VACC-CZ Fórum se přesunulo na Discord

Toto fórum již není aktivní, protože jsme naši komunitu přesunuli na modernější a interaktivnější platformu Discord. Fórum ale zůstává dostupné jako cenný archiv plný historie VACC-CZ, užitečných rad a informací. Chcete-li se připojit na náš Discord server, postupujte následovně:

1. Navštivte stránku VATSIM Community Hub na adrese https://community.vatsim.net/.
2. Přihlaste se ke svému VATSIM účtu.
3. Vyberte server "VACC Czechia" a připojte se.

Těšíme se na vás na Discordu!




VACC-CZ Forum Has Moved to Discord

This forum is no longer active as we’ve moved our community to the more interactive and modern platform, Discord. However, the forum remains accessible as a valuable archive of VACC-CZ history, helpful tips, and information. To join us on Discord, follow these steps:

1. Visit the VATSIM Community Hub at https://community.vatsim.net/.
2. Log in with your VATSIM account.
3. Select the "VACC Czechia" server and join.

We look forward to seeing you on Discord!
Informace o sletech a akcích u nás a v zahraničí, briefingy i debriefingy. / Fly-ins and events
#66101
Přesně, je to čistě plánováno podle TACAN map, který jsou k dispozici. Jsou dvě věci, které jsem popravdě nebral v potaz, 1. jak na RDG, proto to DCT. 2. jestli jsou ATC ochotni akceptovat, že celá trať vede mimo běžné routes. Body jsou z 99% VOR nebo DME, které by v podmínkách FS neměly být problém.
VOZ jako první bod jsem uvedl za předpokladu SID rwy 24 LKPR
#66103
K akceptaci od ATC: měli by, nejméně v NSR, pokud je trať naplánovana podle MIL AIP Bundewehru. V případě problémů, bych s nimi vůbec nediskutoval. Pochopitelně je to nutné uvést v RMK ve FPL.

K jak na RDG: nevím. Proto se podívám po tratové mapě MIL AIP ČR (jakkoliv staré), jak tuto. nezručuji žádný výsledek.
#66105
Moment, vy to tu nečtete? Dyk jsem dodal kompletní (krom ČR) TACAN route včetně TACAN map Německa, Belgie a UK?

Viz příspěvek #19, strana 1:

[quote=""Jindra""]
Bohužel nemohu najít TACAN routy ČR. Aktuálně to vypadá takto:

OKL UL984 OKG DCT/TACAN PLAUN TL10 GISAT TG1 KOK TL4 WD7 TB7 MAM

Charts:
TACAN ET: http://www.mil-aip.de/pams/charts/enr/E … _03_en.pdf
TACAN BE: http://www.ivao.be/files/charts/Enroute … %20one.pdf (strana 7)
TACAN EG: http://www.nats-uk.ead-it.com/aip/curre … 5_1_en.pdf
[/quote]
#66106
[quote="Jindra"]Moment, vy to tu nečtete?
Bohužel nemohu najít TACAN routy ČR. Aktuálně to vypadá takto:

OKL UL984 OKG DCT/TACAN PLAUN TL10 GISAT TG1 KOK TL4 WD7 TB7 MAM

[/quote]

Nečteme.

Jinak tedy opravy podle nových poznatků:

a) tzv. TACAN tratě u nás nejsou, hlavním důvodem je patrně to, že u nás nejsou TACAN traťové majaky :)

b) trať via OKG má k realitě blíže, než trat via Roding, aspoň podle mne dostupných zdrojů

c) jaká jsou pravidla pro překorčení hranice mezi OKG a PLAUN nevím, neřešil bych (v prvním přiblížení platí stejný princip, jako pro civily, čili jen pod FL100, bude to někde upřesněno, nelze ted zjistit).

Další upřesnění delegována na RR, lze očekávat další možná upřesnění.
#66107
Možná by se to mohlo shrnout.

PRIMARY OBJECTIVE:
Do Anglije poletíme primárně v rámci zviditelnění se před vRAF, aby oni potom přilétli k nám na Rhino.

