VACC-CZ Fórum se přesunulo na Discord

Toto fórum již není aktivní, protože jsme naši komunitu přesunuli na modernější a interaktivnější platformu Discord. Fórum ale zůstává dostupné jako cenný archiv plný historie VACC-CZ, užitečných rad a informací. Chcete-li se připojit na náš Discord server, postupujte následovně:

1. Navštivte stránku VATSIM Community Hub na adrese https://community.vatsim.net/.
2. Přihlaste se ke svému VATSIM účtu.
3. Vyberte server "VACC Czechia" a připojte se.

Těšíme se na vás na Discordu!




VACC-CZ Forum Has Moved to Discord

This forum is no longer active as we’ve moved our community to the more interactive and modern platform, Discord. However, the forum remains accessible as a valuable archive of VACC-CZ history, helpful tips, and information. To join us on Discord, follow these steps:

1. Visit the VATSIM Community Hub at https://community.vatsim.net/.
2. Log in with your VATSIM account.
3. Select the "VACC Czechia" server and join.

We look forward to seeing you on Discord!
Jak létat, navigovat, komunikovat? Toto je forum kde dostaneš odpověd.
Uživatelský avatar
By mipeba
#53556
Snad poslední dva problémy - dotazy:
1. nastavím index (cenu) paliva (65) a zaráží mě že rychlost pro stoupání, let na hladině i klesání je pořád stejná (vypočtená ekonomická)
u B byla stoupací cca 0.76 Mach, cruizing 0.8 ...
2. letadlo je pořád \"natažené\", čumák cca 5 až 7 stupňu zvednutý i během letu a i při přistání což je trochu nepříjemné, s naložením nákladu a cestujících jsem si hrál a bez výsledku, snad jenom trim, ale to nevím jak
Uživatelský avatar
By Pavel
#53559
1. nevim. Ani bych se nedivil kdyby to byla nedodělanost addonu.
2. Pokud máš center of gravity v limitech tak bych to nechal na letadle, trimuje se pouze při vzletu (dle CG zjistim trim a ten nastavím). V letu se za normálních okolností netrimuje (FBW).
Uživatelský avatar
By mipeba
#53645
Obrázek
pořízeno během cruising, čumák míří hodně nahoru... to je celkem poslední zásadnější věc co mě na A trápí
(takové chyby - problémy B nemá - prosím bez reakcí jen můj názor!)
Uživatelský avatar
By amalka
#53648
[quote="Pavel"]Zkus dat fotku hlavniho panelu, z tohodle nic nepoznam :( jinak dobrej paint hele :P[/quote]

Jestli to je Wilco tak to takhle natažený skutečně lítá i u mě. S realitou to mnoho společného imho nemá, resp. nevybavuji si, že by obsluha tlačila ty žrací vozejčky nějak výrazně do kopce.
Uživatelský avatar
By amalka
#53650
Dotaz bokem, TVS nemá povinnou 4t rezervu?

P.S. Pavel asi nevěřil že ten screen je v horizontálním letu. A ten paint je dobrej.
Uživatelský avatar
By Pavel
#53651
Pavel veřil že je to v horizontu, ale nevěřil že toto není normální chování wilca... teď delší dobu lítám PSSko, takže to byla moje chyba. Dle panelu je u tebe vše OK.

Paint je dobrej, líbí (bez ironie).
By DngrsKuzle
#53654
Taky dotaz bokem: to maji tyhle airbusy cruise speed pod 270IAS? Leti ve FL380, nestoupa/neklesa, klapky, sloty zatazeny, tak me ta cervena paska nad 270 zarazi. Airbusy neletam. Jenom me to zaujalo.
Uživatelský avatar
By Michal Z.
#53655
no vzhledem že ted v tý FL má M0.80 a GS475 tak je to naprosto v normě červená páska začne stoupat při klesání naopak by ještě víc klesala kdyby pokračoval ve stoupání - rychlost GS by byla určitě ještě o něco větší ale IAS neboli (\"tlak na křídla\") by byl minimální tak by se mohl dostat do STALL - tohle je ideální co je na fotce.

Nevim proč - ale tohle je jedna z mála fotek kde se mi Airbus líbí včetně toho velmi pěkného repaintu. Good Job
Uživatelský avatar
By amalka
#53657
[quote="DngrsKuzle"]Taky dotaz bokem: to maji tyhle airbusy cruise speed pod 270IAS? Leti ve FL380, nestoupa/neklesa, klapky, sloty zatazeny, tak me ta cervena paska nad 270 zarazi. Airbusy neletam. Jenom me to zaujalo.[/quote]

FL380, neřeš KIAS ale M.

