VACC-CZ Fórum se přesunulo na Discord

Toto fórum již není aktivní, protože jsme naši komunitu přesunuli na modernější a interaktivnější platformu Discord. Fórum ale zůstává dostupné jako cenný archiv plný historie VACC-CZ, užitečných rad a informací. Chcete-li se připojit na náš Discord server, postupujte následovně:

1. Navštivte stránku VATSIM Community Hub na adrese https://community.vatsim.net/.
2. Přihlaste se ke svému VATSIM účtu.
3. Vyberte server "VACC Czechia" a připojte se.

Těšíme se na vás na Discordu!




VACC-CZ Forum Has Moved to Discord

This forum is no longer active as we’ve moved our community to the more interactive and modern platform, Discord. However, the forum remains accessible as a valuable archive of VACC-CZ history, helpful tips, and information. To join us on Discord, follow these steps:

1. Visit the VATSIM Community Hub at https://community.vatsim.net/.
2. Log in with your VATSIM account.
3. Select the "VACC Czechia" server and join.

We look forward to seeing you on Discord!
Jak létat, navigovat, komunikovat? Toto je forum kde dostaneš odpověd.
Uživatelský avatar
By amalka
#51582
[quote="Quit"]Je pravda, že při konkrétním letu z Bratislavy směrem na ODNEM by IFR mohl teoreticky letět i níže než 8000ft AMSL a nebyl by ve vzd. prostoru G, protože je tam TMA Bratislava (vzd. prostor třídy D).
[/quote]

OM-IČO, stačí Ti tohle pro ukončení těch připomínek?
Uživatelský avatar
By amalka
#51583
[quote="Ico"]Vsetko je pristupne hmmm, po registracii dostanes pristup do zlozky eAIP a jedes :) teda predvcerom mi to fungovalo v poho... Jo ted sem zbadal problem, treba mit nahozenou www.rlp.sk :) tam registrovat a mas :)[/quote]

Když vygooglíš link, je to přístupné veřejně bez registrace. Smysl nechápu.
By Peter Zeleň
#51584
Len pre úplnosť pridám pár info o zmene TL voči TA v závistlosti na QNH
· ak je QNH vyššie ako 1044, TL = TA – 1000ft
· ak je QNH v rozmedzí od 1013 do 1043, TL = TA
· ak je QNH v rozmedzí od 0984 do 1012, TL = TA + 1000ft
· ak je QNH 983 a menej, TL = TA + 2000ft
Inak plný súhlas s Quit. Celé je to v réžii ATCo. Pilot by mal hlavne včasne kontaktovať riadiaceho v ČR.
Uživatelský avatar
By Ico
#51585
Jako v poho s tym vygooglenim, je to ale nejaka zalozna stranka, ja som registrovany uz davnejsie na originalnej, no problem :) Inak Peto dik za vysvetlenie tejto veci, super...
By Peter Zeleň
#51586
Zabudol som dopísať ... uvedené hodnoty platia pre LZIB.
Uživatelský avatar
By amalka
#51587
Hele Petře, jak to je s mapama pro SR na Vatsimu obecně? Už máte nějaké oficiální stránky - linky kde to stáhnout?
Uživatelský avatar
By amalka
#51588
A ještě mě napadá další dotaz, proč je v LZIB TA 8000ft? Obecně jsem si myslel, že čím vyšší překážky v okolí, tím vyšší TA, ale proč v LZIB?

Z tohohle pohledu mi ten \"americký\" systém s TA 18000 přijde jednodužší.
Uživatelský avatar
By dubajss
#51590
Americkej systém je jednoduchej, ale pasuje na Ameriku, v Evropě, kde je hustota letišť vyšší by docházelo k tomu, že by se letadla sklesávali na různá QNH při průletech více TMAs v místech kde je hodně letišť, taky to naráží na geografické faktory a schopnost dohodnout se mezi státy.
By Peter Zeleň
#51609
No k prvej otázke: čo sa týka stránky, otvorí sa až so spustením VACCSK. Celé to má v réžii Bálint a už by to dlho trvať nemalo. Onedlho sa stretnete na sieti s novým riadiacim, ktorý je momentálne vo výcviku. Potom budeme potrebovať ešte jedného, aby sme dokázali kompletne pokryť aspoň LZIB, no a to je vlastne naše kritérium pre otvorenie. Čo sa týka máp, už prebehli hovory s LPS a máme povolenie používať a zverejňovať všetky nimi vydané materiáli vrátane máp. Momentálne tieto materiáli nájdete na stránke https://aim.lps.sk/web/ . Po spustení bude všetko na stránkach VACCSK.
Čo sa týka druhej otázky, neviem zatiaľ odpovedať, ale zistím a dám vedieť čo najskôr.
By Peter Zeleň
#51610
Aby som upresnil časť s materiálmi od LPS. Máme povolenie používať a publikovať všetky nimi zverejnené materiáli, ktoré sú voľne prístupné. Čo sa týka máp, sú to všetky mapy s vínimkou VFR máp, ktoré sa dajú zakúpiť na ich stránkach.
A k počtu riadiacich pre otvorenie VACCSK, už máme človeka, ktorý už čaká na výcvik, takže pevne verím, že o nedlho už budeme mať aspoň ten základ kompletný.
Uživatelský avatar
By vinil
#51634
[quote="dubajss"]Americkej systém je jednoduchej, ale pasuje na Ameriku, v Evropě, kde je hustota letišť vyšší by docházelo k tomu, že by se letadla sklesávali na různá QNH při průletech více TMAs v místech kde je hodně letišť, taky to naráží na geografické faktory a schopnost dohodnout se mezi státy.[/quote]

