VACC-CZ Fórum se přesunulo na Discord

Toto fórum již není aktivní, protože jsme naši komunitu přesunuli na modernější a interaktivnější platformu Discord. Fórum ale zůstává dostupné jako cenný archiv plný historie VACC-CZ, užitečných rad a informací. Chcete-li se připojit na náš Discord server, postupujte následovně:

1. Navštivte stránku VATSIM Community Hub na adrese https://community.vatsim.net/.
2. Přihlaste se ke svému VATSIM účtu.
3. Vyberte server "VACC Czechia" a připojte se.

Těšíme se na vás na Discordu!




VACC-CZ Forum Has Moved to Discord

This forum is no longer active as we’ve moved our community to the more interactive and modern platform, Discord. However, the forum remains accessible as a valuable archive of VACC-CZ history, helpful tips, and information. To join us on Discord, follow these steps:

1. Visit the VATSIM Community Hub at https://community.vatsim.net/.
2. Log in with your VATSIM account.
3. Select the "VACC Czechia" server and join.

We look forward to seeing you on Discord!
Informace o sletech a akcích u nás a v zahraničí, briefingy i debriefingy. / Fly-ins and events
#65872
Obrázek

This month the Military RTS will be opening not 1 but 2 RAF Bases for your flying pleasure, as well as this for any SOA orgs these bases are very close to ranges, refulling areas and training areas which will all be Booked out for the evening.



Both RAF Conningsby EGXC & RAF Cottesmore EGXJ will be open from 1800z on May 2nd for you to fly from, to and between. So why not strap yourself in for a night of fun and mayhem Military style.

All pilots & Aircraft are welcome, No experience is needed to take part however it is suggested you read up on Military procedures before flying: Vatsim-UK Military R/T (http://www.vatsim-uk.org/regions/milita ... y_v2.0.pdf)

Zdroj: http://www.vatsim.net/news-details/vats ... c63743f7c/


Velmi doporučuji zúčastnit se jako cvičení na FLYING RHINO. :) S kolegy z Velké Británie se nám podařilo navázat kontakt a je velim pravděpodobné, že se na letošním FLYING RHINO objeví.

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Pro přelet z ČR se doporučuje následující

trať: OKL UL984 OKG DCT/TACAN PLAUN TL10 GISAT TG1 KOK TL4 WD7 TB7 MAM
CTOT (čas odletu): ~ 1900Z (= cca 1930Z passing OKG)
Mapy
TACAN ET: http://www.mil-aip.de/pams/charts/enr/E ... _03_en.pdf
TACAN BE: http://www.ivao.be/files/charts/Enroute ... %20one.pdf (strana 7)
TACAN EG: http://www.nats-uk.ead-it.com/aip/curre ... 5_1_en.pdf


EGXC: http://is.muni.cz/www/251464/EGXC.pdf
EGXJ: http://is.muni.cz/www/251464/EGXJ.pdf


Scenery EGXC FS9: http://www.flightsim.com/kdl.php?fid=115542
Scenery EGXC FSX: http://library.avsim.net/search.php?Sea ... &Go=Search


Velitelem přeletu ustaven mjr. Machalínek.
#65883
Potvrzuji důležitost tohoto eventu - vRAF psalo poměrně sofistikovaný dopis ohledně své účasti na FR2010 u nás.
Mám dojem, že zcela nejlepší způsob, jak je přesvědčit, aby se podívali k nám je, navštívit je tam , i třeba jen \"letem prostým\", tj. bez nějaké speciální MIL činnosti, jednoduše jako pozorovatelé. To je přesvědčí, že nejsme divoši, názor, který tam stále trošku přežívá.

Obecně bych nejraději pověřil spolehlivé lidi se zkušenostmi, aby tam třeba demonstrovali schopnosti sovětské letecké techniky, nebo tak :)

Pokud by se je podařilo přesvědčit k účatsi na FR2010 - i třeba jen jako pzorovatelů - bylo by to velmi záslužné.
#65885
Přesně tak, i prosté lety typu český vládní Airbus nebo Tupolev s volačkou Czech Air Force bude dostačující. Je vysoce pravděpodobné, že akci podpoří i čeští řídící nějakým základním pokrytím (+- TWR/APP, CTR). Ideální je tedy let cca ze Kbel nebo jiné české destinace, kde budou Britové vidět v plánku LK**.

Zkušenější, prosím oprašte svoje mazlíčky (nejlépe Gripeny nebo sovětské stroje typické pro naše území), zaleťte tam a ukažte jim, co ty naše mašinky dovedou.

