- 18 říj 2009, 23:45
#57141
Zdravím,
tak začínám vážně lítat na FSX/XPlane. Teda mám něco nalítáno na FSX, XPlane jsem si teprve objednal (zkoušel jsem zatím demo). Jsem fanda do Linuxu a FSX tam nechodí, takže budu preferovat XPL. Ale doposud to bylo vždycky jen takový hraní, přiblížení vždy vizuální podle těch světel u dráhy, ale snažil jsem se jakž takž dodržet ten standardní visual approach pattern. Tady je moje první otázka - kde zjistím pro konkrétní letiště a konkrétní stroj přesné rychlosti a výšky při vizuálním přiblížení? Teda doufám, že správně používám termín \"vizuální přiblížení\" = přiblížění úplně bez přístrojů...
Taky by mě zajímalo - FSX má snad na každé ILS dráze takový ty červeno/bílý světýlka. Je to super vedět, jak je na tom člověk s výškou. Je tomu tak fakt i v reálu?
Nastudoval jsem základy (vztlak, výškoměr, rychlost, NDB, VOR, DME a ILS). Už jsem toho dost plnej, chtěl bych si zkusit nějaký vážnější lety. Existují nějaké již hotové plány pro lety (nejlépe v ČR), kde bych měl už všechno připraveno, ale pro menší letoun (ideálně Cessnu - tam rozumím řekl bych všem budíkům). Training ve FSX už mě nebaví, nalítal jsem už skoro všechno, co tam je k dispozici (s malými letouny). Na Boeingy a podobný si netroufám - zatím na mě moc složitý. Myslím tím kompletní letový plán, který bych si vytisknul. Bylo by tam všechno - frekvence, majáky, letový hladiny...
Na online se zatím necítím, ale přesto se zeptám - jak začít tam? Prý je nejlepší stoupnout si na stand, naladit rádio a poslouchat... Něco o komunikaci jsem načetl, ale určitě bych to zatím nezvládl. Asi bych hodně zmatkoval. Mimochodem - dá se vůbec lítat online s nějakou tou Cessnou poblíž LKPR? Nedovedu si představit, že bych tam mohl třeba provádět přiblížení při velkém provozu na nejfrekventovanější dráhu - to bych přece šíleně zdržoval provoz. Do toho bych na rádiu asi předváděl pěknou komedii... Hádám že by mě ATC asi poslalo na jinou ranvej...
Jakej je rozdíl mezi termíny heading a cruise? Mám za to, že heading je jen \"natočení čumáku letadla\", ale cruise je fyzický (reálný) kurz, kterým se opravdu letí. Když je vítr, jsou obvykle tato čísla jiná. Pokud je to tak, proč mají některá letadla knoflík pro nastavení obojího? A/P zatím vůbec neumím ovládat, myslím, že je to právě kvůli tomu.
Kdysi jsem zkoušel starší verzi FS a byly tam velmi pěkné tutoriály i se zkouškami. Ve FSX už však nic takového není - pouze různý situace. Neexistují nějaký hotový tutoriály i pro FSX?
tak začínám vážně lítat na FSX/XPlane. Teda mám něco nalítáno na FSX, XPlane jsem si teprve objednal (zkoušel jsem zatím demo). Jsem fanda do Linuxu a FSX tam nechodí, takže budu preferovat XPL. Ale doposud to bylo vždycky jen takový hraní, přiblížení vždy vizuální podle těch světel u dráhy, ale snažil jsem se jakž takž dodržet ten standardní visual approach pattern. Tady je moje první otázka - kde zjistím pro konkrétní letiště a konkrétní stroj přesné rychlosti a výšky při vizuálním přiblížení? Teda doufám, že správně používám termín \"vizuální přiblížení\" = přiblížění úplně bez přístrojů...
Taky by mě zajímalo - FSX má snad na každé ILS dráze takový ty červeno/bílý světýlka. Je to super vedět, jak je na tom člověk s výškou. Je tomu tak fakt i v reálu?
Nastudoval jsem základy (vztlak, výškoměr, rychlost, NDB, VOR, DME a ILS). Už jsem toho dost plnej, chtěl bych si zkusit nějaký vážnější lety. Existují nějaké již hotové plány pro lety (nejlépe v ČR), kde bych měl už všechno připraveno, ale pro menší letoun (ideálně Cessnu - tam rozumím řekl bych všem budíkům). Training ve FSX už mě nebaví, nalítal jsem už skoro všechno, co tam je k dispozici (s malými letouny). Na Boeingy a podobný si netroufám - zatím na mě moc složitý. Myslím tím kompletní letový plán, který bych si vytisknul. Bylo by tam všechno - frekvence, majáky, letový hladiny...
Na online se zatím necítím, ale přesto se zeptám - jak začít tam? Prý je nejlepší stoupnout si na stand, naladit rádio a poslouchat... Něco o komunikaci jsem načetl, ale určitě bych to zatím nezvládl. Asi bych hodně zmatkoval. Mimochodem - dá se vůbec lítat online s nějakou tou Cessnou poblíž LKPR? Nedovedu si představit, že bych tam mohl třeba provádět přiblížení při velkém provozu na nejfrekventovanější dráhu - to bych přece šíleně zdržoval provoz. Do toho bych na rádiu asi předváděl pěknou komedii... Hádám že by mě ATC asi poslalo na jinou ranvej...
Jakej je rozdíl mezi termíny heading a cruise? Mám za to, že heading je jen \"natočení čumáku letadla\", ale cruise je fyzický (reálný) kurz, kterým se opravdu letí. Když je vítr, jsou obvykle tato čísla jiná. Pokud je to tak, proč mají některá letadla knoflík pro nastavení obojího? A/P zatím vůbec neumím ovládat, myslím, že je to právě kvůli tomu.
Kdysi jsem zkoušel starší verzi FS a byly tam velmi pěkné tutoriály i se zkouškami. Ve FSX už však nic takového není - pouze různý situace. Neexistují nějaký hotový tutoriály i pro FSX?