VACC-CZ Fórum se přesunulo na Discord

Toto fórum již není aktivní, protože jsme naši komunitu přesunuli na modernější a interaktivnější platformu Discord. Fórum ale zůstává dostupné jako cenný archiv plný historie VACC-CZ, užitečných rad a informací. Chcete-li se připojit na náš Discord server, postupujte následovně:

1. Navštivte stránku VATSIM Community Hub na adrese https://community.vatsim.net/.
2. Přihlaste se ke svému VATSIM účtu.
3. Vyberte server "VACC Czechia" a připojte se.

Těšíme se na vás na Discordu!




VACC-CZ Forum Has Moved to Discord

This forum is no longer active as we’ve moved our community to the more interactive and modern platform, Discord. However, the forum remains accessible as a valuable archive of VACC-CZ history, helpful tips, and information. To join us on Discord, follow these steps:

1. Visit the VATSIM Community Hub at https://community.vatsim.net/.
2. Log in with your VATSIM account.
3. Select the "VACC Czechia" server and join.

We look forward to seeing you on Discord!
Oficiální fórum Czech Airlines Virtual.
Uživatelský avatar
By SenorAmigo
#59717
Obrázek

Vážení letci,
přejeme Vám příjemný vánoční čas a zároveň si Vás dovolujeme na naši novou akci s názvem Carribean Blue.
Poleťte se vyřádit s A310 do tepla. Jsou to stejné linky, které v současné době operuje poslední Airbus ČSA OK-YAC.
Lety přes oceán jsou z důvodu výcviku jen pro CPT, ale přelety mezi destinacemi (upozorňuji, že jsou realné a ne vymyšlené)
jsou i pro SFO.

Informace zde: http://new.csav.cz/flight-ops/caribbean-blue

S pozdravem,
ČSAv team
Uživatelský avatar
By tmx
#59719
Zajímalo by mě, jak s těmi NATy u letů do Karibiku? Koukal jsem na FlightAware na dnešní lety (a nejen dnešní) Condoru a Air Berlin z EDDF a EDDM na Punta Cana a rozhodně nejde o lety po NATech.



EDDF-MDPC
http://flightaware.com/live/flight/CFG2 ... /EDDF/MDPC
SOBRA Y180 NUDRI UY180 DIK UN857 GIMER UZ912 PON UT300 EVX UT300 SENLO UN502 JSY UN160 LIZAD UL739 GAPLI DCT BEDRA 4820N 4630N 4140N 3450N 2955N FIVZE M597 THANK KATOK
Obrázek



EDDM-MDPC
http://flightaware.com/live/flight/BER7 ... /EDDM/MDPC
AMPEG Y110 MOMUK Y100 TRA UL856 PENDU UL856 DJL UH10 AMODO UM729 RESMI UL851 LGL UN491 KOKOS UT120 BADUR UN585 REGHI UN480 ETIKI 4815N 4820N 4730N 4540N 4050N 3655N AYTTE TARMO M597 THANK KATOK
Obrázek



Čili co s tím? Vzít dnešní frankfurtskou trasu, přilepit na ní odlet z Prahy a tradá?
Uživatelský avatar
By tmx
#59720
Krásně šla použít trasa do Paříže, takže jsme se dostali na trasu 4325.7 nm dlouhou:

BALTU L984 DONAD UT170 RAPET UZ93 LOHRE UL984 NOSPA UN857 GIMER UZ912 PON UT300 EVX UT300 SENLO UN502 JSY UN160 LIZAD UL739 GAPLI DCT BEDRA 4820N 4630N 4140N 3450N 2955N FIVZE M597 THANK KATOK
Obrázek
Uživatelský avatar
By SenorAmigo
#59731
Bohužel to mam jen na obrovské Jeppeesen Enroute mapě přes Atlantik na stole, takže to nemůžu nějak vyfotit. Ale na ní je vyznačen NAT RVSM airspace a ten sahá až k rovnoběžce 15° s.š. (Zhruba úroveň St. Martenu). Pod ní je EUR/SAM Corridor RVSM Airspace. Ale je to podle těch povětrnostních podmínek a JET Streamů. Někdy to vyjde lépe přes NATy takhle rovně a někdy je výhodnější to celý obletět jak do NY a pak přeletět ještě celou Severní Ameriku.
By oupa
#59733
Tak asi jo, bohužel zdá se RouteFinder s tímto pracovat neumí v tom smyslu, že by uměl takto naplánovat trasu. Více píše třeba LPPO_FSS
cituji:
\"
Flight plans not following any predefined NAT Track shall include coordinates as waypoints.
Flights flying predominantly from east to west or vice-versa, shall use even coordinates based on 10 degrees scale on longitude, and any latitude coordinates as needed.

eg. 38N020W 39N030W 41N040W
incorrect eg. 38N018W 38N021W 39N023W

Flights flying predominantly from north to south or vice-versa, shall use even coordinates based on 5 degrees scale on latitude, and any longitude coordinates as needed.

eg. 40N020W 35N022W 30N027W
incorrect eg. 40N020W 38N021W 34N023W
\"
http://www.portugal-vacc.org/lppo/smaoca.php
Uživatelský avatar
By SenorAmigo
#59736
Asi nejlepší naplánovaná trať je se kouknou na meterologickou mapu a hlavně na JetStreamy a naplánovat to podle aktuálních NATů (třeba odsuď http://www.gofir.com/general/nat_tracks/index.htm). ALe jelikož k těmto informacím není takovej přístup jak v realu tak je asi pro naše potřeby nejlepší to udělat tak, jak to udělal Vojta. Ty společnosti na to mají speciální software a informace, tak proč to nevyužít.
A připomínám. My jsme letěli třeba na Kubu s mezipřistáním v Dublinu, a pak jsme letěl NATY skoro až u Grónska a poté jsme přeletěli napříč celou Severní Amerikou.
Uživatelský avatar
By SenorAmigo
#59950
Taky vám taky vám to v té scenérce MUVR spadne, když jste na finále?
Radši jsem ji dal pryč,doporučuji nechat defaultní scenerii MUVR. Padá to více lidem.
Uživatelský avatar
By Alfista164
#65359
Zdravím pánové, mám dotaz stran map pro SVMG. V Carribean blue je na ně sice odkaz, ale moc jich tam neni . Co se přiblížení týká a vůbec celková mapa letiště (Aerodrome chart) apod. Hledal jsem je už přes Vatsim celkově, Venezuelský \"vacc\" nejde. Nikde jinde jsem je nenašel. Tak se chci zeptat, jestli někdo o nich nevíte. Díky moc, Ciao
By jozif
#65362
celkovo je 6 máp sid, star, ILS, vor-DME,ale ak myslíš stojánky tak tie asi ani nie sú vydané