VACC-CZ Fórum se přesunulo na Discord

Toto fórum již není aktivní, protože jsme naši komunitu přesunuli na modernější a interaktivnější platformu Discord. Fórum ale zůstává dostupné jako cenný archiv plný historie VACC-CZ, užitečných rad a informací. Chcete-li se připojit na náš Discord server, postupujte následovně:

1. Navštivte stránku VATSIM Community Hub na adrese https://community.vatsim.net/.
2. Přihlaste se ke svému VATSIM účtu.
3. Vyberte server "VACC Czechia" a připojte se.

Těšíme se na vás na Discordu!




VACC-CZ Forum Has Moved to Discord

This forum is no longer active as we’ve moved our community to the more interactive and modern platform, Discord. However, the forum remains accessible as a valuable archive of VACC-CZ history, helpful tips, and information. To join us on Discord, follow these steps:

1. Visit the VATSIM Community Hub at https://community.vatsim.net/.
2. Log in with your VATSIM account.
3. Select the "VACC Czechia" server and join.

We look forward to seeing you on Discord!
Informace o sletech a akcích u nás a v zahraničí, briefingy i debriefingy. / Fly-ins and events
#65378
Připomínáme dnešní CTD (nejedná se o Crash To Desktop).:

Protože se s AIRACEM 1004 v LKAA poměrně dost změnilo (včetně přístrojových přiblížení na exotcká letiště typu LKVO), lze trénovat třeba racetrack přiblížení v Ostravě nebo Vodochodech. Dále je možné zaskočit na krátký výlet k sousedům, v Říši se zatím booking jeví takto:

EDBB_N_APP
EDDF_TWR
EDDH_E_APP
EDDH_TWR
EDDH_F_APP
EDDL_TWR
EDDS_TWR
EDDS_F_APP
EDDS_GND
EDDT_GND
EDDT_TWR
EDDV_TWR
EDDV_GND
EDGG_S_CTR
EDWW_A_CTR

V LKPR lze očekávat pěkné (IFR) počasí a kolem osmé večer i přeháňky a bouřku. Ideální příležitost ke cvičení IFR okruhů (base training), tyto lze dohodnout operativně. (special) VFR na a z LKPR například do LKKV je také samozřejmě k dispozici!

TAF LKPR 151100Z 1512/1618 32008KT 9000 BKN020 TEMPO 1512/1615 34012G24KT TEMPO 1512/1524 6000 -RA BKN009 PROB30 TEMPO 1512/1518 4000 SHRA FEW009CB BECMG 1600/1602 7000 BKN015 TEMPO 1602/1608 5000 BR BKN005 BECMG 1608/1610 7000 BKN030 PROB30 TEMPO 1610/1614 4000 SHRA SCT012CB BKN014 BECMG 1614/1616 CAVOK=

TAF LKKV 151100Z 1512/1618 32006KT 8000 BKN020 TEMPO 1512/1521 2500 RA BR BKN005 PROB30 TEMPO 1512/1518 36012G22KT 2000 SHRA FEW009CB BKN009 BECMG 1521/1524 4000 BR BKN015 TEMPO 1600/1608 VRB02KT 1200 MIFG BKN004 PROB30 TEMPO 1600/1607 0400 FG BKN001 BECMG 1608/1610 34008KT 7000 BKN025 PROB30 TEMPO 1610/1612 35014G26KT 4000 SHRA SCT009CB BKN009 BECMG 1616/1618 30004KT CAVOK=

Čtvrtek je jistě vhodný i pro začátečníky, připojte se v Praze Ruzyni a příjemní ATC vám rádi pomohou, nechtějte po nich ale vědět, jak se vaše letadlo ovládá a na co slouží tahle páčka...

P.S. Pokud nemusíte, neměnte AIRAC a zůstaňte u 1003. Odlety a přílety s 1004 musí očekávat vektorování a zpoždění.
#65379
Na dnešek je cca 2,5 ks ATC i LKAA.
Protože byla zrušena nějaká tajná vojenská operace, není na dnešek de-factop žádný program a doporučuji použít rad Amálky (výše).

