VACC-CZ Fórum se přesunulo na Discord

Toto fórum již není aktivní, protože jsme naši komunitu přesunuli na modernější a interaktivnější platformu Discord. Fórum ale zůstává dostupné jako cenný archiv plný historie VACC-CZ, užitečných rad a informací. Chcete-li se připojit na náš Discord server, postupujte následovně:

1. Navštivte stránku VATSIM Community Hub na adrese https://community.vatsim.net/.
2. Přihlaste se ke svému VATSIM účtu.
3. Vyberte server "VACC Czechia" a připojte se.

Těšíme se na vás na Discordu!




VACC-CZ Forum Has Moved to Discord

This forum is no longer active as we’ve moved our community to the more interactive and modern platform, Discord. However, the forum remains accessible as a valuable archive of VACC-CZ history, helpful tips, and information. To join us on Discord, follow these steps:

1. Visit the VATSIM Community Hub at https://community.vatsim.net/.
2. Log in with your VATSIM account.
3. Select the "VACC Czechia" server and join.

We look forward to seeing you on Discord!
Jak létat, navigovat, komunikovat? Toto je forum kde dostaneš odpověd.
Uživatelský avatar
By amalka
#52877
Vzhledem k principu funkce TCASu je podivuhodné, že Ti tento někde funguje NA ZEMI. Pokud tomu tak je, tak je ten addon buglej.

P.S. A manuál už pán četl?
Uživatelský avatar
By CSA433
#52879
[quote="mipeba"]Tak se tím vším prokousávám a ještě pár otázek:
- ten fuel planer ukazuje - počítá v LB nebo galonech nejde to přehodit na kg?
nevim
- QNH nastavím, odstartuji, TL -> zamáčknu na STD, TA -> zatáhnu a je tam 1013 a musím natočit správnou hodnotu, nejde to nějak přednastavit jako u Béčka, že stačí jen zatáhnout a už je tam ta nastavená (předpoklám ta co jsem nastavil v MCDU)
Mělo by to fungovat, tak jak říkáš
- přistávací rychlosti mi FMC v Béčku vypočítal, nastavil jsem klapky k tomu podle výpočtů rychlost a bylo (že si vzletovou rychlost vypočítám sám mi nevadí, ale nevím jak na ty přistávací)
mělo by to umět po zadání QNH, FLAPS a OAT myslim
- autoland s tím třísknul -570 ft/min není to trochu moc?
je, protože tam žádný autoland implementovaný není
- TCAS na zemi neukazuje ostatní letadla? bylo vedle mě jiné letalo na TCAS nic, ve vzduchu už OK
mělo, TCAS tam jsou normálně implementován
- přeskočení bodu trati, když dostanu "zkratku" (u Béčka LEGS....) umím odmazat body které budu "přeskakovat" kromě toho ke kterému mířím... jak ho odmažu nebo to celé funguje jinak?
ano, odmazat, nebo použít "NEXT POINT"

Děkuji těm kteří mi odpoví a budou se snažit pomoci. Ostatní co budou mít blbý kecy ať jdou do pr****.[/quote]
Do prd*** jdi sám :D
Uživatelský avatar
By mipeba
#52880
[quote="amalka"]Vzhledem k principu funkce TCASu je podivuhodné, že Ti tento někde funguje NA ZEMI. Pokud tomu tak je, tak je ten addon buglej.

P.S. A manuál už pán četl?[/quote]
Několikrát pánko velkomožný, a nési ty gadžo? :D
Uživatelský avatar
By Pavel
#52883
Plánovač jsem upnul ještě jeden, našel jsem tu i verzi v KG. Osobně používám ten v librách, protože loaduju přes FSPax, ale pak pro zadání do MCDU to musim přepočítávat.

QNH - jo, po změně ze STD na QNH je tam vždy 1013, blbé.

Vapp ti to počítá taky, na stránce PREF v sekci LANDING nebo jak se to jmenuje, podle počasí a klapek, které tam vybereš (vybereš, tj klikneš buď na FULL (defaultně aktivní), nebo na CFG 3).

