VACC-CZ Fórum se přesunulo na Discord

Toto fórum již není aktivní, protože jsme naši komunitu přesunuli na modernější a interaktivnější platformu Discord. Fórum ale zůstává dostupné jako cenný archiv plný historie VACC-CZ, užitečných rad a informací. Chcete-li se připojit na náš Discord server, postupujte následovně:

1. Navštivte stránku VATSIM Community Hub na adrese https://community.vatsim.net/.
2. Přihlaste se ke svému VATSIM účtu.
3. Vyberte server "VACC Czechia" a připojte se.

Těšíme se na vás na Discordu!




VACC-CZ Forum Has Moved to Discord

This forum is no longer active as we’ve moved our community to the more interactive and modern platform, Discord. However, the forum remains accessible as a valuable archive of VACC-CZ history, helpful tips, and information. To join us on Discord, follow these steps:

1. Visit the VATSIM Community Hub at https://community.vatsim.net/.
2. Log in with your VATSIM account.
3. Select the "VACC Czechia" server and join.

We look forward to seeing you on Discord!
Forum o reálném, nikoliv virtuálním, létání. Pro všechny problémy, zážitky a informace o opravdovém létání.
Uživatelský avatar
By Čondra
#112941
Ahoj,

dostala se mi sance mit moznost si udelat v USA Airline Pilot Career Program. Problemem by ovsem mohlo byt, ze moje licence by byla postavena na FAA a samozrejme vydana FAA.

Neznate nekdo postup, kdybych pak chtel litat u evropskych/asijskych/arabskych aerolinek, jak to akceptuji? Slysel jsem nejakou nocni muru o prevodu licence, ktery trva treba 2 roky a jeste neni vubec nic jisteho. Nemate o tom nekdo informace/zkusenosi?

Typicka krivka do zacatku by asi byla USA -> TrablService/EasyJet, ci neco podobneho na narubani hodin.

Dekuji, Ondra Kurc
Uživatelský avatar
By Čondra
#113047
Problem je, ze jsem v okoli nenasel leteckou skolu, ktera by vyucovala/byla licencovana na vyuku podle JAA. Takze pro me asi nejblizsi varianta je prevod, coz podle toho linku od tebe nevypada tak silene, i kdyz to bude stat par (desitek) tisic navic, ale porad usetrim.

Dostal jsem se k tomu shodou neskutecnych nahod.

Diky za radu

OK
Uživatelský avatar
By Datum13
#113048
ono az tak jednoduche to neni na to aby jsi dostal JAR ATPL(frozen) musis ukoncit ground skolu coz je tusim 600-650 hodin pote udelat celych 14 zkousek ATPL a to neni az takova sranda(sam se to ucim), ale pokud uz by jsi mel FAA ATPL tak nepotrebujes 55hodin IR vycviku ale stahuje se ti to na pouhych 15hodin
a podle toho co jsem nasel na netu tak JAR ATPL muzes jenom ve schvalenem state, nejspise v europe, Holandsko/Anglie a dalsi ale JAR skola a vycvik je ZAKAZAN v USA ;)
ale i tak by jsi neco usetril
Uživatelský avatar
By Čondra
#113051
No, tak jak tak googlim, tak jsou doopravdy skoly, ktere jsou schvalene pro vycvik dle JAA, nektere skoly to o sobe sami tvrdi. Dokonce jedna skola je puvodem z Anglie a na vycvik IR + neco se prelitava do Anglie, nebo tak neco. Jeden pan pilot mi taky psal, ze jsou v USA skoly schvalene urady, cituji: \"Pokud jsi v USA, dobre je zacit letat I tam, ale dej si pozor s vyberem letecke skoly, ne vsechny jsou dobre a uznavane Evropskymi urady. \"..

Navic netvrdim, ze je jednoduche ziskat to, spis hledam pro me nejidealnejsi cestu, jak toho docilit.

OK
Uživatelský avatar
By CSA075
#113057
Ahoj Ondro,

Co se tyka prevodu na JAA papiry, tak je to tak, ze si musis zazadat prislusny urad ( treba v CR UCL ) na prevod papiru a z 99% je to tak, ze musis udelat nejvyssi dosazenou zkousku znova, tj. Pokud mas licenci CPL tak udelat normalni vycvik v nejake letecke skole v CR a pak zaletet i zkousku z examinatorem. Je v tom samozrejme i udelani teoretickych zkousek na UCL. Je to z toho duvodu, ze FAA ma jina pravidla a predpisy nez JAA. Dva roky to netrva, ale je to zavisle na financich, pokud ty a tve sikovnosti zvladnout teoreticke zkousky na urade. To same je obracene, pokud se pilot z JAA papiry jde validovat FAA papiry, tak od MEP licence vyse jdes na normalni zkousky na urad a pak musis letat i ve skole vycvik a zkousku s examinatorem.


Tot asi ve zkratce.
Uživatelský avatar
By Čondra
#113072
Jo az takhle. Konecne jsem cele pochopil.

Dekuji moc za informace. Nakonec uz to resim s jednou leteckou skolou v CR, tak snad :).
Uživatelský avatar
By CSA075
#113073
[quote="Čondra87"]Jo az takhle. Konecne jsem cele pochopil.

Dekuji moc za informace. Nakonec uz to resim s jednou leteckou skolou v CR, tak snad :).[/quote]


Jinak co je urcite vyhodne, udelat si v CR papiry PPL, pak odjet do USA a nechat si je potvrdit, ( jedna se o pohovor na FAA urade, zadne zkousky a pak dostane clovek provizorni papiry a muze letat. toto zabere cca mesic. Ma to jen maly hacek, FAA to posle do CR na UCL, nicmene i kdyz UCL ma kopie prukazu, chce videt zadatele osobne, alespon u mne to ta kbylo, ale pak to jiz bezi strasne rychle. no a pak jiz naletavat vesele hodiny v USA, neb clovek strasne usetri.
Uživatelský avatar
By Čondra
#113074
No, problem je, ze ja bych mezi navratem z USA domu a cestou zpatky mohl byt doma max. mesic a pul za coz PPL nestihnu.. To je skoda...