VACC-CZ Fórum se přesunulo na Discord

Toto fórum již není aktivní, protože jsme naši komunitu přesunuli na modernější a interaktivnější platformu Discord. Fórum ale zůstává dostupné jako cenný archiv plný historie VACC-CZ, užitečných rad a informací. Chcete-li se připojit na náš Discord server, postupujte následovně:

1. Navštivte stránku VATSIM Community Hub na adrese https://community.vatsim.net/.
2. Přihlaste se ke svému VATSIM účtu.
3. Vyberte server "VACC Czechia" a připojte se.

Těšíme se na vás na Discordu!




VACC-CZ Forum Has Moved to Discord

This forum is no longer active as we’ve moved our community to the more interactive and modern platform, Discord. However, the forum remains accessible as a valuable archive of VACC-CZ history, helpful tips, and information. To join us on Discord, follow these steps:

1. Visit the VATSIM Community Hub at https://community.vatsim.net/.
2. Log in with your VATSIM account.
3. Select the "VACC Czechia" server and join.

We look forward to seeing you on Discord!
Forum o reálném, nikoliv virtuálním, létání. Pro všechny problémy, zážitky a informace o opravdovém létání.
By ctom
#53602
Toto jsem našel a se zájmem přečetl, a teď otázka, je to skutečně tak jak popsáno?
Bohužel odkaz nefunguje, tak to dávám celý:

Piloti strojníci.


Do redakce došel dopis, v němž zkušený pilot píše:


V souvislosti s nehodou Air France dostávám kopu mailů s žádostí o názor na věc. Hned úvodem: je to zlé, stále horší a bude ještě hůř.

Aby to bylo zcela pochopeno, je nutno rozepsat jisté souvislosti a fakta.

Prvním základním faktem je, že do kapitánských sedadel, která opouštějí staří Piloti, začínají usedat první strojníci. Následné řádky přinesou jasnou definici strojníka a Pilota. V těchto měsících či posledních letech, jsou kapitáni/Piloti nahrazováni kapitány/strojníky.


Kapitán/pilot a kapitán/strojník, jaký je mezi nimi rozdíl? Rozebereme si obojí na prvočinitele a začneme kapitánem pilotem. To jsou dnes pánové okolo padesátky.

Kapitán pilot začal kariéru ve 14 letech v aeroklubu na větroni, prvními starty a lety po okruhu. Během výcviku nalétal potřebné hodiny, měl potřebný počet startů a splnil tím základní osnovu. V 15 letech odletěl první sólový let. Získal pilotní průkaz pilota bezmotorového kluzáku a pokračoval dál v pokračovací osnově, jejímž cílem bylo získat stříbrné \"cé\", což nebylo nic jiného, než jakási praktická maturita pilota. Dokazovala, že s letadlem bez motoru dokáže pomocí stoupavých proudů přeletět vzdálenost 50 km, udržet se ve vzduchu po dobu pěti hodin a nastoupat bez motoru o tisíc metrů výše než byla výška, do které se dostal vlečným letadlem nebo navijákem. Teoreticky i prakticky, na stříbrné C měl pilot tři roky, než dospěl do 17 let. Pak mohl začít výcvik na dospělém motorovém letadle. V den zkoušek mu muselo být 18.


Dospělé motorové letadlo je pro pilota kluzáku zase jen kluzák, který má v \"čumáku\" vrtuli a v kabině navíc plynovou páku a knoflík startéru. V neposlední řadě nutno podotknout, že dělá hrozný kravál, ale plachtař si rychle zvykne.


A co letové hodiny?

V průměru nalétá pilot kluzáku za sezonu okolo 100 hodin. Za 4 roky tedy získá do zápisníku ODLÉTANÝCH 400 hodin a odznak stříbrného C. V základním výcviku na motorová letadla potom nalétá dalších 40 hodin a stane se \"motorářem\" v aeroklubu. Tedy člověkem, který poskytuje služby, jako je vlekání kluzáků, akrobacie na leteckých dnech, vyhlídkové nebo technické lety, které nejsou za úplatu. V těchto službách všeho druhu si pilot ODLÉTÁ 200 hodin.

Těchto 200 hodin je základní podmínka k podání žádosti o přijetí k výcviku komerčního pilota (CP) nebo pilota aerolinií (ATPL).

A teď dávejte bedlivý pozor: Do aerolinek se hlásí pilot, který má NALÉTÁNO 400 hodin na větroních, 200 hodin na motorových letadlech - opakuji NALÉTÁNO - čili dohromady 600 hodin! NALÉTÁNO a vlastnoručně, žádný autopilot nebo jednoduchá stabilizace za letu v jedné ose nebo governor - hlídač otáček motoru.


