VACC-CZ Fórum se přesunulo na Discord

Toto fórum již není aktivní, protože jsme naši komunitu přesunuli na modernější a interaktivnější platformu Discord. Fórum ale zůstává dostupné jako cenný archiv plný historie VACC-CZ, užitečných rad a informací. Chcete-li se připojit na náš Discord server, postupujte následovně:

1. Navštivte stránku VATSIM Community Hub na adrese https://community.vatsim.net/.
2. Přihlaste se ke svému VATSIM účtu.
3. Vyberte server "VACC Czechia" a připojte se.

Těšíme se na vás na Discordu!




VACC-CZ Forum Has Moved to Discord

This forum is no longer active as we’ve moved our community to the more interactive and modern platform, Discord. However, the forum remains accessible as a valuable archive of VACC-CZ history, helpful tips, and information. To join us on Discord, follow these steps:

1. Visit the VATSIM Community Hub at https://community.vatsim.net/.
2. Log in with your VATSIM account.
3. Select the "VACC Czechia" server and join.

We look forward to seeing you on Discord!
Informace o sletech a akcích u nás a v zahraničí, briefingy i debriefingy. / Fly-ins and events
#65724
Flame-out Approach je Emergency procedure. Je tedy ponekud zvlastni ji mit jako variantu k Overhead Approach :-)

Indications: Fuel flow, EGT, RPM indications winding
down to \"0\" or windmilling indications

NOTE: Flameout approaches may be attempted only
when it is impossible or impractical to eject from the
aircraft.

(S funkcnim motorem lze preci klesat daleko svizneji... a dokonce to potom i vyrovnat :-)
#65727
[quote="Gelba"]Problém na alce se zvukem jsem už vyřešil.

Jinak jak je to s anglickou frazeo. Bude se muset používat? Zatím létám pouze v češtině a tak si nejsem uplně jistý jak by to dopadlo.[/quote]

Nutit Tě nemůžeme, ale bylo by lepší. Třeba právě na zmíněné procedury pro přiblížení jsem zatím žádný český překlad ani jen nezahlédl. ;) Pro "klasický" let, bude ale čeština určitě stačit. ;)
#65728
[quote="Radizz"]Jo, jde víceméně o proceduru, jak bez motoru jenom na přebytek tahu doklouzat na dráhu. Netuším, ale jestli se to v praxi dělá/ nedělá, popřípadě jak.[/quote]

Podobne, jako jine nouzove postupy -- na trenazeru, v realu minimalne a s motory stazenymi, nikoliv vypnutymi. Obcas je to soucasti air show.
Jde spise o to, ze v manualu k letadlu (NATOPS v tech hodnych zemich) jsou obvykle rychlosti klesani zanesene do racetracku (okruhu) a tedy minimalni vysky pro "high key" a "low key" a ukony v te ktere fazi.

V praxi s tim samozrejme kazdy praskne, jak to jde:
http://www.patricksaviation.com/videos/SUPERGT/3384/
#65740
Pozor!

Soudruzi, tak dneska to bylo ostudné. Provoz lehce podprůměrný. Nechci se dotknout soudruhů, kteří se zúčastnili, ale soudruzi, kteří si váleli šunky, by měli jít do sebe, soudruzi!

Takhle by to nešlo! Doufám, že takhle nedopadne celé Rhino! Takhle ten to nevybudujeme a republiku neuchráníme - myslet politicky, soudruzi, politicky!

Pohov! Volno! Zpívat!
#65784
[quote="vinil"][quote="Radizz"]Jo, jde víceméně o proceduru, jak bez motoru jenom na přebytek tahu doklouzat na dráhu. Netuším, ale jestli se to v praxi dělá/ nedělá, popřípadě jak.[/quote]

Podobne, jako jine nouzove postupy -- na trenazeru, v realu minimalne a s motory stazenymi, nikoliv vypnutymi. Obcas je to soucasti air show.
Jde spise o to, ze v manualu k letadlu (NATOPS v tech hodnych zemich) jsou obvykle rychlosti klesani zanesene do racetracku (okruhu) a tedy minimalni vysky pro "high key" a "low key" a ukony v te ktere fazi.

V praxi s tim samozrejme kazdy praskne, jak to jde:
http://www.patricksaviation.com/videos/SUPERGT/3384/[/quote]


Tady je konkretni ukazka pro letoun A-4:

Obrázek
#65873
Soudruzi POZOR!

Zadání bojového úkolu č. 1: sice ještě není nic dojednáno definitivně, protože se ale ozvali soudruzi kolegové z Velké Británie a projevili reálný zájem se letošního FLYING RHINO zúčastnit, prvním bojovým úkolem pro obranu republiky je zúčastnit se na oplátku v rámci reciprocity jejich eventu:

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Obrázek

This month the Military RTS will be opening not 1 but 2 RAF Bases for your flying pleasure, as well as this for any SOA orgs these bases are very close to ranges, refulling areas and training areas which will all be Booked out for the evening.



Both RAF Conningsby EGXC & RAF Cottesmore EGXJ will be open from 1800z on May 2nd for you to fly from, to and between. So why not strap yourself in for a night of fun and mayhem Military style.

All pilots & Aircraft are welcome, No experience is needed to take part however it is suggested you read up on Military procedures before flying: Vatsim-UK Military R/T (http://www.vatsim-uk.org/regions/milita ... y_v2.0.pdf)

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Účast je povinná! Ukažme soudruhům z RAF, že také létáme a že stojí za to se našeho Nosorožce zúčastnit!

Pohov.
#65886
Dotaz na SB spíše na mjr. Machalínka, co Jindro?

Jinak naprosto perfektní. Viz také vlákno o tomto eventu, výborný by byl i prostý \"ne až tak vojenský\" let, kdy na ten jejich slet přiletí např. český vládní Airbus nebo Tučko pod volačkou Czech Air Force.

Jak jsem již psal, čeští řídící se event pokusí nějakým základním pokrytím podpořit. Takže právě lety oněch vojenských dopravních strojů budou naprosto ideální z/ do např. Kbel. Navíc v neděli navečer budete mít nejspíš pokrytí poměrně velké části Evropy To samozřejmě platí i pro stíhače, bombardéry, stáhací-bombardéry.

Program je ale volitelný, jak si to naplánujete, tak to bude. :)

Britové skutečně přijali naše pozvání na FLYING RHINO 2010, jednání jsou rozběhlá a přitáhnout je k nám by pro letošní akci bylo obrovským úspěchem. Ukažme jim, že nejsme na stromech a že stojí za to na Rhino zaletět. :)
#65936
[quote="Michal Z."]to : RR v pohodě ale spíš bysme potřebovali SBpack z RAF...[/quote]

Hoši,

to jste vojáci? Voják se neptá... :)

Ne, teď vážně: nic tokového k dipozici nemám. Můžu se při další komunikaci zkusit popsat, ale záruka nulová.
#65981
[quote="tmx"]Performance check L-39 úspěšně za mnou. Max dostup 36580 ft, doba letu 1:51, uletěná vzdálenost cca 530 nm (980 km). Pánové, nechci se vás dotknout, ale kdo z vás to má? :D [/quote]

je to ta česká free verze z aera vid?
jak řešís navigaci - dal jsi tam vasFMC nebo lítáš jen VOR-VOR resp. non-rnav.