Ostatně na tom je pěkně vidět, jak je ve FL380 úzký rozsah použitelných rychlostí. Teď si představte, že nemáte přístroje a to ani záložní a máte se udržet v mezích povolených rychlostí. Kupříkladu stačí změna větru o 15kts do čumáku a rázem je overspeed.
Uživatelský avatar
By amalka
#53658
[quote="mipeba"]Takže s tím "natažením" se nic dělat nedá? :([/quote]

Teoreticky by to mohlo jít upravit editací aircraft.cfg. Ale na to je potřeba googlovat.
Uživatelský avatar
By Pavel
#53830
Editován první přízpěvek, opraven balík A330/340 fuel plannerů (chyběly mi tam konfigurační soubory takže to hlásilo chybu).
A330-340_fuelplanner.zip

PB
Uživatelský avatar
By Filipos
#54912
Ahoj,

V rámci mého postupného přeškolování na Airbus (už aby ten Airsimmer vyšel), jsem zkoušel mimo jiné i tenhle program. FMGC jako takové mi přijde velice logické, vymakané a celkově lepší než Boeingovské FMS. Zajímají mě dvě věci, na které jsem nepřišel:

1. V Bulíku byla v CDU na stránce CRZ funkce step climb, kde když jsem dosadil hladinu, do které jsem chtěl stepclimbovat, vypočítalo mi FMC úsporu. Je něco takového v MCDU? A je tam vůbec někde stránka, kde se během letu dá měnit hladina?

2. Potřebuji zadat track k určitému bodu, ale nechci, aby mi k němu éro letělo hned. Bulík to uměl. Pro lepší pochopneí obrázek :) :
Obrázek

Možná se to zdá jako maličkosti, ale na to si potrpím :)

Díky
Uživatelský avatar
By Pavel
#54923
Step climb MCDu neumi, nutno hledat v tabulkach. CRz FL lze menit na strance PROG.

K FIXu: v realu to nejak jde, ale v FS pokud vim ne. :( Uz aby vyšel ten airsimmer!
Uživatelský avatar
By Engin
#54931
[quote="Pavel"]Step climb MCDu neumi, nutno hledat v tabulkach. CRz FL lze menit na strance PROG.[/quote]

Real, i PSS airbus step-climb samozřejmě umí :)

Stačí nacpat k bodům restriktivní výšky, na kterých se má stoupání zastavit, v letadle navolit cruize altitude (tu nejvyšší) a stoupat v režimu CLB (pozná se to tak, že nápis ALT, i výška nebude modrá, ale růžová.

Restrikce se zadává "do kterého bodu má platit", tzn. že když u bodu XXX budu mít FL 250, tak letadlo vystoupá do FL 250 a poletí rovně, dokud nemine XXX, pak stoupá dál do další restrikce nebo do cílové výšky.

Pozor na ATC, éro stoupá samo a nezajímá ho, jestli jste povoleni :)

Pozn.: CRZ se nemusí měnit na PROG, když předtím stihneš nastoupat předchozí výšku (což u step-climb jistě stihneš). Když éro nastoupá zadanou CRZ výšku, a ty ji pak zvýšíš, tak se ti updatuje i ta hodnota v PROG. Neplatí pro klesání.
Uživatelský avatar
By Filipos
#54933
Děkuji, to by bylo jasné.

Enginovi: (prosím, doplň si jméno. Nemohu si zaboha vybavit, jak se jmenuješ... :) ) A jak provést to s tím fixem víš?
Uživatelský avatar
By Engin
#54934
Nojo, jméno se ztratilo :) Sry :)

Radiála:

V real stroji se podívám;

- PSS to v letu neumí, je třeba to letět ručně - resp, když je to dálka a nemám čas, tak já tam narvu 2 body na radiále a letím podle nich (např. BNO/295,20 a BNO).
- PSS to umí jen v SID/STAR, ale tam je to zakódované a do MCDU to nedostaneš.

(ručně znamená že do MCDU/RAD-NAV zadáš vor a kurz, přepneš ROSE na VOR a letíš podle toho).
Uživatelský avatar
By Pavel
#54940
Jo aha, tak to jsem nepochopil dotaz chlapi, já myslel že se dotyčný ptá na to, jestli MCDU umí nějak počítat step climb co se optimalizace týče (prvních 200NM v FL310 a pak stoupání na 390). Jestli se jedalo o to, jak to jen nabušit do MCDU tak díky Enginovi na pochopení dotazu a doplnění.
Uživatelský avatar
By Filipos
#54941
No, Engin sice dotyčnému pomohl, ale na původní otázku neodpověděl. Jinak řečeno, chápeš to správně :)

A to s tím fixem myslím doslova, tj. RNAV fix. Nejen VOR.

I tak každopádně díky za ochotu.
Uživatelský avatar
By Engin
#54944
Ježiš, to sem si zas něco blbě přečet:) A hned 2x. Sorry :)
BTW k čemu je dobrá RNAV \"radiála\" k fixu? :)
Uživatelský avatar
By Pavel
#54945
Hele engine, teď spíš lítám to PSSko než Wilco a trápí mě tam jedna věc, jde nějak přepnout mezi COM1 a 2? Sice si naladim frekvenci na 1 i 2, ale defaultně je aktivovaná jen 1 a nikde na panelu jsem nenašel klikací oblast kde by šlo přepnout na 2. Mám na mysli problematiku addonu, to jak to má v reálu bejt vim z CBT.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 13