Autoland je nic moc, jak u wilca tak u PSS.

TCAS máš mít na zemi spolu s SQK C vypnutej.

Zkratky - stránka DIR v MCDU, klikneš na LSK vedle bodu na který chceš letět, nic víc není třeba (jestli dobře chápu dotaz)

QNH a výška letiště - těžko říct, to se mi ještě nestalo. Nebude to spíš někde mezi VATSIM WX-FS-Activesky?

Snad to trochu pomohlo, je fajn že takovej Boeingář jako ty začíná lítat áčko :) Já zrovna studuju nelogiku béčka abych se s tim večer někde nerozmáznul.

PB
Uživatelský avatar
By mipeba
#52884
- TCAS u Béčka při SQK standby ukazuje letadla... nevadí to je jen bokem - nedůležité
- DIR vyzkouším
- výšku jsem myslel tím, že mi úplně chybí ta značka, už třeba při přiblížení těsně před dosednutím je v B vidět značka kde le výška dráhy
- rychlosti přistání chci mít spočítané a dosazené ručně, jsem tak zvyklý a přijde mi to logičtější
- a ještě mi nejde do hlavy to hýbání s plynovými pákami, proč se s nimi musí hýbat? v Béčku dám plnej knedlík a po dosažení rychlosti se THRQ uzamkne (to udělá i A) a víc se o to nemusím starat v A musím ubrat (jak na joyi poznám kam a kolik ubrat, navíc někdy na ovládání plynů používám klávesnici...)
- plánování cruising level, u B jsem zhruba odhadl palivo do FMC zadal trasu a vypadla mi doporučená cestovní hladina, podle které jsem vypočetl palivo přesně a podal FLP

DĚKUJU ZA ODPOVĚDI A POMOC
Uživatelský avatar
By kopcimek
#52885
Takže pokud je to Wilco, tak zkusím na pár těch otázek odpovědět:

-k tomu QNH...já to nastavuji stejně jako ty, nevidím v tom velký problém. Prostě když třeba v LKPR klesam z FL80 do 5000ft nastavim si QNH už kousek předem a je to.
-já to dělám tak, že tu přistávací rychlost dám +- 15 knots nad červenou rysku při klapkách na přistání. Neřeknu ti, jak se ty rychlosti počítají, zřejmě tabulkově, nicméně nejsem specialista, jen píšu své zkušenosti.
-k tomu autolandu asi jediné...nepoužívej ho, minus 570 už je hodně, ručně to jistě zvládneš líp :-)
-TCAS v Acku ukazuje letadla az po zapnutí odpovídače do módu C. Myslím, že B to dělá taky...To by ses na frekventovaných letištích zbláznil z toho věčnýho \"traffic traffic\" :-D
-shortcuty se dělají přes tlačítko \"DIR\" jako direct. zmáčkneš a klikneš na bod na který jsi dostal zkratku. Body mezi ním a tvou současnou polohou se smažou. V Bcku je to obdobné, akorát že si daný WPT vyhledáš na LEGS a klikneš na něj. Vypíše se dole. Pak se vrátíš na první stránku LEGS kde je nahoře bod, ke kterému směřuješ. No a na ten klikneš. Ejhle..nahrazeno, pak jen potvrdíš a letíš shortcutu :-D
By A319CJ
#52887
Zkusím ještě doplnit předchozí příspěvky:
- DIR funguje tak, že buď vybereš tak, že klikneš na tlačítko vedle bodu, na který chceš letět přímo (jak psal Pavel), nebo napíšeš vlastní, který dostaneš od ATC a do prázdného pole ho přes L1 vložíš.
- plyny mají několik poloh. Jestli si dobře pamatuji, tak: ruční, CL, FLEX, TO/GA. Ve Wilcu to poznáš tak, že na displeji se ti objevuje u tahu motorů v pravém horním rohu modře vysvícen jeden ze třech (manuál se nevysvěcuje) automatických \"tahů\". Zvukově to poznáš taky, protože při přechodu dochází k \"zašustění\"
Uživatelský avatar
By Pavel
#52888
- výšku jsem myslel tím, že mi úplně chybí ta značka, už třeba při přiblížení těsně před dosednutím je v B vidět značka kde le výška dráhy
- rychlosti přistání chci mít spočítané a dosazené ručně, jsem tak zvyklý a přijde mi to logičtější
- a ještě mi nejde do hlavy to hýbání s plynovými pákami, proč se s nimi musí hýbat? v Béčku dám plnej knedlík a po dosažení rychlosti se THRQ uzamkne (to udělá i A) a víc se o to nemusím starat v A musím ubrat (jak na joyi poznám kam a kolik ubrat, navíc někdy na ovládání plynů používám klávesnici...)
- plánování cruising level, u B jsem zhruba odhadl palivo do FMC zadal trasu a vypadla mi doporučená cestovní hladina, podle které jsem vypočetl palivo přesně a podal FLP

