek, rtm. Gelbič, por. Šilínek - před bojovou zástavu vystupte!
Za příkladné plnění bojvoých povinností při cvičení Rhino 2010 vás povyšuji takto:

kpt. Oupický na výtečné provedení mise Dopey;
kpt. Línek na výtečné provedení mise Dopey;
por. Gelbič na výtečné provedení mise Happy (kdybyste splnil úkoly jazykové přípravy, byl by to taky kapitán, chlape!)
kpt. Šilínek za výtečnou simulaci cíle Dopey.

Zařaďte se.

Věcnou cenou, náramkové hodinky Poljot, odměňuji za dobré provádění navigačních a cvičných letů:
nrtm. Šafra, ppor. Berita, por. Věncka. K předání ceny krok vpřed vystupte.

Zařaďte se!

npor. Couchette byl odvelen do Sabinova k vykonání 12měsíčního nepodmíněného trestu nucených prací, ke kterým byl na místě odsouzen polním soudem v Čáslavi za hrubé porušení služebních povinností a způsobením materiálních škod značného rozsahu civilnímu obyvatelstvu. Npor. Couchette připustil jako řídicí věže Čáslav hrubou nekázeň - nadzvukový let pod FL100 v MTMA Čáslav. O jeho vojenské hodnosti rozhodne GŠ AČR dodatečně.

npor. Zíka podezřelý ze sabotáže vojenského výcviku nepředáním vojenských plánů ze štábu cvičení cvičícím vojskům byl pro nedostatek důkazů osvobozen v plném rozsahu. Jeho neúčast na cvičení nebyla dosud posádkovou správou Plzeň dostatečně objasněna.

Mužstvo, praporčíci a nižší důstojníci rozchod k jednotkám, vyšší důstojníci na místě.

plk. Ruban a mjr. Machalínek byli oceněni 3denním ozdravným pobytem ve Vojenské zotavovně Měřín u Slapské přehrady za příkladnou píli při taktické přípravě leteckého cvičení Rhino 2010. Současně však vyšetřovací komise GŠ AČR konstatovala vážná pochybení obou důstojníků, která v důsledku zapříčinila nesplnění úkolů cvičení Rhino 2010. Mise Dopey se účastnila pouze jedna nekompletní letka (2 stroje). Mise Happy1 se účastnil jen jeden stroj, navíc nekompatibilní se strukturou NATO. Mise Happy2 nebyla provedena vůbec. Součinnosti letectva AČR s jednotkami RAF nebylo dosaženo.

Příčiny tohoto stavu komise shledala v nedostatečné organizační a politickovýchovné činnosti obou vyšších důstojníků. Nebylo využito všech komunikačních prostředků k motivaci mužstva k plnění úkolů bojové přípravy. Mjr. Machalínek navíc svým svévolným se vzdálením z posádky a nezabezpečením plně funkční techniky ohrozil průběh přípravy náhradního polního letiště Měřín/D1 na stavu plné bojové pohotovosti a přípravy vojsk na jeho použití.

I přes výše uvedená pochybení komise ocenila tvůrčí přístup jmenovaných k technické přípravě cvičení a vyloučila jejich trestně právní stíhání i kázeňské potrestání. Komise místo toho navrhla využití jejich schopností a zkušeností při logistické pomoci AČR v afghánském Lógaru. GŠ AČR tomuto návrhu vyhověl a mjr. Machalínek se převeluje k 24.5.2010 k 154. expediční brigádě v Lógaru s úkolem vybudovat vFIR Kandahár, plk. Ruban se převeluje k 24.5.2010 k 154. expediční brigádě v Lógaru s úkolem vybudovat vFIR Kábul. V obou případech je termín pro splnění bojového úkolu stanovuje na 1 rok. Mjr. Machalínkovi se povoluje převoz domácího zvířete do posádky Lógar na náklady AČR.

Rozchod.
#67406
Rozkaz číslo 92 byl z rozhodnutí GŠ AČR zrušen s výjimkou udělení řádu Bílého nosorožce kpt. JAV s upřesněním hodnosti - mjr. JAV. Plk. Ruban nebyl oprávněn rozkaz vydat, protože byl postaven mimo službu a přemístěn do vojenské zotavovny Měřín u Slapské přehrady.
#67415
[quote="Jindra"]A lítat mě baví taky, zvláště se míním věnovat psovi (MadDog MD-82) a jeho super MC možnostem. Kdokoliv do kokpitu je vítán ;)[/quote]

to je fajn.. Tak se prosimtě hlavně snaž lítat nějak řiditleně.. A ne, že vletíš do TMA jako neřízená střela a pak se nestačim divit, že nejsi schopen brzdit/vyklesat..;)