VACC-CZ Fórum se přesunulo na Discord

Toto fórum již není aktivní, protože jsme naši komunitu přesunuli na modernější a interaktivnější platformu Discord. Fórum ale zůstává dostupné jako cenný archiv plný historie VACC-CZ, užitečných rad a informací. Chcete-li se připojit na náš Discord server, postupujte následovně:

1. Navštivte stránku VATSIM Community Hub na adrese https://community.vatsim.net/.
2. Přihlaste se ke svému VATSIM účtu.
3. Vyberte server "VACC Czechia" a připojte se.

Těšíme se na vás na Discordu!




VACC-CZ Forum Has Moved to Discord

This forum is no longer active as we’ve moved our community to the more interactive and modern platform, Discord. However, the forum remains accessible as a valuable archive of VACC-CZ history, helpful tips, and information. To join us on Discord, follow these steps:

1. Visit the VATSIM Community Hub at https://community.vatsim.net/.
2. Log in with your VATSIM account.
3. Select the "VACC Czechia" server and join.

We look forward to seeing you on Discord!
Informace o sletech a akcích u nás a v zahraničí, briefingy i debriefingy. / Fly-ins and events
#53894
Obrázek

Pozor, dlouho čekaná chvíle : během dvou dnů by se mohly řady řídících oprávněných řídit celou zemi rozrůst o Jáchyma Vohryzka :

Obrázek

Tomu je potřeba věnovat dva večery jeho přezkoušení - sobotní one je tzv. PreCheck (predvaritelnyj).

Všichni očekáváni v Sobotu v cca 20:00 kdekoliv ve FIR LKAA.

Obrázek

V Neděli se pak uskuteční vlastní CPT (Controller Practical Test), čili vlastní praktická zkouška. Na zkoušku je předepsáno počet pohybů a další paramatry, čili ve zkratce každé, i jen prolétávající letadlo/baloon, bude vítáno !! Požadavky na provoz jsou běžné, tj. co nejhustější provoz a poté, při vlastní zkoušce, navíc i co nejhustější provoz podle pokynů zkoušejícího (JD).

Bohužel, věci se mají tak, že pokud kterýkoliv z článků vypadne (zkoušející, zkoušený, provoz,.. ), další opakování je možné z časových důvodů až v srpnu, proto bych navrhl, zkusit to splachnout tento týden i za cenu omezení rodinných dovolených a podobně. O CPT je informováno i FORUMS.VATSIM.NET, takže je možné, že bude hustější zahraniční provoz.

Všichni očekáváni v Neděli v cca 20:00 kdekoliv ve FIR LKAA.
#53935
Prosím, připomínáme, že zkouška JaVo je dneska, tj. dneska v neděli 12.7.09. od cca 20:00 (začatek dle připravy zúčastněných).

Obsazeno bude nejméně LKPR_TWR a LKAA_CTR, podle situácie možno i další TWR, nicméně preferujeme, aby možní TWR se spíše podíleli na tvorbě provozu, protože počet pohybů je kritický pro uznání zkoušky.

Některým z vás může být b2hem letu sdělena instrukce, co v určité chvíli udělat, ale v zásadě by mělo jít o běžný, ale živý provoz, ne o nácvik nějakých finess (holdingů, EMG, zasahování, apod.). Soustřeďte se tedy hlavně na dosažení vysoké hustoty provozu během zkoušky (od cca 20:30 - 22:00).

Není dobré všechny odlety směřovat v jednu chvíli z LKPR, protože zkouška je až na pozici LKAA -povolení a pojíždění bude řešit LKPR_TWR (ke zkoušce LKAA je nutné mít TWR na hlavním letišti), zkouška LKAA řeší schopnost zkoušence handlovat současně přelety-odlety z hlavního letiště + odbavení letadel z dalších letišť + přeletavající provoz. LKVO, LKKB odbavuje rovněž pražská TWR, čili ani odletem od tama zkoušce nepomůžete.

Případné dotazy umisťujte sem do fora, budeme operativně řešit :)
#53946
[quote="amalka"]JV drzim palec. Vecer bohuzel nebudu.

Jak dopadla vcera secvicna?[/quote]

No secvičná dopadla vcelku úspěšně, bez hrubých chyb, nicméně včerejší hustota provozu (a nebyla zase až tam malá) by na legální provedené zkoušky nestačila, takže prosím opravdu všechny dostupné piloti, aby se vzchopili a pomohli. Odmění se to s velkou pravděpodobností v podobě dalšího LKAA_CTR, což je do budoucna pro všechny velkým přínosem.

Připomínám, že hlavně jsou potřeba lety odněkud do LKAA ( LKPR,LKMT, LKKV,LKTB, LKVO, LKKB, LKPD, jiné).
VFR se také počítá, ale přednostní jsou IFrové lety.
#53951
...Hlásim, že budu :) cca ve 20:15LT plánovaný odlet z LKMT a po cestě možná cvičný holdingy někde, jestli jsem ještě nezapoměl, jak se to do toho FMC láduje :D Takže večer naslyš a přidávám se k držení palců pro JaVovo úspěšné zvládnutí zkoušky :)

P.S. Večer ale budu držet radši ty berany.. :D

Petr
#53955
Takze :

a) veliké poděkování všem zúčastněným za provoz, nakonec byl provoz až nadmíru kvalitní

b) zkušebni komisař (JD) však bohužel konstatoval, že zkoušený Mr. JAVo nezvládl stěžejní bod zkoušky, kdy v okamžku nejvetší hustoty neuřídil provoz v TMA Praha a proto - přes čerstvé švestičky ze zahradky - není ode dneška Mr. JaVo oprávněn řídit samostaně posici LKAA_CTR

c) podrobnosti si můžeme vyříkat v tomto vlákně

d) zkouška se bude pochopitelně opakovat, ale protože jsou rušivé jevy (dovolené) , patrně půjde o srpnový až zařijný termín.

e) těšíme se na vaši účast i v dalším kole.

