[quote="Lapak"][quote="CSA075"][quote="Lapak"]Ještě by možná mělo zaznít, že minima nemají vůbec nic společného s tím, kdy lze/nelze provést GA. Minima se týkají pouze viditelnosti. GA jde u většiny letadel bezpečně provést i po dotyku kol. Ten moment, kdy GA nelze provést se může lišit v závislosti na typu, ale v drtivé většině letadel ten moment bude iniciace otevření reverzů. Tj. jak zatáhnete za reverzy, tak už GA nesmíte provést, do té doby klidně kdykoliv.[/quote]
Mozna s cessnou, ale u velkeho letadla po dotyku kol, pokud je letadlo nastaveno na pristani uz bohuzel, jelikoz po dotyku kol se aktivuji automaticky autobrake, nektere typy s tim maji spojene i speedbraky a jakmile aktivujes reverzy, taak to opravdu jiz nejde...[/quote]
Popravdě detailně znám jen 737NG a tam to ale opravdu není problém. Autobrakes a speedbrakes se automaticky disarmují (a zasunují) ve chvíli kdy je thrust lever nad Takeoff warning pozicí. Je tam jen trochu rozdíl v indikacích na PFD, kdy pokud je TO/GA zmáčknuto až po dotyku kol, tak pilot nebude mít Flight Director indikace pro G/A, pokud zmáčkne TO/GA podruhé po odlepení, tak by F/D měl naskočit (je fakt, že jsem to v praxi neověřoval, budu muset zkusit

). Další rozdíl je u autolandu, kdy automatic go-around nefunguje po dotyku.
FCOM tuto proceduru popisuje a povoluje, koukám ještě jak to dělají u TravelService a nenašel jsem, že by pro to měli jiná pravidla.
V každém případě platí, že po reverzech už ne - a to hlavně z toho důvodu, že pro zasunutí reverzů už tam není dostatek redundance, aby se na to dalo spolehnout v každém případě a let s otevřeným reverzem není možný.
Každopádně pokud znáte detaily pro jiná letadla, tak sem s tím, docela mě to zajímá

Jen bychom to možná měli přesunout do jiného topicu.[/quote]
Omlouvam se, ale jeste do toho vstoupim poznamkou: jestlize pristavas, mas autobrake arm, speedbrake arm, tak po doteku kol, tyto 2 veci automatycky zacinaji fungovat, zalezi na tom, na kolik autobrake nastavis, beru letiste jako takove,nijake konkretni. Jestlize se po tomto rozhodnes delat G/A, musis toto zrusit, prestavit klapky, stabilizator a nasledne teprve delas vzlet, nicmene stratis rychlost takovym zpusobem, ze uz vzlet provest nelze. Jedine, kdy toto funguje je, kdyz zmacknes TOGA pred dosednutim, napr. v 50 ft, ale motoru ti jeste nenabehnou na plny vykon a ty si skrtnes kolama o zem a uz se ti prestavi klapky na 15 (1) stupnu (en). Po plnem dosednuti vzdy brzdis, uz proste G/A nedelas. Toto je konkretne B737 CL, NG, ale plati to vseobecne pro kazde letadlo.