VACC-CZ Fórum se přesunulo na Discord

Toto fórum již není aktivní, protože jsme naši komunitu přesunuli na modernější a interaktivnější platformu Discord. Fórum ale zůstává dostupné jako cenný archiv plný historie VACC-CZ, užitečných rad a informací. Chcete-li se připojit na náš Discord server, postupujte následovně:

1. Navštivte stránku VATSIM Community Hub na adrese https://community.vatsim.net/.
2. Přihlaste se ke svému VATSIM účtu.
3. Vyberte server "VACC Czechia" a připojte se.

Těšíme se na vás na Discordu!




VACC-CZ Forum Has Moved to Discord

This forum is no longer active as we’ve moved our community to the more interactive and modern platform, Discord. However, the forum remains accessible as a valuable archive of VACC-CZ history, helpful tips, and information. To join us on Discord, follow these steps:

1. Visit the VATSIM Community Hub at https://community.vatsim.net/.
2. Log in with your VATSIM account.
3. Select the "VACC Czechia" server and join.

We look forward to seeing you on Discord!
Informace o sletech a akcích u nás a v zahraničí, briefingy i debriefingy. / Fly-ins and events
#64876
[quote="ihrdlicka"]Tak ve 20:50 cca[/quote]

No ve 20:50 loc sem měl ATIS 100% já a nedělal na něm žádný změny. Takže písmeno mimo pořadí a dráhu 24 vylučuji celkem bezpečně. V 21:02 proběhlo střídání a tam mohl být na pár vteřin nějaký špatný atis, ale písmeno určitě navazovalo.

Přípomínam, že ve FSInnu je nutné mít položku PREFETCH ATIS VYPNUTOU, protože pak se ti ATIS stáhne když je frekvence v dosahu a NEAKTUALIZUJE se, když se na něj přeladíte.
#64877
No venku je celkem běžnej nešvar, že je nějakej ATIS - voice, třeba \"A\", ale když naladíš APP, tak ti tam naběhne textovej ATIS \"B\" - approučník potvrdí \"B\", ale na věži při povolení dává \"A\".
Ještě jsem si vzpoměl, že vlastně dneska byla zásadní zrada v tom, že voice běžel ATIS \"N\" v textu byl \"O\" s dráhou 24 a od APP jsem dostal \"P\".
(Zhruba principielně). Proto jsem zmatkoval a ptal se na dráhu v užívání.
RTH bude celkem honička a nebylo by dobrý rozklíčovávat zmatky v ATISech.
Tím nechci říct, že v LKAA jsou v ATISech běžně nějaký zmatky, spíš naopak. Myslím že nám okolní FIRy můžou správu ATISů jen závidět.
Spíš jsem chtěl říct - při RTH na to obvláště bacha :-)
#64878
[quote="amalka"][quote="ihrdlicka"]Tak ve 20:50 cca[/quote]

No ve 20:50 loc sem měl ATIS 100% já a nedělal na něm žádný změny. Takže písmeno mimo pořadí a dráhu 24 vylučuji celkem bezpečně. V 21:02 proběhlo střídání a tam mohl být na pár vteřin nějaký špatný atis, ale písmeno určitě navazovalo.

Přípomínam, že ve FSInnu je nutné mít položku PREFETCH ATIS VYPNUTOU, protože pak se ti ATIS stáhne když je frekvence v dosahu a NEAKTUALIZUJE se, když se na něj přeladíte.[/quote]

AHA, takže možná chybka jen u mě :-)
#64880
[quote="ihrdlicka"]
Ještě jsem si vzpoměl, že vlastně dneska byla zásadní zrada v tom, že voice běžel ATIS "N" v textu byl "O" s dráhou 24 a od APP jsem dostal "P".[/quote]

Jako situace, kdy se voice atis neshoduje s textovým při dnešní konfiguraci software, nemohla z principu nastat, protože VOICE mluví automat, který doslova čte aktuální text.
#64883
Ještě mě napadla možnost jestli to nesouvisí nějak se změnama ATISů. Když se s tím nějak šachuje, tak jestli tam odněkud :-) nenaskočí třeba nějakej starej text. Nevím - netuším jak to funguje :-)
Každopádně uvidíme zítra.
Jestliže je to jenom problém u mě, tak jedině dobře ...
#64884
Včera to byla příjemná malá generálka na sobotu. Konečně trošku hustší provoz na příletu.

