VACC-CZ Fórum se přesunulo na Discord

Toto fórum již není aktivní, protože jsme naši komunitu přesunuli na modernější a interaktivnější platformu Discord. Fórum ale zůstává dostupné jako cenný archiv plný historie VACC-CZ, užitečných rad a informací. Chcete-li se připojit na náš Discord server, postupujte následovně:

1. Navštivte stránku VATSIM Community Hub na adrese https://community.vatsim.net/.
2. Přihlaste se ke svému VATSIM účtu.
3. Vyberte server "VACC Czechia" a připojte se.

Těšíme se na vás na Discordu!




VACC-CZ Forum Has Moved to Discord

This forum is no longer active as we’ve moved our community to the more interactive and modern platform, Discord. However, the forum remains accessible as a valuable archive of VACC-CZ history, helpful tips, and information. To join us on Discord, follow these steps:

1. Visit the VATSIM Community Hub at https://community.vatsim.net/.
2. Log in with your VATSIM account.
3. Select the "VACC Czechia" server and join.

We look forward to seeing you on Discord!
Jak létat, navigovat, komunikovat? Toto je forum kde dostaneš odpověd.
Uživatelský avatar
By PavelS
#51908
[quote="amalka"]P.S. Napadlo mě až teď, nešlo by LKVO uvést jako oficiální mezinárodní letiště i na VACC-CZ včetně map a scenérky?[/quote]

Zatím o to nikdo nepožádal.
Taky nevím, jak si to představuješ, víceméně umíme jen přidat do downloadcentra, což v podstatě je, v Servinfu je.
Dáole by se muselo upravit text na webu, což je v současnosti neřešitelné.
Uživatelský avatar
By PavelS
#51909
[quote="amalka"]P.S.S. Du spát, další diskusi k tématu navrhuji v hospodě, až se Javo vrátí a pustěj ho ze střediska infekčních chorob na Bulovce (prasečí chřipka).[/quote]

Souhlas, ale pozor, když už jsme se tu vykecávali veřejně, tak by se mohli přidat ostatní, ať známe další názory.

JaVo má chřipku pořádnou, skoro mu nebylo rozumět.
Uživatelský avatar
By amalka
#51910
[quote="PavelS"][quote="amalka"]P.S. Napadlo mě až teď, nešlo by LKVO uvést jako oficiální mezinárodní letiště i na VACC-CZ včetně map a scenérky?[/quote]

Zatím o to nikdo nepožádal.
Taky nevím, jak si to představuješ, víceméně umíme jen přidat do downloadcentra, což v podstatě je, v Servinfu je.
Dáole by se muselo upravit text na webu, což je v současnosti neřešitelné.[/quote]


V download centru je mapa, rozhodně pozitivní. Ale myslel jsem sem, tak jako jsou ostatní letiště.:

http://www.vacc-cz.org/index.php?sect=fir
Uživatelský avatar
By PavelS
#51911
Jo, to se nějak nastavuje v downloadcentru - k tomu potřebuju konzultaci, aby nezmizelo i downloadcentrum :)
Nicméně kopied.
By Atan
#51914
[quote="PavelS"]
"Správně" by měla být v downloadcentru ke stažení mapa, která zobrazuje situaci podle dostupné scenerie, tj. měla by tam být mapa IAC VOR DME RWY13 s "kursem" 131 deg. - podle které například řídím já a který je podle mne i v sektorfilu.
[/quote]

Tak já už jsem z toho fakt jelen.. Pavel říká 131°, mapa jasně říká 128° (IAC VOR DME RWY13 vydaná 22 NOV 07 - tedy z balíčku 4_LKPR_other_changes_10APR08; Na té mapě je také napsáno: change: course in approach profile from 131° to 128°...) a ještě ke všemu poblázněný FMC by rád navigoval 126° (což je btw. RWY direction)
Uživatelský avatar
By PavelS
#51915
Mapa se měnila podle umístění VORu.
Stará mapa, podle které já řídím (13APR06) a která používá starý VOR, má oněch 131deg.
To se změnou polohy VORU zmenilo na oněch 128 deg (ale tato změna se na VATSIMu nepromítla, protože nebyla opravena poloha VORu ve scenerce).