SECONDARY OBJECTIVES:
- Bylo by dobré, kdybychom všichni přilétli do Conningsby plus minus najednou. Proto si, prosím, naplánujte své odlety tak, abychom se na initial sešli přibližně v 1930Z (21:30 SELČ pro nevojáky).

- Silně doporučujeme použít volaček Czech Air Force (CEF), a to i pro neměnitelné (typicky HLX :))

- Piloti stíhaček by měli být elitou, pečlivě nastudujte! (kdo z fleku neví co je \"Report recovery intentions\" nebo jak zalétnout a odkomunikovat overhead přiblížení, tak..... (bacha, je tam toho fakt hodně).

- Piloti nestíhaček by měli být elitou ve více méně klasických dopravních postupech s pár výjimkama (nastudujte, prosím).

--------------------------------

Osobně odlétám z Čáslavi, let bude proveden jako GAT, IFR, ETD 1730Z, FL440, .85M

Těším se a doufám, že neuděláme ostudu a přilákáme Royal Air Force do Měřína! :)
#66113
[quote="PavelS"][quote="Jindra"]
OKL UL984 OKG DCT/TACAN PLAUN TL10 GISAT TG1 KOK TL4 WD7 TB7 MAM
[/quote]

b) trať via OKG má k realitě blíže, než trat via Roding, aspoň podle mne dostupných zdrojů

c) jaká jsou pravidla pro překorčení hranice mezi OKG a PLAUN nevím, neřešil bych (v prvním přiblížení platí stejný princip, jako pro civily, čili jen pod FL100, bude to někde upřesněno, nelze ted zjistit).

Další upřesnění delegována na RR, lze očekávat další možná upřesnění.[/quote]

Ano, zvolte trať přes OKG. A přechod mezi OKG a PLAUN neřešte.

K delegaci bych rád dodal, že jsme na začátku všeho; já, přestože teď pročítám všechny možné materiály, nemám tolik zkušeností s vojenským létáním, abych byl schopný vždycky označit správnou odpověď. Čti: rozhodně nejsme profesionálové jako vRAF. Učíme se stejně, jako vy piloti.



Pro tento event, ač to u vojáků zní až neuvěřitelně :) , je potřeba také dávka zdravého rozumu a troška úsudku. Můžou vás na cestě potkat nepředvídané okolnosti, se kterými tu nikdo nepočítal. Použijte tedy logické uvažování a zvolte v dané situaci nejlepší možné řešení.

Dbejte prosím hlavně toho, ať se nám to nezvrhne a neuděláme si ostudu po celé Evropě!

Pokud někdo není schopný letět TACAN, ať letí klidně po trati, kterou si vytvoří klasickou civilní navigací. Britové se určitě zlobit nebudou a ATC z ostatních zemí také ne! Lepší, než někde udělat nějaký průser.

Berte to tak, že reprezentujete a že jste elita; ne sebranka nedisciplinovaných puberťáků, kteří si hrají na vojáčky a tento týden je chytl místo střílečky VATSIM. Toto už jde za hranice našeho FIRu, tak ať si na nás neukazují prstem. ;)

Kdyby někoho napadlo třeba nějak zasahovat proti ostatnímu civilnímu provozu (či jiný podobný bo*del), ať se radši kousne do jazyku, sedne si na ruku a jde otravovat sourozence/ manželku/ přítelkyni místo lidí na VATSIMu! Jako toto bude trestáno se vší přísností a bez milosti.



Buďte gentlemani na obloze.
#66137
Trať Vám plánovat nebudu kluci, ale podle mého bude asi nejvýhodnější skončit na fixu OTBED, tzn. let přes Holandsko. Určitě je ale možné letět s paklem stíhaček přes Belgii a naplánovat tu trať tak nějak zhruba stejně jako mají oni na TACAN. :)

Je to na Vás

Jinak Duncan už poslal mapy (EGXC, EGXJ) a jsou totožné s tím, co před tím dodal Roman, takže by to mělo být v pohodě.
#66178
Ale kdepak... tam to vypada takhle:

Obrázek

Jinak to byl celkem vesely prelet.
Zajimavy byl PAR approach, do ktereho se pustil CEF1016. Alec Walker vedl 1016 naprosto paradne (pro 004: ze vsech ATC mluvil primo ucebnicovou anglictinou!) a lituju, ze jsem si to nezkusil take.
#66185
Pozor!