Při povolení STARu BODAL4T jsem sice chvíli zaváhal, ale nakonec to potvrdil a sám pro sebe si řekl, že musím zkontrolovat aktuálnost svých map. Naštěstí bylo záhy opraveno na 2T a já byl zase o něco klidnější ;)
#64889
ATIS LKPR> ano, ted se rozpominam, ze podobna hovadina byla ve stredu. Po preladeni na ATIS bylo slyset dva michajici se navzajem, docela siila. Myslim ze byl Radek na APP, ATIS nevim kdo udelal. Oslovil sem par pilotu, kteri dojizdeli na Prag a potvrdili to same, mozna RadekR by mohl rict... Toto se mi stalo ve stredu v LKPR po prve. Vcera sem problem nezaznamenal, ATIS byl ok, prilet ve cca 21:20.
#64908
Přejděme k praktickým věcem.

Instrukce pro piloty, účastnící se RtH 2010.
Tyto instrukce vám přijdou poštou před zahájením, ale prosím přečtěte si je zde i v ČJ, aby naši piloti šli všem příkladem.

A. Doporučený postup připojení (odlet LKPR).
CTOT -30min.: offline, naprogrammovat FMC, předletový offline briefing (studium FPC)
CTOT -20min: připojení na VATSIM, žádost o clearence
CTOT -15min: žádost o pušbek-paroubek

B. Do Vašeho FPL vyplňte prosím CTOT (from LKPR) a nebo ETA (to LKPR) do rubriky REMARKS !

C. Nutně se seznamte s procedurami pro vaše diverzní letiště ! Stahněte mapy a mějte připraveny po ruce. Nejužívanější letiště pro divert, je LKTB (Brno).

D. V simulátoru nastavte CRASH obecně na OFF, kvuli různým crashsituacím na LKPR (přejetí jiným letadlem, jiné).

E. Pojíždějte podle mapy (LKPR ADC), ne podle cedulí ve scenerce. Mohlo dojít k přezančení, na které scenerie dosud neregovala - řídící řídí podle mapy a předpokládá, že vy podle ní jedete i když cedule ukazuje jiné označení.

F. Stálé upozornění na počáetční výšku stoupání 5000ft při odletu z LKPR. Tuto výšku nesmíte přestoupat, ať se děje, co se děje, dokud to nedostanet povoleno od ATC. V krajní versi letíte celý SID v 5000ft a voláte ATC.

G. Během RtH 2010 jsou zakázany simulace EMERGENCY situací. To je umožněno pravidly VATSIMU. V případě výskytu reálné EMG situace (dojde vám benzín) je možné toto oznámit, ale další postup záleží čistě na rozhodnutí ATC, můžete být i požádáni o resetování EMG situace a nebo o odpojení ze sítě.

H. připomínáme, že všechny časy v bookingu jsou časy UTC, i když jsou psány s dvoutečkou (XX:YY). Tj. správný čas připojení v našem čase musíte připočítá dvě (slovy: 2) hodiny.
Př.:
Booking CTOT 16:00 = 18:00 hodin místního (velká ručička je přesně nahoře a malá přesně dole).

CH: ATIS-QNH se hlásí až na APP, ne již na CTR.
#64920
Hm, Obavám se, že ne.

Všechny časy v bookingu se týkají LKPR - pro DEP jsou to CTOT, pro ARR jsou to ETA.

Čili je úplně jedno, v kolik, a jakého času, odněkud odletíš, ale tvůj ETA je 1720 UTC na LKPR, tj. v 19:20 local Tě chceme vidět na OKL.

Prosím pozor na tuto - mělo by být patrné z FPC, kterou dostanete zítra odpoledne, ale opakuji: jakýkoliv čas, uvedený v bookingu se týká doby pohybu na/nad LKPR, nikoliv na letišti vašeho odletu!!
#64933
[quote="Kučera J."]Pro jistotu se zeptám,pochopil jsem správně ,time 17:20 UTC odlet linky OK-047 z ULLI tzn. 21.20 tamního času a předpokládaný přílet pak zhruba ve 21.20 do LKPR[/quote]

Proč se nemůžu zbavit pocitu, že takhle to pochopí víc lidí..? Jako že u příletu do Prahy je zobrazen čas odletu z destinace..? To by se nám celá akce celkem rozhodila..
Asi by nebylo od věci dát do info mailu nějakou noticku o tom..
#64934
Jo, souhlasím, je to matoucí.

Bude to v FPC a bude to v mailu - prosím autory obouch, aby to výslovně přidali ke vznikajícímu mailu a aby to bylo jasně patrné z FPC.

Myslím, že podobně matoucí je i UTC udávaný ve formátu XX:YY.