VACC-CZ Fórum se přesunulo na Discord

Toto fórum již není aktivní, protože jsme naši komunitu přesunuli na modernější a interaktivnější platformu Discord. Fórum ale zůstává dostupné jako cenný archiv plný historie VACC-CZ, užitečných rad a informací. Chcete-li se připojit na náš Discord server, postupujte následovně:

1. Navštivte stránku VATSIM Community Hub na adrese https://community.vatsim.net/.
2. Přihlaste se ke svému VATSIM účtu.
3. Vyberte server "VACC Czechia" a připojte se.

Těšíme se na vás na Discordu!




VACC-CZ Forum Has Moved to Discord

This forum is no longer active as we’ve moved our community to the more interactive and modern platform, Discord. However, the forum remains accessible as a valuable archive of VACC-CZ history, helpful tips, and information. To join us on Discord, follow these steps:

1. Visit the VATSIM Community Hub at https://community.vatsim.net/.
2. Log in with your VATSIM account.
3. Select the "VACC Czechia" server and join.

We look forward to seeing you on Discord!
Forum o reálném, nikoliv virtuálním, létání. Pro všechny problémy, zážitky a informace o opravdovém létání.
#50741
Nevíte někdo jak dlouho smí piloti \"řídit\"? Mám na mysli něco jako \"kolečko\" u řidičů kamionu.
Existují nějaké mezinárodní a pak i firemní pokyny - pravidla? Předpokládám, že firemní jsou přísnější naopak to asi nejde.
#50748
[quote="amalka"]Off topic:

No zrovna TVS je známá tím, že dopřává pilotům oddych i za letu. Budíček platí švýcarská armáda... :P[/quote]
Máš [mečbol] v tomhle. PGU v reále žádnej průser neměli a mít nebudou.
By koxx.fr
#50758
Ctes moc blesk, zas tak horky to s tema stihackama nebylo....

mipeba: napis mi na mail poslu ti v pdf obratem vycuc z operation manualu tvs, jak je to s tema normama..na rozepisovani tady je to dost slozity, ovlivnuje to hrozne moc faktoru.... napr.: denni doba, pocet legu, zesilena/zakladni posadka, delka sluzby, delka letove sluzby, casova pasma atd atd...
#50765
Teda nechci to rozebirat, ale vetsi duveru mám rozhodně v seriózní denní periodika v Zurichu citující tiskového mluvčího švýcarské domobrany než v tiskového mluvčího TVS. :P

A citát zněl poměrně jasně, francie předávala několik desítek minut nekomunikující letadlo na švýcary, kteří po dalších 5ti minutách vyslali 2x F18. Stroj byl dohledán a identifikován po dalších 6ti minutách, jedna osoba v kokpitu ležela zhroucená na místě pilota a nikdo další v kokpitu nebyl. Po chvíli se v kabině objevil další člověk který navázal radiové spojení s vedoucím F18 a byl předán zpět na řízení let. provozu. Mluvčí ještě konstatovala, že letoun byl bez radiového spojení cca HODINU a že náklady na zásah zaplatí švýcarští daňoví poplatnící za což mi kolegové druhý den ráno vřele děkovali!

Určitě lze souhlasit, že si mluvčí armády honí frčky ale stejně tak TVS zachraňovala průser a milého mistra světa odlifrovala obratem do jižní afriky?

Jako aspoň nepřeletěli cílové letiště jako se to povedlo nedávno někomu v Karibiku... :P
#50779
[quote="mipeba"]Zakládal jsem toto vlákno z jiného důvodu. Podívejte se co se z něj stalo a to jsem doufal, že nové fórum bude ušetřeno.[/quote]
Odpoved si dostal, tak v com je problem?...;)
#50783
[quote="Peter Bartoš"][quote="mipeba"]Zakládal jsem toto vlákno z jiného důvodu. Podívejte se co se z něj stalo a to jsem doufal, že nové fórum bude ušetřeno.[/quote]
Odpoved si dostal, tak v com je problem?...;)[/quote]
Kde?
#50784
[quote="mipeba"]
Kde?[/quote]

Si děláš prdel ne?