Proč FMC nabízí těch 126 deg to nevím, a o tom by měla být diskuse - ale je to \"špatně\" z pohledu správnosti zaletětní VOR DME přiblížení. Vždy platí, že u VOR DME se neshoduje směr final tracku s osou dráhy, tato přiblížení jsou vyosená.

RWY direction (magnetický kurs dráhy) je podle mne 305-125deg.
Uživatelský avatar
By tmx
#51920
Ano, kurz dráhy je 125, ale ono některé addony rády dělají také z 243° 24ky 244 a podobně...
Uživatelský avatar
By Filipos
#51922
No já právě myslím, že to addony berou z FSky, ne? Respektive, mě to dělají všechny, i ty novější, takže to asi nebude problém addonů.

Jinak, tady máte upravenou polohu VORu BNO : lktb.bgl

A tady obrázek, skutečnost vs. můj upravený AFCAD :Obrázek
By Atan
#51924
[quote="tmx"]Ano, kurz dráhy je 125, ale ono některé addony rády dělají také z 243° 24ky 244 a podobně...[/quote]

Podle dostupných map na VACC-CZ download center je magnetický kurz dráhy 126° / 306° (mag.) - konkrétně jde o mapu LKPR AD 2-19-1 (z 17 AUG 06).. Také je to na obrázku na webu VACC-CZ/Pilots/LKPR

Omlouvám se, že do toho pořád vrtám, ale připadá mi to důležité a dost mě znepokojuje, když narážím na odlišné informace a nevím, které jsou správné.

Nechci nikoho kritizovat, moc si vážím práce našeho staffu, ale myslím, že na stránkách by bylo fajn v pár věcech udělat lepší pořádek a jasno. (konkrétně třeba právě mapy k LKPR, které je potřeba stahovat na čtyřikrát; nebo chybějící odkaz na scenérku LKPR FSX RC2; apod.)

EDIT: Nevšiml jsem si nových změn, tak beru částečně zpět...
Uživatelský avatar
By tmx
#51928
LKPR AD 2-37-23 (8 MAY 08) -- ILS / DME RWY13 uvádí kurz 125°.
Na druhou stranu ano, v aerodrome chart je 126/306 a 064/244... Nějak to přestávám chápat. :D
Uživatelský avatar
By PavelS
#51930
Tyto rozdíly jsou dány rozdílem místní magnetické deklinace.
Tj. je nějaké pravidlo, v kterém místě se pro tu kterou mapu zjišťuje magnetický kurs, který se posléze zaokrouhluje na celé stupně. Pokud v místě jednoho měření je naměřeno např. 244,48 deg, pak je publikovaný kurs 244deg. Pokud je o 8 km dál (např. IAC) naměřeno (po opravě o deklinaci) 244,58deg , tak tam je publikovaný kurs 245deg i když jde de facto o prodlouženou osu stejné dráhy.

Takto se i stane, že například jeden radiál má na \"jednom konci\" kurs 135 a na druhém 136, přestože jde o rovnou čáru vytvořenou elektromagnetickým polem (radiál je rovná čára nezávislá na deklinaci, takže při změně deklinace podél jejího průběhu se kompas reálně bude měnit podle místní deklinace - see ICAO 1:500 000).

Navíc se deklinace v čase mění, takže i tyto kursy kolísají o +/- 1 stupěň, zvláště když jsou v polovině dvou celých úhlů.

Připomínám, že FSka navíc zobrazuje místní deklinaci fixoavnou k nějakému datu a od té doby se v reálu stav změnil a navíc FSka určitě nezchycuje přesný průběh deklinace, jak je vyznačena např. na ICAovce. Proto tyto odchylky navrhuji ignorovat i když je dobré vědět, jak vznikají.
Uživatelský avatar
By PavelS
#51931
K problému map : nechápu proč na 4krát. Je jen potřeba pochopit systém a pak se v tom jde vyznat.

