VACC-CZ Fórum se přesunulo na Discord

Toto fórum již není aktivní, protože jsme naši komunitu přesunuli na modernější a interaktivnější platformu Discord. Fórum ale zůstává dostupné jako cenný archiv plný historie VACC-CZ, užitečných rad a informací. Chcete-li se připojit na náš Discord server, postupujte následovně:

1. Navštivte stránku VATSIM Community Hub na adrese https://community.vatsim.net/.
2. Přihlaste se ke svému VATSIM účtu.
3. Vyberte server "VACC Czechia" a připojte se.

Těšíme se na vás na Discordu!




VACC-CZ Forum Has Moved to Discord

This forum is no longer active as we’ve moved our community to the more interactive and modern platform, Discord. However, the forum remains accessible as a valuable archive of VACC-CZ history, helpful tips, and information. To join us on Discord, follow these steps:

1. Visit the VATSIM Community Hub at https://community.vatsim.net/.
2. Log in with your VATSIM account.
3. Select the "VACC Czechia" server and join.

We look forward to seeing you on Discord!
Forum o reálném, nikoliv virtuálním, létání. Pro všechny problémy, zážitky a informace o opravdovém létání.
#65776
Výměna L-159 za stroje CASA vázne

Výměna pěti bitevníků L-159 za jeden španělský dopravní letoun CASA je už téměř rok na mrtvém bodě a podle informací deníku E15 by z obchodu dokonce mohlo i sejít. Ačkoli smlouva mezi ministerstvem obrany a zprostředkovatelem obchodu na české straně – firmou Omnipol – byla uzavřena již loni v květnu, chybí souhlas USA k vývozu podzvukových strojů, které jsou doslova napěchovány americkými součástkami, a bez souhlasu tamní administrativy směnu uskutečnit nelze.

http://www.e15.cz/domaci/udalosti/vymen ... casa-vazne

Obrázek
#65799
Rusové se zalekli vypuštěného amerického raketoplánu

MOSKVA/PRAHA - Rusko se zaleklo amerického orbitálního letounu X-37B a část ruské generality ho pokládá za výzvu k dalšímu zbrojení. Ruský systém protivzdušné a kosmické obrany je podle bývalého velitele ruského letectva armádního generála Anatolije Kornukova teď zcela nevyhovující.

http://www.lidovky.cz/rusove-se-zalekli ... ranici_kim

Obrázek
#65863
A já zas tvrdím, že aerolinky udělají cokoliv, aby vydělávaly. Ohrozí i životy cestujících. A to jsem prosím strávil tento víkend někde jinde, než jsem plánoval - protože jsem nesehnal let domů. K létání se musí stále s respektem...
By Norman Ramsey Briggs
#65869
Ony si to určitě dobře rozmyslely, jestli není moc velké riziko, že kvůli 80 mil Kč přijdou kupříkladu o letadlo za 80 mil Dolarů. Kdyby teď bylo nějaké riziko, určitě by - pokud aerolinku neřídí někdo jako s. Kaczynski (dej mu pán Bůh věčnou slávu) - do vzduchu svoje oře neposílaly.
#65878
Tyto názory považuji za naivní.

Dále:
Všechno v letectví se řídí předpsiy, které jsou neustále zpřesňovány podle poznatků a různých šetření. Resultem je vždy číslo, které říká např.: pokud je něco méně než 100, lze letět, pokud nje více = nelze. V tomto je letectví nekompromisní a 100%ně to schvaluji.

V případě popílku jsem nevidel - nikdo neviděl - žádné takové číslo (myslím tím : koncentrace popílku zde a teď je 150, naměčilo to 5 letadel tak a tak - limitní hodfnota je 100 - vymalovano).

V tomto případě byl tedy namísto leteckých predpisů patrně ze starny EU (jmenovitě Eurocontrol) aplikován princip tzv. \"předběžné opatrnosti\". Tento princip - který je přímém \"fyzikálním\" rozporu s principy pro nakládáni s riziky - je protlacován politicky ze strany EU a mám velmi silné podezření, že byl použit z těchto důvodů v tomto případě :

a) obecná demonstrace politické moci, kterou lze reálně uplatnit,
b) omezení podnikatelské svobody dopravců - tj, \"nahrada/kompenzace\" ušlého zisku dotacemi,
c) zamezení účasti EU činitelů a jiných osob na velmi kontroversní akci v Polském Krakově.
#65889
Za naivní považuji naopak výše popsané.

Činnost EUROCONTROL bych bral jako zpolitizovanou (nezaměňovat chápání Eurocontrolu jako \"úřadu\" a politický nátlak - dvě rozdílné věci) až od okamžiku nátlaku dopravců, kdyby byly vytvořeny ony tři zóny. Do jaké míry to bylo preventivní, či oprávněné si nedovolím tvrdit.

Obecně budu ale radši zastáncem prevence, pokud si nejsou jistí, než bych se někde zabil.