Protože se v několika vláknech objevují dotazy na nový AIRAC 1004, tak připomínám:

a) nikdo z řídících nemá žádné vybavení pro řízení \"ponovu\" - tím míněno nejen mapy, ale spousta dalších pomůcek, které říkají, nejen, kam můžete letět, ale hlavně, jak můžete letět - tyto skutečnosti nelze z pohledu ATC nijak vyčíst z map nebo přilehlé dokumentace; neznalost těchto procedur je důvodem, proč se zavedení 1004 zpožďuje, není to jen mechanické nakreselní sectrrfilů apod.

b) pokud poletíte po ČR silně doporučuji létat postaru a pokud je současný AIRAC kompatibilní s vaší tratí do zahraničí, doporučuju to samé, pokudsy zkoušet , jak se bude tvářit zkušební let ponovu budou z provozních důvodů vektorovány, tj. nebude žádná podpora ve směru aplikace nových postupů;

c) přechod na řízení podle nových postupů (ne podle nových map, ale podle postupů) se domnívám, že může nabíhat měsíce, tj. klidně přes prázdniny. Tj. může být, že za měsíc začneme létat podle AIRAC 1004, ale správná aplikace pravidel pro řízení se bude odlaďovat výše uvedenou dobu (btw. v reálu to nemusí být jinak) za využití všech zdrojů - materiály AIP, ŘLP, scannerová kommunikace, reálné zkušenosti s lety do TMA , apod..
#65425
ATC děkují za poměrně solidní čtvrteční provoz, rádi jsme viděli spoustu neznámých, ale zjevně již poměrně slušně létajících pilotů, doufám, že je uvidíme i zde ve fóru!

P.S.

1. odpovídač odpovídá jen když je zapnutý do módu Charlie. To dělejte automaticky s přijetím povolení ke vzletu, ne dříve, ne později. Zapínat odpovídač při křížení neaktivní dráhy (31/13) je blbost.

2. Fráze, PO VZLETU PŘEJDĚTE NA xxx znamená, že PO VZLETU, tedy když letadlo bezpečně stoupá a vy se již tolik nemusíte věnovat řízení, přepnete aktivní frekvenci na tu novou udanou. Ne dříve. Polovina pilotů včetně poloviny ČSAv odletů ladila na 127.57 současně se stiskem TO/GA.
#65427
[quote="Amalka"]Zapínat odpovídač při křížení neaktivní dráhy (31/13) je blbost.[/quote]

Přesto jsem se od reálných pilotů dočetl, že se to dělá. Nejen TCAS + odpovídač, ale i stroby nebo dokonce landing lights. Zkrátka vše, co zlepší viditelnost letadla pro ostatní provoz. Ačkoliv, možná se to týkalo jen aktivních drah, nevím :)
#65431
[quote="Filipos"][quote="Amalka"]Zapínat odpovídač při křížení neaktivní dráhy (31/13) je blbost.[/quote]

Přesto jsem se od reálných pilotů dočetl, že se to dělá. Nejen TCAS + odpovídač, ale i stroby nebo dokonce landing lights. Zkrátka vše, co zlepší viditelnost letadla pro ostatní provoz. Ačkoliv, možná se to týkalo jen aktivních drah, nevím :)[/quote]

no oni to píšou v ČSAv manuálu k bulíku (strana 19 z 49, 4. odst). Píšou tam, že se to týká i neaktivních drah. Osobně si ale myslím, že je to divné. Zapnou světla a Transponder na těch 5 vteřin? Jen co to zapnu tak to zase vypínám :)
Ono se sem tam i v reále stane, že letado nemá mode C ani po vzhletu - jak mám naposloucháno.
#65466
Nemyslím, že to je k ničemu. Obecně cokoliv, co podobným způsobem zvyšuje bezpečnost, je dobré a obzlášť ve špatných meteorologických podmínkách. Navíc, jak jsem psal, je to vyčtené z reálu, takže skuteční piloti (pravda, Thomas Cook, takže UK) to za zbytečné zjevně nepovažují :)
#65688
Obrázek



S osazenstvem na zítřejší COD to sice nevypadá nejlépe, ale my si poradíme. Zítra by se měla objevil LKNA_APP, nebo při nejmenším LKNA_TWR.

V rámci zahájení příprav na FLYING RHINO 2010 tedy prosím oprašte své vojenské miláčky s vzhůru do toho.

Trénovat se budou zejména vojenské procedury/ přiblížení. Manuály k dostání zde:
http://www.vacc-cz.org/download/files.php?cat=55

Upozorňuji, že Flying Rhino ještě nezačalo! Nejsou omezeny žádné mimořádné prostory. Pokud budete chtít letět někam MTMA (a i v MTMA) podléháte zcela běžným zaběhlým pravidlům. Žádné šílenosti, prosím! Toto bude tvrdě postihováno.

Akce je vhodná pro typicky přelet LKKB -> LKNA s několika cvičnými přiblíženími a podobně.
#65690
Pozor! Seřadit!

LKNA_TWR bude, APP (RR) také.

Zítra jde hlavně o vysvětlení procedur dle manuálů uveřejněných výše majorem RR. Na RHINU samotném se pak za jejich správné provedení bude neprodledně povyšovat. Proto je nutné toto vysvětlit a procvičit.