Ad. výška - myslíš jako radiovýškoměr? To je na PFD, tuším pod 1500AGL se to tam zobrazuje.
Rychlosti při přistání ti to spočítá samo.
Ad. plánování cruising FL - samozřejmě že po vložení tratě ti to na PROG ukáže optimal cruise a max cruise, takže můžeš postupovat stejně jako u B, nebo někde buď v FCOM ale spíš v QHR je křivka, podle které lze dosatdit trip distance a dostaneš FL.

Ad. plynové páky - v áčku (real) maj rozsah REV-IDLE-manuální oblast-CLMB-FLX-TOGA. Při vzletu šoupneš na TOGA (nebo spíš FLX) a neřešíš až do Reduction altitude, kde stáhneš na CLMB a to pak necháš defacto až do ručního vypnutí A/thr před přistáním.

TOGA se nechává na vzlet do Reduction altutude, pak se musí bezpodmínečně stáhnout na CLMB. Wilco to bohužel má tak nešťastně namapované na rozsah plynu na joysticku, docela nešikovné. Lze si na to buď zvyknout, nebo motory stahovat myškou normálně chytnutím za páky, nebo přes klávesnici, ale to není moc vhodné, protože jakmile se ti malinko posune ovladač na joysticku, který se nachází stále v poloze kde to vycyhází na TOGA tak se ti aktivuje TOGA, třeba ve FL390. V tomhle to má geniálně udělané PSS, tamrozsah joy = manuální rozsah motorů a do poloh CLMB/FLX/TOGA se to posouví pomocí + a - na numerické klávesnici. Takže na rwy dám ručně 50% N1, zkontroluju motorové hodnoty, dvakrát (nebo třikrát pro TOGA) stishnu +, motory jsou ve FLX a jedem. V red. altitude jen zmáčknu - a mám motory v CLMB. Po dosednutí na rwy stiskem - mám reverzy. Zlatý PSS.

PB
By A319CJ
#52889
[quote="Pavel"]
Ad. plynové páky - v áčku (real) maj rozsah REV-IDLE-manuální oblast-CLMB-FLX-TOGA. Při vzletu šoupneš na TOGA (nebo spíš FLX) a neřešíš až do Reduction altitude, kde stáhneš na CLMB a to pak necháš defacto až do ručního vypnutí A/thr před přistáním.
PB[/quote]
Wilco to má stejně, dík za připomenutí. Na joysticku jedině nejde ohlídat REV, který je potřeba dělat přes myš/klávesnici. nebo namapovat joystick tak, aby Idle byl jinde, než na spodní hranici.
FLEX se zadává na PERF stránce. Záleží jak moc hardcorově máš wilco nastavený. Pokud máš obtížnost na lehkou nebo střední, stačí na R4ku kliknout a hodnota se sama dosadí, u expertní úrovně se musí vypočítat a dosadit.
Uživatelský avatar
By mipeba
#52894
- Vypočítaná přistávací rychlost byla nějaká divná, letadlo bylo natažený čumákem tak nahoru, že nebyla dráha vidět na FULL 117 a zadal jsem +5 jak jsem zvyklý u B, asi to chce aspoň 10 nebo 15. K čemu to pak je tak blbě.
- Chybí mi top of descend...
- jak prohodím frekvence com1 a com2?