Co se ale dalšího týče, jako demonstraci politické síly - nesouhlasím, ale budiž, snad, možná, asi by se to tak dalo udělat. Omezení podnikatelské svobody považuji za nesmysl. Dotace nejsou v zájmu EU, financí se nedostává a problémů je jiných jinde dost - přerozdělování bují. Oblastí kam cpát mnohem méně peněz s mnohem vyšším politickým vlivem je spousta (ostatně vidíme nyní na Řecku). Spojitost s pohřbem polského prezidenta mi pak přijde jako naprosto zcestná a na hranici spojitelného. A To příměrem asi v takové rovině spojitosti jako zítřejšího provozu na D1 propojovat s erupcí na Proxima Centauri.
#65893
Pět let Airbusu A 380 ‚oslavují‘ odboráři stávkou

Před pěti lety vzlétl z letiště ve francouzském Toulouse dvoupatrový, čtyřmotorový letoun Airbus A 380. Soutěž dvou výrobců - Airbusu a Boeingu se tím dostala do vyšších obrátek.

V luxusní verzi má cestující k dispozici postel, navštívit může bar nebo i tělocvičnu. Cena letadla je něco přes 8 miliard korun.

Ani výrobci těchto obřích strojů, stejně jako jeho americkému konkurentovi Boeingu, se nevyhnuly ekonomické problémy. I Airbus bojuje s poklesem poptávky.

K 5. výročí prvního letu z Toulouse dostává od tamních odborů protestní dárek. Blokují výrobu dalších letadel.

Stávka se dotkne i dovozu součástek pro nové Airbus A380. Pět odborových svazů spojilo síly a snaží se donutit vedení společnosti, aby jim letos výrazněji zvedla platy.

(zpravy.rozhlas.cz)
#65952
Ryanair v Praze končí

Irské aerolinie Ryanair, evropská nízkonákladová jednička, přestanou od října létat z Prahy. Firmě se nelíbí taxy ruzyňského letiště, které považuje za příliš vysoké. Linka z Brna do Londýna by ale měla být zachována. Na dnešní tiskové konferenci to oznámila zástupkyně firmy Henrike Schmidtová.

http://www.e15.cz/byznys/doprava-a-logi ... raze-konci

Obrázek
#65956
Wizz Air: Ruzyně je drahá, další letadlo sem nedáme

Největší nízkonákladový dopravce na ruzyňském letišti krotí své plány na velkou expanzi. Oproti původním plánům nepřidá na léto maďarský Wizz Air do Prahy třetí letadlo a bude létat současné linky jen se dvěma stroji, jako dosud.

http://ekonomika.idnes.cz/wizz-air-ruzy ... oprava_fih
#65957
[quote="PavelS"]"Dotace nejsou v zájmu EU,"

Na jaké planetě žijete ?[/quote]

Toto je nešikovně řečeno. Ne dotace tohoto druhu. Jak říkám, jsou oblasti, kde se dá za mnohem méně peněz získat mnohem více politického vlivu.
#65958
[quote="Radizz"]Wizz Air: Ruzyně je drahá, další letadlo sem nedáme

Největší nízkonákladový dopravce na ruzyňském letišti krotí své plány na velkou expanzi. Oproti původním plánům nepřidá na léto maďarský Wizz Air do Prahy třetí letadlo a bude létat současné linky jen se dvěma stroji, jako dosud.

http://ekonomika.idnes.cz/wizz-air-ruzy ... oprava_fih[/quote]

Jen houšť, aspoň to urychlí Vodochody. Mě LKPR taky sere, rohlík za stovku jim rád nacpu na příslušné místo. (vše IMHO)
#65971
U letiště v Mošnově vznikají projekty za miliardy korun

Ještě před lety to byla bezvýznamná vesnice, u které postavili letiště. V poslední době se však Mošnov na Novojičínsku stává stále častěji místem, kam míří další firmy. Letos by zde investor HB Reavis Group měl začít stavět letištní překladiště zboží, v příštím roce velké železniční překladiště.

http://ekonomika.idnes.cz/obrazem-u-let ... nomika_spi

Obrázek
#65991
Pavel Svoboda: Pokusím se Vám oponovat jako totální amatér ;-)

Všechno to beru, že v letectví tu máme čísla a ty hovoří jasně. A že se zpřesňují. Ale psal jste, že se tedy mělo raději létat, když nikdo vlastně neměl v ruce žádné číslo. To mi připadá divné - protože jak jste uvedl, na všechno jsou přece čísla.

No ale snad když neexistuje číslo (evidentně zde chybí předpis) tak to mají všechny společnosti prostě létat a ignorovat to?

Myslím si, že se to nemůže v žádném případě brát z \"druhého konce\" (tj \"něco tam je, nevíme kolik, je to v pohodě\"), ale z toho logického (tj. \"je to nebezpečné, nevíme jak, nelétat!\"). Prostě mi to neštimuje. Takhle se to přece dělat nemůže - a takhle jsem taky ten Váš názor pochopil. Hádám ale, že jsem to mohl pochopit špatně.
  • 1
  • 31
  • 32
  • 33
  • 34
  • 35
  • 189