VACC-CZ Fórum se přesunulo na Discord

Toto fórum již není aktivní, protože jsme naši komunitu přesunuli na modernější a interaktivnější platformu Discord. Fórum ale zůstává dostupné jako cenný archiv plný historie VACC-CZ, užitečných rad a informací. Chcete-li se připojit na náš Discord server, postupujte následovně:

1. Navštivte stránku VATSIM Community Hub na adrese https://community.vatsim.net/.
2. Přihlaste se ke svému VATSIM účtu.
3. Vyberte server "VACC Czechia" a připojte se.

Těšíme se na vás na Discordu!




VACC-CZ Forum Has Moved to Discord

This forum is no longer active as we’ve moved our community to the more interactive and modern platform, Discord. However, the forum remains accessible as a valuable archive of VACC-CZ history, helpful tips, and information. To join us on Discord, follow these steps:

1. Visit the VATSIM Community Hub at https://community.vatsim.net/.
2. Log in with your VATSIM account.
3. Select the "VACC Czechia" server and join.

We look forward to seeing you on Discord!
Informace o sletech a akcích u nás a v zahraničí, briefingy i debriefingy. / Fly-ins and events
#63684
Obrázek

. RUNWAY TO HELL 2010

Sobota, 10. duben 2010, 1600-2200 UTC

Praha Ruzyně (LKPR), Česká republika


http://rth.csavirtual.cz


Vážení piloti!

VACC-CZ a Czech Airlines virtual vás opětovně zvou do Prahy na prestižní High Density Fly-in, provozovaný již tradičně pod názvem \"Runway to Hell\". Pojmenování je odvozeno od skutečnosti, že LKPR je jedním s nejzatíženějích letišťv Evropě, které disponuje jen jednou současně provozovatelnou drahou. Na VATSIMU je proto simulace provozu zajímavá, neboť všechny složky ATC se musí snažit provoz poskládat tak, aby se na dráhu vešel bez zpoždění a bez srážek. Přitom, v porovnání s realitou, vychází hustota letů a počet pohybů na VATSIMU neobyčejně dobře - ve srovnání s 55 pohyby ve špičce na reálném letišti Praha Ruzyně jsme na sletu “Runway to hell 2008\" dosáhli maxima 48 pohybů za hodinu.

VACC-CZ a spolupořádající Czech Airlines Virtual nabízí plné pokrytí službami ATC s 9 pozicemi, pokročilý bookovací systém s více než 200 lety a veškerý předletový servis v podobě map a procedur i příručky pro přistávání a pozemní operace na jedné dráze.


Obrázek


Na sletu Runway to Hell 2010 zjistíte, jak se cítí reální piloti:
Q když uslyší pozdní povolení k přistání,
Q když musí uvolnit dráhu nejrychleji, jak je to možné,
Q když jsou číslo šest na přiblížení,
Q když obdrží povolení k okamžitému vzletu,
Q když nesmějí udělat ani jedinou chybu!



Obrázek


Pro účast na sletu:
Q navštivte stránku sletu na adrese http://rth.csavirtual.cz
Q zkoukněte booking na adrese http://rth.csavirtual.cz/flights-booking
Q vyberte si let nebo si vytvořte vlastní pomocí tlačítka \"Request Flight\"
Q pokud jste člen nějaké VA, kontaktujte vedení a urgujte hromadné přidání Vašich letů (bez omezení)
Q stahněte si mapy a manuály
Q přečtěte si je
Q začněte pomalu trainovat, duben se blíží.


Obrázek


Aplikační poznámky - Application Notes:
Q booking je ve stavu zrodu a v průbehu weekendu budou přidáni další leti, zvl. pro GA
Q lze přidávat (requestovat) jakékoliv lety, včetně letů VFR
Q Czech Airlines Virtual má v současnosti pre-booking na svoje linky - pro zabookování kontaktujte vedení CSAv
Q do bookingu budou doplněny i FPL, aspoň pro \"normální\" lety (EU) a bude vám zaslán letový briefing
Q celý slet se bude provádět podle nyní platného AIRAC na území ČR, čili nyní užité mapy budou platné
Q potvrzení o zabookování, zasílaná na Váš e-mail, mají mnohdy tendenci padat do SPAM sekce - kontrolujte
Q VA jsou tímto vyzvány, aby co nejdříve poslaly seznam svých požadovaných letů (mně nebo na CSAv).
#63838
Zabookoval jsem si let do Mnichova a automaticky i z5. Moc moc jsem se na tuto akci těšil, ale nějak nám vyšlo koupit dovolenou v teplíčku, tak akce padá. Booking budu uvolňovat asi dnes večer, nemám totiž u sebe heslo...
Závidím vám pánové, užijte si to.
#63870
Jinak qěci:

Ozvali se slovenští ATC, s tím že obsadí zaručeně LZIP_APP + LZBB_CTR.
Podle počtu zabookovaných letů pak mohou přidat také další pozice a letiště : LZKZ + LZTT.

