Díky za vlídná slova. Ale tos mě neslyšel na začátku letu.
Readback letovýho povolení - první problém, míchání angličtiny a češtiny, blbý pořadí... Pak trochu válčení s FMC při pojíždění na odlet. Pak zjišťuju, že za mnou čekají 3 další letadla, takže opravování FMC vzdávám. Pak si uvědomuju, že musím GND nahlásit, že čekám u dráhy. Takže po dlouhý době hlásím "TVS6A at holding point runway 24." Předal mě věži.
Tahle část byla v pohodě, protože mám ty konverzace naposlouchaný z rádia, když spotteřím na Ruzyni.
Vzlet jakž takž OK, jen trochu válčím s autopilotem, který mi nastoupal nad přidělenou výšku. Neměl jsem totiž čas v TOPCATu počítat de-rate motorů, tak to stoupalo jak raketa... Samozřejmě jsem zapomněl ve 4000 přeladit na LKAA_CTR (nebo kam vlastně...). Takže mi píše do chatu. Naladím, hlásím se a nic. „Čím to? Jo aha, ono je to XXX,12 a ne XXX,10.“ Konečně se tedy ohlásím.
"TVS6A climb FL270.“ ... "Unable FL270, TVS6A." Jak jsem totiž zjistil... to, že letadlo zvládlo mezi Ostravou a prahou FL280, neznamená, že zvládne mezi Prahou a Brnem něco podobného (FMC před odletem o tom psalo. Ale nevěděl jsem, jestli podat nový letový plán, nebo žádat o změnu. A pokud, tak jak?

). Byl jsem tedy dotázán, kam chci stoupat. Šel jsem na jistotu. "FL180 for TVS6A!" hrdě hlásím. Pak si uvědomuji, že letím na východ. "Correction, FL170 for TVS6A," hlásím a cítím se trapně.
Pak chvíle letu v pohodě. Nakonec zjišťuji, že se mi PTT tlačítko ve vPilot hádá s přiřazením klávesy v simulátoru. Přenastavím tedy PTT ve vPilot. Samozřejmě na to zapomenu. A řídícímu odpovídám se stisknutým mezerníkem. Volá znova. "On mě neslyšel? Jo aha, jiný tlačítko. Okay." Znovu odříkám pracně připravenou větu. Do toho zapomínám klesat. Což se při přílet do Brna jeví jako problém.
"TVS6A, točte doprava kurz 240."... "To jako chce, abych udělal 360 otočku? No, asi jo. Jsem vysoko." Mezitím s vysunutým podvozkem a rate of descent asi 4000 fpm nějak vysvětluji autopilotovi, aby udělal 360° otočku. Mezitím ale stihnu vyklesat. Dostávám tedy instrukci točit doleva na kurz 220 a povolení ILS 27.
"Aspoň něco zvládnu," říkám si. Hrdě vytočím na MCP kurz 220 a stisknu VOR LOC tlačítko. Na FMA vidím, že se letadlo chytlo. APP mode. Super, všechno funguje. A chystám se na konverzaci, kterou mám opět naposlouchanou z Ruzyně.

(A vím, že se spíš říká "Established ILS" a ne "localizer"... ale to už je jen detail).
Přistání v pohodě. Moje obligátní vyplavání už mě nerozhodí. Dosednutí, reverse, brždění, opustit dráhu. Rychle zkonzultovat s plánem letiště, co to vlastně je. A vzpomenout si, co říct teď... A dál už to znáš
...můj první online let v kostce...
