VACC-CZ Fórum se přesunulo na Discord

Toto fórum již není aktivní, protože jsme naši komunitu přesunuli na modernější a interaktivnější platformu Discord. Fórum ale zůstává dostupné jako cenný archiv plný historie VACC-CZ, užitečných rad a informací. Chcete-li se připojit na náš Discord server, postupujte následovně:

1. Navštivte stránku VATSIM Community Hub na adrese https://community.vatsim.net/.
2. Přihlaste se ke svému VATSIM účtu.
3. Vyberte server "VACC Czechia" a připojte se.

Těšíme se na vás na Discordu!




VACC-CZ Forum Has Moved to Discord

This forum is no longer active as we’ve moved our community to the more interactive and modern platform, Discord. However, the forum remains accessible as a valuable archive of VACC-CZ history, helpful tips, and information. To join us on Discord, follow these steps:

1. Visit the VATSIM Community Hub at https://community.vatsim.net/.
2. Log in with your VATSIM account.
3. Select the "VACC Czechia" server and join.

We look forward to seeing you on Discord!
Jak létat, navigovat, komunikovat? Toto je forum kde dostaneš odpověd.
Uživatelský avatar
By amalka
#54270
Jake je prosim spravne frazeo a postup pro tuto situaci?

3xMAY DAY, OK-AMA, emergency descent to FL130, HDG xxx (30 vlevo/vpravo od aktualniho kurzu)?

Po vyrovnani v hladine dalsi klesani jiz po koordinaci s ATC do FL100 nebo nize?
Uživatelský avatar
By dubajss
#54274
Tak pokud Ti to v reálu situace umožní, tak je dobrý zařvat alespoň volačku a EMERGENCY DESCEND, nebo nastavit kód 7700 a hlavně se podívat pod sebe (TCAS), případně vybočit - zatáčka je doporučeným postupem, ne závazným.

Řídící by s takovouto možností - že začneš padat jak švestka bez jakéhokoliv upozornění - měli počítat, ale je to samozřejmě průser, obzvlášť v dnešním provozu.
Proto se občas užívají tzv. Strategické tratě OFFSET nebo taky jinak řečeno offsetové tratě (L4444, Hlava 15)

15.1.4 Nouzové klesání
15.1.4.1 Po přijetí zprávy, že letadlo provádí nouzové klesání ostatním provozem, musí se ihned učinit všechna opatření k ochraně všech dotčených letadel. Považují-li to stanoviště řízení letového provozu za nezbytné, musí okamžitě rozhlasovým vysíláním odeslat zprávu o nouzi pomocí vhodných radiových prostředků nebo není-li to možné, požádat vhodné spojovací stanice o okamžité rozhlasové vysílání takové zprávy.
15.1.4.2 Činnost velitele letadla
Předpokládá se, že letadlo, které přijme takové rozhlasové vysílání, opustí stanovené prostory a zůstane na poslechu na příslušném radiovém kmitočtu a vyčká dalších povolení od stanoviště řízení letového provozu.
15.1.4.3 Následná činnost stanoviště řízení letového provozu
Ihned po takovém rozhlasovém vysílání o stavu nouze, oblastní středisko řízení, přibližovací stanoviště řízení nebo letištní řídící věž, jichž se to týká, musí všem dotčeným letadlům předávat další povolení, týkající se dodatečných postupů, jež se mají dodržovat během nouzového klesání a po jeho ukončení. Dotčená stanoviště ATS musí kromě toho také informovat ostatní stanoviště ATS a řídící pracoviště, která mohou být tímto dotčena.
Uživatelský avatar
By amalka
#54286
Díky za ten link na starší thread, úplně mě vypadlo že už to tu bylo takže sem ehm ani nehledal. Kdyžtak přehoďte ten JD post do toho původního threadu a tohle celý smažte. Omlouvám se a díky.