Proto do bookingu přidáme několik (několik desítek) letů z a tama, stále připomínám, že lety si můžete přidávat i sami.

Pokud přidáte let, tento je posléze approvován managerem sletu. Dále musíte počítat s tím, že vám přijde opravený konkrétní SLOT, tj. vámi uvedený čas se může posunout podle propustnosti letiště (odleti).
#63893
Vždy šlo (a předpokládám, že i teď) o CTOT - calculated take-off time, čili o push žádáš tak aspoň o 10 minut dříve. Slot má velikost -5 minut až +10 minut, pak se žádá v Bruselu o nový. :)
U přistání jde o ETA - estimated time of arrival a v tu dobu bys měl být nad IAF. Leč stejně se bude holdovat a podobně, takže +-10 minut zas takový rozdíl nebude. :D

Doufám, že jsem nepodal mylné informace. :)
#63895
Ano, podal jsi to správně.
Nicméně nějaký význam bude mít iba ten odletový SLOT (CTOT).
Čas pro přílet je nutno považovat za hodně teoretický - protože na něj navazují CTOTy stejného letadla, posune se to pak celé.

Kdyby se podařilo udržet uvedený booking s odchylkou třeba do 15minut na nezávislých odletech a třeba půl hodiny na závislých, jednalo by se o v podstatě zázrak.
#63951
Na stránkách CSAv jsem studoval ten Capacity enhancement leaflet pro LKPR a ta část s upozorněním na častou záměnu TWY G za TWY A už nejspíš neplatí, protože podle aktuální mapy z VACC už jsou pojmenovaný jinak. Mně je to celkem jedno, ale nebude to matoucí pro piloty odjinud?
#64346
Zdravím. Všichni jistě víme, že od 8. dubna nabývají platnost velké změny v TMA Praha. Podle info k eventu jsem pochopil, že se pojede podle starého, je to konečné rozhodnutí? 10 je takový nic moc termín, protože někdo bude mít nový airac a někdo ten starý... Dík za odpověď.
#64353
Jako pokud je v informaci napsané, že se letí postaru, tak se letí postaru.

Tato skutečnost je konečná.

Tato informace je tam proto, aby piloti letětli podle starého AIRAC a neupdatovali na nový.

Rovněž připomínám, že na VATSIMU platí mapy VATSIMU a tyto nebudou v době sletu updatovány.

Výrazně připomínám, že požadavek na let podle nových map bude vektorován nebo odkolněn.
#64394
Na začátku týdne provedeme ještě jednu dávku přidání letů do Bookingu.

Pokud máte nějaké myšlenky na oblíbené destinace/operátory, které by se tam měly objevit, napiště sem. Nemyslím teď požadavky na konkrétní let (ten můžete vytvořit sami SLOT REQUEST), ale o to, zda považujete za účelné přidat hromadně třeba 6 rotací LKPR-LZBB nějakého operátora, pro \"volně příchozí\".

Výslovně mi jde požadavek na posílení bookingu letů tuzemských vč. Slovenska (quasifully staffed). na Sloevsnku jde o LZIB LZKZ a LZTT.

Místní VA byly obeslány osobním dopisem ředitelům a na základě jejich požadavků se v bookingu objevily jejich letu (neozvalo se AP a SkyEurope).

Jinak je zabookováno cca 130 letů, obecně se vyskytuje 30% nebookovaného provozu, čili máme cca 170letů = 34 pohybů/hr.
#64779
Přítele,

jako každý rok, i letos se dá očekávat, že ona pekelná RWY bude v určitou chvilku, než si v Praze vyřeší svoje problémy (~ 60 minut), RWY 10/ 28 (Tuřany). ;)

Prosím tedy všechny zúčastněné - aspoň domácí piloty -, aby měli mapy (LKTB, LKMT) a přečetli si SOPs:
LKMT: http://www.vacc-cz.org/download/download.php?file=578
LKTB: http://www.vacc-cz.org/download/download.php?file=579