VELKÉ DÍKY VŠEM!
Uživatelský avatar
By tmx
#52908
Přistávací rychlost to vypočítá okolo 130-137 uzlů. Cokoliv jinde je nějaký divný. To byla A320, se kterou si měl 117? To by bylo málo asi i na úplně prázdnou A318...
T/D? To je možný jedině v případě, že máš diskontinuitu na trati. Jinak tam musí být. Na rozdíl od Boeingů ale nezačne při jejím dosažení sám klesat, musíš ho k tomu stisknutím knobu vyzvat sám.
Freq prohodíš tak, že zapneš příposlech com2 (takový malinky \"otočný\" čudlík pod displayem frekvence) a pak stejným způsobem zpotišíš com1.
Uživatelský avatar
By mipeba
#53020
A pár posledních dotazů - připomínek:
1. Odlétám s vyplněným plánem - tratí a samozřejmě SIDem. Plán mám je po poslední bod trati a se STARem čekám až na ATC respektive počasí atd (to je jiná kapitola). Jakmile však STAR a rwy doplním a celý plán je kompletní letadlo se mi začne otáčet zpátky k letišti odletu. Musím do DIR a potvrdit nejbližší bod na trase.
2. Používám ActiveSky, který občas nechá zamznout pitotku. Béčko dalo plyny naplno a udržovalo letovou hladinu. Ačko začne navíc šíleně nabírat výšku a to tak, že ani vypnutí AP a potlačení joye dopředu nepomohlo a pořád stoupalo. Vyřeším vypnutím v ActSky, ale... je to normální?
3. Před odstartováním v MCDU zvolím režimy (rychlosti) pro CLIMB, CRUIZING.... tyto nejde pak už měnit? Jen \"ručně na panelu\"? Proč? Není to divný? V B to jde.
4. Změna panelu - dodání \"tlačítka\" pro FSAcars a eventuelní další \"ekvipmenty\". U B jsem si spustil fsacarsgi.exe načetl si panel a nastavil polohu \"tlačítka\" i \"klávesnice\". U A se pokouším panel načíst, ale vůbec se mi nezobrazí. Je tam jen \"tlačítko a klávesnice\", žádne LCD... kde dělám chybu?
5. V MCDU zvolím přistávací konfiguraci CONF 3 a tomu odpovídající rychlost, přesto že mám klapky na 3 to na mě křičí \"too low flaps\"... je vožralej nebo slepej že ty klapky neviví bo co :D ?
6. letová hladina je nižší než u Bé NG? V MCDU v PROG mi jako optimální nabízí 330 tam kde 737-800 jako optimální navrhuje 370. Palivo i naložení spočteno, nastaveno.


opětovně děkuji všem kdo mi chtějí pomoci
Uživatelský avatar
By PavelS
#53025
ad 2) Neexistuje. Během letu IFR musí být stále zapnuto vyhřívání Pitotky (v FSce) a to musí zamezit jzamrznutí, ať je instalován jakýkoliv addon. Pokud to tak není, reklamovat postupně FSku, addon i AS.

Jinak, pochopitelně, tvrdit, že při zamrznutí Pitotky \"přidá model plyn\", je silně zjednodušené a nejde na podstatu věci . Ta spočívá až v kombinaci současně zapnutého A/T a zamrznutí Pitotky, tj. stavu, kdy A/T ztratí informace o rychlosti. A/T pak reaguje logicky tak, že přidává plyn, protože se domnívá, že letadlo stojí. Čili nejjednodušší řešení je vypnout A/T , A/P a letět odhadem, než se Pitotka vzpamatuje.

