VACC-CZ Fórum se přesunulo na Discord

Toto fórum již není aktivní, protože jsme naši komunitu přesunuli na modernější a interaktivnější platformu Discord. Fórum ale zůstává dostupné jako cenný archiv plný historie VACC-CZ, užitečných rad a informací. Chcete-li se připojit na náš Discord server, postupujte následovně:

1. Navštivte stránku VATSIM Community Hub na adrese https://community.vatsim.net/.
2. Přihlaste se ke svému VATSIM účtu.
3. Vyberte server "VACC Czechia" a připojte se.

Těšíme se na vás na Discordu!




VACC-CZ Forum Has Moved to Discord

This forum is no longer active as we’ve moved our community to the more interactive and modern platform, Discord. However, the forum remains accessible as a valuable archive of VACC-CZ history, helpful tips, and information. To join us on Discord, follow these steps:

1. Visit the VATSIM Community Hub at https://community.vatsim.net/.
2. Log in with your VATSIM account.
3. Select the "VACC Czechia" server and join.

We look forward to seeing you on Discord!
Informace o sletech a akcích u nás a v zahraničí, briefingy i debriefingy. / Fly-ins and events
#111116
Poleťte s námi oslavit výročí 90 let od prvního komerčního letu ČSA. Ten se uskutečnil 29. října 1923 a z Prahy do Bratislavy jej na stroji Aero A-14 zaletěl šéfpilot Karel Brabenec. (zdroj)
Pro piloty, kteří tento slet absolvují historickým letounem je připravena speciální plaketka do profilu.
(historickým strojem se rozumí některý ze strojů, které ČSA používaly před rokem 1989 nebo jeho obdoba)
Upozorňujeme, že datum tohoto eventu se ještě může z provozních důvodů změnit.
Místo : VATSIM [LKPR, LZIB]

Obrázek
#111145
[quote="rc_czech"]No jak koukam, tak do BTS se ta trat moc nezmenila :)[/quote]

No to sice ne, ale stejně... :) Bylo by přece hezké to výjimečně letět non-RNAV namísto nabušení bodíku do FMC. :P

Route: VOZ A152 POLNA A4 BERVA

Důraz by měl být kladen na to, aby místni piloti nepřelétávali do západního Německa. :) Požádáme Gelbu, aby aktivoval MiG... :)))
#111222
S ohledem na zájem pilotů o něco netradičního: upřesnění postupů, které se pokusíme pro tento event jednorázově zavést:

LKPR
  • S ohledem na vítr bude \"veřejně\" v užívání nějaká standardní dráha (06/24/12/30), tipuji, že 24 a toto bude v ATISu na 122.15
  • Pokud to hustota provozu dovolí, tak pro odlety historických nebo jinak zvláštních strojů z apronu jih, a pro odlety ostatní které si to vyžádají, bude dostupná dráha 22/04 pro IFR i VFR.
  • Jelikož dráha 04/22 není otevřena tak vzlet nebude povolen (fráze cleared for take off), ale bude vydána instrukce \"dle vlastního uvážení\". IFR z dráhy 22/04 budou vždy radarovým odletem. ATC nenese zodpovědnost za škody na letadle způsobené stavem nebo blízkým okolím dráhy :) Standardní rozstupy vůči okolnímu provozu budou samozřejmě zajištěny.
  • Přílety na dráhu 04/22 jen za VFR. Vizuální příblížení (IFR let) je možné jen na dráhu 04 z důvodu protihlukových. Přístání nebude povoleno, ale bude \"dle vlastního uvážení\" a stejně jako vzlet bude na riziko posádky.
  • Pokud bude moc provozu, nemusí být žádosti o jinou dráhu vyhovněno a půjde se z \"normální\" dráhy - vzlety i přistání
  • Parkování letadel na dráze 22 nebude po dobu konání akce povoleno a stání na dráze 22 budou dočasně uzavřena. NOTAM nebude vydán.
LKKB
  • Letiště bude, stejně jako za standardních okolností dostupné pro civilní i vojenské, VFR i IFR odlety a přílety. Stejně jako za běžného provozu na zemi pro povolení volejte LKKB_TWR, ale jelikož nejspíš nebude online, tak za ní supluje LKPR_TWR na frekvenci 118.1, tedy volejte zde.
Traťová (enroute) část
  • Bude možné plánovat dle aktuální ENROUTE mapy po standardních RNAV tratích
  • IFR NON-RNAV lety mohou využít i nedávnou bývalou trať W32 dle již vyřazené enroute mapy, a to až do FL245 (tedy IFR na východ maximálně FL230) viz příloha 1 která bude doplněna později
  • Historické IFR NON-RNAV lety mohou využít historickou traťovou mapu r. 1979 a letět po VLM A152 BODAL A4 BERVA a to až do FL243 (tedy IFR na východ maximálně FL230) viz příloha 2. Odlet z LKPR bude řešen radarovým odletem. První bod z LKPR prosím vybírat VOZ, nikoliv VLM.
  • IFR NON-RNAV piloti kategorie nemehlo mohou po dobu eventu plánovat VOR-VOR až do FL245, tedy např VOZ DCT BNO DCT JAN apod, dle vlastní chuti a schopnosti. První bod z LKPR prosím vybírat VOZ, nikoliv VLM.
  • VFR lety mohou nebo nemusí letět po trati Světelných majáků z roku 1931 (82 let stará!) až do FL95 viz příloha 3. Pozor, nutno předem ručně zakreslit do nějaké aktuální letecké mapy a sledovat vzdušný prostor, jsou tam cestou CTR a TMA, takže včas volat a žádat o vstup! Letový plán pro mezinárodní VFR let na Slovensko není v souladu s reálem vyžadován, ale je doporučen. Scenérie majáků pro FS mi není známa, proto nutno popustit uzdu fantazii.
Požadavky na vybavení historických letounů
  • Odpovídač: vyžadován pro jakékoliv IFR lety. Pokud jej máte v letadle (umíte si doinstalovat třeba do 2D panelu) tak je to ok, pokud nemáte, lze kód squawk nastavit příkazem .x ve Squawkboxu nebo FSInnu (např .x 1450) a stisk klávesy enter. Módy odpovídače (STAND BY - ON) lze přepínat taktéž přímo v SB/FSInn. Případně je možné si v FSce naloadovat letadlo které odpovídač má (třeba defaultní cessnu), tam si potřebný squawk nastavit, a následně si změnit letoun na váš historický typ - kód si FSka podrží stejný. Pro VFR lety do FL95 nebude odpovídač vyžadován, ale je potřeba na to upozornit ATC. V takovém případě nechte po celou dobu letu mód STAND-BY ve svém FSInn/Squawkboxu.
  • Rádio: vyžadováno pro všechny IFR i VFR lety, které plánují vzlet nebo přistání v řízeném prostoru (cca LKPR, LKKB,...). Bez rádia to z řízeného letiště nepůjde. Bez rádia možno letět VFR z nějakého neřízeného letiště (Točná).
  • Letový plán: IFR vždy, VFR můžou a nemusí, leč doporučen.
  • Velmi by pomohlo správně vyplňovat Equipment suffix, na který obvykle většina lidí kašle.
Jsou někaké dotazy? Doufám, že se zítra uvidíme v hojném počtu, historické typy, tratě, a k tomu moderní vzdušný prostor, předpisy, a postupy. To snad bude důstojná oslava výročí.

PB