VACC-CZ Fórum se přesunulo na Discord

Toto fórum již není aktivní, protože jsme naši komunitu přesunuli na modernější a interaktivnější platformu Discord. Fórum ale zůstává dostupné jako cenný archiv plný historie VACC-CZ, užitečných rad a informací. Chcete-li se připojit na náš Discord server, postupujte následovně:

1. Navštivte stránku VATSIM Community Hub na adrese https://community.vatsim.net/.
2. Přihlaste se ke svému VATSIM účtu.
3. Vyberte server "VACC Czechia" a připojte se.

Těšíme se na vás na Discordu!




VACC-CZ Forum Has Moved to Discord

This forum is no longer active as we’ve moved our community to the more interactive and modern platform, Discord. However, the forum remains accessible as a valuable archive of VACC-CZ history, helpful tips, and information. To join us on Discord, follow these steps:

1. Visit the VATSIM Community Hub at https://community.vatsim.net/.
2. Log in with your VATSIM account.
3. Select the "VACC Czechia" server and join.

We look forward to seeing you on Discord!
Jak létat, navigovat, komunikovat? Toto je forum kde dostaneš odpověd.
#16658
Ahoj všem.

Setkávám se stále s více piloty,kteří nevědi,jak správně zaparkovat na LKTB na Apronu Mike!!
Chodí to tam tak,že pilot po příletu pojíždí na apron MIKE.Jede čumákem směrem na Terminál,a potom se otočí o 180°,aby jeho čumák směřoval k rwy.A ne,že to necháte čumákem směrem k terminálu :)
Čili,až někdy poletíte z LKTB někam,tak požádáte o startup,a potom už jenom pro taxi!Pushback tam není!!

To je jenom moje poznámka :)
#16659
No to bylo zrovna včera - jeden B737 CSA tam stál čumákem k budově, vedle něj jedna cessna taky k budově, vedle ještě jedna cessna - ta byla dobře ale já jsem tam přijel a měl jsme co dělat abych se tam ještě vešel mezi ty cessny s B737 :) Neměly by v brně cessny zvlášť při VFR days parkovat na Ečku? Myslím si že 3. B737 by se tam včera už k nám nevešel.
#16660
Parkování v Brně je palčivý problém, který momentálně řešíme... ;)

Je tu totiž značná odchylka od reality. V FS totiž nikdy nepřiběhne doprovod na konci křídel/ průvodce (doufám, že jsem to přeložil správně), aby vám na Apronu Mike ukázal, jak se správně otočit ;).

Snažíme se to tedy uvést do všeobecného povědomí pilotů, že při parkování na Middle Apronu je nutné s nejvyšší opatrností provést ten jakýsi \"backtrack\", aby letadlo bylo schopno dále pojíždět bez vytlačení, které se v Brně skutečně NEPROVÁDÍ!

Jak v reálu tak na VATSIMu za vás v Brně ATC na Apronu nezodpovídá! Jakmile přejedete dvojitou čáru Apronu je to jenom na vás!
#16673
Zdarec,
pokud se dobře pamatuju, tohle dělala stará \"scenerka\"...
Franta Dobrota je autorem novější verze u které tě FS už postaví čumákem dopředu.

Tech změn tam je samozřejmě víc, ta největší je asi nová hala :) Dle mých informací se vývoj dalších verzí nezastavil...

Co ty na to, Franto? Kdy se můžeme těšit na další update? :)
#16681
[quote="Radizz"]Jak v reálu tak na VATSIMu za vás v Brně ATC na Apronu nezodpovídá! Jakmile přejedete dvojitou čáru Apronu je to jenom na vás![/quote]
dvojita cara bude v pristi verzi :)

a ta verze bude (s finalni halou, radarem, vezi, carama, vfr bodama,,) koncem unora, dodelavam nejakou praci, a trocha mne ted dostala chripka... :(
#16684
[quote="SenorAmigo"]To samé platí pro LKMT A LKKV nebo jen pro LKTB?[/quote]
LKKV vůbec netuším; přiznám barvu, že moc neznám. Každopádně v Ostravě nějaký parkovací systém snad byl (číslování stání), ale vytlačení se tam tuším také neprovozuje.

Tohle ale musí doplnit znalci tamějších poměrů, nerad bych tady nějak desinformoval ;) !!!

Každopádně v Brně se minimálně na Middle Apronu vždy otáčet o 180 stupňů! (na ostatních vždy být schopen pokračovat v pojíždění bez vytlačení)

Franto, už teď se těším... :)
#16697
[quote="Radizz"]Zdarec,
pokud se dobře pamatuju, tohle dělala stará "scenerka"...
Franta Dobrota je autorem novější verze u které tě FS už postaví čumákem dopředu.

Tech změn tam je samozřejmě víc, ta největší je asi nová hala :) Dle mých informací se vývoj dalších verzí nezastavil...

Co ty na to, Franto? Kdy se můžeme těšit na další update? :)[/quote]
no a kde ji stahnu..na vacc-cz je verze 1.1c od Kolbise
#16711
[quote="SenorAmigo"]To samé platí pro LKMT A LKKV nebo jen pro LKTB?
LKKV vůbec netuším; přiznám barvu, že moc neznám.
Tohle ale musí doplnit znalci tamějších poměrů, nerad bych tady nějak desinformoval ;) !!!
... :)[/quote]

LKKV :
Vytlačení cizí motorovou silou neexistuje.
Platí, že ruský letadlo se vyhrabe ze všeho samo a jiný k nám nelítaj.

Pokud používáte scenerii od MP, tak ty čáry vás dovedou na stojanku přesně podle reálu a s trochou opatrnosti se dá z té stojánky i vyjet bez nějakého tlačení, a to bez toho, abyste pošramotili živý plot nebo jinou místní cennost, neřkuli jiné letadlo.