Nicméně už první krok v této řadě ( zamrznutí Pitotky ) je na odebrání licence.
Uživatelský avatar
By Pavel
#53035
1) wilco má spoustu podobných bugů, PSS rulez
2) bug wilca, vypnout zamrzání čehokoliv v nastavení AS. Psali to na wilco fóru, musím potvrdit. Alternativou k tomuto je použití PSS.
3) mělo by jít, z hlavy nevim kde. Myslím že PREF a na příslušné stránce.
4) netušim
5) ještě musíš na overheadu v levé střední části deaktivovat varování o klapkách (nevim jak se to jmenuje, to najdeš)
6) netušim
Uživatelský avatar
By tmx
#53045
1) + 2) Nevím co děláte, moje Wilco problémy fakt nedělá a o té dvojce slyším u Wilca poprvé v životě. Nějaké problémy se stoupáním mělo právě že PSS, ne?! :D
3) Ty top používá automaticky, nechápu, to bys jako v letové hladině chtěl letět na climb?
4) nevím
5) Vždy sedám na full.
6) FL330 by teoreticky mohla být tak u úplně plného letadla, jinak Airbusy normálně zvládají FL410 (což u A320 moc ne, protože by muselo být hodně lehké, jinak se nevyplatí to tahat tak vysoko).
Uživatelský avatar
By mipeba
#53085
Kdo má poznačeno co je třeba změnit v souboru panel.cfg pro PSS aby byl použitelný (problikává kurzor myši mezi \"pacičkou\" šipkou a přesípacíma hodinama) a když už nějakou změnu udělám promítne se to se spožděním.
Dále hledám šablony pro repaint, eventuelně má někdo repaint TVS pro PSS?
By DngrsKuzle
#53088
:evim, jestli je to mozne i u Airbusu, ale u ATR od Flight 1 po zmacnuti Shift+9 nebo jenom 9, nejsem si jisty, zacne problikavat mys a vsechny reakce jsou razem zpozdene.
By MartinS
#53091
K tomu PSS mouse flicker:
Hi all !
Amazing how easy remedy can be, just changing two digits and everything works fine !
Somebody suggested to change
in C:\\Program Files\\Microsoft Games\\Flight Simulator 9\\Aircraft\\PSSAB-Pro\\panel panel.cfg this:
Background_color=16,16,16
size_mm=2,2 <--- this line reads 1,1 originally
position=7
visible=1
ident=59

gauge00=PSS-A320!Server, 0, 0, 1

Simply changing the 1,1 to 2,2 solved ALL my problems: mouse flicker, slow reaction of AP numeric readouts, unstable flight
dynamics and crashing..... Amazing !!
Thank you for this easy remedy !!! -))))
Vyzkoušeno, funguje.
By wolfv
#53245
Ahoj, mám problém s A320 od Wilca, nemůžu po vzletu manuálně zatáčet, dá se jen stoupat, klesat, na RWYji mě to šlo, ale po vzletu to nejde, autopilot je vyplý tak nevím kde je chyba, díky
Uživatelský avatar
By Pavel
#53246
Na zemi si zkus na ECAMu zobrazit stránku Flight Controls a prověřit, jestli se vychylují křidélka. Zatáčení na zemi může být způsobeno ovládáním příďového podvozku.
By wolfv
#53247
právě že na zemi jsem zkoušel křidélka a ty fungovali, pak po odlepení už to nešlo
Uživatelský avatar
By Pavel
#53249
To je divný :O btw, řídíš joystickem? Kdysi měl někdo problémy když řídil klávesnicí.
By wolfv
#53251
[quote="Pavel"]Na zemi si zkus na ECAMu zobrazit stránku Flight Controls a prověřit, jestli se vychylují křidélka. Zatáčení na zemi může být způsobeno ovládáním příďového podvozku.[/quote]

Mám A320 od Wilco Airbus series vol.1, je rozdíl mezi A320 Pilot in command od Wilca a A320 ze série vol.1? Kde bych našel ECAM, nemůžu ho najít?
By wolfv
#53253
[quote="Pavel"]To je divný :O btw, řídíš joystickem? Kdysi měl někdo problémy když řídil klávesnicí.[/quote]

jo mám klávesnici, joystick nemám rád, ale u PMDG můžu kdykoliv ovládat ručně, a s klávesnicí problém není
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 13