- 03 úno 2006, 12:56
#3503
No myslím, že není třeba v tom hledat moc vědu , v těch CAT - víceméně je to tak, že čím vyšší CAT , tím vyšší je \"přesnost a spolehlivost\" přiblížení a lze ho využít k navedení co nejbléže k zemi, v případě CATII pak až úplně na zem za pomoci jen autopilota.
Problém je, že FSka toto nesimuluje, ani v letadle, ani ve sceneriích - všechny ILS ve FSce jsou stejně přesné a spolehlivé. Proto lze používat zařízení autoland kdykoliv a v jakémkoliv letadle, které ho v FSce má ( všechny ?).
V reálu to tak není.
Jediná dráha v ČR, která je CATII/IIIb je RWY24 v Praze. jedině na ní je korektní použití auolandu a jedině na ní lze sednout \"bez viditelnosti\" , t.j. při DH=0 a to ještě jen s leatadlem, které je na to vybaveno. Na všech ostatních drahách - jsou CAT I ) se použije autopilot pro přiblížení v ILSu a pak se sedá ručně. Pokud je počasí horší než jsou minima pro CATI , musí se divertovat.
V simulaci hodně pilotů používá autoland , t.j. v podstatě \"autopilot až na zem\", což není reálné, ale nelze na to přijít ze strany řídícího, proto také se to nijak nepostihuje.
Ale piloti , kteří to myslí vážně ( typicky piloti virtuálních aerolinek ) by měli postupovat jako reální piloti - t.j. nejdříve se naučit přistávat ručně a teprve pak zkoušet autoland apodobně. Ale \"hlídání\" tohoto je věcí VA , nikoliv řídících na síti.
Problém ale je, že když dostaneš přílet na dráhu, která nemá ILS, tak ATC zcela automaticky předpokládá, že každý VATSIM pilot umí sednout ručně, třeba i z visuálního přiblížení, t.j. vůbec bez autopilota a když toto neumíš, tak seš nahranej.
PavelS
VACC CZ