To je šílený ---> BRAKE
°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°
Pochopitelně se to píše BREAK, česky MEZERA (opravdu se teď říká mezera v české konverzaci - ne brejk).
Jinak je to tak jak píšou Ace a DP je to v předpisu jinak než se používá.
Teorii k tomu nemám.
°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°
Nejdůležitější věc pro piloty ohledě fráze Break/Mezera :
Po frázi Break se nereadbackuje.
ATC plynule pokračuje a sděluje další část zprávy/zprávu jinému letadlu.
Když skončí, pak teprve piloti readbackují a to v pořadí \"FILO\" , First In - Last Out.
Čili poslední oslovený pilot readbackuje jako první a první jako poslední.
Toto je nutné vědět , jinak si skočíte do řeči a celý break je na prdlačku, protože původně myšlené zkracení se protáhne.
Př: (sledujte tok volaček)
ATC:
CSA111 turn right heading 020 for spacing
ATC: Brejk
ATC:
CSA222 turn 20deg to the left for separation
ATC: Brejk
ATC:
OK-AIR, descend 4000ft qnh 1022hpa
....
....
OK-AIR: Descending 4000tousand, 1022, OK-AIR
CSA222: ééé ... say again .....?
CSA111: right 020, csatriplvan
Jasný ?
