VACC-CZ Fórum se přesunulo na Discord

Toto fórum již není aktivní, protože jsme naši komunitu přesunuli na modernější a interaktivnější platformu Discord. Fórum ale zůstává dostupné jako cenný archiv plný historie VACC-CZ, užitečných rad a informací. Chcete-li se připojit na náš Discord server, postupujte následovně:

1. Navštivte stránku VATSIM Community Hub na adrese https://community.vatsim.net/.
2. Přihlaste se ke svému VATSIM účtu.
3. Vyberte server "VACC Czechia" a připojte se.

Těšíme se na vás na Discordu!




VACC-CZ Forum Has Moved to Discord

This forum is no longer active as we’ve moved our community to the more interactive and modern platform, Discord. However, the forum remains accessible as a valuable archive of VACC-CZ history, helpful tips, and information. To join us on Discord, follow these steps:

1. Visit the VATSIM Community Hub at https://community.vatsim.net/.
2. Log in with your VATSIM account.
3. Select the "VACC Czechia" server and join.

We look forward to seeing you on Discord!
Forum o reálném, nikoliv virtuálním, létání. Pro všechny problémy, zážitky a informace o opravdovém létání.
Uživatelský avatar
By Čondra
#54541
[quote="amalka"]Zdar,
Nemá někdo z vás jakékoliv vlastní letadlo?
[/quote]
AMA tím chce říct, že chce být pilot strojník, nechá přetočit budíky a napíše si 200 hodin do deníčku :P
Uživatelský avatar
By PavelS
#54546
Amalka tím che řící, že když si koupí letadlo, tak co bude muset.

a) pilot nerovná se vlastník
b) vlastník nerovná se provozovatel
c) provozovatel nerovná se pilot.

Takže jako první věc je, že musí být někdo, kdo vlastněné letadlo provozuje a nesmí to být stejná osoba. Provozovatel musí splnit \"licenční podmínky\" na provozovatele (obv. letecká škola, AK, apod.). Pro fundovanou odpověď nutno dojít k provozovateli a tam, se ptát.
Uživatelský avatar
By roadmonster
#55701
Můžu zjistit přesně, ale obecně se dělá tak, že založíš leteckou školu, do té si \"najmeš\" instruktora s platnou licencí (myslím, že v tu chvíli on bude provozovatel a ty vlastník, ale nemám přesné info), dále generuješ spoustu nákladů a víceméně žádné příjmy, takže se nehodí jako hobby, ale výborně doplňuje vlastní, (pokud možno) ziskové podnikání :D
Uživatelský avatar
By PavelS
#55710
[quote="roadmonster"]Můžu zjistit přesně, ale obecně se dělá tak, že založíš leteckou školu, do té si "najmeš" instruktora s platnou licencí (myslím, že v tu chvíli on bude provozovatel a ty vlastník, ale nemám přesné info), [/quote]

Ano, víceméně je to tak. Myslím, že problém bude, že kromě instruktora budeš potřebovat ještě prokázat řadu dalších podmínek, že je splňuješ, typicky servis letadel (nasmlouvaný, apod.), čímž se to dále prodražuje. proto je druhá možnost - poskytnout svoje letadlo již hotovému provozovateli.

O podmínky provozatele jsem se nikdy enzjímal, ale předpokládám, že na UCL budou, nebo je sdělí.
Uživatelský avatar
By amalka
#55742
Ano, variantu zmíněnou PS již prověřuji.

P.S. Víte že náklady na LETOVOU HODINU Piperu Meridian jsou 6k CZK? (palivo, pojištění, náklady na údržbu). (bez amortizace)
P.S.S. Ne, neuvažuji o něm... :P
By ASG29
#55958
Mám otázku, která se hodí i do tohohle vlákna - jde mi o výpočet přibližovacího poplatku. V AIPu nebo u ŘLP je napsáno tohle:
Letadla s maximální vzletovou hmotností (MTOW) > 2 tuny

Letiště Praha-Ruzyně, Brno-Tuřany, Ostrava-Mošnov, Karlovy Vary = 6 800,00 Kč za přibližovací jednotku

Přibližovací jednotka se rovná faktoru hmotnosti letadla.

Faktor hmotnosti, vyjádřený jako číselný údaj zaokrouhlený na dvě desetinná místa, odpovídá jedné padesátině maximální vzletové hmotnosti letadla (MTOW) umocněné na 0,7. Přibližovací jednotka = (MTOW v t./50)^0,7


Chápu správně, že třeba pro B200 King Air by se počítal: 5,7t děleno 50, výsledek umocnit 0,7 (5,7/50=0,114^0,7=0,2). 6800x0,2=1360Kč?