Pro jistotu jeste jednou:

[quote="koxx.fr"]
mipeba: napis mi na mail poslu ti v pdf obratem vycuc z operation manualu tvs, jak je to s tema normama..na rozepisovani tady je to dost slozity, ovlivnuje to hrozne moc faktoru.... napr.: denni doba, pocet legu, zesilena/zakladni posadka, delka sluzby, delka letove sluzby, casova pasma atd atd...
[/quote]
#50787
Ach jo. A je to opět ve starých kolejích. Nechci se dohadovat, ale někteří tvrdí nejdřív číst a potom psát a pak se toho sami nedrží. O prdeli bych pomlčel.
Když si představím, že někoho bude zajímat totéž co mě a koukne do tohoto vlákna, tak zjistí jenom to co z té prdele vylézá. Jo a ještě pár nezajímavých info.
#50789
[quote="mipeba"]Ach jo. A je to opět ve starých kolejích. Nechci se dohadovat, ale někteří tvrdí nejdřív číst a potom psát a pak se toho sami nedrží. O prdeli bych pomlčel.
Když si představím, že někoho bude zajímat totéž co mě a koukne do tohoto vlákna, tak zjistí jenom to co z té prdele vylézá. Jo a ještě pár nezajímavých info.[/quote]

Musíš zvykat, klukům z PGU to tu ted patří :lol:
#50799
[quote="mipeba"]Když si představím, že někoho bude zajímat totéž co mě a koukne do tohoto vlákna, tak zjistí jenom to co z té prdele vylézá. Jo a ještě pár nezajímavých info.[/quote]
Ak to bude niekto zhanat, tak sa obrati na Koxxa, alebo na teba - z vlakna je jasne, ze Koxx tieto informacie ma a ty ich mozes mat, pokial mas zaujem...;) Koxx jasne napisal, ze je to zlozite na rozpisovanie a preto to nerozpisoval do vlakna... Neviem, preco z toho robis taku vedu... Ak ti tak strasne vadi, ze ta informacia nie je priamo v tomto vlakne, tak si to nechaj poslat do mailu a mozes to sem rozpisat ty... ;)
#50845
složitý to je- max. počet je 1800h za 12měsíců které můžou být navýšeny na 2tis h , 190h/28 kalendářních dní a 56(60)h za 7dnů (to je za letovou službu - přemistování,výcvik,admin.činnost,ULZ,..)
čas služby se musí nastupovat 1,5h před plán.letem (je rozdíl v čase mezi domovským letištěm a ostatními) na domovském to je 60min. a poletová služba je 30min
základní limit služby 13h ,
přičemž odpočinek: nedělená posádka - 11h nebo více, záleží na letu ;dělená - 8h
U některých letů je běžné přiletět v 21.30h (s těmi 30min se odjíždí z letiště v 22h) a ráno mít naplánováno zase příchod na 6h ráno.
By koxx.fr
#50855
No myslim ze jsi se nevyjadril uplne presne, pze musis rozdelit dobu ve sluzbe a letovou sluzbu - tzv DUTY a FLIGHT DUTY do tech 2000h se vejde fakt kazdej bez problemu.. horsi to je ale prave s tou letovou dobou :

Celková doba letu všech letů, na které je člen
posádky letadla určen jako člen aktivní posádky
nesmí překročit:
a) 100 hodin v průběhu 28 kalendářních dní po
sobě jdoucích
b) 280 hodin v průběhu 90 kalendářních dní po
sobě jdoucích
c) 900 hodin v kalendářním roce.

a jak jsem psal uz drivm je toho fakt hrozne moc... vsemozny podminky, zajisteni volnych dnu bla bla bla bla bla... proste na nekolik stranek...
#50878
Šlo mi o konkrétní případ letu na naši dovolenou na Kanáry.
Posádka nastoupí cca v 8 ráno v 9 odlet do Brna v 10:40 odlet na Kanáry tam vymění paxy, načepuje benzín a letí zpátky do Brna, kde vyhodí kus lidí a kufrů, někdy ještě dočepují benzín a ve 21:40 letí do Prahy, takže cca 23. hod odchod domů
Takže 15 hodin. A ted co kdyby došlo k nějakým problémům (třeba počasí na Kanarech nedovolí okamžitý odlet) a hrozilo by třeba přešvihnutí maximální doby ve službě (teoreticky kdyby byla třeba 16 hod)... co se bude dít? Budeme tam čekat až si odpočnou nebo až přiletí jiná osádka?
By koxx.fr
#50882
No psal jsem ti, ze to jedna posadka nepoleti, ze se vymeni na kanarech, kde zustane treba tydeb a bude litat tamejsi lety pro futuru..pripadne to bude posadka zesilena, kdyby to leteli i zpet...

Jinak kdyby to bylo tak jak rikas, pres tech 13 - ano, nikam by jste neleteli, posadka by si sla odpocinout na minimum rest tj. 11h a pak by se teprv letelo...dostat tam novou posadku by asi trvalo dyl...

kolikatyho letis?