Takto začínali kapitáni piloti, s nimiž se v těchto dnech loučíme, protože odcházejí do zaslouženého důchodu. Počet jejich startů do jednoho souhlasí s počtem přistání.


A teď, tragédie ve vzduchu - piloti/strojníci.


Jak to probíhá dnes?

V osmnácti letech se mladý člověk rozhodne, že bude pilotem u aerolinií.
Oběhne příbuzenstvo, napůjčuje si milión a začne \"dělat papíry\". Jde do firmy, kde začne s výcvikem rovnou na motorových letadlech. S instruktorem odlétá 40 hodin a získá pilotní průkaz pro jednomotorová letadla. Utratil asi dvě stě tisíc korun. Následně je jeho povinností odlétat 200 hodin.
Nikdo ale nikde nepíše jak, a proto se to nejčastěji řeší následujícími
způsoby:


1) Pilot jde do aeroklubu a tam se snaží vlekat a vozit vyhlídkové neplacené služby. Je to pomalé, ale levnější, utratí asi 100 000 korun, protože za vlek si plachtaři platí.


2) Pilot jde do firmy a půjčuje si letadlo, s nímž lelkuje 200 hodin na přeletech po republice tak dlouho, dokud sezení v letadle nedosáhne toužených 200 hodin. O pilotování už tu není řeč. Letadlo letící na trojúhelníku o ramenech 3X 100 kilometrů 3 x týdně tutéž trasu není vskutku potřebné nějak pilotovat. Za pomoci GPS a jednoduchého autopilota to zvládne i cvičená opice. \"Pilot\" se jen dívá po krajině. Náklady asi 600 000 korun.
Tím končíme bílou stránku.


3) . a začíná špína. Pilot, anebo častěji jeho otec, má známé ve škole, škola mu píše hodiny, žák platí poloviční cenu a nelétá. Náklady poloviční - 300 000 korun - a má svých 200 hodin v kapse.


4) Super špína: Tři piloti se dohodnou, často provede akci i jedinec, a koupí si olétané staré letadlo, které to má \"za pár\" do vyřazení a na něm si \"propiskou odlétají\" hodiny. Tři lidé si na starý šrot napíšou každý po 200 hodinách. Motohodiny jim za malý poplatek průběžně natáčí tentýž člověk, který přetáčí tachometry majitelům autobazarů. Princip motohodin v letadle a digitálního tachometru v osobním autě je totiž navlas stejný - načítají stejné pulzy. Náklady jsou pak jenom poplatky za 50 hodinové pohlídky, pojistku a parkování letadla.

Letadlo s falešnými 600 hodinami je navíc po ukončení podvodu následně prodáno, často další trojici se stejným úmyslem.


Není to žádné tajemství, úředníci o tom roky vědí a dělají, že to neexistuje a že se TO neděje. Ba naopak, nejtragičtější na celé té situaci je, že na leteckých úřadech existují úředníci, kteří tento trik poradí svým známým nebo jim dokonce zprostředkují kontakt na majitele takového \"papírového letadla\".


Ok, pojďme dále. Pilot s \"200 hodinami\", v pravdě s několika reálnými vlastnoručně nalétanými hodinami, přijde do školy pro profesionální piloty a začne se učit teorii. Tam se například dozví, že

- sklo pilotní kabiny je vyhřívané

- sklo pilotní kabiny je ze dvou vrstev

- mezi vrstvami je kovová mřížka a protéká jí proud pod napětím 115 voltů, který sklo ohřívá na teplotu 18 až 35 stupňů

- že když ohřívání funguje, svítí zelená kontrolka, když nefunguje, svítí oranžová

- že na pneumatice je bílá čárka přes její hranu až na disk, aby bylo vidět, zda se neposunula na disku při přistání

- že vstupní periferie počítače je klávesnice

- že výstupní periferie počítače je tiskárna

- že do počítače vidíme pomocí monitoru

- že pistole k plnění paliva musí být v průběhu plnění paliva spojena s kostrou letadla - uzemnění

- že pistole po průtoku zadaného množství paliva vypne sama.


Jeví se vám to jako blbosti, které pilot nebude nikdy potřebovat? A že tohle by přece měli vědět mechanici, a ne piloti? Ano, je to tak, selský rozum vám radí správně!

