VACC-CZ Fórum se přesunulo na Discord

Toto fórum již není aktivní, protože jsme naši komunitu přesunuli na modernější a interaktivnější platformu Discord. Fórum ale zůstává dostupné jako cenný archiv plný historie VACC-CZ, užitečných rad a informací. Chcete-li se připojit na náš Discord server, postupujte následovně:

1. Navštivte stránku VATSIM Community Hub na adrese https://community.vatsim.net/.
2. Přihlaste se ke svému VATSIM účtu.
3. Vyberte server "VACC Czechia" a připojte se.

Těšíme se na vás na Discordu!




VACC-CZ Forum Has Moved to Discord

This forum is no longer active as we’ve moved our community to the more interactive and modern platform, Discord. However, the forum remains accessible as a valuable archive of VACC-CZ history, helpful tips, and information. To join us on Discord, follow these steps:

1. Visit the VATSIM Community Hub at https://community.vatsim.net/.
2. Log in with your VATSIM account.
3. Select the "VACC Czechia" server and join.

We look forward to seeing you on Discord!
Jak létat, navigovat, komunikovat? Toto je forum kde dostaneš odpověd.
#3503
No myslím, že není třeba v tom hledat moc vědu , v těch CAT - víceméně je to tak, že čím vyšší CAT , tím vyšší je \"přesnost a spolehlivost\" přiblížení a lze ho využít k navedení co nejbléže k zemi, v případě CATII pak až úplně na zem za pomoci jen autopilota.

Problém je, že FSka toto nesimuluje, ani v letadle, ani ve sceneriích - všechny ILS ve FSce jsou stejně přesné a spolehlivé. Proto lze používat zařízení autoland kdykoliv a v jakémkoliv letadle, které ho v FSce má ( všechny ?).
V reálu to tak není.

Jediná dráha v ČR, která je CATII/IIIb je RWY24 v Praze. jedině na ní je korektní použití auolandu a jedině na ní lze sednout \"bez viditelnosti\" , t.j. při DH=0 a to ještě jen s leatadlem, které je na to vybaveno. Na všech ostatních drahách - jsou CAT I ) se použije autopilot pro přiblížení v ILSu a pak se sedá ručně. Pokud je počasí horší než jsou minima pro CATI , musí se divertovat.

V simulaci hodně pilotů používá autoland , t.j. v podstatě \"autopilot až na zem\", což není reálné, ale nelze na to přijít ze strany řídícího, proto také se to nijak nepostihuje.

Ale piloti , kteří to myslí vážně ( typicky piloti virtuálních aerolinek ) by měli postupovat jako reální piloti - t.j. nejdříve se naučit přistávat ručně a teprve pak zkoušet autoland apodobně. Ale \"hlídání\" tohoto je věcí VA , nikoliv řídících na síti.

Problém ale je, že když dostaneš přílet na dráhu, která nemá ILS, tak ATC zcela automaticky předpokládá, že každý VATSIM pilot umí sednout ručně, třeba i z visuálního přiblížení, t.j. vůbec bez autopilota a když toto neumíš, tak seš nahranej.
#3504
[quote="PavelS"]Problém je, že FSka toto nesimuluje, ani v letadle, ani ve sceneriích - všechny ILS ve FSce jsou stejně přesné a spolehlivé. Proto lze používat zařízení autoland kdykoliv a v jakémkoliv letadle, které ho v FSce má ( všechny ?).
V reálu to tak není.

Jediná dráha v ČR, která je CATII/IIIb je RWY24 v Praze. jedině na ní je korektní použití auolandu a jedině na ní lze sednout "bez viditelnosti" , t.j. při DH=0 a to ještě jen s leatadlem, které je na to vybaveno. Na všech ostatních drahách - jsou CAT I ) se použije autopilot pro přiblížení v ILSu a pak se sedá ručně. Pokud je počasí horší než jsou minima pro CATI , musí se divertovat.[/quote]
Ještě jednou ale opakuji, že to není jenom o přesnosti ILS, ale i o ostatním letištním vybavení. Na první pohled nejzřejmější je lepší světelná přibižovací soustava a dráhová světla.
A pokud je to stále pravda (určitě mě někdo případně opraví), v ČR jsou všechny ILS co se týče přesnosti schopné CATII/III. Čili apch je degradováno pouze letištním vybavením a nikoliv přesností systému ILS.

David
#8478
[quote="vres"](...)Ještě jednou ale opakuji, že to není jenom o přesnosti ILS, ale i o ostatním letištním vybavení. Na první pohled nejzřejmější je lepší světelná přibižovací soustava a dráhová světla.
(...)
David[/quote]
Když se u CATIII přistává s viditelností 0, tak na co je třeba mít světelnou přibližovací soustavu a dráhová světla?
#8483
Přibližovací světelné soustavy jsou na CAT I a pak CAT II/III tuším, čili při CAT IIIc je tam vlastně na nic, hodí se až
dráhové osvětlení, nicméně se soustava využije při CAT I,II,IIIa,b. Jednotlivé typy soustav CATIII se pak liší v době kdy musí naběhnout náhradní zdroj energie atp. Je to v L14.