Britové skutečně přijali naše pozvání na FLYING RHINO 2010, jednání jsou rozběhlá a přitáhnout je k nám by pro letošní akci bylo obrovským úspěchem.
#65891
Mno... Teda myslím, že žádná ze stíhaček CEF tam nedoletí na jeden zátah. Imho nutnost mezipřistání na dotankování v oblasti Münster/Twente, což je zhruba v půlce. Pokusím se to nějak zkoordinovat s učením na pondělní test ze statistiky... :/
#65896
[quote="tmx"]Mno... Teda myslím, že žádná ze stíhaček CEF tam nedoletí na jeden zátah. Imho nutnost mezipřistání na dotankování v oblasti Münster/Twente, což je zhruba v půlce. Pokusím se to nějak zkoordinovat s učením na pondělní test ze statistiky... :/[/quote]

Hm, to by byl pro Gripen smutny pribeh.
I wikipedia tvrdi, ze:
Ferry range: 3,200 km (2,000 mi) with drop tanks


Ja poletim se svou zanovni F-14 LKNA->EGXC
#65942
Na to si přišel kde? :) Košice - Pardubice ve FL80 sebralo asi půlku nádrže (nějakých 450 km). Do EDDG to je asi 600-700 km, čili by neměl být problém, druhý leg do Anglie asi taky 600 km. Osobně spíš pochybuju o schopnosti průtokového ohřívače jménem Gripen toto zaletět, páč z vlastní zkušenosti ten zvládne tak 300 mil a konec. :)
#65945
to: ppk. Jindra Machalínek ukážeme jim co to je formace ? :D - rozhodně se to neobejde bez toho hamachi a bez FS Weather = clear ;) abysme natom byli všichni stejně ... chápeš ne. Jinak udělej plán nejlépe VOR to VOR (fix by fix) a čas - já zpracuju nebo navrhnu nastavení apod.

Když tak nato koukam tak ten Suchoj je asi už historie - pánové co to odemě \"koupili\" tak to asi po dvou měsících vyměnili za kamion plnej cigaret ... takže o letoun se asi postaral ArmyŠrot :D

Letošní Rhino mi svěříte Gripena ??? Armáda má asi hodně peněz :D
#65946
[quote="Michal Z."]to: ppk. Jindra Machalínek[/quote]

Pozor, Machalínek stále majorem, i když má na pplk. našlápnuto, zatím ne. :)

Hodnosti, do nichž byli jedinci povýšeni loni (včetně odvelení k železničnímu vojsku), zde:
http://www.vacc-cz.org/forum/viewtopic.php?id=3688&p=5

Chybí tam pouze povýšení toho času plk. Svobody na gen. Svobodu. :)
#65961
[quote="Jindra"][quote="vinil"]Ja poletim se svou zanovni F-14 LKNA->EGXC[/quote]
Takže beru Gripeň.
Ne radši Čáslav?
V kolik odleť?
Kdo dál?[/quote]


Ahoj,

je mi jedno, odkud poletim, jen tu Namest proste uz trochu znam a mam pripravenou scenerii.

Odlet planuju na 1800Z, abych tam nejak mezi 19-20Z byl. Jen normalni prelet z A do B. V rozpeti M.7 az M.9 :-) Opet, na terminu nijak nebaziruji. Jen musim do 22Z jit spat, abych rano vstal.

Pokud se chcete nekdo pridat -- v jakemkoliv letadle, na jakoukoliv cast -- budu rad.
Mohu pustit na serveru Teamspeak, abychom se mohli volne bavit -- pouzivam X-Plane a na Vatsimu tedy mohu komunikovat jen na normalnich ATC frekvencich. Na Teamspeaku se samozrejme muzeme potkat uz driv, abychom se dohodli a vytvorili nejaky fplan.
#65966
[quote="Michal Z."]to: ppk. Jindra Machalínek ukážeme jim co to je formace ? :D - rozhodně se to neobejde bez toho hamachi a bez FS Weather = clear ;) abysme natom byli všichni stejně ... chápeš ne. Jinak udělej plán nejlépe VOR to VOR (fix by fix) a čas - já zpracuju nebo navrhnu nastavení apod.

