Oddělení taktického výcviku CLV Pardubice
Letový rozkaz 21-04-15
Úkol: Nácvik letu po systému OSP, PAR, Zóna, Overhead, Spouštění motoru za letu
K letovému dni bude připraveno na východní stojánce sedm cvičných strojů L-39 C reg. 0103,0113,0115,0441,0444, 0445, 0448 a jako případná záloha stroje 213. výcvikové letky L-39 ZA.
Záložní letiště: Čáslav
Prostory: TRA67 FL95-FL245
K zahájení pokračovacího výcviku jsou povoláni piloti des. Tuma, voj. Barčák, prap. Hrdlička, por. Zíka, por. Gelbič, čet. Plechatý, čet. Bílý
voj. Benda, voj. Javorský
Eviduji že poletí Tuma, Barčák, Hrdlička, Zíka, Gelbič, Plechatý.
Vedoucí letové směny mjr. Machalínek
Briefing:
Každý pilot obdrží svůj vlastní letový úkol se sledem letěných procedur. Ty se skládají z následujících částí:
OVERHEAD
Procedura vysvětlena zde ->
http://www.vacc-cz.org/wiki/index.php/Overhead_approach
LET PO SYSTÉMU OSP
Věnováno samostatné vlákno ->
http://www.vacc-cz.org/forum/index.php/ ... #msg120535
PAR
Procedura vysvětlena zde ->
http://www.vacc-cz.org/wiki/index.php/P ... Dm_radarem
ZÓNA
Jedná se o jednoduchý let k radiomajáku s důrazem na procvičení komunikace při letu do zóny, frazeologie zde ->
http://cefvirtual.cz/_files/zaklady_voj_let_1.0.pdf
Pořadí vzletu a jednotlivých procedur bude operativně přiděleno včetně schématické mapky. Toto pořadí dodržujte i při žádosti o letové povolení.
Předletová příprava
Pro zjednodušení budete rozděleni do dvou skupin. Skupiny mají vliv na pořadí jednotlivých úkolů, které poletíte za sebou. Čísla za jmény udávají pořadí na žádost o letové povolení a zároveň pořadí stání letounů na appronu EAST.
A: B:
(1) por. Gelbič (2) por. Zíka
(3) prap. Hrdlička (4) des. Tuma
(5) čet. Plechatý (6) voj. Barčák
A: 1. OVERHEAD B: 1. ZÓNA
2. OSP 2. PAR
3. ZÓNA 3.OVERHEAD
4. PAR 4.OSP
Volací znaky zůstávají nehledě na přidělení ke skupině stejné.
Zóna
V zóně provedete nácvik spouštění motoru za letu. Po přeletu TBV stoupejte do FL200, zde vypněte motor a proveďte jeho opětovné spuštění dle úkonů vašeho letounu. Po spuštění pokračujte na základnu.
Příklad možné komunikace během letového úkolu: (předpkládáme že bude online APP a stanoviště PAR)
PILOT: Pardubice radar, good evening, CEF680, request start up for mission, first overhead.
ATC: CEF680, Pardubice radar, good evening, start up approved, runway 27, QNH 1007.
PILOT: Start up approved, rwy 27, QNH 1007, CEF680.
ATC: CEF680, call when ready for taxi.
PILOT: CEF680.
PILOT: Ready for taxi, CEF680
ATC: CEF680, taxi to holding point rwy 27 via A, ready for clearence?
PILOT: Taxi to h/p 27 via A, ready.
ATC: CEF680, cleared for mission, after departure join left hand cirucut, climb to 2500 ft, squawk 7020, line up 27.
PILOT: Cleared for mission, after dep left hand circut, 2500 ft, sqw 7020, line up 27, CEF680
ATC: CEF680, wind 270 degres 5 knots, runway 27 cleared for take off.
PILOT: Cleared for take off rwy 27,CEF680.
PILOT: Passing 1000 ft, CEF680.
APP: CEF680, Radar contact, report initial point.
PILOT: CEF680.
PILOT: IP 27, CEF680.
ATC: CEF680, left break approved, report numbers (Nikoliv počet letounů, ale přelet prahu dráhy)
PILOT: Left break approved, will report, CEF680
PILOT: Numbers, CEF680
ATC: CEF680, wind 270 deg 5 kt report abeam with gear.
PILOT:CEF680
PILOT: Abeam, gear down locked, CEF680.
ATC: CEF680, rwy 27 cleared for option
PILOT: Rwy 27, cleraed for option, CEF680.
PILOT: After departure, for OSP, CEF680.
ATC: CEF680, Climb 4000 ft, OSP approved, report PK.
PILOT: Climb 4000 ft, OSP app, report PK, CEF680.
PILOT: PK, heading 107, CEF680.
ATC: CEF680, report final.
PILOT: CEF680, final, after departure request for TRA67.
ATC: CEF680, report gear down and locked, after departure turn left direct TBV, climb to FL100.
PILOT: Will report, after dep left dct TBV, climb to FL100.
PILOT: Gear down and locked, CEF680.
ATC: CEF680, wind 270 deg, 5 kts, rwy 27 cleared for option
PILOT: Rwy 27, cleraed for option, CEF680.
PILOT: CEF680, entering TRA67, request open the mission.
ATC: CEF680, open the mission from FL95 to FL245, report mission complete.
PILOT: Open the mission from FL95 to FL245, CEF680.
PILOT: CEF680, mission complete, request vectoring for precision radar approach.
ATC: CEF680, roger, vectoring for precision radar approach RWY27. Turn right heading XXX, descent 3000 ft, QNH 1007.
PILOT: Vectoring for precision radar approach RWY27, heading XXX, descent 3000 ft, QNH 1007, CEF680.
ATC: Contact Pardubice precision on frequency xyz.xy
PILOT: Contacting Pardubice precision on frequency xyz.xy
...A PAR je již popsán zde:
http://www.vacc-cz.org/wiki/index.php/P ... Dm_radarem