PS: Bylo to opravdu maso, ale tak to chodi.
#53961
Tak já bych jen upřesnil, že se výjimečně jednalo o borůvky a ne švestičky.
Nicméně i přes tyto drobná plus musím konstatovat, že jste vy piloti udolali JaVo a tudíž jste zvítezili :)
JaVo je určitě rád, že se mohl v neděli před pracovním týdnem takto vystresovat, že posbíral cenné zkušenosti(zejména v otázkách priorit), že bude mít čas nabrat opět síly během letních dní a následně nám dokázat co že v něm vlastně je.

EDIT: ještě malá poznámka pro letce: počáteční stoupání z letiště Ruzyně je 5000ft. Asi 40% z Vás toto porušuje. Další věc, když řídící něco řekne, je velice, velice pravděpodobné, že bude následovat odpoveď letadla, NENÍ proto vhodné potom co ATC něco někomu řekne, promluvit a dožadovat se něčeho, jedná se o skákání do řeči a je to známkou toho, že nejste v obraze co se na frekvenci děje!
Dále v případě, že vidíte, že je na frekvenci hukot, nechtějte kraviny typu \"rekvest darjekt Brno\" když jste na VOZ a letite do Brna.
Zkulturněme trochu toto létání.
Poslední věc: zvládejte své stroje, neustále někdo točí kam nemá a kolikrát o tom ani neví, takže prosím, když už jste připojeni, buďte trochu bdělí a snažte se být pány situace jak v letadle tak na frekvenci.

Na zaver diky za provoz, jsme radi, ze jsme i pres okurkovou sezonu dostali co proto :)
#53967
[quote="dubajss"]...Nicméně i přes tyto drobná plus musím konstatovat, že jste vy piloti udolali JaVo a tudíž jste zvítezili :)
...[/quote]
Myslim, ze muzu rict za vsechny piloty, ze by vas vic nez nase "vitezstvi" tesilo vitezstvi JaVovo.
Kazdopadne diky vsem za fajn vecer, JaVovi to osladime a budem drzet palce i priste ;)
#53971
Moc děkujem za provoz, zvláště v TMA to bylo v onu inkriminovanou dobu opravdu parádní rozmotat :) Profesionalita pilotů na příletech byla evidentní... horší to bylo s odlety...
Takže pro příště: Kdo přestoupá bez povolení počáteční stoupání z LKPR tak bude na SIDu holdovat nebo dostane z operations control informaci, že má bombu na palubě. :D
Nejhorší situace byla když takto někdo bez povolení přestoupal a vyrobil air-miss cca o 1 NM a sblížení s dalším strojem. Takto NE ! To pak nemá smysl řídit, když nedodržujete clearance...

To JAV držím palce v přípravě na další kolo a no stress, být vyhozen ze zkoušky v této branži je naprosto normání věc ;-)

DP
#53972
Ždímám tričko a všem děkuji za skutečně kvalitní adrenalin, zvláště pak obětavým skoro až pseudopilotům (pozor: mám na mysli polétavce na objednávku pro udolání ATC, nikoliv piloty neumětely - to bych si nedovolil), a to jak dnes, tak včera. Adrenalin byl prostě dnes kvalitnější než včera, a proto ještě budu muset dále trénovat pod dohledem našich instruktorů, jejichž trpělivost obdivuji.

Vzhledem k tomu, že problém nastal v TMA, trochu se tetelím, abych nepřišel o současnou licenci a nebyl přeřazen do skladu ztracených kufrů. Takže raději pšt, ani jim to neříkejte...

Brzy naslyš!
#53973
Podotýkám - a piloti jistě potvrdí - že piloti nebyli vcelku nijak instruováni, aby dělali zmatek, šlo tentokrat o zcela samovolný provoz.

K problemu TMA : ano, problem formalně nastal v TMA, protože pravě tam bylo nejvice lietadiel, ale vlastní pricinou požáru byly špatne priority, čili věc nesouvisející s \"řízením v TMA\", nybrž s \"řízenim provozu v TMA a současně všude jinde\" (to je konečně podstatou zkoušky _CTR a proto bylo jest to takto přísně posouzeno).

Čili dobra zprava je, že o licenci na TMA nepřijdeš :)
#53975
Já se omlouvám za moji nepřítomnoust, ale ještě momentálně teď v Miláně/Bergámu vyměňují komplet commpanel na B737 OM-NGP... Čili neschopen k letu.. JaVo promiň, ale když tak to tu čtu a koukal jsem na vroute, tak práce bylo dosti :)
#53976
Jinak, přestože se provoz zdál býti úctyhodný, tak podle detailního zápisu v průběhu zkoušky (od 19:58loc) bylo provozu \"tak akorát\", cca +30% nad minimálními požadavky zkoušky, tj. ne desetinásobek nebo podobně.

To jen abyste si uvědomili, že zhruba takovýto provoz se předpokládá zvládnout v obsazení TWR+CTR.

Celkově bylo v \"inkriminovaných hodinách\" 75 pohybů a za dnešek pak 87, což je sice krátkodobý rekord, ale ani zdaleka to nedosahuje hodnot z minulých let, kdy při CODech bylo kolem 100/day.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 16