- 05 srp 2019, 19:40
#132343
Na doporučení Vládi Linka jsem koupil, stáhnul a vyzkoušel tenhle REP pro svůj Carenado Pilatus PC-12 od Simcoders a teď bych se s vámi rád podělil o své zkušenosti.
Na svém webu Simcoders píšou, že jejich expansion pack přinese do vašeho domácího kokpitu lepší flight dynamics, palubní systémy a poruchy, další nástroje, ekonomiku (vč. fseconomy), zvuky a také více než 50 tis. řádek kódu (jako by to většině lidí něco vysvětlovalo - třeba na mně to působí tak, že to nemají moc dobře zoptimalizované
)
Prvním dojmem na mne nový REP úplně moc dobře nezapůsobil. Proti jiným pluginům, letadlům a různým rozšířením, která jsem do X-Plane instaloval se mi tohle zdálo dost kostrbaté. V jednom zipu rozbalíte dvě složky, přitom jednu musíte po rozbalení vložit do té druhé (jakoby to nemohli udělat už "od výroby"). Následně to celé musíte spustit v x-plane (let`s wait for 10 mins) a zjistit, že je někde něco blbě, takže doinstalujete další plugin (do resources/plugins/), který by to celé měl umět automaticky aktualizovat. Znova spustíte x-plane (let`s wait another 10 mins), aby se spustil plugin, který úspěšně zaktualizuje REP od Simcoders a doporučí Vám, abyste restartovali sim. Takže ho znovu spustíte a tentokrát již skutečně naběhne to rozšíření, ale pouze Vám oznámí, že chce zadat licenční kód a proběhne jeho "setup", po němž, hádejte co, další restart (OK, let`s wait another 10 fckng minutes). Po následném spuštění již vše funguje zdá se jak má.
Letadlo se pochopitelně na první pohled nijak nezměnilo. Co se ale změnilo je nové boční menu, ze kterého na vás po najetí myši vykukují položky jako kneeboard (checklisty), nastavení weight and balance (poměrně podrobné), walkaround (před letem i po letu) a další možnosti. Po pár minutách jsem se s novým prostředím velmi dobře zžil, všechno je intuitivní a u všeho je dost vysvětlivek. Systém dokonce umí automaticky spustit pohonnou jednotku tak, jak by to mělo správně proběhnout a během toho komentuje co dělá a zapíná, aby vás to naučil správně. Pokud děláte něco nesprávně, nebo příliš hrubě, systém vás na to upozorní a navrhne jak to dělat jinak. Navíc plugin obsahuje economy část, díky které lze letadlo realističtěji provozovat - tedy generovat výnosy a náklady, spojené s provozem tohoto krásného letounu.
Podnikl jsem tedy pár krátkých a jeden delší let, abych zjistil, jak reaguje "nová" dynamika a "nový" letový model. Musím uznat, že hned prvním vzletu jsem například zjistil, že mám komplet "rozkalibrovaný" flightstick, jelikož nejsem schopen se nějak rozumně odpoutat od dráhy kvůli přílišné nelineárnosti chodu výškovky. Dalších asi 30 minut mi tedy zabrala kalibrace toho pitomého Saiteku (oh dear Santa, I was such a good boy, could you please finally bring me the new flight yoke with pedals?).
Po kalibraci a doladění všech nastavení (nějaká jsou doporučená v rámci manuálu k pluginu, potřeba nějakých dalších prostě vyvstala z nové situace) jsem si užil poměrně příjemný let se "staronovým" Pilatusem. Celkově jsem opravdu schopen uvěřit tomu, že REP od Simcoders přinesl do mého Pilatuse trochu více realističnosti co do letového modelu a také malinko více možností, jak s tím érem lítat a mít pořád nějakou zábavu (economy, maintenance report, w&b). Líbí se mi, že v rámci checklistů přibylo také pár informací ohledně základních parametrů letadla (letové režimy atd.). Jestli to stálo za investici necelých 500 CZK nechám na Vás, já většinou nakupuji hračky po zvážení jestli je opravdu potřebuji a strávím u nich nějaký ten čas.
Celou srandu lze shlédnout a případně koupit / stáhnout na stránce simcoders, která vás pochopitelně následně přesměruje na x-plane.org store, která vás pravděpodobně přesměruje na paypal, atd
https://www.simcoders.com/reality-expan ... atus-pc12/
Pro pořádek jenom uvádím, že jsem REP testoval jak offline tak v prostředí VATSIMu prostřednictvím nového klienta SWIFT (pochopitelně jsem zjistil spoustu dalších chyb na tomto klientovi)
Máte také nějaké zkušenosti s tímto? Dejte vědět
Na svém webu Simcoders píšou, že jejich expansion pack přinese do vašeho domácího kokpitu lepší flight dynamics, palubní systémy a poruchy, další nástroje, ekonomiku (vč. fseconomy), zvuky a také více než 50 tis. řádek kódu (jako by to většině lidí něco vysvětlovalo - třeba na mně to působí tak, že to nemají moc dobře zoptimalizované

