VACC-CZ Fórum se přesunulo na Discord

Toto fórum již není aktivní, protože jsme naši komunitu přesunuli na modernější a interaktivnější platformu Discord. Fórum ale zůstává dostupné jako cenný archiv plný historie VACC-CZ, užitečných rad a informací. Chcete-li se připojit na náš Discord server, postupujte následovně:

1. Navštivte stránku VATSIM Community Hub na adrese https://community.vatsim.net/.
2. Přihlaste se ke svému VATSIM účtu.
3. Vyberte server "VACC Czechia" a připojte se.

Těšíme se na vás na Discordu!




VACC-CZ Forum Has Moved to Discord

This forum is no longer active as we’ve moved our community to the more interactive and modern platform, Discord. However, the forum remains accessible as a valuable archive of VACC-CZ history, helpful tips, and information. To join us on Discord, follow these steps:

1. Visit the VATSIM Community Hub at https://community.vatsim.net/.
2. Log in with your VATSIM account.
3. Select the "VACC Czechia" server and join.

We look forward to seeing you on Discord!
Forum pro otázky a diskuze o českém VATSIMu a online létání všeobecně.
By Firox
#3010
Je to stupidní dotaz,ale ve hře mám rwy22 uvedenou jako ILS.A když zapnu app ,tak mi ero jen drží směr,tak se chci ujistit jestli to neni chyba FSka.
Díkas!
Uživatelský avatar
By th
#3013
Ne, to znamená, že tam je standardní ILS, tedy lokalizér i sestupová rovina, ovšem nejsou tam markery, takže si vzdálenosti a výšky musíš kontrolovat podle DME.

Pro tvoje potřeby by se postup co se autopilota týče neměl lišit od přistání na Ruzyni nebo kdekoliv jinde, a pokud to \"neklesá samo\" v app režimu, je něco špatně. Než začenš podezřívat FSku nebo add-on, ujisti se, že jsi ve správné vzdálenosti od RWY, že máš naladěnou správnou frekvenci, \"vidíš\" na budíkách LLZ i GS, nalétáváš GS zespoda...

TH
VACC-CZ
By Firox
#3014
Dělám uplně přesně to ,co dělám před app rwy24 ILS/DME na Ruzyni.A letadlo prostě jen drží směr :(
Uživatelský avatar
By th
#3015
No a vidíš na budíkách, že protínáš sestupovou rovinu? Tj ukazují budíky správně?
Btw jaké letadlo to dělá? Nebo obecně všechny?
By Buritos
#3016
No já osobně jsem se s tim nikdy nesetkal, ale prej je u PMDG někdy bug, že pokud není na autopilotu altitude 0000 tak to letadlo neklesne. Je to sice nesmysl, ale ta chyba tam prej je, tak zkus reinstall PMDG, snad se to rozběhne (teda jestli lítáš s PMDG) :D
Uživatelský avatar
By Hašoun
#3017
[quote="Firox"]Dělám uplně přesně to ,co dělám před app rwy24 ILS/DME na Ruzyni.A letadlo prostě jen drží směr :([/quote]
Protnes aspon glide?
Z jake vysky a dalky naletavas ILS?
By Tsoucek
#3018
Mě se to samé stalo u ILS rwy 24 v Praze minulou sobotu. Letel jsem s PMDG z Brna. Všechno jsem nastavil, tak jako vždycky, kurs i frekvenci a stejne to neklesalo. Tak jsem missnul.
By Tsoucek
#3020
To je sice pravda, ale pokud ja vim, tak defaultni letadlo nemá autoland, takže stejně nepřistane přesně. Mě to dělalo to, že když se to dostalo do GS, tak se to zlomilo a prudce klesalo dolu, takže jsem musel stejně AP vypnout a přistát ručně
By Michal
#3022
pokud já vim tak lokalajzr tě zachytí (ILS) jedině když seš přesně na sředu sestupu nebo pod ním - já když sem vejš tak mi to přepne automaticky na VOR LOC a začne \" stoupat \" mam PMDG B736,7,8,9 a u všech je to stejný proto si radši podlítnu a pak mě to chytí bez problémů - občas tedy když vyrovnávam rychlost tak se to rozhodí proto je lepší si to nastavit předem nebo opravdu pomalu snižovat rychlost. to je z mých zkušeností :)
Uživatelský avatar
By tgurecky
#3024
[quote="Firox"]Je to stupidní dotaz,ale ve hře mám rwy22 uvedenou jako ILS.A když zapnu app ,tak mi ero jen drží směr,tak se chci ujistit jestli to neni chyba FSka.
Díkas![/quote]
Chci se zeptat a nevíš který den to bylo? Pokud vím, tak se minulý týden několikrát ILS rwy 22 vypínal kvůli pracím na rwy. Tak jestli jsi se netrefil do té doby :) Tuším že v NOTAMu to nebylo.
Uživatelský avatar
By PavelS
#3025
Napadá mne toto:

a) opravdu přistáváš na dráhu 22 ? To je směr ze severu kursem cca 220deg. Na dráze 04 ( opačný směr ) totiž zachytíš na této frekvenci jen signál LLZ ( localizer ), ale už ne sestupovou rovinu - logicky proto letadlo nezačne klesat .

b) na RWY22 se má \"nalítávat\" ve výšce 3000ft , ne 4000ft. Předpokládám, že máš nastavené QNH, t.j. aktuální tlak na letišti v Ostarvě. Vzdálenost 19nm je ale dostatečná i pro 4000ft, ale z řady důvodů to není v OVAě správně. Mapy s detaily o přiblížení v OVAě najdeš v sekci PILOTSna našem webu - nejen pro Ostravu, samozřejmě.

c) Je pravda, že letadlo začne samo klesat jen, pokud zapínáš APP mode autopilota , pokud letadlo přijímá signál LLZ a současně je POD sestupovou rovinou ( nebo nejpozději na ní ). To poznáš podle tečky nebo kosočtverečku vpravo na HSI indikátoru - pokud tam není, není vůbec signál GS a to je pak nějaký zásadnější problém. Pokud je pod \"nulou\" , jsi nad osou a letadlo samo klesat nezačne.
By Firox
#3028
Přistával sem včera , kolem 18:00 ,QNH bylo asi 1002.
Stopro to byla rwy 22, kurs byl 224 (něchtěně sem nalitl do FIRu Polska ,mě tam pak seřvalo ATC ,že ať si dávám příště bacha)
Nevim nemohlo to bejt ,třeba tím že server lagoval? Už při letu mi měřič rychlosti přeskakoval o 80knotu nahoru a dolu.Nevim jestli to bylo nárazovým větrem...... nejspíš mám něco s FSKou.
Uživatelský avatar
By PavelS
#3031
[quote="Firox"]...něchtěně sem nalitl do FIRu Polska ,mě tam pak seřvalo ATC ,že ať si dávám příště bacha)
Nevim nemohlo to bejt ,třeba tím že server lagoval? Už při letu mi měřič rychlosti přeskakoval o 80knotu nahoru a dolu.Nevim jestli to bylo nárazovým větrem...... nejspíš mám něco s FSKou.[/quote]
Ano, jedním z důvodů, proč se letí ve 3000ft , je, aby se nemuselo vektorovat do polska :)

Lagování serveru na to nemá vliv. Mimochodem naše servery zas tak moc nelagují :))

Ten problém s rychlostmi se řešil na IVAO a nevím, jak to dopadlo. Na VASIMu jsem to nikde nezahlíd.
Žádná z věcí o které píšeš ovšem nezpůsobí, že letadlo "neklesá" v ILSu.

