VACC-CZ Fórum se přesunulo na Discord

Toto fórum již není aktivní, protože jsme naši komunitu přesunuli na modernější a interaktivnější platformu Discord. Fórum ale zůstává dostupné jako cenný archiv plný historie VACC-CZ, užitečných rad a informací. Chcete-li se připojit na náš Discord server, postupujte následovně:

1. Navštivte stránku VATSIM Community Hub na adrese https://community.vatsim.net/.
2. Přihlaste se ke svému VATSIM účtu.
3. Vyberte server "VACC Czechia" a připojte se.

Těšíme se na vás na Discordu!




VACC-CZ Forum Has Moved to Discord

This forum is no longer active as we’ve moved our community to the more interactive and modern platform, Discord. However, the forum remains accessible as a valuable archive of VACC-CZ history, helpful tips, and information. To join us on Discord, follow these steps:

1. Visit the VATSIM Community Hub at https://community.vatsim.net/.
2. Log in with your VATSIM account.
3. Select the "VACC Czechia" server and join.

We look forward to seeing you on Discord!
Informace o sletech a akcích u nás a v zahraničí, briefingy i debriefingy. / Fly-ins and events
#111359
VACC-CZ a VACCHUN si pro vás připravili akci mezi Prahou a Budapešťí, která se bude konat v sobotu 2. listopadu 2013 v čase od 18:00 do 21:00 UTC, tedy 19:00 - 22.00 LOC. A chtěl bych podotknout, že i v Maďarsku máme české zastoupení v podobě Marka Sobaniece, takže to v tomto směru bude unikátní akce, kdy můžete i mimo čechy potkat českého řídícího, takže si to nenechte ujít, počasí bude mizerné. Naslyšenou! :)

Obrázek
#111376
[quote="Ladis76"][quote="Deivoos"]Však letět můžeš, ale nebudou se ti počítat hodiny ;)[/quote]

To mi je jasný, ale to jsem nechtěl :)[/quote]

ted jsi nejsem jist ale pokud pozadas jako zvycny let a dostanes to povolene tak si myslim ze se ti ten cas zapocita, opravte me pokud se pletu?
#111389
[quote="Ladis76"][quote="Pavel"]Probůh neřeš 50 minut do nějakejch statistik, pojď si zalítat a čert vem hodiny, né? Do online hodin na vatsimu se to započítá, zkušenosti získáš, fajn to bude, tak co.

PB[/quote]
Ted nejde o 50min spis o anglictinu[/quote]

stejne tak jako Pavla by me zajimalo co mel autor timto na srdci?

jestli ti jde o nacvik anglictiny tak se pripoj nekam jako _OBS a poslouchej na freq, nehlete nato ze snad v LKAA kdyz letis tak jiz anglicky snad komunikujes nebo se pletu?
#111390
Ad Pavel)
Vubec zadny. Puvodni zamer byl, zkusit si to zaletet pod CSAv i pres to, ze to nelze jako FO. Byl to jen dotaz. Moznost by tu byla, probiral jsem to s Jakubem. Nejde mi o nejake logovani, nejsem sberatel virtualnich minut. Je mi jasny, ze si to muzu zaletet solo, ale je fakt, ze pri prvnim prekroceni hranic narazim na ang. frazeologii a udelam nad Budapesti takovej zmatek, ze z toho budou mit ATC hlavu v pejru. Sam vis jak dobre umim zazmatkovat. Viz vcera :D :D :D A to se spolu bavime cesky.

Ad Dan)
Daleka budoucnost :D
---------------------------------
pisu z mobilu, nepouzivam diakritiku
#111392
[quote="Pavel"]Jo takhle, tak to jó. No tak trénuj lítáním v angličtině po LKAA/LZBB, no :) I když zrovna Maďaři jsou na anglinu v pohodě, jelikož je to pro ně hodně cizí jazyk, tak se snaží o výslovnost...