Skutečnost je ovšem jiná. Dopravní pilot je podroben testům, kde musí umět správně odpovědět na 22 000! - slovy dvacet dva tisíce takovýchto otázek!


A výsledek?

Kdo to zvládne, stává se DOKONALE proškoleným STROJNÍKEM, který perfektně doslova do šroubku zná stroj, na kterém bude létat.

Ale tím to také končí. V okamžiku, kdy tento stroj selže a nastane ticho, je strojník nenávratně ztracen. Neumí létat - nedokáže letět s letadlem jako s kluzákem. Jen samotné ticho, které nastane po vysazení systémů, vyvede strojníka z míry, ba přímo vyděsí až k smrtelnému šoku. Strojník se pak už není schopen koncentrovat na další kroky, protože ticho klouzavého letu, které předtím nikdy nezakusil, jej psychicky vyvede z míry natolik, že není schopen reálného posouzení nastalé situace a už vůbec není schopen najít nějaké východisko z problému v reálném čase.


Věřím, že výše uvedené stačí k pochopení toho, kam se situace v dopravním letectví ubírá.


Vraťme se však k původní otázce, havárii letadla Air France.


Dnes, v tuto chvíli, 8.6.2009, kdy píši tento článek, není jasné nic víc než že letadlo spadlo. Jasné jsou jen spekulace o všem možném. Vyšetřovací orgány nemají v ruce vůbec nic, pominu-li několik zmatených zpráv odeslaných počítačem letadla technické skupině domovské firmy. Co se stalo, zatím NIKDO neví.

V této chvíli mohly být příčinou selhání autopilota chybné údaje výškoměru, ale stejně tak bomba na palubě, sestřelení raketou, úmyslné nebo neúmyslné nebo zcela jiná závada na palubě, způsobená úplně jinou příčinou, například výbuchem kyslíkové lahve, jako v nedávném, šťastnějším případě. Jasné je, bohužel, také to, že už od prvních zpráv nikdy nechyběla zmínka o tom, že černé skříňky se s velkou pravděpodobností asi nenajdou. Na co je tu veřejnost připravována? Proč je tento dodatek vkládán do každé zprávy, až už to bije do očí? Čas ukáže.


Zůstaňme však u varianty, považované v tuto chvíli za nepravděpodobnější.
Jde o špatné rychloměry nebo jejich sondy. Nebudu to natahovat, pro pilota/strojníka, který neumí létat (to znamená řídit letadlo na základě informací získaných svým vlastním citem ke stroji, který si vypěstoval hlavně během výcviku na kluzácích) je to konečná. Je to katastrofa hned od začátku. Pilot/strojník nemá cit a věří porouchanému přístroji až do chvíle, až už dochází k destrukcím jiných součástí letadla. To znamená, že letadlo už dávno překročilo obálku povolených obratů a rychlostí. Avšak pro pilota kluzáku, který zjistí poruchu přístrojů, zde začíná opravdové létání.
Vyvstává před ním cíl, dovést klouzající letadlo bez přístrojů v pořádku na zemský povrch nebo ho jemně posadit na vodní hladinu, na které si v klidu s dostatečným předstihem zjistil směr postupujících vln. Pro pilota kluzáku nic nového, je to postup přistání do terénu, který má zažitý a který nesčetněkrát zopakoval v mládí. A co se v mládí naučíš. znáte to. Jednouše řečeno, tam, kde pilot/strojník končí a ve stresu vzdává, tam pilot plachtař začíná svou práci.


Máte pocit, že se to lidí v CZ netýká?

Hluboký omyl, první strojník v ČSA je tu, mezi námi, dnes a denně. Jistě jste už několikrát četli články, kde bývá vypsáno mnoho technických informací, které redakce získala od pana kapitána, dálkového pilota, který nechce být jmenován. Není to nikdo jiný, než Karel M., v minulosti jmenován plným jménem až do chvíle, než ho představenstvo ČSA kleplo po prstech.
Karel je typický kapitán/strojník a má na to i funkci - říká si \"předseda Technické komise Sdružení dopravních pilotů pod ČSA\". Google napoví více a prozradí celé příjmení. Tady musím ctít nařízení šéfů ČSA.


Kapitán/strojník Karel pravidelně krmí senzacechtivá média detailními technickými informacemi o zázracích, které je schopna zajistit technika řídící dnešní letadla. O zázraku umění pilotovat letadlo vlastníma rukama však ani slovo. Proč? Odpověď je jednoduchá: sám to neumí; ticho pro něj představuje děs a hrůzu. A tom všem to je.

