VACC-CZ Fórum se přesunulo na Discord

Toto fórum již není aktivní, protože jsme naši komunitu přesunuli na modernější a interaktivnější platformu Discord. Fórum ale zůstává dostupné jako cenný archiv plný historie VACC-CZ, užitečných rad a informací. Chcete-li se připojit na náš Discord server, postupujte následovně:

1. Navštivte stránku VATSIM Community Hub na adrese https://community.vatsim.net/.
2. Přihlaste se ke svému VATSIM účtu.
3. Vyberte server "VACC Czechia" a připojte se.

Těšíme se na vás na Discordu!




VACC-CZ Forum Has Moved to Discord

This forum is no longer active as we’ve moved our community to the more interactive and modern platform, Discord. However, the forum remains accessible as a valuable archive of VACC-CZ history, helpful tips, and information. To join us on Discord, follow these steps:

1. Visit the VATSIM Community Hub at https://community.vatsim.net/.
2. Log in with your VATSIM account.
3. Select the "VACC Czechia" server and join.

We look forward to seeing you on Discord!
Informace o sletech a akcích u nás a v zahraničí, briefingy i debriefingy. / Fly-ins and events
#57006
Obrázek

Na základě žádostí pilotů se pro sezonnu 2009-2010 ustavil Čtvrtek, jako den pro pravidelné akce na českém VATSIM-nebi.

Každý čtvrtek bude garantováno obsazení českého FIR nejméně několika řídícími, a to vždy od 20:00 našeho času.

Čtvrtek bude vhodná doba pro pořádání různých VA akcí - zkoušek, tréninků, skupinových letů i pro individuální tréning. Určitě se počítá s několika speciálními eventy, ketré mely v minulosti velký úspěch (SRA, MIL, PAR, NON-PREC APCH, NDB, NON-RNAV, HOLD, VFR, ULL, .., etc.). Současně i ATCo budou provádět svoje výcviky a přezkoušení a proto i opačně - ATC vás prosí o houfnou účast, aby mohli býti školeni/přezkušováni/vyhozeni další zájemci o virtuální řídící.

Pro nové, nebo zapomínající piloty, připomínám základní věci :

MAPY : mapy platné pro VATSIM najdete na stráncve PILOTS českého VACC CZ webu. Na tuto podstránku se dostanate kliknutím na odkaz \"Pilots\" na liště nahoře na www.vacc-cz.org.

POSTUPY a MANUALY : postupy pro jednotlivá letiště a různé návody pro komunikaci a navigaci najdete na stránce Pilotstudy, na kterou se dostanete kliknutím na odkaz \"Pilot Study\" , vždy vlevo v tabulce odkazů pro piloty (Pilots).

Základní sada manuálů na stránce je v sekci Basic Studying a jsou to:
- IFR Kommunikace pro začátečníky - obsahuje sumář komunikace pro obvyklý IFR let, lze v podstatě podle něj letět naslepo,
- SOP , což jsou Standaradní Operační postupy pro jednotlivá IFR letiště v ČR, obsahují základní přehled, co a kde na kterém letišti je a co není dovoleno, je to ENG a je to velmi dbrý úvod do letecké ENG.

Manuály a rady pro úplné nováčky:
- na adrese Školička najdete srozumitelně vysvětlené základy pro virtuální létání, jejichž znalost se automaticky předpokládá již před prvním letem online, prosím nepodceňujte to, jsou to opravdové základy,
- na adrese VACC CZ Forum - Škola Pilotů také najdete vysvětlení mnoha věcí potřebných ku letání,
- na adrese http://www.vacc-cz.org/forum/viewtopic.php?id=3601 najdete základní požadavky na vás, váš simulátor, vaše HW i SW pro létání na VATSIMU (prosím zkoukněte i nastavení FSky).

