VACC-CZ Fórum se přesunulo na Discord

Toto fórum již není aktivní, protože jsme naši komunitu přesunuli na modernější a interaktivnější platformu Discord. Fórum ale zůstává dostupné jako cenný archiv plný historie VACC-CZ, užitečných rad a informací. Chcete-li se připojit na náš Discord server, postupujte následovně:

1. Navštivte stránku VATSIM Community Hub na adrese https://community.vatsim.net/.
2. Přihlaste se ke svému VATSIM účtu.
3. Vyberte server "VACC Czechia" a připojte se.

Těšíme se na vás na Discordu!




VACC-CZ Forum Has Moved to Discord

This forum is no longer active as we’ve moved our community to the more interactive and modern platform, Discord. However, the forum remains accessible as a valuable archive of VACC-CZ history, helpful tips, and information. To join us on Discord, follow these steps:

1. Visit the VATSIM Community Hub at https://community.vatsim.net/.
2. Log in with your VATSIM account.
3. Select the "VACC Czechia" server and join.

We look forward to seeing you on Discord!
Forum o reálném, nikoliv virtuálním, létání. Pro všechny problémy, zážitky a informace o opravdovém létání.
By Martin Dlugos
#53004
Spekuluje se o zasahu bleskem, v dnesni dobe predpovedi pocasi a letadel ktere by na to uz mely byt nejmin 1000krat jisteni by se to stat nemelo... :-( vsude tvrdi ze zasah at uz bleskem nebo turbulence, letadlu nic neudela,ze je na to stavenej, tak co se mohlo stat...ach jo chudaci...
#53005
Nehledě na to, že letadlo jako takové taky funguje jako Farradyova klec ne? Takže by piloti ještě měli být schopný po tom údajnym zásahu bleskem vyslat ten nouzový signál, pokud to šlo tedy...Ale stejně hrozná představa, padat z FL3xx do moře nedejbože hodinu plachtit :-( Přesně tak chudáci lidi, a nám pilotům to rve srdce o to víc, nemám pravdu?
#53008
Napadají mě dva možné scénáře

: nějaký elektrický výboj, nebo silný el. náboj vyvolal ztrátu nějaké pro let důležité soustavy, nebo komplet elektroniky - pokračovat ve tmě za letu v bouřkách je asi nic moc - muselo se to stát náhle

: velmi silná turbulence v oceánském bouřkovém instabilním prostředí zamávala letadlem a způsobila okamžitý pád

http://www.bourky.com/teorie.php
#53024
Poslední info: brazilskeho vojenskeho letectva

2230Z: start z SBGL
0133Z: potvrzeni pozice - INTOL, oznameno ETA TASIL 0220Z
0148Z: vyleta z dosahu radaru CINDACTA 3, leti ve FL 350 rychlosti 453kts
0220Z: neozyva se s potvrzenim TASIL, je informovan Dakar

Udajne cca. 100km od TASIL je z letadla odeslana informace o problemech s elektrikou a se ztratou tlaku v kabine - což potvrzuje doměnku JD.

0530Z: je spustena zachranna operace z Recife - 1x Hercules a 1x P-95 Bandeirante.
#53026
[quote="Vanilla"]Poslední info: brazilskeho vojenskeho letectva

2230Z: start z SBGL
0133Z: potvrzeni pozice - INTOL, oznameno ETA TASIL 0220Z
0148Z: vyleta z dosahu radaru CINDACTA 3, leti ve FL 350 rychlosti 453kts
0220Z: neozyva se s potvrzenim TASIL, je informovan Dakar

Udajne cca. 100km od TASIL je z letadla odeslana informace o problemech s elektrikou a se ztratou tlaku v kabine - což potvrzuje doměnku JD.

0530Z: je spustena zachranna operace z Recife - 1x Hercules a 1x P-95 Bandeirante.[/quote]

Jinak co dokáže blesk (pokud to jeblo jinam..):

http://www.airliners.net/aviation-forum ... in/223846/
#53039
Mezi cestujícími na palubě boeingu byli tři Slováci. Celkem se s letounem ztratili lidé z 32 zemí, většinou Brazilci, Francouzi a Němci.

Airbusem letělo také několik vysoce postavených představitelů firmy Michelin především pro Jižní Ameriku, prezident metalurgické společnosti ThyssenKrupp CSA Erich Heine, několik brazilských veřejných činitelů, zástupci nevládních organizací a také 26letý princ Pedro Luis de Orleans e Bragança, potomek posledního brazilského císaře Pedra II.

hej Já bych těm novinářům dal dělo , prej na palubě boeingu ... :o :o fuj už sem zas rozčílenej ...
#53043
[quote="Martin Dlugos"]tak by me opravdu zajimalo,az zjisti co bylo pricinou...pokud to neutaji...[/quote]

Za 5 let se to dozvíme z leteckých katastrof na Discovery.. :-)
#53055
[quote="tmx"]Airbus A330 by 350 km klidně doplachtil podle mých rychlých propočtů.[/quote]
Trošku jsem pohledal na internetu a A330 má prý klouzák 16:1. S tím by nedoplachtil ani 200km.

Přesto drží A330 rekord v plachtění v Airliner třídě: "On 24 August 2001, Air Transat, Flight 236, an A330-243, performed the world\'s longest recorded glide with a jet airliner after suffering fuel exhaustion over the Atlantic Ocean. The plane flew powerless for half an hour and covered 65 nautical miles (120 km) to an emergency landing in the Azores (Portugal). No one was hurt, but the aircraft suffered some structural damage and blown tires."
#53067
Včera jsem se díval do systém AF a ten den letěli dva lety z GIG do CDG první AF443 odlet 16:40 (B747) a druhý AF447 odlet 19:00 (332).
Let AF443 byl úplně plný a nedostalo se tam několik zaměstnanců. První, co by mě napadlo na jejich místě, a oni to tak udělali, že bych letěl druhým letem, který letí skoro za chvíli a kam se dostanu, když pomineme nepohodlnout možnost letu na jumpseatu na letu AF443.

Když jsem viděl seznam lidí transferovaných z letu AF443 na AF447 let smrti tak jsem měl opravdu smíšené pocity.
#53069
[quote="ONDR4.cz"][quote="tmx"]Airbus A330 by 350 km klidně doplachtil podle mých rychlých propočtů.[/quote]
Trošku jsem pohledal na internetu a A330 má prý klouzák 16:1. S tím by nedoplachtil ani 200km.

Přesto drží A330 rekord v plachtění v Airliner třídě: "On 24 August 2001, Air Transat, Flight 236, an A330-243, performed the world\'s longest recorded glide with a jet airliner after suffering fuel exhaustion over the Atlantic Ocean. The plane flew powerless for half an hour and covered 65 nautical miles (120 km) to an emergency landing in the Azores (Portugal). No one was hurt, but the aircraft suffered some structural damage and blown tires."[/quote]

40.000 ft / 3 = 13.3km * 16 = 212 km ?

Kontrola ve ft:

(40.000 * 16)/1000 * 0.164578 (konverze na nm) * 1,852 = 195 km

Nicméně ten glide ratio bude asi blbě. Nebo nemění se ten poměr nějak výrazněji s klesající výškou?

Hrubý odhad podle výše uvedených údajů. Co je na tom špatně?
#53074
Teď jsem někde přečetl, že trosky byly od sebe udajně vzdálené cca 60km, to by asi nasvědčovalo tomu, že minimálně něco se dostalo z letadla ve větší výšce, nebo že se to rozlomilo celý... Doufám, že člověk celkem rychle omdlí a nemusí si prožívat těch několik minut pádu...