Piloti v letce ČSA o sobě navzájem mají tyto informace a \"piloti strojníci\"
často také přezdívaní \"rychlokvašky\", kteří neprošli aerokluby a výcvikem na kluzácích, jsou na zemi terčem posměchu a ve vzduchu za letu naopak postrachem zbytku celé posádky. Nedej Bože, že let letí dva strojníci. To pak mají cestující jednu z mála příležitostí vidět, jak se letušky vskutku upřímně modlí k Bohu.


Jaká je situace mezi létajícími lidmi?

Popravdě řečeno, všichni se bojíme. Ano, opakuji, všichni máme strach.
Dostávají se mezi nás lidé, kteří o opravdovém létání nevědí vůbec nic.
Piloti/strojníci jsou obrovským nebezpečím jak pro své kolegy, tak pro 200 a často i více cestujících za jejich zády. Informace o tom, že místem tragédie Air France v ten samý čas proletělo dalších dvanáct letadel, je dostatečně známá. Co z toho plyne? Dalších 12x 2 piloti, 12 posádek letušek a 12x 200 lidí v tuto chvíli děkuje Bohu, že se jejich letadlo nesrazilo s troskami, když se letadlo AF propadalo do jejich letové hladiny.


A bude hůř, jak zní podnadpis článku. Proč? Zdražuje se vše, i pilotní výcvik pilota kluzáku. Je zdlouhavý, závislý na počasí, vyžaduje mnoho času a už i peněz. Proto mnoho lidí volí \"přeskok\" rovnou na velká motorová letadla.


Tímto článkem nežaluji na vychytralce, kteří si našli levnou cestičku ke 200 potřebným hodinám. Výše uvedeným článkem žaluji na úředníky, kteří dobře vědí jak se požadavky obcházejí a vědomě riskují jak životy všech pilotů a posádek ve vzduchu, tak všech cestujících, kteří za svůj poslední let zaplatili nemálo peněz.

Špatný je systém, všichni úředníci to vědí a nikdo z nich to neřeší. A přitom je to tak jednoduché. Stačilo by přidat do podmínek k žádosti o dopravního pilota požadavek na splnění stříbrného plachtařského \"C\". Nic víc. Cesta za \"Céčkem\" trvá několik let a je k němu potřeba doložit dokumentaci, kterou nelze jednoduše získat za peníze. Céčko dělá pilota pilotem. Úředníci produkují strojníky ohrožující sama sebe i své okolí v okamžiku, kdy technika selže.


Pilot - to bylo kdysi povolání pro nadané lidi a letecké fandy. Dnes se z něj stává lukrativní zaměstnání pro synáčky z bohatých rodin, kteří potřebují \"zaměstnání na úrovni\". A že synka létání vůbec nezajímá, a v práci se nudí? Ale to už je o něčem ze společenského hlediska úplně jiném.


Co dál?

Píši to zde z jednoho jediného důvodu. Je obyčejný a lidský - mám strach a bojím se. Mám strach z kolegů, pilotů/strojníků, a bojím se následků jejich chyb.

Pravou příčinou současného stavu jsou však úředníci, a je potřeba se jim postavit. Berte tento článek jako první podnět k řešení nepříjemné situace z pozice profesionálního pilota. Většina z vás, kteří si zde čtete, se samozřejmě nacházela nebo bude nacházet jen v pozici cestujících. To však na situaci nic nemění. Až selže další strojník, zemřeme na jedné palubě - všichni společně.


Lidé, konejte alespoň tím, že na tento článek upozorníte všechny známé a všechny redakce časopisů. Úředníci se pak nebudou moci vymlouvat, že nevěděli o cestičkách, jakými se strojníci dostávají do kokpitů letadel.
Děkuji předem za všechny piloty.

Pokud nedojde k změně, budou následovat katastrofy po každém vysazení přístrojů stále častěji. Do dnešních dnů řešili vysazení přístrojů opravdoví Piloti, kteří se obešli i bez nich a vždy doletěli. Vysazení přístrojů se na veřejnost ani nedostalo, protože to mateřská firma úspěšně ututlala. Éra kapitánů, opravdových pilotů, právě končí. Odcházejí do zaslouženého důchodu.

Opakuji, lidé, dělejte něco. Ve vlastním zájmu!


Pilot ČSA František Brabenec
By DngrsKuzle
#53606
Me teda pan Frantisek Brabenec docela polekal. Chci se dostat do vzduchu pres dopravku CVUT, ktera zhruba odpovida jeho popisu vycviku pilota/strojnika. Samozrejme nebudu praktikovat neskutecne letani na zakoupenem levnem srotu. Spoleham na to, ze tento system vycviku me letat nauci. Ma nekdo jiny nazor nez pan Brabenec?
Uživatelský avatar
By PavelS
#53608
V podstatě podobný článek se objevil i na spřáteleném AEROWEBu tady, něco mi říká, že mezi nimi bude souvislost (Jim to opsal od Brabence, nebo Brabenec od Jima, ale protože Brabenec prý neexistuje, tak jak - existuje ale vůbec Jim , ... ?).

Rovněž pod tím článkem se odehrává bouřlivá diskuse, která se v našich podmínkách, podle mne blbě, stáčí na problematiku AEROKLUB vs. Comerční letecká škola = co je lepčí ?

Nicméně oba články podle mého mínění hodnotí nějaký obecný trend, který ale není zdaleka omezen jen na letectví. Je stav, kdy většina poskytovaného vzdělání zdůrazňuje \"obsluhu\", na úkor vysvětlení a chápání logických vazeb, právě jejichž pochopení a důsledné popsání v minulosti, umožnilo vytvořit současnou (jednoduchou) obsluhu (to postřehl správně jeden z prvních diskutujících pod Tvým článkem).

To je asi vše, co k tomu mohu říci, ještě bych poznamenal, že aktivity jako VATSIM jsou výborným místem pro tříbení přístupu k tomuto problému - najdeš zde právě všechny možnosti a můžeš si udělat názor.

Jinak k Tvému dotazu, zda tě \"tento systém naučí létat\" je odpověď jasná : žádný systém Tě létat nenaučí. Naučíš se létat sám a záleží na Tobě co si z nabízených \"systémů\" Ty sám vezmeš. O tom je taky vlastně ten článek.
Uživatelský avatar
By Pavel Muroň
#53609
Domnívám se, že ve FL370 ve tmě a bez informace o rychlosti a poloze letadla bude mít co dělat i kapitán/pilot i kdyby měl odznaků plachtařského \"C\" několik. Kromě toho popis \"jak se stát pilotem ještě nedávno\" platí pro socialistický tábor, kde fungoval SVAZARM. Ve službách Air-France takoví piloti určitě nikdy nebyli, tzn systém výchovy pilotů tam je určitě hafo let stejný jako nyní u nás.
Uživatelský avatar
By PavelS
#53611
Jako myslím, že články neřeší přímo šanci AF447, jsou psány obecně (šance 447 se řešili v hospodě a bez dalšího..)

Nicméně pozor : nejméně v NSR (tj. dnešní západní spolkové země D) mají systém obouch, aeroklubů i Comerčních škol a to dlouhodobě (od Lielinthala). Problém je, že Aerokluby nebyly nikdy (v podstatě ani za války) tak zidelogizovány a podřízeny státní moci, jako u nás a protože obvykle i vlastnily (vlastní) pozemky a budovy svého letiště, normálně fungují jako sdružení nadšenců, a provádějí výcvik zaměřený na jednodušší qualifikace - to je to, co se - zcela nesmyslně - snažil u nás provádět SVAZARM. Kromě toho tam fungují normální komerční aktivity. Mám dojem, že podobná diskuse (co je lepší pro dopravního pilota) tam nevznikne, protože je dlouhodobě jasné, v čem má každá instituce navrch a každý si může vybrat - má k dispozici stoletou historii.

Předpokládám, že v F je to podobné.
Uživatelský avatar
By dubajss
#53613
[quote="DngrsKuzle"]Me teda pan Frantisek Brabenec docela polekal. Chci se dostat do vzduchu pres dopravku CVUT, ktera zhruba odpovida jeho popisu vycviku pilota/strojnika. Samozrejme nebudu praktikovat neskutecne letani na zakoupenem levnem srotu. Spoleham na to, ze tento system vycviku me letat nauci. Ma nekdo jiny nazor nez pan Brabenec?[/quote]

Článek popisuje realitu poměrně zdařile. Jakožto absolvent ČVUT, leteckého oboru mohu říct, že přístup učitelů byl a je profi a studentovi se snaží opravdu dát the best - např. p. Stavovčík, kapacita českého letectví.
ALE, tak jako je to všude jinde, nejen v letectví, záleží tvrdě jak k celé věci student/adept na pilota přistupuje. Pokud někdo studiem/kursem proplouvá cestou nejměnšího odporu pak se to zcela jistě na jeho pozdějším know-how podepíše.
Vím o lidech, kteří dělali zkoušky pomocí hands free, kteří se rozhodli létat až ve třeťáku na VŠ, o lidech, kterým tyto záležitosti cvakali rodiče. A pak také vím o lidech, kteří se letectví věnují již od dětství, dospívání, kteří tomu obětují vše, měli na krku nůž splácení úvěrů a výcvik opravdu oddřeli - jejich zkušenosti oproti předchozí zmiňované skupině jsou o ligu výše a k těmto lidem citím jistou úctu a neváhám s nimi do letadla nastoupit.
Uživatelský avatar
By amalka
#53614
Mno já z toho článku mám pocit, že spíš na aeroklubisty/školisty, plachtaře/motoráře se to snaží poukázat na rozdíl mezi tím, koho to baví a komerční pilot je pro něj logickým vyústěním té své vlastní zábavy (které se s velkým nasazením věnuje), vůči tomu, kdo už nastupuje s cílem být komerční pilot programově (\"lítání je dobrý, ale bejt PILOT s brejlema je ještě lepčí\" a to co tomu předchází bere jako nutné, ne nutně zábavné a dobrovolné, zlo.)

Komerčnost dopravního létání podpořená současnou krizí dnes navíc nahrává tomu, že onen řekněme \"bleskový strojník\" je pro aerolinku finančně zajímavější.

EDIT: Dubajs to napsal líp, vystihuje v podstatě co se snažím říct já.
Uživatelský avatar
By Čondra
#53615
Tento článek mně velmi zaujal. Ale musím nesouhlasit, ale i souhlasit.

Bohužel, dnešní svět létání je doopravdy plnější a plnější těch, co dělají létání jenom pro to, že jim to milionář papá zaplatí a jejich hlavní starostí je, jestli budou chodit přes terminál v uniformě s IDčkem na krku.. Chtějí, aby v letadle bylo zdůrazňováno jejich jméno při hlášení posádky a na rodinných mejdanech vytahují imaginární historky, jak jim vypadla půlka kokpitu. Nikdo ovšem netuší to, že mají odlétáno ještě více imaginárnějších hodin na nějákým vraku ani netuší. Bylo mi o jednom takovém pilotovi vyprávěno a nedopadl nejlépe. Dneska kolem něj nahoře lítají tisíce letadel. Pozitivum je, že tim zabil jenom sebe. Bohužel se jimi nebe plní ale nikdo neví, kdo vepředu za tou pancéřovou stěnou sedí.

Bohužel, na zemi pořád bějahí 14ti letí nadšencí, kteří místo toho, aby víkend co víkend vyspávali kocovinu, ráno vstávají a tlačí letadla z hangáru, aby se mohli se svými aeroklubovými kamarády prolétnout a mít z létání požitek a ne prestiž. Co se týče o tomhle, tak vím, zde na fóru o 2, jedním jsem já a druhým Brodhaq. Neříkám, že to mně musí vyjít s mým na VATSIMu přístupem pilot/strojník, ale toteď neřešme, jde o to, že lidé, kteří začínají ve 14ti na plachtařině si z toho berou daleko více.

Pěkný den, Čondra
By Skylife
#53623
Na tento problém mám svůj názor. A to takový, že ano aerokluby sou super, jenže ve většině aeroklubech trvá výcvik pekelně dlouho (pokud teda nemáte v aeroklubu někoho známého) sou lidé, kteří nemají čas víkend co víkend trávit v aeroklubu třeba kvůli tomu , že není zrovna nejblíž ( to je můj případ). Jsem ve výcviku PPL u letecký školy. Kde si na mě udělaj čas a já vím , že když jí navštívím určitě nalítám hodiny a nebudu sedět a koukat na ostatní jak lítaj což se v aeroklubech děje ( neříkám ve všech). Nic proti aeroklubům nemám myslím si , že si člověk užije spoustu srandy v partě dobrých lidí ale bude dejme tomu dělat výcvik GLD nebo PPL 2-3 roky a to nepřeháním. Samozřejmě záleží na tom jak se tomu kdo věnuje. Mé časové možnosti neodpovídají tomu abych ztrácel čas v aeroklubu i když bych možná chtěl. A parta dobrej lidí se dá potkat i ve FTO. Další věc sou vysoké školy s oborem profi pilot. Znám pár profi pilotů, kteří říkají na co bys lezl na obor profi pilot na výšce když si můžeš udělat kterej koliv jinej obor v letectví a máš větší jistotu. ( S tím taky souhlasím). Mimochodem zkušenosti se dají získat i když člověk nebyl v aeroklubu záleží na každém jak je aktivní jaký má štestí a k čemu se dostane. Cest které vedou do cockpitu dopraváku je mnoho a ani jedna z nich není lehká a finance ty budou pro nás co chtějí tam nahoru vždy důležitý. A nakonec aerolinky sáhnou po tom kdo bude mít víc zkušenosti a ruku na srdce 200h a ČVUT nic proti ale takový člověk ještě není dostatečně připraven záleží jak u koho někdo je víc šikovnější někdo zase míň. ( nechci rozpoutat diskusi jestli vůbec chodit na výšku. V dnešní době to je myslím celkem jasný :) )
Uživatelský avatar
By kopcimek
#53627
[quote="Čondra87"]Tento článek mně velmi zaujal. Ale musím nesouhlasit, ale i souhlasit.

Bohužel, dnešní svět létání je doopravdy plnější a plnější těch, co dělají létání jenom pro to, že jim to milionář papá zaplatí a jejich hlavní starostí je, jestli budou chodit přes terminál v uniformě s IDčkem na krku.. Chtějí, aby v letadle bylo zdůrazňováno jejich jméno při hlášení posádky a na rodinných mejdanech vytahují imaginární historky, jak jim vypadla půlka kokpitu. Nikdo ovšem netuší to, že mají odlétáno ještě více imaginárnějších hodin na nějákým vraku ani netuší. Bylo mi o jednom takovém pilotovi vyprávěno a nedopadl nejlépe. Dneska kolem něj nahoře lítají tisíce letadel. Pozitivum je, že tim zabil jenom sebe. Bohužel se jimi nebe plní ale nikdo neví, kdo vepředu za tou pancéřovou stěnou sedí.

Bohužel, na zemi pořád bějahí 14ti letí nadšencí, kteří místo toho, aby víkend co víkend vyspávali kocovinu, ráno vstávají a tlačí letadla z hangáru, aby se mohli se svými aeroklubovými kamarády prolétnout a mít z létání požitek a ne prestiž. Co se týče o tomhle, tak vím, zde na fóru o 2, jedním jsem já a druhým Brodhaq. Neříkám, že to mně musí vyjít s mým na VATSIMu přístupem pilot/strojník, ale toteď neřešme, jde o to, že lidé, kteří začínají ve 14ti na plachtařině si z toho berou daleko více.

Pěkný den, Čondra[/quote]

Ty vole si to vůbec ty hochu?? Jeden z mála kloudnejch článků tady na fóru :D Nemyslim obsah, ale formu :)

P.
Uživatelský avatar
By amalka
#53631
Jako to ČVUT nepodceňovat. Teď mě někdo šokoval tím, že můžeš bejt jak chces dobrej ale bez úspěšně ukončeného dopravního pilota na ČVUT (tedy včetně titulu) to bude u každé aerolinky sice do kokpitu stačit, ale dycky jen na tu špatnou sedačku...
Uživatelský avatar
By dubajss
#53636
[quote="amalka"]Jako to ČVUT nepodceňovat. Teď mě někdo šokoval tím, že můžeš bejt jak chces dobrej ale bez úspěšně ukončeného dopravního pilota na ČVUT (tedy včetně titulu) to bude u každé aerolinky sice do kokpitu stačit, ale dycky jen na tu špatnou sedačku...[/quote]

Tak CVUT, potazmo Ustav Let. dopravy je klasicka FTO, vyhodou je vsak akademicka puda a jistota ze ty lidi tam opravdu tu ATPL teorii oddrepi at uz poslouchaj nebo ne. To u jinech ATPL teoretickejch kursu to byva i jinak...mnozi by mohli vypravet :)

