- 18 bře 2006, 19:57
#4211
Ahoj,
po mnoha letech s DMC jsem si rekl, ze by to chtelo \'downgradovat\' na mensi letadlo, kde si clovek uzije vic \'prace\' s letadlem a navigaci. Muj prvni pokus nedopadl vubec dobre, ten druhy - radeji offlineovy - uz byl o poznani lepsi. Vyvstalo mi ale par otazek... pokusim se na nektere rovnou odpovedet, takze prosim o korekci.
Vezmeme si let LKMT - LKPR po trase TBV BODAL VLM malym letadylkem Beechcraft Baron 58:
Z Ostravy startuju z rwy 04 po TBV 1H.
Po vystoupani do 1500 stop otacim vleco kurz 266 a chytam radialu 311 z OTA na OPAVO...
1) mapa SIDu neudava vzdalenost SOPAVu, podle ceho mam tedy tocit na TBV?
Pocitam ze si zkratka pohlidam ADF rucicku a az bude na onech 259°, zahnu tim kurzem. Predpokladam, ze pak autopilot nastavim na HDG - a jen koriguju pripadne vychylky ADF.
2) Co kdyz dostanu kdykoli pred TBV prikaz DIRECT BODAL - tzn. navedeni na fix. Lze nejak doletat na BODAL pomoci radio navigace? Cil znam - 31 mil 115° od VLM, ale kdyz jsem nekde v prostoru, jak se spravne nasmeruju?
Nebo mam odmitnout tento pozadavek od ridiciho?
3) Jak se zahyba nad NDB?
Kdyz letim k TBV kurzem 259° a od nej mam letet 238°, tak predpokladam, ze zahnout mam v okamziku, kdy uvidim vyraznou zmenu vychylky ADF. Nebo je nejaky sofistikovanejsi zpusob jak zjistit kdy mam tocit?
...kdyz nemam nejake DME vzdalenosti odnekud.
4) Tohle je spis poznamka - koukam do map na priblizeni na LKPR, konkretne na non RNAV STAR rwy 24. Trasa VLM 1W miri k RASIM. Kdyz ale kouknu na konkretni vzdalenost od VLM, tak STAR mapa rika, ze RASIM je 29,4 mil z VLM, ale approach mapa rwy 24 rika, ze RASIM je 36,2 mil... ze by chybicka? Nebo mi neco uniklo.
Kazdopadne, ktera z hodnot je spravna?
Diky za odpovedi!
Rada
po mnoha letech s DMC jsem si rekl, ze by to chtelo \'downgradovat\' na mensi letadlo, kde si clovek uzije vic \'prace\' s letadlem a navigaci. Muj prvni pokus nedopadl vubec dobre, ten druhy - radeji offlineovy - uz byl o poznani lepsi. Vyvstalo mi ale par otazek... pokusim se na nektere rovnou odpovedet, takze prosim o korekci.
Vezmeme si let LKMT - LKPR po trase TBV BODAL VLM malym letadylkem Beechcraft Baron 58:
Z Ostravy startuju z rwy 04 po TBV 1H.
Po vystoupani do 1500 stop otacim vleco kurz 266 a chytam radialu 311 z OTA na OPAVO...
1) mapa SIDu neudava vzdalenost SOPAVu, podle ceho mam tedy tocit na TBV?
Pocitam ze si zkratka pohlidam ADF rucicku a az bude na onech 259°, zahnu tim kurzem. Predpokladam, ze pak autopilot nastavim na HDG - a jen koriguju pripadne vychylky ADF.
2) Co kdyz dostanu kdykoli pred TBV prikaz DIRECT BODAL - tzn. navedeni na fix. Lze nejak doletat na BODAL pomoci radio navigace? Cil znam - 31 mil 115° od VLM, ale kdyz jsem nekde v prostoru, jak se spravne nasmeruju?
Nebo mam odmitnout tento pozadavek od ridiciho?
3) Jak se zahyba nad NDB?
Kdyz letim k TBV kurzem 259° a od nej mam letet 238°, tak predpokladam, ze zahnout mam v okamziku, kdy uvidim vyraznou zmenu vychylky ADF. Nebo je nejaky sofistikovanejsi zpusob jak zjistit kdy mam tocit?
...kdyz nemam nejake DME vzdalenosti odnekud.
4) Tohle je spis poznamka - koukam do map na priblizeni na LKPR, konkretne na non RNAV STAR rwy 24. Trasa VLM 1W miri k RASIM. Kdyz ale kouknu na konkretni vzdalenost od VLM, tak STAR mapa rika, ze RASIM je 29,4 mil z VLM, ale approach mapa rwy 24 rika, ze RASIM je 36,2 mil... ze by chybicka? Nebo mi neco uniklo.
Kazdopadne, ktera z hodnot je spravna?
Diky za odpovedi!
Rada