VACC-CZ Fórum se přesunulo na Discord

Toto fórum již není aktivní, protože jsme naši komunitu přesunuli na modernější a interaktivnější platformu Discord. Fórum ale zůstává dostupné jako cenný archiv plný historie VACC-CZ, užitečných rad a informací. Chcete-li se připojit na náš Discord server, postupujte následovně:

1. Navštivte stránku VATSIM Community Hub na adrese https://community.vatsim.net/.
2. Přihlaste se ke svému VATSIM účtu.
3. Vyberte server "VACC Czechia" a připojte se.

Těšíme se na vás na Discordu!




VACC-CZ Forum Has Moved to Discord

This forum is no longer active as we’ve moved our community to the more interactive and modern platform, Discord. However, the forum remains accessible as a valuable archive of VACC-CZ history, helpful tips, and information. To join us on Discord, follow these steps:

1. Visit the VATSIM Community Hub at https://community.vatsim.net/.
2. Log in with your VATSIM account.
3. Select the "VACC Czechia" server and join.

We look forward to seeing you on Discord!
Jak létat, navigovat, komunikovat? Toto je forum kde dostaneš odpověd.
By Atan
#50222
Zdravím,
možná se to tu už v minulosti řešilo, ale nikde jsem zatím nenašel odpověď na otázku, která mi už chvíli vrtá hlavou.

Jde mi o postup osvětlení letounu. Když stojím na stojánce, před startem motorů zapnu Anti-collision lights. Při pushbacku zapínám position lights. Na H/P zapínám strobe a landing. V FL100 vypínám landing lights. (to jsem se dočetl v manuálu k PMDG).
Mám pocit, že to není úplně správně. Trochu v tom mám guláš. Nemohl by tu někdo sečtělý publikovat správný postup?

Díky
By Viper
#50229
Já bych to trošku poupravil - poziční světla jsou zapnuté prakticky pořád, respektive pokud je letadlo \"pod proudem\", tedy APU v chodu nebo připojený pozemní zdroj. Před nahozením motorů (tedy před push) zapínáš červené antikolizní majáky (beacon). Při pojíždění taxi lights (při čekání ve frontě způsobně vypínat). Stroby a landing lights zapínáš při vstupu na dráhu respektive po povolení ke vzletu, nikoli automaticky na H/P.
By Atan
#50232
Dobře, dobře.. Tím H/P jsem samožejmě myslel po povolení ke startu. =)
Jinak beacon je rozsvícený po celou dobu letu až do vypnutí motorů?
A jak je to ve dne? Používá se nějaké osvětlení, např. ten beacon?

Omluvte mě za triviální otázky, ale chtěl bych lítat pokud možno podle reálných postupů.
Uživatelský avatar
By ADIO man
#50234
[quote="Atan"]Dobře, dobře.. Tím H/P jsem samožejmě myslel po povolení ke startu. =)
Jinak beacon je rozsvícený po celou dobu letu až do vypnutí motorů?
A jak je to ve dne? Používá se nějaké osvětlení, např. ten beacon?

Omluvte mě za triviální otázky, ale chtěl bych lítat pokud možno podle reálných postupů.[/quote]

U světel není rozdíl mezi dnem a nocí
Uživatelský avatar
By Jindřich
#50243
Těsně před pádem to tu bylo takle:
Position on = posádka je v letadle
Beacon on = letadlo se bude chystat něco dělat, startovat, pohybovat se (push, towing)
Taxi on = letadlo bude pojíždět
Strobe + landing on = letadlo se chystá na vstup na aktivní dráhu (+ k tomu XPDR do C)

+ v noci Logo on (vypíná se ve FL100)
By Viper
#50267
Jen doplním - landing lights vypnout v FL100 a při klesání opět v FL100 zapnout.

Nicméně občas se objeví názor, že landing lights se zapínají až po povolení k přistání, ale co mohu pozorovat, tak všechna letadla nalétávající ILS dráhy 24, mají landing lights už dávno zapnutá.
By Viper
#50308
[quote="Jindra"][quote="Viper"]ILS dráhy 24, mají landing lights už dávno zapnutá.[/quote]
Negativ. :)[/quote]

A proč myslíš že negativ? Myslíš že bych to sem psal,pokud bych to opravdu neviděl? A můžu tě ubezpečit, že je vidím každý den. A každý den jimi svítí už hodně zdaleka.

Edited: Zde jsou dva odkazy na kolegy:

http://www.flightsim.cz/forum_prispevek ... =0&style=2
http://www.flightsim.cz/forum_prispevek ... =0&style=2

Myslím že tím se to vysvětluje.
Uživatelský avatar
By Jindřich
#50309
Píšu to proto, protože jsem několikrát viděl (a slyšel) že letadlo přešlo na landing lights až po povolení k přistání.
BTW některá letadla mají dokonce v AOM max landing lights operations (např) 5 minuty. To se obšas z FL100 na zem nestihne..
Uživatelský avatar
By ADIO man
#50310
Moje zkušenost s dráhou 31 je taková, že některá letadla mají zaplá landing lights už při nalétávání ILS. Některá zas až po usazení. Takže si myslím že záleží na předpisech toho daného letadla a nebo na předpisech společnosti. :)
By koxx.fr
#50315
Zdravim,

pouzivani land. lights. u 737 je znacne idividualni zalezitost - dost zalezi na kapitanovi... kazdopadne vsichni a na vsem je zapnou ve FL100 - bavime se o INBOARD lights ! - prvni skupina je ta, ktera to takle necha az do pristani a vic to neresi, dalsi cast kapitanu potom na finale rozsvitej i OUTBOARDS lights - to muze bejt faze, kdy se nekomu zda, ze je nemeli rozsviceny vubec oni ale meli akorat ne vsechny - jen pro lepsi viditelnost letadla pripadne kvuli ptakum a posledni - treti skupina podle me nejlepsi varianta - ti zapinaji OUTBOARDS light po obdrzeni clear to land ( maji to potom jako takovou memotechnickou pomucku, jak poznat, jestli uz dostali povoleni nebo ne... pri startu to funguje stejne, s tim ze to delaji jen s INBOARDS lights, pze kdyby se nahodou ty OUTBOARDS nezatahly, byl by to problem a muselo by se letet pomaleji, pripadne by se ta svetla znicila...