Když tak nato koukam tak ten Suchoj je asi už historie - pánové co to odemě "koupili" tak to asi po dvou měsících vyměnili za kamion plnej cigaret ... takže o letoun se asi postaral ArmyŠrot :D

Letošní Rhino mi svěříte Gripena ??? Armáda má asi hodně peněz :D[/quote]

Jestli chceš můžeš. Ale poletíme normální IFR (akorát po TACAN routes > dodám), tzn. že se za mnou budeš 2 hodiny vláčet na ruku. FS Wx clear v žádném případě! Bacha na to, tlak se mění i ve velkých výškách a pochybuju že v celé Evropě bude 1013 Hpa.
#65967
Bohužel nemohu najít TACAN routy ČR. Aktuálně to vypadá takto:

OKL UL984 OKG DCT/TACAN PLAUN TL10 GISAT TG1 KOK TL4 WD7 TB7 MAM

Charts:
TACAN ET: http://www.mil-aip.de/pams/charts/enr/E ... _03_en.pdf
TACAN BE: http://www.ivao.be/files/charts/Enroute ... %20one.pdf (strana 7)
TACAN EG: http://www.nats-uk.ead-it.com/aip/curre ... 5_1_en.pdf
#65969
[quote="Jindra"]Bohužel nemohu najít TACAN routy ČR. Aktuálně to vypadá takto:

OKL UL984 OKG DCT/TACAN PLAUN TL10 GISAT TG1 KOK TL4 WD7 TB7 MAM[/quote]

Skvělé, nebudou nás mít za blbce.

TACAN ČR jsem se pokusil získat, uvidíme, jak to dopadne.
#65975
to JM proč FS wx-clear ne ??! když budeš mít pořád nastaveno v letadle 1013 tak ty budeš ve správné hladině a ATC tě taky uvidí ve FL kam tě poslal .... a je to odzkoušený ;) ATC ti přidělí qnh pro danné počasí - jenže my budem mít pořád stejný takže všude po světě budeme mít STD - jestli chceš mít real počasí tak nemá cenu řešit formaci protože to bude dělat hroznej bordel toť vše - buď se zároveň ty podřídíš a nebo nemá cenu řešit skupinu ! a jestli chceš být Leader tak se budeš muset podřídit wingmanům ....
#65977
MZ, víš, ono počasí maj i radary na straně ATC (bys moh vědět), a v nich je nastavena TA/TL... takže když budu mít

letadlo A, které bude mít v FSce clear weather a na výškoměru 1013,25 a jeho výškoměr bude ukazovat 24000ft, a

letadlo B, které bude mít real počasí (qnh bude 0997) s 1013,25 na výškoměru a jeho výškoměr bude ukazovat 24000ft, tak letadlo B bude fyzicky níž. Můj radar bude mít v sobě nastavené počasí aktuální, tj 0997hpa. Můj radar uvidí letadlo B korektně ve FL240, ale letadlo A výš.

Ta tvoje myšlenka funguje pod převodní hladinou, kde když budeš s clear weather ignorovat hodnoty qnh od atc a na výškoměru budeš mít 1013,25, tak to ATC nepozná. Nad TA to ale pozná.

Jinak, nechci vám do toho rejpat, zelený lítání mě silně nebere, ale čeho se na tom počasí bojíš?

Větru? Když budete mít oba stejný vítr, tak je to jedno (i když oba dva budete mít 25kt do čumáku). Naopak, letět s wind calm v reálném provozu je i pro ATC dost nepříjemné, si představ, že by tě zaspeedoval na 220 a za tebou na 220 ve stejné hladině zaspeedoval někoho s reálným počasím. Za normálních okolností naprosto v pohodě, ale tady, když jemu bude foukat 40kt do zadku a ty budeš mít wind calm, tak tě docela brzo doletí.

Mraků? Ok, jestli se bojiš že se v mraku posrážíte, tak si v FSce sniž hustotu mraků, funguje to velmi razantně, a na obloze budeš mít jak vymeteno, ale stále budeš mít korektní qnh a vítr.

Toť můj názor.

PB
#65983
Proč bych se měl bát ? mě jde oto ,že se ve stejnou chvíli nebudou aktualizovat real počasí a každej to bude mít chvílema jiný a pak se domluvit na nějaký formaci která je blíž než 0,1nm je takřka nemožná , já na letadle mam autopilota kterej by dost pomohl udržet tu formaci v klidu nastavim tam IAS , ALT , HDG s kterym budu manipulovat a pak rukou jen chvílema dorovnávat směr ... mam natom nalítáno docela dost a udržet se ve formaci cca 2 hodiny v kuse je docela palba. samozřejmě když už by se ta formace letěla tak určitě jako VFR (klidně s mezipřistáním pro palivo aspon to bude zajímavější) a za 2. nechce se mi lítat s real počasim pač to muj historickej comp moc nezvládá a ve formaci je nejduležitější plynulost FSky - jeden zádrhel a už se hledáte znova - Znam to moc dobře (stačí přepínat pohledy a dělá to neplechu)