Kooperující FIRy:
v současnosti je dohodnuto s LZBB, LOVV, EPWW FIRy (Slovensko, Polszko, Rakousko), že naše CODy podpoří pokrytím ve stejnou dobu - proto lze mezinárodní lety přednostně plánovat tam. Předpokládáme, že v blízkém budoucnu se přidají i další.
#57170
Obrázek

Jako druhá akce v pořadí letošních CODů se tento čtvrtek uskuteční Zkouška JaVo na hodnost Controller. Tj. JaVo se pokusí získat oprávnění samostatně řídit pozici LKAA_CTR, což by, myslím, všem zúčastněným pomohlo. Proto jsou všichni piloti vyzváni, aby se objevili tento čtvrtek, 22.října 2009, v cca 20:30 na letišti LKPR nebo jakémkoliv jiném uvnitř FIR Praha a vytvořili požadovaný traffic. jak jsme již zdůrazňovali minule, je vítaný nejen odletový provoz z LKPR, ale také odletový provoz z jiných letišť kamkoliv (i mimo FIR). Minule nebyla s hustotou provozu problema, řekl bych, ehm, spíše naopak, a proto zavedeme při zvlášť silném zatížení CTOTy, tj. budete chvilku čekat.

Pro vykonání zkoušky musí být přítomna na hlavním letišti TWR(GND) a naopak nesmí být APP, což určuje i obsazení FIRu.
Slovensko moc a moc vitano, kvuli ověření předávání letadiel.

Všichni vitani.
#57266
Mám takový návrh na zvážení:
když začínaj ty krásný večerní mlhy - co takle zkusit v Brně nějakej SAR, nebo PAR. Kdysi to mělo velký úspěch. Kdysi byla akce v Amsterodamu spojená s PAR (na tu akci se musel stáhnout nějakej podpůrnej prográmek). Akce měla vellikej ohlas...
#57394
Obrázek

Připomínám dnešní zkoušku JaVo na oblíbené posici LKAA_CTR !!!

Je tam na večer zabookováno větší množství ATCů, typicky asi 5ks, nepočítaje různé podpůrné dosory a zkoušeče.

Pochopitelně jsou tímto zváni všichni piloti na vlastní zkoušku i na následnou FIR-afterparty.

19:30 - 23:00+
#57623
Na tento COD je naplánována poměrně velká akce a sice \"historický slet\" k výročí prvního letu ČSA z Prahy do Bratislavy-vajnory a obráceně. Vše o akci najdete zde.

Protože VATSIm technologie nepřeje příliš historickým exkursům, je samozřejmě možné použít ve čtvrtek i všechny vymoženosti soudobé techniky (mohl by se zúčastnit i Concorde/TU-144 a provést první nadzvukový let na této trati), i když nejvíce vítané budou klasické airlinery z dob slávy ČSA - IL-14, DC-3, TU-104/134, IL-62M, YAK-40, L-200Morava (bacha , ČSA létaly i aerotaxi), a dále pak současné B a A.

Hlavním viditelným efektem akce je opravdu mohutné obsazení službami ATC, jen v ČR je jich teď naplánováno 6ks, na SLovensku přibudou další.

Vše startuje již o 19:00, quli prázdninám.
#58024
Dnes proběhne tuto Event.

Je to TWR-APP výcviková záležitost, tj. neslouží to k výcviku pilotů, ale APP a TWR. Proto prosím by bylo žádáné o tento scenář:

- může se libovolně létat,
- některá letadla mohou být požádána o provečdení nějakého EMG, tj. buď cokoliv dle svého uvažení nebo o některou předem připravenou proceduru,
- letadlo , pokud odkýve, že se toho účastní, v libovolném čase ana dostřel TMA Praha vyhlásí co chce nebo co se poněm chce
- bude řešeno, jak na to zareagují složky VŘLP a VZSHMP,
- obsazení velmi dobré, tj. Radar, APP, TWR - vše v TMA PRAHA (něketré procedury se mohou uskutečnit na jakémkoliv letišti v TMA Praha (VO,KB,nějaké pole, hladina Vltavy,..).

Vše startuje v 20:00 local.
#58391
Na bookingu je nějaké rozhození lidí na regionálí letiště. Čili předpokládám, že v nějaké míře pokryjeme LKPR, LKMT, LKKV, LKTB. Cílem akce je aby se noví žáci obeznámili s tamějšími postupy.