PB[/quote]


proc az tak daleko Pavle, ty ho posles na 122.8 na hranicich a pokud nebude ATC na LZBB tak je ticho
zacni letat LKPR-LKTB-LKMT-LKKV a pokud bude CTR online(treba Pavel) tak budes mit ATCko od DEL na LKPR az po GND na druhem letisti, timto budes moct trenovat celou frazeologiji v anglictine ;)

nehlede nato pokud necemu nebudes rozumet anglicky tak ti to ridici rad vysvetli v cestine pokud to bude mozne dle provozu(nebo po textu) nebudes prvni pilot;)
#111393
Pokud se podivas na log letu, uvidis ze vetsina jich je LKAA a minimum LZBB. Jinam on line nelitam. Angl. je pro me cizi jazyk, zakl. skolu jsem ukoncil s povinou rustinou, stredni a vysoka s nemcinou. O anglictinu jsem zavadil pouze na PC (next, next, setup, error :D) a to mi k litani nepomuze. Na druhou stranu nemuzu chtit umet vsechno hned. Litam chvili, a je spoustu veci co se musim doucit. Angl. bude pro me az druhy level.
#111394
Lado bez angličtiny se daleko do vzduchu nedostanes. Já měl take celou školní docházku jenom \"parusky\"
Anglicky/dánsky jsem se naučil ve světe a to ještě bez knížek. Ne tak jako všichni v Čechách na skole. Angličtina/dánština je pro mě druhy mateřský jazyk po těch 13 letech a to je mi 40 a ne zrovna snadné si něco pamatovat zdůvodu me nemoci

Neni problem ti nějak pomoci s tou angličtinou. Rozhodne bych ti nedoporučoval se v začátcích hrnout na nejaký event. Větší čast eventu zde v Evropě kde je 10-20 pilotu na jedne freq. což se stava velice často na eventu neni nijak jednoduché ani kolikrát pro velmi zkušeného pilota. Radši bych doporučil nejaký let mezi LKPR-EHAM-EKCH v běžný den kde bude na freq jenom několik pilotu a ATC bude mít na tebe více času. Nebo jak sem řekl litej po LKAA ale frazeo v angličtině. Větší čast ČSA i v LKAA stejne používáme angličtinu. Nejsem si tím plne jisty ale mám zato ze frazeo v reálu pokud jde o comercni let i v LKAA tak je to jenom v angličtině i kdyz je to ČSA. Prosím opravte mě pokud se pletu;)
#111398
[quote="Ladis76"]Jsme v podobnem veku a ver, ze se mi nechce s anglictinou, od sameho zacatku, zacinat. Neni na to cas a ani chut. Virt. litani mam jako oddychovku a utek od starosti bezneho zivota. Uvidime do budoucna...:D[/quote]

Tím tě samozřejmě chápu. Většina z nás to ma jako oddechovku nebo protože nejsou prostředky/moznosti na to abychom se znás staly reálni piloti s ATPL licenci.

Pokud to mas jako oddechovku tak to stačí létat na těch vnitrostátních linkách. Zato pro nás kdo se tím zabýváme o něco vice(letecké předpisy, postupy atd) tak nám ty linky proste nestačí a pokud se chces opravdu přiblížit na maximum "real as it gets" tak ty eventu je proste to nejlepší co muže byt. Opravdu se cítím pokaždé na eventu jako kdybych opravdu sedel v cocpitu;) na to proste neda zapomenout a to ti určitě potvrdí každy z nás.

Přeji ti hodne štěstí ve vzduchu a nenech se odradit jenom kvůli tomu ze neumíš anglicky. To ze umíš perfektně anglicky ještě neznamená ze jsi dobrý pilot. Dobrý pilot se pozná podle toho jak je schopen dodržet to co se mu rekne. Mluvím o postupech;)

Tak jak říkáš. Nejdrive je se potreba naučit létat a potom tu angličtinu at ukázes v zahraničí ze cesti pilotu jsou machri;)
#111399
[quote="Datum13"]proc az tak daleko Pavle, ty ho posles na 122.8 na hranicich a pokud nebude ATC na LZBB tak je ticho[/quote]
Nebude, buď bude LZBB, nebo bude rámcová dohoda mezi LKAA a LHCC o shareování Bratiaslavského prostoru. Kdo poletí LHBP LKPR nebude na unicomu ani vteřinu.
Průnik množin česky - anglicky - maďarky je tedy nutná.
#111406
No tak zkus začít anglicky po textu, nebo v ČR mluveným slovem a v zahraničí zatím textem. Uvidíš, že ve výsledku je těch frází jen pár. A pak bys časem přešel na mluvené slovo. No a kdyby se stalo, že bys nerozuměl, tak můžeš kdykoli během letu přejít zas na text, případně v ČR se vrátit k češtině.