To platí pro stojanky 1 2 3 na hlavním apronu.

Pokud máte menší letadlo ( do L-410 vč. ) je lepší stát na apron GA, kde jsou takové vybetonované stojánky, které možná jsou nějak označené, ale to číslování se ještě nikdy nepoužilo - prostě jen GA Apron a spoléhá se na zdravý rozum pilota.

Letadla z místních leteckých škol a podobných provozovatelů vůbec toto nepoužijí a pojíždí po twy F před budovu AK karlovy Vary ( budova je známá z filmu "Vysoká modrá zeď" ), kde se stojí na trávě vrtulí k baráku.
Vytlačení se zde realizuje lidskou silou, běžně do velikosti AN-2.
#16743
Obecná poznámka k problematice parkování, vytláčaní a vůbec chování na regionálních letištích :

Veškerá tato problematika je řešena v tzv. SOP (Standard Operational Procedures), kterou by měl \"vydat\" zodpovídající VACC (VACC-CZ = my = ATC v LKAA).

Uvedené SOP jsou v současnosti dostupné jen pro LKPR a jsou běžně k dostání. Piloti by si je měli přečíst a mít je po ruce, stejně jako mapy - ATC předpokládá jejich zevrubnou znalost !

SOPy pro regionální letiště (LKTB, LKMT, LKKV) jsou v různém stadiu rozpracovanosti, ale určitě se objeví. V nich se všechno toto řeší. SOPY se autoři snaží napsat co nejstručněji, aby se piloti nemuseli jejich čtením moc zdržovat a byly srozumitelné. Všechny SOPy jsou a budou v jazyce anglickém, protože na naše letiště létají i hlavně cizáci. Zájemci o českou versi mohou využít služeb internetového překladače Intertran.
#16753
[quote="Engin"]Pushback také neexistuje. Když si stáhneš tu novou scenerku od Tomáše Demela, tak přestože je ještě ve vývoji, tak už jsou na zemi nakreslené taxiny, které ukazují jak se tam jezdí. Když pojedeš/ete přesně podle nich,tak nikdy žádný pushback nepotřebujete.[/quote]
V této souvislosti bych si tady udělal takový malý inzerát:
Pokud by někdo měl k dispozici fotečky brněnských Apronů, tedy to jak jsou tam čáry právě teď (totéž platí i o TWY F) - neváhejte ani vteřinku, šup sem s tím...
Docela by nám to pomohlo, díky.
#16754
[quote="Václav Dinha"]no a kde ji stahnu..na vacc-cz je verze 1.1c od Kolbise[/quote]
P. S.
Ještě si dovolím podotknout, že Roman Kolbábek vychází tvorbě nové scenery velice vstříc, a to především poskytnutím značného množství materiálů souvisejících s předchozími verzemi scenery LKTB.

Takže děkovat i jemu! ;)
#16779
Hmm, takže moderátor míní a svět mění.
Zhruba v té chvíli, kdy jsem psal příspěvek o neexistenci vytačovacího mechanismu na letišti LKKV, vydala místní zpravodajská síť tuto zprávu :

Ode dneška má letiště Karlovy Vary LKKV nový ( trošku jetý ) tahač letadel.

Samozřejmě nadále platí, že ruské letadlo se ze všeho vyhrabe samo a žádný tahač nepotřebuje ...
#16788
[quote="Engin"]LKMT:
...nebo u jedné již pro nedostatek cestujících téměř zrušené linky tady:
http://www.negrus.com/fd/original/lkmt_12.jpg.[/quote]
:))

pote co u Cathayu museli kvuli bezpecnosti, uplne odinstalvat starou scenerku, zajem cestujich sel rapidne dolu, :(
dle nasich pruzkumu a spoteru kolem nove LKMT, neodbavenych cestujicich pribyva, proto pocitame, ze opet nasadime nas letni special: Asia\'s world city \'Hong-Kong\' (B-HOY) a to na pravidelne linky Ostrava - Praha.
#16797
[quote="Gruzic"]Čau,
můžete mi napsat, které detaily budou potřeba a mohu se na letišti pozeptat, jestli mně nechají udělat foto....[/quote]
Pokud byses dostal na pracovní plochu, bylo by to výborné...
Momentálně se nám jedná především o přesný systém čárového značení na Apronech. ;)

Díky.
#16799
[quote="Pavel"]A tenhle tahač bude teda na přetahování letadel po letištní ploše?[/quote]
Jo, přesně.

Určitě to neznamená, že se zavádí pushback procedura !
Má to sloužit k přetahu letadel z apronu jinam, aby se na apron dalo umístit jiné letadlo, rozuměj prázdných letadel.

Nejsem přesvědčen, že to má tu správnou tahavost, tj. zda to je schopno utáhnout ( čti: legálně utáhnout, o tom, že by se to nerozjelo s čímkoliv v závěsu nemám pochybnosti ) i třeba 737 ...
#16965
[quote="Radizz"][quote="Gruzic"]Čau,
můžete mi napsat, které detaily budou potřeba a mohu se na letišti pozeptat, jestli mně nechají udělat foto....[/quote]
Pokud byses dostal na pracovní plochu, bylo by to výborné...
Momentálně se nám jedná především o přesný systém čárového značení na Apronech. ;)

Díky.[/quote]
tak tady mám odpověď:
"navrhněte nějaké vhodné termíny a domluvíme se. Budu Vám k dispozici
při návštěvě letiště. Nákresy taky nějaké seženem "

Příští týden máme jarní prázdniny, tak po nich se na to mohu vrhnout. Pokud to bude stačit takhle. Jestli teda bude třeba ještě něco, tak dejet vědět a poptám to.

Ahoj Pavel