No, ja nevim, jestli je v Evrope vyssi hustota letist nez treba na takovem Vychodnim pobrezi a v oblasti Velkych jezer -- myslim, ze i pohled na skolni globus napovi.
Z me zkusenosti, Evropane maji primo chorobnou touhu vsechno sprznit, co to da, vydavat miliony vyhlasek, narizeni, razitek a tak. Cim vychodneji, tim je tato uchylka vetsi. (CR je DOST vychodni.) V U. S. je letani daleko jednodussi, protoze praktictejsi. Americane letaji, my o tom jen zvanime -- jako ve vsem.

Pro rychlopsave kolegy bych pripomenul, ze prostor v kompetenci FAA zabira i velkou cast Pacifiku a dalsi vybrane staty, takze dohromady je to nejmene 1/4 Zeme, mozna i 1/3. Kontinent, oceany, niziny i velehory 3x vyssi nez Snezka, Aljaska i Hawaii. Vsechno se muze ridit jednemi (a nejjednodussimi) pravidly. Oproti tomu v Evrope, kazda prdel, kterou preletite driv, nez stacite preladit radio, musi mit samozrejme sve vyhlasky, sve urady, sva razitka, svou vlajkoslavu.

Dost mi takova omezenost vadi a stydim se za ni.

Mrzi me, ze kdyz se srazi Embraer a 737, tak vsichni mluvi o praci ATC, kvalite softwaru a kdesi cosi, onoho ATC zavrou a treba i popravi a nikdo se jaksi nezmini o tom, ze by stacilo, kdyby byla v onech sousednich zemich stejna pravidla (zde pridelovani FL). K takovehle veci pak proste nedojde.

Tak to jen takove poselstvi pro "pasujici Evropany"...
By Peter Zeleň
#51651
Ahoj, tak niečo málo o TA na Slovenských letiskách som zistil.
TA 8000ft je štandartne používaná na slovenských letiskách s výnimkou LZTT, kde TA je 10000ft.
Situáciu to komplikuje, ale nie je to zas až také strašné. Jedna štúdia Eurocontrol-u hovorí, že optimálna TA s ohľadom na záťaž pilotov a bezpečnosť je tesne pod 10000ft. Čiže 8-9 tis. A keďže blízke letiská majú mať rovnakú TA, tak pridržiavajúc sa tejto štúdie by malo LOWW a LKTB ísť hore.
Príde mi to celkom pochopiteľné. Ako všetci vieme, čím je lietadlo bližšie k zemi, tým viac má práce posádka.
Toto bol údajne jeden z dôvodov. Bližšie informácie poskytnem po návrate zo Slovenska.
S pozdravom PZ
Uživatelský avatar
By Jindřich
#51656
[quote="amalka"]Kam chodíš na lysohlávky?[/quote]
To by mě taky zajímalo, sám je neupotřebím, ale kolegy ze zpřízněné kapely by to možná zajímalo...
By mataVla
#51664
[quote="Jindra"][quote="amalka"]Kam chodíš na lysohlávky?[/quote]
To by mě taky zajímalo, sám je neupotřebím, ale kolegy ze zpřízněné kapely by to možná zajímalo...[/quote]

Chichi, tomu rikam vecna (od slova vec) debata..
Uživatelský avatar
By dubajss
#51666
Toz Ameryka je holt svobodna, kazdej ma pravo na to bydlet v baraku. ...a vodserem to i my :)

A za to ze prumerny USAn by potreboval 9 zemekouli aby ukojil sve touhy a potreby se stydim ja.