Pro piloty: podle obsazení letišť, bychom uvítali lety mezi regionálními letišti navzájem a Prahou, tentokrát bez nějakých excessů v podobě pilnostních či jiných přistání. Jde o to, aby se každý nový věžník obeznámil, jak to tama funguje.

Provoz pochopitelně vitan i obvyklý, tj,. do Praha, ale pro ukončení výcviku JM a JF jsou potřeba ta regionální letiště. Čili čím více letů, tím rychleji se může udělat zkouška a vzniknou noví TWR.
#58397
Dnes bohužel opět negativ...Zejtra čtvrtletka z M, navíc psaní ručního elaborátu in progress ETA doufam do 22:00 :(
Rád bych někdy ten čtvrtek zaletěl, nicméně matura již na jaře..
Letu zdar, v LKAA zvlášť :)
#58429
Veřejně žádám o zaslání anglického \'\'upoutávajícího textu\'\' k COD (Banner si stahnu)... Narvu to do vroute, není to tam a je to škoda!

Minule jsem vyjednával tuším s JaVo, už si nepamatuji
#58433
Anglický text je od začátku světa zde : http://www.vacc-cz.org/ , lze užít i tamější banner.

Na vRoute určitě ano, ano bacha, je to periodický event a proto priosím, aby tam byl takto zobrazen tj. každý týden ve čtvrtek 20:00+, bez nutnosti jej upgradovat.

Authorem je JaVo , kde lze vyžádat i změny a opravy textů.

Jednotlivé dílčí akce v rámci COD bych tam pak psal zcela zvášť, tj. neměnil bych tento základní text, ale přidával jakoby další event s upřesněním, odkazující na COD.

*****************************************************************

V návaznosti na několik diskusí o zveřejňování eventů:

a) moje činnost se zove EVENT COORDINATOR, čili ne EVENT ORGANISATOR. Moji úlohou je zkoordinovat různé eventy mezi piloty a ATC a informovat o nich. Ne tedy až tak je organizovat. Proto se od v podstatě každého VATSIM pilota očekává, že může bez omezení navrhovat a pak sám (tj. i bez jakýchkoliv VACC či VA) organizovat eventy dle pravidel VATSIMU. Organizace eventu ale není \"navrhuji udělat PAR EVENT v KBELICH\", ale zaslání všech souvisejících materiálů, včetně textů, bannerů, webů, doby, času a mista konání k mně, abych zajistil ATC a informovala veřejnost, případně dohodl změny. Taková činnost nejenže není \"zasahováním do práce Evet Coordinatora\", ale je naopak hlavním předpokladem jeho práce. Příjkladem budiž s. Šílínek, a jeho Real Ops Day, nebo většina akci na VACC Germany. VATSIM není organizace, kdy nejaké skupina (staff) se stará o zábavu druhých, ale kdy každý má stejné právo prosadit svoje nápady. Zveřejnění eventu e koordinace s ATC je jen technická činnost, vykonávaná Event Coordinatormi - možná že i v tomto se VATSIM trochu liší od IAVO.

b) V nedávné minulosti bylo organizování eventů limitováno jednoznačně počtem aktivních ATC a stále toto omezení zůstává. Proto se cca 1/2 roku preferuje vycvik na úkor eventového létání, což se mi nijak nelíbí, ale je to jednoznačně to nejpodsatnější pro další vývoj VATSIMU v ČR. Stále proto trvá stav, že je potřeba dokončit rozběhnuté vycviky, dle osnovy, tj. projít jednotlivé situace v praxi a debrifovat je, a tak získat zásobu ATC pro eventy. Tímto způsobem jsou vedeny i poslední COD, kdy se bez skurpulí preferuje to, aby se posunul vycvik JM a JF tak, aby v horizontu tydnů byla jejich zkouška a povýšení na TWR positions, před \"zážitkovým létáním\".

