VACC-CZ Fórum se přesunulo na Discord

Toto fórum již není aktivní, protože jsme naši komunitu přesunuli na modernější a interaktivnější platformu Discord. Fórum ale zůstává dostupné jako cenný archiv plný historie VACC-CZ, užitečných rad a informací. Chcete-li se připojit na náš Discord server, postupujte následovně:

1. Navštivte stránku VATSIM Community Hub na adrese https://community.vatsim.net/.
2. Přihlaste se ke svému VATSIM účtu.
3. Vyberte server "VACC Czechia" a připojte se.

Těšíme se na vás na Discordu!




VACC-CZ Forum Has Moved to Discord

This forum is no longer active as we’ve moved our community to the more interactive and modern platform, Discord. However, the forum remains accessible as a valuable archive of VACC-CZ history, helpful tips, and information. To join us on Discord, follow these steps:

1. Visit the VATSIM Community Hub at https://community.vatsim.net/.
2. Log in with your VATSIM account.
3. Select the "VACC Czechia" server and join.

We look forward to seeing you on Discord!
Vše o simulátoru X-Plane.
Uživatelský avatar
By Gustav
#132695
Snažil sem se dohledat všude možně, ale jen videa na Youtube kde sice vidím jak to dělají, ale přesnější vysvětlení sem nenašel.
O co jde, učím se skluz, víceméně chápu základní postup, ale nedaří se mi při skluzu docílit rychlejšího klesání a při tom zpomalení rychlosti. Popravdě ani nevím, zda to vůbec jde, mně to fyzikálně přijde nemožné, či zda zpomalení řešit před skluzem, ale pořád se peru s větším úhlem klesání.
Přikládám video ze třetího pokusu, vím že jsem to na konci srovnal moc brzo a pak s tím fláknul, ale učím se, jde mi jen o názor na provedení toho skluzu a o odpovědi na otázky výše.
Všem díky za čas s mojí maličkostí a za rady. ;)
Uživatelský avatar
By penickao
#132697
Ahoj,
Obecně ke skluzu - je to jedna ze základních technik pro zvýšení opadání při potřebě rychleji vytrácet výšku. Technická věc - pozor!! některá letadla mají v příručce zakázáno provádět skluzy s vysunutými klapkami (Cessna C172N) - primárně z důvodu pevnostních limitů, pokud si to dobře pamatuji. V principu to funguje tak, že plným vyšlápnutím směrovky na jednu nebo druhou stranu a udržením směru letadla pomocí křidélek ve správném směru sestupu (za předpokladu dodržení správné rychlosti pro sestup - tj. např. u C172 na malých klapkách 70kias) , lze dosáhnout zvýšeného opadání oproti klasickému přiblížení. Pozor! ani tato technika v reálu nedokáže dělat zázraky, sice to opadání zvýší, ale pokud si na finále přivezeš o 3000 feetů navíc, není to nic co by Ti skluz zachránil, spíše to slouží v situaci kdy na finále vidíš, že ti to nevychází, nebo že tě nafoukl nějaký stoupák a není prostor na dodatečnou zatáčku, nebo nechceš už víc stahovat plyn.
Obecně si troufám říct, že pokud máš při standardním sestupu opadání kolem 500ft/min, zvedneš to skluzem na max. 800 ft/min.

Doufám, že jsem neposkytl příliš zavádějící informace.
Uživatelský avatar
By Gustav
#132698
Moc děkuju, nevím kde tyhle informace hledat a školu sem dělal někdy před 25 lety a nedodělal kvůli zranění a dnes si už prd pamatuju
Uživatelský avatar
By penickao
#132699
No, zrovna tohle je pro létání na simu dost specifická věc a domnívám se, že málokdo ji správně umí (nepočítám-li reálné piloty). Většinou to tady s malýma letadlama kluci řeší tak, že prostě stáhnou plyn na volnoběh - v reálu tím ten Lycoming v Cessně odsuzuješ k smrti, nicméně sim snese všechno :)
Uživatelský avatar
By Gustav
#132700
Tak nejde o nic jiného než pochopit a naučit se princip, proto to řeším na simulátoru ;)
Oni jsou země, kde na lítání nepotřebuju žádný papíry, ale něco málo vědět neuškodí