Jak už se ptal TH i já - máš tam vidět ten indikátor GS ?
By Firox
#3032
Jj ,indikátor tam mám.
Teď mi to udělalo to,že letadlo mi konečně začalo klesat,ale v 2000ft se klesání zastavilo a začalo stoupat znova do 3000ft ,bylo to 8 NM od dráhy.
Uživatelský avatar
By Jakubsch
#3033
Zkus nastavit na AP nulovou vysku, a pak znovu aktivovat APP mod, v tomhle mam ten samej problem, a kdyz tu vysku dam na 0000 , prepnu se znovu do APP, klesa mi v pohode. na jakym eru litas? PMDG?
Uživatelský avatar
By PavelS
#3034
Pokud jsem pochopil, tak jde o defaultní letadlo - tam by snad bylo možné, že se to takto chová a určitě vyzkoušej nastavit nulu nebo spíše DH.

Pro PMDG : nemyslím, že by v PMDG byl takový bug ( A/P se při ILSu nastaví na poslední vektorovanou výšku a dále se s ním již nehýbe - je to dobře vidět i na většině fotografií kokpitů, kde vždy svítí na A/P výška před FAFem ).
Není na to nějaký update v PMDG ?

V DF 737 to funguje jak má, za předpokladu, že nespustíte/nevypnete cestou dolů něco, co nemáte ( GA tlačítko, apod ).
Uživatelský avatar
By th
#3036
[quote="Firox"]Jj ,indikátor tam mám.
Teď mi to udělalo to,že letadlo mi konečně začalo klesat,ale v 2000ft se klesání zastavilo a začalo stoupat znova do 3000ft ,bylo to 8 NM od dráhy.[/quote]
Co rychlosti? Konfigurace letadla? Do té doby to klesání probíhalo "normálně", tj nějakou konstantní FPM?
Rychlost plus minus 80 kt je docela dost, pokud jsi teda neletěl uprostřed tornáda, co si myslel METAR (=měl jsi na to nárok s ohledem na počasí?) Dovedu si představit, že když v ILSu skokově zrychlíš třeba ze 150 na 230, rozhodíš tím AP (=vypne se APP mode) a pak je stoupání do 3000 (které máš nastavené na ALT) logické. Stejně tak pokles o 80 kts = stall = zapnutí TOGA (i když u defaultu pochybuju :D ) = vypnutí APP a po ustálení stoupání do navolené ALT

TH
VACC-CZ
Uživatelský avatar
By PavelS
#3041
Pokud jsem pochopil, tak kolísání rychlosti se děje ve vyšších hladinách. Pokud ale i při přiblížení, tak určitě zkontroluj různá nastavení ve FSUIPC nebo možná i přímo v FSInn či SB3, protože takové kolísání je nesmyslné a určitě může důvodem k \"vyhození\" letadla při klesání v ILSu z důvodů uvedených výše ( th ).
Uživatelský avatar
By BrandonSk
#3046
...Mozna vystrel do tmy, ale nepouzivas nahodou i FS Passengers? ;)
Mozna Ti to simuluje chybu... resp. se podivej jestli nemas povolene chyby v FSce.
Cheers,
B.
By Firox
#3054
FS passengers mam jen demo . Rychlost sem udržoval na 210.Ta rychlost mi koliasala už od stojanky az do konce letu.
Uživatelský avatar
By th
#3057
Ahoj,
rychlost 210 kts je na pristani dost drsne hodne :D

Final approach speed pochopitelne zavisi na typu, konfiguraci a dalsim a zjistis ji bud z tabulek nebo (zejm. u komercnich add-onu) z FMC, ale jen tak pro referenci, kdyz pri vektorovani ridime rychloati, obvykle davame 210 do FAF, pote 160 do OM, a pote pilot dale zpomaluje na final approach speed (coz bude nekde mezi 130-150 kts pro vetsinu normalnich jetu).

Nicmene i pokud drzis tech 210, melo by to IMHO v modu APP zvladnout uklesat, zakopaneho psa vidim v tech zmenach rychlosti. Dela ti to i kdyz vypnes pocasi?

TH
VACC-CZ
By Firox
#3064
To přeskakování rychlosti mi dělalo jen jednou, od tý doby už ne.Teď ale nemůžu vyzkoušet to přístání ,jelikož mi to vždycky u LKMT spadne :(