- 10 dub 2010, 18:53
#65012
Všem přeji pěkný den,
dovolím si založit vlákno na téma, které možná trápí i jiné piloty či zájemce o pozice ATC. Jak sám název napovídá, chtěl bych se zamyslet nad potíží, která mě pronásleduje a dále popisovaný handicap mi podráží nohy, abych mohl předvést alespoň normální práci pilota a nedostával ATC i sebe do těžkých situací.
Hned v úvodu všechny upozorňuji, že od doby mého prvního připojení k VATSIMu, které se váže na období konce léta minulého roku, jsem vyměnil celkem troje sluchátka za což mohu vděčit i mým ratolestem.
ATC, sami víte, jak nepříjemné je pro pilota žádat několikrát za sebou o opakování posledního vysílání a jak nedorozumění zvyšuje napětí v kabině. Těžko se soustřeďuji na správný readback, když „lovím“ slova a snažím si napasovat to co slyším do souvislostí s letem. Ve zlomcích vteřin si vybavím poslední zkušenosti a ty, pokud mi to situace dovolí, porovnávám s s poznámkami z předchozích letů a ze školičky. Je snad pochopitelné, že pro jednoho člověka je to velké sousto. Pardon, zapomněl jsem ještě dodat, maličkost, že při výše popsané činnosti se také věnuji pilotáži…..možná z tísně i okrajově, jak je jistě poznat asi z radaru. .
Odhodlal jsem se nakonec založit toto vlákno přesně v době, kdy se i zde, na fóru VATSIMu diskutovalo téma havárie polského letadla plné diplomatů. Od jednoho z přispěvatelů přišel krásný záběr přistání TU-154, který byl dále komentován v Čondrově vlákně „jak měkce přistát“ (http://www.vacc-cz.org/forum/viewtopic.php?id=4125&p=4). Filipos vyslyšel mojí prosbu a zveřejnil textovou podobu posledního rozhovoru Ruzyně Tower s pilotem.
Ten mi potvrdil, že můj problém s odposlechem je vážnější, než jsem si myslel.
Z prvního dojmu zdrcující zjištění, že skutečně neslyším v hovoru spolknutá slova mě přeci nemohou odradit. Během svého putování ve světě VATSIMu jsem přešel tolik na první pohled nepřekonatelných překážek a najednou se ocitnu před bariérou snad ani ne tolik jazykovou. Děsí mě představa vlastní vady! Komunikujeme v rodném jazyce a potíž se správným rozeznáním vět přetrvává.
Právě proto, že si něčím podobným museli projít všichni bych zde chtěl oslovit zkušené i nezkušené, zda by jste dokázali svými příspěvky navést na správný přístup jak mozek k odposlechu vycvičit.
Nežádám jenom o konkrétní radu, ale zejména o zkušenost. Předpokládám, že problém s odposlechem bude u každého účastníka na frekvenci naprosto individuální. Zanedbáme-li rozdíly v kvalitách vysílače a přijímače, tak hlavní roli hraje vnímavost, ovládání jazyka, soustředěnost, zkušenosti a samozřejmě i dobrý sluch. Ať je to handicap či vlastní hloupost, hodlám se s tím samozřejmě poprat a to už kvůli darům, který jste mi všichni dobrovolně věnovali. Další důvod věnovat se VFR létání - po té co mi konečně dorazí objednané mapy.
Berte prosím vše co jsme zde uvedl s nadsázkou. Smyslem tohoto vlákna není zoufale si postěžovat na poměry, ale s jistou lehkostí dát jinou šňůru pro nově příchozí.
Děkuji dopředu všem přispěvatelům za pochopení a ahoj!
jste na tahu.
dovolím si založit vlákno na téma, které možná trápí i jiné piloty či zájemce o pozice ATC. Jak sám název napovídá, chtěl bych se zamyslet nad potíží, která mě pronásleduje a dále popisovaný handicap mi podráží nohy, abych mohl předvést alespoň normální práci pilota a nedostával ATC i sebe do těžkých situací.
Hned v úvodu všechny upozorňuji, že od doby mého prvního připojení k VATSIMu, které se váže na období konce léta minulého roku, jsem vyměnil celkem troje sluchátka za což mohu vděčit i mým ratolestem.
ATC, sami víte, jak nepříjemné je pro pilota žádat několikrát za sebou o opakování posledního vysílání a jak nedorozumění zvyšuje napětí v kabině. Těžko se soustřeďuji na správný readback, když „lovím“ slova a snažím si napasovat to co slyším do souvislostí s letem. Ve zlomcích vteřin si vybavím poslední zkušenosti a ty, pokud mi to situace dovolí, porovnávám s s poznámkami z předchozích letů a ze školičky. Je snad pochopitelné, že pro jednoho člověka je to velké sousto. Pardon, zapomněl jsem ještě dodat, maličkost, že při výše popsané činnosti se také věnuji pilotáži…..možná z tísně i okrajově, jak je jistě poznat asi z radaru. .
Odhodlal jsem se nakonec založit toto vlákno přesně v době, kdy se i zde, na fóru VATSIMu diskutovalo téma havárie polského letadla plné diplomatů. Od jednoho z přispěvatelů přišel krásný záběr přistání TU-154, který byl dále komentován v Čondrově vlákně „jak měkce přistát“ (http://www.vacc-cz.org/forum/viewtopic.php?id=4125&p=4). Filipos vyslyšel mojí prosbu a zveřejnil textovou podobu posledního rozhovoru Ruzyně Tower s pilotem.
Ten mi potvrdil, že můj problém s odposlechem je vážnější, než jsem si myslel.
Z prvního dojmu zdrcující zjištění, že skutečně neslyším v hovoru spolknutá slova mě přeci nemohou odradit. Během svého putování ve světě VATSIMu jsem přešel tolik na první pohled nepřekonatelných překážek a najednou se ocitnu před bariérou snad ani ne tolik jazykovou. Děsí mě představa vlastní vady! Komunikujeme v rodném jazyce a potíž se správným rozeznáním vět přetrvává.
Právě proto, že si něčím podobným museli projít všichni bych zde chtěl oslovit zkušené i nezkušené, zda by jste dokázali svými příspěvky navést na správný přístup jak mozek k odposlechu vycvičit.
Nežádám jenom o konkrétní radu, ale zejména o zkušenost. Předpokládám, že problém s odposlechem bude u každého účastníka na frekvenci naprosto individuální. Zanedbáme-li rozdíly v kvalitách vysílače a přijímače, tak hlavní roli hraje vnímavost, ovládání jazyka, soustředěnost, zkušenosti a samozřejmě i dobrý sluch. Ať je to handicap či vlastní hloupost, hodlám se s tím samozřejmě poprat a to už kvůli darům, který jste mi všichni dobrovolně věnovali. Další důvod věnovat se VFR létání - po té co mi konečně dorazí objednané mapy.
Berte prosím vše co jsme zde uvedl s nadsázkou. Smyslem tohoto vlákna není zoufale si postěžovat na poměry, ale s jistou lehkostí dát jinou šňůru pro nově příchozí.
Děkuji dopředu všem přispěvatelům za pochopení a ahoj!
jste na tahu.
Dokonalost je znamenitá věc, ale má jednu vadu. Věští konec. (J.Werich)