K problému scenerií: znova opakuji, že správa scenerií není povinností VACCu. VACC má podle pravidel povinnost udržovat mapy, o sceneriích není nikde řeč. VATSIM skutečně předpokládá létání i jen podle defaultních scenerií. Víceméně je na pilotech, jaké a kde si scenerie seženou. Budeme se snažit v tom udělat nějaký pořádek, ale bordel v tom nám nelze vytýkat, protože tam už nastupuje odpovědnost autorů, aby svoje díla zveřejnili a případně upravovali dle změn v reálu, nikoliv odpovědnost VACC.
Sorry.
By Atan
#51953
Děkuji za vysvětlení. :) Chyba jednoho stupně je navíc poměrně zanedbatelná, když jde o radiály, ale šlo mi o princip.
Co se týče scenerek, chápu že by to byla pro VACC další těžká práce. Sice to není povinností VACCu, ale určitě by to piloti uvítali.

Mapy už jsou v pohodě, po proběhlých změnách. Přidávám své díky staffu za tuto práci.
(Měl jsem předtím na mysli právě ten systém, který byl složitější - ale určitě jste pro to měli své důvody). =)
Uživatelský avatar
By mipeba
#51998
[quote="Filipos"]Jinak, tady máte upravenou polohu VORu BNO : lktb.bgl
A tady obrázek, skutečnost vs. můj upravený AFCAD :Obrázek[/quote]
Po instalaci upraveného souboru je VOR/DME přiblížení na rwy10 parádní a tak jak má být, ale měl bych jednu výtku. V tom souboru je někde nastavené jak se staví letadlo po zapnutí na apronu M. Než jsem tal tutu úpravu bylo to správně čumákem k rwy a zadkem k hale a ted je to obráceně. Vzhledem k tomu, že v Brně nemáme push....
Šlo by to nějak opravit?
Uživatelský avatar
By Filipos
#52009
[quote="mipeba"]Po instalaci upraveného souboru je VOR/DME přiblížení na rwy10 parádní a tak jak má být, ale měl bych jednu výtku. V tom souboru je někde nastavené jak se staví letadlo po zapnutí na apronu M. Než jsem tal tutu úpravu bylo to správně čumákem k rwy a zadkem k hale a ted je to obráceně. Vzhledem k tomu, že v Brně nemáme push....
Šlo by to nějak opravit?[/quote]

No, přiznám se, že toho jsem si nevšiml. Podívám se na to a pak dám vědět. V nejhorším se můžeš otočit pomocí slew módu...

EDIT: Tak tady to je, ale opravil jsem jenom apron M, protože nevím, jak funguje stání na apronech E a W (respektive, nikdy jsem na nich v Brně neviděl nikoho stát :) ) lktb.BGL

Jinak, na takovéto malé opravy doporučuji ten AFCAD stáhnout. Není potřeba se nic učit a člověk na to, co se jak dělá, přijde běhěm pěti minut.
Uživatelský avatar
By PavelS
#52011
Jako takhle :

pokud jde o opravu polohy VOR/DME a případně další, které nezpůsobí nějaký kolaps (přepíšou pojížděčky, překryjí jiné nav, zařízení , apod. ) tak není problém soubor opravy zveřejnit na VACC CZ v sekci Scenery, kde scenerie LKTB je umístěna . Tím by se úprava stala \"oficiální\", jak stále bubláte.

Podmínky jsou tyto:

a) musí být soubor .zip obsahující tyto soubory : vlastní soubor změn, návod v AJ a návod v ČJ,
b) návody musí obsahovat určení, pro které simulátory je to použitelné (FS2002, 2004,FSX, jiné),
c) musí být uvedeno jméno autora a kontakt na něj,
d) mělo by autorem být oznámeno původnímu autorovi scenerie.

Toto platí pro jakékoliv výše diskutované úpravy scenerií.
Uvedený .zip bude umístěn v sekci VACC CZ Scenery - LKTB, kde je v současnosti scenerie LKTB pro 2002 i 2004 a bude na ni odkazováno při oficiálních akcích VACC CZ.

Pokud nebude takový to soubor takto zracován a zaslán k updatu (základní podmínkou ovšem je, že scenerie, která se opravuje, je umístěna v downloadcentru scenerií VACC CZ), nebude dále nijak přihlíženo k námitkám na chyby/ nepřesnosti ve sceneriích ze strany VACC a VACC bude naopak přizpůsobovat svoje postupy existující scenerii. Toto platí zvláště pro cpt. Amalku a další notorické stěžovače.