Pár jedinců (2) dostanou také podrobnosti k Měřínu a budou se pohybovat tam. Tito nebyli zatím vybráni, proto se hlaste do výběrového řízení sem.

Pohov! Rozchod!
#65691
[quote="Jindra"]Pár jedinců (2) dostanou také podrobnosti k Měřínu a budou se pohybovat tam. Tito nebyli zatím vybráni, proto se hlaste do výběrového řízení sem.[/quote]

Tito jedinci budou podrobeni přísné bezpečnostní prověrce. Scenerie i mapy jsou přísně tajné. A mlčenlivost je nutné zachovat až do samotného eventu, aby piloti nemohli dopředu trénovat.
#65706
Hele, 03-23May je trochu široký pojem na jeden event, jsou nějaké konkrétnější termíny? Já jen abych věděl, jak moc nadšeně se mám na tuhle militantní šou hlásit... berete veterány (F5 :D)?
#65712
[quote="roadmonster"]Hele, 03-23May je trochu široký pojem na jeden event, jsou nějaké konkrétnější termíny? Já jen abych věděl, jak moc nadšeně se mám na tuhle militantní šou hlásit... berete veterány (F5 :D)?[/quote]

Sletová akce se bude konat 20 MAY.

Pro pořádek jsme založili dvě vlákna, druhé (týkající se akce a jenom akce) je zde:
http://www.vacc-cz.org/forum/viewtopic.php?id=4415
#65744
DNES 22.dubna se COD opravdu povedla ...

Já jako CEF9242 s novým letadlem Mirage 2000F5 jsem měl VFR z Líní do Brna přes Náměšť + training na FR2010, když jsem přelítával OKF tak se ozval CSA701 že má delší dobu problemy s řízením výškového kormidla , tak hledal v okolí zda náhodou někdo nekrouží se stíhačkou - tušim že sem tam byl já + další CEF někde nad Moravou a nějakej Tomcat ... proto sem byl požádán o pomoc zda bych mohl zkontrolovat zadní část Boeingu 737 CSA701 ... po koordinaci s ATC (Pavlem Svobodou) jsem nabral směr přímo k letadlu a po chvilce bylo jasno - birdstrike na ocasní plochu, pravá část byla nalomená a při klesání se vzrůstajícím tlakem na kormidlo se díl uplně odlomil a začla unikat hydraulika , proto byl vyhlášen stav tísně a po dobu cca 30minut byla Ruzyně pro přílety zavřená.

Více info se snad dozvíte od ATC - My měli plné ruce práce ;)

Obrázek

Uploaded with ImageShack.us
#65745
Parada... Inak v Namesti bol na tu chvilu co som tam zavital celkom frmol, odlety, prilety... Tesim sa na nejaku secvicnu priste :)
#65747
No, nevím jak, nebo s kým, byla tato akce (CSA701 vs. CEF) domluvena, pokud to byla celé náhoda, tak dost dobrý.

Musím vypichnout, že CEF opravdu letadlo nad OKL našel, dohnal a oblétával,vše naprosto hladce na první pokus, včetně nějaké pseudovojenské komunikace, obecně opravdu dobré.

Nevím, jak to probíhalo v TMA Morava, ale v TMA Praha bylo v jednu chvíli dobre dusno, byly asi čtyři break instrukce posobě (kupodivu prošlo vcelku hladce).

Srazil jsem nějaké dva na zemi (proti sobě povoleni na F, vyšlo to přesně ), omluva, pozůstali mohou žádat odškodnění.

Obecně-vzdělávací poznámky:
a) pokud je jen LKAA_CTR a hlavně jsem to já, tak na zemi ta moje povolení k pojíždění filtrujte rozumem, tj. může se stát, že mi nějaká taxivay vypadne nebo je blbě, zreadbackujte to tedy správně , jak má být a jak má logiku, já se pak chytnu. Ono uhlídat to celé je docela problém a pokud nechcete čekat tak se jednoduše pojížděníé musí zaimprovizovat. na druhou stranu to docela odsejpalo, Tykal se stává běžný procedůra.

b) CSA389: je tam problém, že je poněkud trhací zvuk - zkontroluj prosím, zda máš ve SB nastaveno .wav sound a ne DirectSound; dále doporučuju vypnout natvrdo všechno mimo FSku (ICQ apod.) myslím, že to vadí i Tobě, protože nerozumíš.
Nicméně, je potřeba nejen poslouchat, ale i předvídat, viz jiné vlákno o komunikaci.Pokud dostaneš po vzletu climb FL něco, tak pokud víš, že obvykle se dává FL140, je mnohem jednodušší rozeznat - i za špatné srozumitelnosti - že jde o FL 140, než když vůbec předem netušíš, kam se obvykle stoupá (140 je na horní hranici TMA, proto obv. 140). V tom citím Tvuj problém při readbacích, spíše než v neznalosti AJ.