Prvním dojmem na mne nový REP úplně moc dobře nezapůsobil. Proti jiným pluginům, letadlům a různým rozšířením, která jsem do X-Plane instaloval se mi tohle zdálo dost kostrbaté. V jednom zipu rozbalíte dvě složky, přitom jednu musíte po rozbalení vložit do té druhé (jakoby to nemohli udělat už "od výroby"). Následně to celé musíte spustit v x-plane (let`s wait for 10 mins) a zjistit, že je někde něco blbě, takže doinstalujete další plugin (do resources/plugins/), který by to celé měl umět automaticky aktualizovat. Znova spustíte x-plane (let`s wait another 10 mins), aby se spustil plugin, který úspěšně zaktualizuje REP od Simcoders a doporučí Vám, abyste restartovali sim. Takže ho znovu spustíte a tentokrát již skutečně naběhne to rozšíření, ale pouze Vám oznámí, že chce zadat licenční kód a proběhne jeho "setup", po němž, hádejte co, další restart (OK, let`s wait another 10 fckng minutes). Po následném spuštění již vše funguje zdá se jak má.
Letadlo se pochopitelně na první pohled nijak nezměnilo. Co se ale změnilo je nové boční menu, ze kterého na vás po najetí myši vykukují položky jako kneeboard (checklisty), nastavení weight and balance (poměrně podrobné), walkaround (před letem i po letu) a další možnosti. Po pár minutách jsem se s novým prostředím velmi dobře zžil, všechno je intuitivní a u všeho je dost vysvětlivek. Systém dokonce umí automaticky spustit pohonnou jednotku tak, jak by to mělo správně proběhnout a během toho komentuje co dělá a zapíná, aby vás to naučil správně. Pokud děláte něco nesprávně, nebo příliš hrubě, systém vás na to upozorní a navrhne jak to dělat jinak. Navíc plugin obsahuje economy část, díky které lze letadlo realističtěji provozovat - tedy generovat výnosy a náklady, spojené s provozem tohoto krásného letounu.
Podnikl jsem tedy pár krátkých a jeden delší let, abych zjistil, jak reaguje "nová" dynamika a "nový" letový model. Musím uznat, že hned prvním vzletu jsem například zjistil, že mám komplet "rozkalibrovaný" flightstick, jelikož nejsem schopen se nějak rozumně odpoutat od dráhy kvůli přílišné nelineárnosti chodu výškovky. Dalších asi 30 minut mi tedy zabrala kalibrace toho pitomého Saiteku (oh dear Santa, I was such a good boy, could you please finally bring me the new flight yoke with pedals?).
Po kalibraci a doladění všech nastavení (nějaká jsou doporučená v rámci manuálu k pluginu, potřeba nějakých dalších prostě vyvstala z nové situace) jsem si užil poměrně příjemný let se "staronovým" Pilatusem. Celkově jsem opravdu schopen uvěřit tomu, že REP od Simcoders přinesl do mého Pilatuse trochu více realističnosti co do letového modelu a také malinko více možností, jak s tím érem lítat a mít pořád nějakou zábavu (economy, maintenance report, w&b). Líbí se mi, že v rámci checklistů přibylo také pár informací ohledně základních parametrů letadla (letové režimy atd.). Jestli to stálo za investici necelých 500 CZK nechám na Vás, já většinou nakupuji hračky po zvážení jestli je opravdu potřebuji a strávím u nich nějaký ten čas.
Celou srandu lze shlédnout a případně koupit / stáhnout na stránce simcoders, která vás pochopitelně následně přesměruje na x-plane.org store, která vás pravděpodobně přesměruje na paypal, atd

https://www.simcoders.com/reality-expan ... atus-pc12/
Pro pořádek jenom uvádím, že jsem REP testoval jak offline tak v prostředí VATSIMu prostřednictvím nového klienta SWIFT (pochopitelně jsem zjistil spoustu dalších chyb na tomto klientovi)

Máte také nějaké zkušenosti s tímto? Dejte vědět
