- 19 úno 2006, 23:47
#3905
Vážení piloti,
pozorováním vašich strojů nad územím ČR jsme vypozorovali několik závad, které postihují hodně pilotů. Proto prosím zkuste respektovat následující rady :
a) Nastavení PAUSE ON TASK SWITCH ve FS: tato volba MUSÍ BYT VYPNUTA (t.j. nezaškrtnuta). Nastavuje se to v menu Settings / General.
Teorie: zaškrtnutí znamená, že při přepnutí do jakékoliv jiné aplikace se FSka zastaví a tím i pohyb letadla na radaru. Protože FSka komunikuje s VATSIMem pomocí aplikací, tak pokud píšete do textové řádky v SB3, tak se vaše letadlo zastaví, což je v rozporu se vším, co chceme při simulaci. Proto prosím létejte výhradně s nastavením OFF.
b) Nastavení SQUAWKu : Při odletu dostanete obvykle přidělený Squawk při povolení. Avšak pokud odlétáte sami, nastavujete si ho rovněž sami. Většina pilotů ale nechá nastaven kod 1200 nebo 2200 - default z FSky. Doporučuji, aby piloti odlétávající z prostorů bez ATC nastavovali sami od sebe při odletu kod 2000 (ne 2200 !!)
Teorie : Nastavení squawku patří k úkonům před vzletem, proto by se tento neměl opomíjet ani když letíte bez ATC. Protože uvedený kod = 2000 bude na obrazovce ATC \"rušit\", počítejte s tím, že až narazíte na prvního ATC po cestě, změní vám ho na nějaký kod z rozsahu volných squawků pro jeho FIR. Nicméně nastavením kodu 2000 si nacvičíte ukony a vypadá to profesionálně
c) Stále se objevuje, že po hlášce \"Contact me on XXX.XX MHz \" piloti napíší do chatu \"RGR\" nebo podobné a pak teprve naladí požadovanou frekvenci a ohlásí se ATC. Správný postup je: nelenit, nic nechatovat, nikomu se neomlouvat , naladit požadovanou frekvecni a na této se ozvat hlasem nebo textem.
pozorováním vašich strojů nad územím ČR jsme vypozorovali několik závad, které postihují hodně pilotů. Proto prosím zkuste respektovat následující rady :
a) Nastavení PAUSE ON TASK SWITCH ve FS: tato volba MUSÍ BYT VYPNUTA (t.j. nezaškrtnuta). Nastavuje se to v menu Settings / General.
Teorie: zaškrtnutí znamená, že při přepnutí do jakékoliv jiné aplikace se FSka zastaví a tím i pohyb letadla na radaru. Protože FSka komunikuje s VATSIMem pomocí aplikací, tak pokud píšete do textové řádky v SB3, tak se vaše letadlo zastaví, což je v rozporu se vším, co chceme při simulaci. Proto prosím létejte výhradně s nastavením OFF.
b) Nastavení SQUAWKu : Při odletu dostanete obvykle přidělený Squawk při povolení. Avšak pokud odlétáte sami, nastavujete si ho rovněž sami. Většina pilotů ale nechá nastaven kod 1200 nebo 2200 - default z FSky. Doporučuji, aby piloti odlétávající z prostorů bez ATC nastavovali sami od sebe při odletu kod 2000 (ne 2200 !!)
Teorie : Nastavení squawku patří k úkonům před vzletem, proto by se tento neměl opomíjet ani když letíte bez ATC. Protože uvedený kod = 2000 bude na obrazovce ATC \"rušit\", počítejte s tím, že až narazíte na prvního ATC po cestě, změní vám ho na nějaký kod z rozsahu volných squawků pro jeho FIR. Nicméně nastavením kodu 2000 si nacvičíte ukony a vypadá to profesionálně

c) Stále se objevuje, že po hlášce \"Contact me on XXX.XX MHz \" piloti napíší do chatu \"RGR\" nebo podobné a pak teprve naladí požadovanou frekvenci a ohlásí se ATC. Správný postup je: nelenit, nic nechatovat, nikomu se neomlouvat , naladit požadovanou frekvecni a na této se ozvat hlasem nebo textem.
PavelS
VACC CZ
VACC CZ