CVUT a nejen ono, ale i VUT Brno, Univerzita v Ziline spolupracuji s CSA, lidi od CSA uci na techto fakultach, takze defacto si vychovavaji sve piloty, takze je tam jakysi vztah a navic CSA primo pro tyto fakulty organizuje vyberove rizeni, o kterem se klasicky zak z bezne FTO treba ani nemusi dovedet...
Uživatelský avatar
By Jindřich
#53642
OFF TOPIC:
[quote="kopcimek"]Ty vole si to vůbec ty hochu?? Jeden z mála kloudnejch článků tady na fóru :D Nemyslim obsah, ale formu :)
P.[/quote]
Zkouší to u Air Prague. My naučíme lidi uplně všechno :) :)
Uživatelský avatar
By mipeba
#53702
Klidně bych byl \"obyčejným, hloupým\" pilotem/strojníkem. A kdo z naší komunity tvrdí opak, tak dle mého názoru lže. Myslím, že každý z nás by tu rád seděl v kokpitu velkého dopraváku. A protože to nejde doopravdy, tak si tady na to aspoň hrajeme.
Já osobně už nemám ani věk ani peníze a hlavně už asi sílu projít martýrium a stát se pilotem/strojníkem.
Na závěr: lepší pilot/strojník na úrovni jako je tu většina z nás (s obrovským zájmem o létání) s trochu \"ojebaným\" výcvikem, než někdo kdo to dělá jen proto, že to bohatý papánek chtěl a ono ho to vlastně ani nějak moc nebaví ikdyž začínal na zmíněných kluzácích.
Uživatelský avatar
By roadmonster
#53711
[quote="mipeba"]Klidně bych byl "obyčejným, hloupým" pilotem/strojníkem. A kdo z naší komunity tvrdí opak, tak dle mého názoru lže. Myslím, že každý z nás by tu rád seděl v kokpitu velkého dopraváku.[/quote]

rozhodně nesouhlasím - zdaleka ne všichni si tu hrajou na zaměstnance dopravních podniků... já bych chtěl ve starý, zrezlý kraksně, o který vím úplně všechno a umím s ní sednout kdykoliv, kdekoliv, jakkoliv, vozit lidi ve flanelový košili a s puškou na medvědy (pro případ nouze do tundry) do fjordů na ryby :)

ale v nejhorším případě i do Courchevelu na lyže :D
Uživatelský avatar
By amalka
#53712
[quote="roadmonster"][quote="mipeba"]Klidně bych byl "obyčejným, hloupým" pilotem/strojníkem. A kdo z naší komunity tvrdí opak, tak dle mého názoru lže. Myslím, že každý z nás by tu rád seděl v kokpitu velkého dopraváku.[/quote]

rozhodně nesouhlasím - zdaleka ne všichni si tu hrajou na zaměstnance dopravních podniků... já bych chtěl ve starý, zrezlý kraksně, o který vím úplně všechno a umím s ní sednout kdykoliv, kdekoliv, jakkoliv, vozit lidi ve flanelový košili a s puškou na medvědy (pro případ nouze do tundry) do fjordů na ryby :)

ale v nejhorším případě i do Courchevelu na lyže :D[/quote]


Freight Dogs bo jak se to menuje nabiraji na novou sezonu, tak co ti brani? :P
Uživatelský avatar
By Pavel
#53713
[quote="roadmonster"][quote="mipeba"]Klidně bych byl "obyčejným, hloupým" pilotem/strojníkem. A kdo z naší komunity tvrdí opak, tak dle mého názoru lže. Myslím, že každý z nás by tu rád seděl v kokpitu velkého dopraváku.[/quote]

rozhodně nesouhlasím - zdaleka ne všichni si tu hrajou na zaměstnance dopravních podniků... já bych chtěl ve starý, zrezlý kraksně, o který vím úplně všechno a umím s ní sednout kdykoliv, kdekoliv, jakkoliv, vozit lidi ve flanelový košili a s puškou na medvědy (pro případ nouze do tundry) do fjordů na ryby :)

ale v nejhorším případě i do Courchevelu na lyže :D[/quote]
To jako myslíš vození ledvinek s moravou u air prague? To je teda názor :D
Uživatelský avatar
By amalka
#53714
[quote="dubajss"]the best - např. p. Stavovčík, kapacita českého letectví.[/quote]

A vida, už sem našel kde jsem to jméno slyšel. Psal předmluvu k "učebnici létání". Nejen pro VATSIM naprosto ideální pro pochopení naprostých základů souvisejících s nejen s VFR. (Učebnice pro PPL to nenahrazuje, jen pouze čtivějším způsobem doplňuje)
Uživatelský avatar
By kopcimek
#53715
[quote="Jindra"]OFF TOPIC:
[quote="kopcimek"]Ty vole si to vůbec ty hochu?? Jeden z mála kloudnejch článků tady na fóru :D Nemyslim obsah, ale formu :)
P.[/quote]
Zkouší to u Air Prague. My naučíme lidi uplně všechno :) :)[/quote]

..Že bych taky přesedlal? :D Takovýhle způsoby vyjadřování se můžou vždycky hodit.. :)
Uživatelský avatar
By Čondra
#53996
[quote="ASG29"]V novém čísle L&K je vyjádření p. Kvapila k tomuto tématu.[/quote]
Nascanuj (čit skenuj) a dej.. Děl se (čti nebuď škrt) :P