VACC-CZ Fórum se přesunulo na Discord

Toto fórum již není aktivní, protože jsme naši komunitu přesunuli na modernější a interaktivnější platformu Discord. Fórum ale zůstává dostupné jako cenný archiv plný historie VACC-CZ, užitečných rad a informací. Chcete-li se připojit na náš Discord server, postupujte následovně:

1. Navštivte stránku VATSIM Community Hub na adrese https://community.vatsim.net/.
2. Přihlaste se ke svému VATSIM účtu.
3. Vyberte server "VACC Czechia" a připojte se.

Těšíme se na vás na Discordu!




VACC-CZ Forum Has Moved to Discord

This forum is no longer active as we’ve moved our community to the more interactive and modern platform, Discord. However, the forum remains accessible as a valuable archive of VACC-CZ history, helpful tips, and information. To join us on Discord, follow these steps:

1. Visit the VATSIM Community Hub at https://community.vatsim.net/.
2. Log in with your VATSIM account.
3. Select the "VACC Czechia" server and join.

We look forward to seeing you on Discord!
Jak létat, navigovat, komunikovat? Toto je forum kde dostaneš odpověd.
Uživatelský avatar
By tgurecky
#17099
U B737 se speedbrake musí dát do polohy ARM před přistáním.
Tím že se dá do polohy ARM se v podstatě nic nevysune, pouze se aktivuje. Po dosednutí sepne čidlo na hlavním podvozku a vysunou se rušiče vztlaku.
Někdy se samozřejmě může stát, že čildo nesepne, tak pilot musí tu páku ručně posunout do polohy UP.
Co jsem slyšel, tak většinou to čidlo nepozná že se kola dotkly dráhy když s tím přistanou moc jemně. Taky to píšou i v manuálu.

Taky píšou o tom tady http://www.b737.org.uk/flightcontrols.htm
Uživatelský avatar
By SenorAmigo
#17107
Můžu jen potvrdit. Dostalo se mi totiž do ruky CD s trainingovým programem American Airlines na 737 NG. Je to program na kterým se učí jejich piloti a je tam perfektně vysvětlena každá věc v kokpitu-k čemu je a jak se s ní pracuje (jsou tam taky testy k tomu) a SPEEDBRAkE je tam také, takže jsem se na to koukal a souhlasí to přesně s tím, co napsal TG.
Uživatelský avatar
By Ondra
#17114
Tomáš má pravdu, před přistáním se dávají vzdušné brzdy do ARMu , je tam spojitost s ANTISKIDEM (na bedně v EEB ve všech rešimech LO,LI,RO,RI se přepíná a musí to chodit v každém z nich) , dělá se test že při dosednutí (letadlo na zemi) se vzdyšné brzdy aktivují, po přerušeném startu a obou plynových pákách (nebo jedné z nich) do tahu se musí zase samy sklopit. ale do armu se to musí dát před přistáním.
Uživatelský avatar
By Ondra
#17119
ahoj Tomáši, je to bedna na kontrolu funkce Antiskidu, ten dělá více funkcí mezi nimi i ABS (narozdíl od auta to má význam AutoBrakeSystem) má v sobě antiskid, ty snímače jak jsi se o nich zmiňoval jsou u každého kola (magnetické- zjištují se otáčky kola) a právě antiskid umí brzdit tak aby nedošlo k probrždění. Přibržduje si každé kolo aby nedošlo k prodření pneumatiky. Ta bedna má na sobě různé polohy ovladače Right ,Left a ty polohy - Inboard a Outboard na hlavní straně podvozku jsou tak dva snímače vnitřních a venkovních otáček kola, při každé poloze se zkouší právě i vzdušné brzdy, při vypnutí antiskidu nejde ABS a může se stát že dojde k prodření pneumatiky - brzdí všechny kola stejně.....ale cestujícím to nevadí.... stejně vždycky tleskaj (po přistání) :lol: