- 09 lis 2016, 14:43
#128228
Ahojte, dufam ze pisem do dobrej temy, ak nie prosim neumlatte ma osprpavedlmnujem sa. Pre pochopenie mojej situacie sa rozpisem o mojich zaciatkoch na FSX. Dufam ze navadi. Jedneho krasneho dlheho vecera za mojich stredoskolkych cias hladam niaku starsiu hru co by moj notebook utiahol. Narazam na FSX. Davam do googlu. OMG ta stoji docela dost eur na tak staru hru. No nic otvaram najblissi torent a taham. Instalujem staviam na drahu to najvetsie co tam je (747) no a co teraz. Po chvilke googlenia stlacam F4 a ono to ide. Nejaky zazrakom (co su to klapky?) sa dostavam do stupania. po chvile letenia zrazu sekne. (overstress/overspeed). Aha tak znova. A znova a znova. Ono aha predomnou su nake tocitka tie asi nieco budu znamenat. A aha ked stlaicim toto a toto a toto tak to ide podla toho co som tam natocil. Juchu letim a nepadam a roby to to com chcem. No a podme pristat (co je to ILS?, ) Rucne mysou zo 747 no jasne ze sa nepodarilo. Nevadi zasa pomoze googlu/youtube. Ale preco to na tom youtube vyzera vsetko tak lepsie ako umna. Pozeram popis videa a tam pise o nejakych add onoch. Nj zasa otvaram google. A kukam jak tela na nove vrata ono to je drachsie jak cela hra. tak zasa otvaram torent. Do FSX naladovanych asi 100 sceneriek 10 liertadiel a ja neviem coho vsetkeho. Samozrejme ze vsetko upiratene. Mrzne to seka to (nj preco asi). To je ale blbost. uninstall... par rokov preslo ja som troche dospel a dokonca som aj zacal zarabat. Mam na steame kopec hier. A aha FSX:SE a za par drobnych. Kupujem. Instalujem kupujem podla yt sa ucim lietat. Default 737 celkom zvladam. Podme do vetsieho. Otvaram 747. Co to je ta 737 je ovela lepsie spracovana. Nevadi podme pozret add on. Nasiel som nieco co sa vola PMDG. Ma krasne prapracovanu 747 dokonca vo verzii 8f. Ok podme ju kupit. Aha ona stoji $228,000,000.00 to jako pride aj z realnou 747? Nevadi preklep hladam dalej. Ziostujem ze 747 v2 je v priprave a v1 uz nepredava. Tento krat neotvaram torent ale ebay bazos allegro.... Vyda na alegre niekto predava kluc. Kupujem. A co teraz. Mam kluc nemam instalacku. Stahujem z torentu. Zlozku crack mazem vkladam kupeny kluc aj z menom povodneho majitela. A ono to funguje. Instalujem. No a teraz zacna ta spravna sranda. Ako tak s tym vzlietnem. A jejda kde sa zdava kurz a frakvenicia ILS. Hmmmm tak zasa yt. A typek si tam s kludom anglicana tuka nieco totalne nezrozumitelne to nejakej prerastenej kalkulacky z cierno zelenym dispeljom. Nj googlim. Lala ono existuje nieco ako multiplayer. a ma dokonca aj cz sekciu. Preklikal som sa az k tunajsej wikipedii ktopra ,I toho dala velmi vela. Dokonca som sa aj docital ze neni uplne ok zacinat na PMDG 747 ktora je ovladatelna iba cez FMC. No neskoro ja som ju uz kupil a nezostava mi nic ine ako ucit sa na nej. Tak a teraz prichdzaju tie otazky. Niaky ten pol rok uz na tom lietam v offline. Par krat som sa aj pripojil na vatsim aby som z parking poculoval komunikaciu. Uz dokonca aj to FMC tak z 25% ovladam. Rozumej Dokazem s FMC vzlietnut a pristat bez poskodenia. Dokonca si myslim ze po T/D aj podla predpisov....ale...
1, za T/D nie som si uplne isty jak klesat koretkne podla map. A celkom tym mapam ani nerozumiem. Na wiki som nasiel vela clankou ale v kazdom je kusok. Je to niekde v kope a polopate ako klesat?
2, za koncom staru mam sice fialovu ciarku az na prah drahy ale lietadlo leti spokojne rovno, vie mi dat link kde je vysvetlemne ako letiet za koncom staru RNAV az po FaF?
3, je niekde zoznam skratiek aspon pojmovo. Wiki mam precitanu a aj celkom dost z fora. Ale napriklad co je vyska rozhodnutia chapem. Ale ked mam v texte DH/DA musim zasa otvorit google dat do googlu a aha jasneeee DH - vyska rozhodnutia uz viem.
4, pochopil som ze pri lietani z FMC treba ,mat aktualny airrack. Tak som si platim predpatne od navigraph. A aha ono tam su aj mapy a vsetky pokope. Rychlo som popozeral a na prvy pohlad su rovnake z oficialnimi. Ale otazka su aj pouzitelne?
5, dalej som cital ze ak chcem len tak stat na parking a pocuvat komunikaciu treba aj tak vyplnit letovy plan aby dispecer nenadobudol dojmu ze chcem niakym sposobom skodit. co tam teda vyplnit ked neletim ale len pocuvam?
6, pripajam sa pomocou sb4 a vsimol som si pri tom pocuvani ze uplne vsetky lietadla naokolo na vsetkych letiskach maju liveri vip, kde som spravil chybu?
7, ak by som chel pouzit vPilot treba program na pocasie. Celkom dost som cital o Activesky, ale da sa pouzit napriklad aj active sky next? Nie som si uplne isty rozdielmi medzi tymito dvoma.
8, ak nasetrim dalsie peniaze a rozhodnem sa pre kupu lietadla na ucenie non R NAV je PMDG 737 an to vhodna alebo ani nie? (VFR sa ucit zatial neplanujem. Bohuzial na to zatial nemam HDD
9, co sa tyka volacky mozem si vymyslet hoci jaku alebo su na to niake pravidla?
10, este ma toho urcite dost napadne ale tak narychlo hlavne toto, pri offline lietani mi robi problem uz len to klesanie. Tak ked sa to naucim tak snad uz nebudem len stat pocuvat ale uz sa snad odvazim aj na ten prvy kontakt.
Dakujem za pozornost.
EDIT: jo este ma napadlo. Frajerka ma tak pri tom sledovala a celkom to chytilo aj ju. V pripade ze by som jej kupil FSX:SE da sa niak nastavit ze by mi robila copilota? Viem to jedno PMDG 747 spustit aj na jej notebooku alebo musim krvopotne zhanat dalsie?
1, za T/D nie som si uplne isty jak klesat koretkne podla map. A celkom tym mapam ani nerozumiem. Na wiki som nasiel vela clankou ale v kazdom je kusok. Je to niekde v kope a polopate ako klesat?
2, za koncom staru mam sice fialovu ciarku az na prah drahy ale lietadlo leti spokojne rovno, vie mi dat link kde je vysvetlemne ako letiet za koncom staru RNAV az po FaF?
3, je niekde zoznam skratiek aspon pojmovo. Wiki mam precitanu a aj celkom dost z fora. Ale napriklad co je vyska rozhodnutia chapem. Ale ked mam v texte DH/DA musim zasa otvorit google dat do googlu a aha jasneeee DH - vyska rozhodnutia uz viem.
4, pochopil som ze pri lietani z FMC treba ,mat aktualny airrack. Tak som si platim predpatne od navigraph. A aha ono tam su aj mapy a vsetky pokope. Rychlo som popozeral a na prvy pohlad su rovnake z oficialnimi. Ale otazka su aj pouzitelne?
5, dalej som cital ze ak chcem len tak stat na parking a pocuvat komunikaciu treba aj tak vyplnit letovy plan aby dispecer nenadobudol dojmu ze chcem niakym sposobom skodit. co tam teda vyplnit ked neletim ale len pocuvam?
6, pripajam sa pomocou sb4 a vsimol som si pri tom pocuvani ze uplne vsetky lietadla naokolo na vsetkych letiskach maju liveri vip, kde som spravil chybu?
7, ak by som chel pouzit vPilot treba program na pocasie. Celkom dost som cital o Activesky, ale da sa pouzit napriklad aj active sky next? Nie som si uplne isty rozdielmi medzi tymito dvoma.
8, ak nasetrim dalsie peniaze a rozhodnem sa pre kupu lietadla na ucenie non R NAV je PMDG 737 an to vhodna alebo ani nie? (VFR sa ucit zatial neplanujem. Bohuzial na to zatial nemam HDD

9, co sa tyka volacky mozem si vymyslet hoci jaku alebo su na to niake pravidla?
10, este ma toho urcite dost napadne ale tak narychlo hlavne toto, pri offline lietani mi robi problem uz len to klesanie. Tak ked sa to naucim tak snad uz nebudem len stat pocuvat ale uz sa snad odvazim aj na ten prvy kontakt.
Dakujem za pozornost.
EDIT: jo este ma napadlo. Frajerka ma tak pri tom sledovala a celkom to chytilo aj ju. V pripade ze by som jej kupil FSX:SE da sa niak nastavit ze by mi robila copilota? Viem to jedno PMDG 747 spustit aj na jej notebooku alebo musim krvopotne zhanat dalsie?
Naposledy upravil(a) Hosak dne 09 lis 2016, 15:39, celkem upraveno 1 x.
Boeing 747 - 400F / Cessna 172 / Eurocopter EC 135
Homebase - LZIB
http://vataware.com/pilot/1370018
Homebase - LZIB
http://vataware.com/pilot/1370018