Piloti, pilotům, kteří se dnes vydali na dlouhou cestu do Velké Británie, aby reprezentovali českou republiku, uděluji před nastoupenou jednotkou a rozvinutou zástavou pochvalu!

Úkol se vším všudy splnili a prokázali tak nejen bojového ducha, ale vytříbenost chování a bystrost vlastního úsudku. Věřím, že děkovná nóta od RAF na sebe nedá dlouho čekat.

Děkuji.

Letu zdar.

Pohov.
#66188
veselé to bylo velmi, nejdříve se mi nad Německem restartoval comp, při druhém pokusu jsem málem \"strčil\" do Air Berlin na LKPR ( tímto se TWR velmi omlouvám) a závěrem jsem se do PAR APP nepustil, ale bylo mi naznačeno, že ILS rwy 25 není to co by se po mě chtělo, nýbrž PAR rwy 07. Jednak mě PAR na VATSIMu docela překvapil, i když to je luxusní přiblížení a potom když tě vede a řekne 3° doleva s Tu-154 na ruku ( na PNP jsou čárky po 5° ), ale řídící vedl opravdu skvěle.
pár foteček na EGXC:

http://jirka.r288.sweb.cz//CONINGSBY%20AB.jpg
http://jirka.r288.sweb.cz//CONINGSBY%20AB%201.jpg
http://jirka.r288.sweb.cz//CONINGSBY%20AB%202.jpg
http://jirka.r288.sweb.cz//CONINGSBY%20AB%203.jpg
http://jirka.r288.sweb.cz//CONINGSBY%20AB%204.jpg
#66189
[quote="Radizz"]...
Úkol se vším všudy splnili a prokázali tak nejen bojového ducha, ale vytříbenost chování a bystrost vlastního úsudku. Věřím, že děkovná nóta od RAF na sebe nedá dlouho čekat.
...[/quote]

No, musím přiznat, že to byla hodně adrenalinová akce. Shanwick military se mě ptal na požadované přiblížení, raději jsem volil ILS, protože jsem to letiště vůbec neznal. Proto přišlo překvapení, když po mě byla APP požadována RWY07. S tím větrem to asi ani jinak nešlo. První přiblížení se mi povedlo nádherně, ale následoval go-around (traffic on RWY). Druhé přiblížení byla hrůza a letadlo se zbláznilo tak, že jsem v jednom okamžiku kosil stromy ala Smolensk (ale B744 nějaký ten kmen nezastaví). Na třetí pokus se mi podařilo přistát.

Sebekriticky musím přiznat, že mám ve znalostech vojenského řízení velké mezery, ale snad to nakonec nebylo tak ostudné. Raději se vracím na civilní linky ;)


[quote="greedy"]veselé to bylo velmi, nejdříve se mi nad Německem restartoval comp...[/quote]

Koukám, že jsem měl ještě chvíli počkat a mohla být fotka tří letadel. No, tak příště. Jsem se těšil na souběžný let ve FL360 a 400 a Ty ses nad Německem ztratil, škoda.
#66191
Mě po cestě 2x padla FSka, poprvé někde kousek před OKL, podruhé po opuštění RWY.
Jinak docela dobrý, ale představoval jsem si větší provoz.

Zajímavé bylo sledovat 004 při nezdařilém přiblížení. Letěl opravdu kousíček nad zemí nějakým úplně zvláštním směrem. Chvíli jsem myslel, že je na finále, ale zmást jsem se nenechal.

Overehead recovery nám nebylo umožněno, vyspídoval nás na minumum APP speed (resp. min manouvering > TOMCAT). Tak příště v Měříně :)