c) ADB a ostatní: obecně platí, že pokud dostanete \"when ready (\"kogda gotov\"), něco ...\", tak to znamená, že máte povolení to udělat, až budetet ready - bez dalších diskusí. Tj., je zásadně nesprávné se znova ptát, zda můžete \"něco\", nebo i jen ohlašovat, že jste raedy a že začínate \"něco\" (pušovat, startupovat, pojíždět, couvat, klesat, stoupat, zatáčet, vzlétat..). Nic. Potvrdili jste povolení a tím to pro mne končí. ATC počítá, že kdykoliv od toho okamžiku uděláte bez dalšího ptaní nebo oznamování to, co vám povolil, proto vám vydává povolení v tomto tvaru.

d) OMIČO: holding na příletu do TMA. Omičo letětlo z Brno do Prahy a cestou dostalo informaci, že LKPR bude zatvorená, kvuli Full EMG. Omičo dostal DCT VOZ, pak se na nej zapomnělo. Úplně korektní psotup je, pokračovat po nejobvyklejším STARU. To platí v případě, že je LKPR zatvorená. Není zatvorené TMA, je zatvorená LKPR, čili do TMA se normálně může a protože jste IFR, tak máte \"automaticky\" povoleno tam vstoupit (v rámci letového povolení). Po dosažení meze povolení, který je zároveň Vaším posledním bodem tratě, máte navázet na nejobvyklejší - v tutom případě jediný možný - STAR (z VOZ vede STAR NON RNAV na LKPR (OKL)), cestou volat ATC - nikoliv tam hodlovat.

Výslovně zdůrazňuji rozdíl IFR - VFR v tutom: IFR je obecně generálně povolen na cílové letiště, resp. na jeho význačný radionavigační bod (OKL) , VFR takto povolen není, proto VFR nesmí bez povolení ATC do TMA, IFR tam může. Souvisí to s vydáním letového povolení.

Jinak mne se provoz dnes líbil, včetně vojenské vložky.
#65750
Musím říct, že jsem si připadal jako v akčním filmu: \"Boeing 737 v ohrožení\". Nemohl jsem totiž pořádně klesat a závěrečný sestup z 4000ft na 06ku byl docela oříšek. Nicméně je potřeba říct, že spolupráce s Michalem byla opravdu profesionální. Byl u mě za pár minut a podíval se mi na zadní část letadla, sledoval jsem ho na TCASu a musím říct, že se mě držel zuby nehty. Byla to dobrá ukázka kooperace civilního a armádního letectva.

Jinak celou akci vymyslel Michal já byl jenom obět a věřím, že si to PavelS užil :)
#65751
Boeing 747 v ohrožení, nebo podobna kravina začíná podle mne přesně ted na Cinema Nova :)

Bývalý stíhač Sykes a jeho tři kolegové, odsouzení za masakr civilistů při nepovoleném náletu, uprchnou z vězení a unesou letadlo, kterým cestuje generál Prescott. Hodlají prodat nejvyšší nabídce tajné informace, které má u sebe, vláda by však letadlo i s cestujícími raději sestřelila, než by dovolila, aby se informace dostaly do rukou nepřátel. Zatímco jednají, únoscům se postaví odvážná letuška Kelly a do letadla se za letu pokusí proniknout komando vedené expertem Matthewem. To je však únosci zneškodněno a Matthew, který jediný přežije, se spojí s Kelly. Dokáží společně zneškodnit únosce, a navíc s poškozeným letadlem bezpečně přistát? USA 2001
#65753
[quote="PavelS"]
b) CSA389: je tam problém, že je poněkud trhací zvuk - zkontroluj prosím, zda máš ve SB nastaveno .wav sound a ne DirectSound; dále doporučuju vypnout natvrdo všechno mimo FSku (ICQ apod.) myslím, že to vadí i Tobě, protože nerozumíš.
Nicméně, je potřeba nejen poslouchat, ale i předvídat, viz jiné vlákno o komunikaci.Pokud dostaneš po vzletu climb FL něco, tak pokud víš, že obvykle se dává FL140, je mnohem jednodušší rozeznat - i za špatné srozumitelnosti - že jde o FL 140, než když vůbec předem netušíš, kam se obvykle stoupá (140 je na horní hranici TMA, proto obv. 140). V tom citím Tvuj problém při readbacích, spíše než v neznalosti AJ.
[/quote]


Díky a zapracuju na tom :)
  • 1
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 13