c) Rozšiřuje se předsatva, že zvýšením informovanosti pilotů na forumu zde a i jinde (mj. i vRoute) se drasticky zvýší počet pilotů, letících online v době ATC pokrytí. Tento názor nesdílím (i když reservy v tom jistě jsou, s tím souhlasím). Myslím, že zvýšení počtu pilotů lze dosáhnout :

i) konsolidací ČSA a ČSAv (oboje souvisí spolu a národní aerolinky představují vždy nejvice provozu sim i real), pochopitelně je silně mimo naše možnosti,

ii) systematickým náborem nových pilotů pro VA a důsledným vyžadováním létat s ATC , tj, včetně jejich zaškolení !!!(provoz v neděli odpoledne, garantovaně bez ATC, je v ČR srovnatelný s COD !!!),

iii) pokrytím ATC od země nahoru - generuje požadavek na hotové ATC, ne na studenty, kde na jednoho TWR se odebírá jeden jiný aktivní ATC který dosoruje,

iiii) organizaci sletů a obecně eventů ze strany VA (jako to dělali př.: FFR), ale důsledně v časech pokrytí ATC, čili přednostně v COD/sobotach/nedělích/patkech,

iiiii) zlepšením informovanosti pilotů o Eventech, jak na tomto foru (omezený přínos), tak jinde (v rámci mírového procesu můžete dávat informaci na server periskop, kde inseruje IVAO - proč ne VATSIM ?) a v zahraničí (můj problém, souhlasím).

K vlastnímu CODu bych podotkl, že COD je, stejně jako v minulých letech, závazně vyhlášen a závazně se dodržuje obsazení ATC. Není de facto potřeba k tomu nic dodávat. V minulosti to takto fungovalo, vyšší počty pohybů v minulosti nebyly generovány nějakou vyšší informovaností - jednoduše všichni, kdo chtěli, věděli, že ve čtvrtek se létá a současně řídí, kdo chtěl, se připojil. Proto se domnávám, že vyšší intensita inzerce nepřinese až takové požadované zvýšení provozu, který je limitován časovými nebo jinými možnostmi lidí, a ne jejich neinformovaností o akci COD.
#58722
Připomínám, že dnes je Hospoda v břevnově a proto služby poskytované v LKAA budou limitované.

Lze počítat s TWR a APP, další dle situace.

Za způsobené komplikace se pilotům omlouváme.

Znechucení zájemci o létání mohou přijít do hospody U břevnovského Kláštera, kde mohou o problematice pohovořit s ATCos.
#58723
Připomínám, že dnes je Hospoda v břevnově a proto služby poskytované v LKAA budou limitované.

Lze počítat s TWR a APP, další dle situace.

Za způsobené komplikace se pilotům omlouváme.

Znechucení zájemci o létání jsou od 18:30 zváni do hospody U břevnovského Kláštera, kde mohou o problematice pohovořit s ATCos.
#58988
Zítra , tj. v Čtvrtek proběhne předzkouška JM. Dle možností, které jsou omezené, i možný výcvik dalších.

Prosíme tedy o provoz, aby se počet našich ATC mohl od neděle rozmnožovat.

Je zatím LKPR_TWR, LKAA_CTR, LKTB_TWR (?).
#59001
[quote="Radizz"][quote="PavelS"]LKTB_TWR (?).[/quote]

Jo, i východní enkláva Brno (čti: Брно) se zúčastní, teda pokud mě ve škole nezničí...[/quote]

To bych mohl konečně splnit slib a navštívit Tě tam. Když tak dej vědět, při nepřítomnosti to protáhnu do LZIB.
#59596
Na dnes večer je plánováno 3,25 ks ATC s tím, že bychom zkusili výcvik na pozici LKPR_DIR (RR/PB). K tomu pochopitelně bude LKPR_TWR + LKAA_CTR + (LKPR_APP) + LKXX_TWR.

Počasí je ohavné, upřednosťme IFRs, které se nově vznikající _DIR pokusí nesrazit v zatáčce do ILSu.

Začiatok o osmej.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 13