VACC-CZ Fórum se přesunulo na Discord

Toto fórum již není aktivní, protože jsme naši komunitu přesunuli na modernější a interaktivnější platformu Discord. Fórum ale zůstává dostupné jako cenný archiv plný historie VACC-CZ, užitečných rad a informací. Chcete-li se připojit na náš Discord server, postupujte následovně:

1. Navštivte stránku VATSIM Community Hub na adrese https://community.vatsim.net/.
2. Přihlaste se ke svému VATSIM účtu.
3. Vyberte server "VACC Czechia" a připojte se.

Těšíme se na vás na Discordu!




VACC-CZ Forum Has Moved to Discord

This forum is no longer active as we’ve moved our community to the more interactive and modern platform, Discord. However, the forum remains accessible as a valuable archive of VACC-CZ history, helpful tips, and information. To join us on Discord, follow these steps:

1. Visit the VATSIM Community Hub at https://community.vatsim.net/.
2. Log in with your VATSIM account.
3. Select the "VACC Czechia" server and join.

We look forward to seeing you on Discord!
Informace o sletech a akcích u nás a v zahraničí, briefingy i debriefingy. / Fly-ins and events
#10084
Přiblížilo se datum konání největšího kontinentálného srazu, Frankfurt Overloadu.

Aby se vše připravilo, vyhlašuje se tréninkový \"Frankfurt Sunday\":

Trénink se koná na EDDF v neděli, 5.11.2006 vždy od 20:00 večer.

*******************************************************************

Jde pochopitelně o trénink pro ATC, ale myslím, že i naši piloti by se mohli leccos naučit
a určitě by si měli vyzkoušet procedůry na EDDF, pokud chtějí letět jedenáctého na
\"EDDF Overload\" jsou zváni na nácviky na EDDF ve dnech 29.10. a 5.11.
#10770
Tak jsem si to dneska tréninkově dal (EDDF-LKPR) a užil jsem si to maximalně.
Od DEL až po CTR jsem prošel všemi ATC pozicemi (6KS). Myslím si že to bude opravdu zase a opět kvalitní akce. Jenom mám trochu strach o servery :) No uvidíme...
#10778
Servery - no pozor :

v průběhu minulých dvou týdnů byly na síti VATSIM provedeny úpravy serverů, které by měly řešit padání serverů a hlavně tzv. jejich desynchronizaci, čili stav, kdy se rozsype síť jako taková a nejen jednotlivý server.
I z tohoto důvodu byl vyhlášen EDDF Overload , protože se předpokládád, že by to síť měla vydržet a ne jako v minulosti spadnout kolem 23:00 ... :~

Celá akce s updatem byla provedena z iniciativy jednoho člověka zcela v tichosti , dokonce ani nechce sdělit jaké zásahy přesně byly provedeny. Vše hlavně z důvodů, aby se vyhnul radám různých pseudoodborníků typu \".. já říkal, že to v tom není ..\" .

Nicméně první poznatky - na včerejší akci nebyl pozorován ani jediný výpadek EUROPE CE, na který bylo navěšeno suverénně nejvíc lidí z celého světa.
#11145
Tak jsem se vydal dneska na ten trénink a docela zajímavý :) Chtel jsem to stihnout co nejrychlejc abych se stačil podívat ještě na něco do školy. Začalo to tím, že jsem 10 minut stál na h/p kde byl docela zmatek včetně nějakýho go aroundu a ještě mě 2x zrušili vstup na dráhu. No tak jsem se pak nějak odlepil a pokračoval směr EDDF. Na APP bylo všchno v poklidu, žádné holdování a ani Transition. Všechno stačili vektorovat, když jsem se dostal na finále začali problémy. Blížil jsem se k FAF s povolením do ILS, když mě začal řvát TCAS \"climb climb\" tak jsem začal stoupat a následně jsem jen viděl jak se těsně kolem mě mihnulo letadlo, následně mě přišla zpráva od ATC, že se omlouvá, ale že tam neměl co dělat a že ho neposlouchá. Tak jsem pokračoval na finále...dráha se blížila a já měl před sebou furt letadlo, dostal jsem late landing clearence, tak jsem si říkal, že to ještě zvládne vyklidit, když mě ATC oznámil Go Around. Tak jsem to zvednul a pokračoval dle ATC instrukcí na další přistání. Když jsem byl 50ft nad dráhou tak mě FSka začala FSka lagovat, ač jsem to nečekal, protože všechny letadla jsem už měl \"nahraný\" :) no tak jsem nějak dosednul a dojel na stojánku. Takže další dilema na příští týden, že musím ještě nějak zrychlit FSku, protože si myslím že dnešní provoz nebyl ani poloviční toho co bude za týden.
Jinak jsem si všimnul, že se tam z Prahy vydalo celkem dost lidí, takže škoda, že jsem se nedomluvili nějak dopředu a nedali to společně, ale to se příští týden určitě spraví. Tak za týden...
#11146
Všem ATC dlužím dnes nemalé vysvětlení k mému letu z LKPR do EDDF:

Začnu tím, že jsem komplet přeinstaloval FS2004. Do dlouhém laborování jsem došel ke stavu, kdy jsem se odhodlal vydat , k online letu do Frankfurtu.

Tomu předchálelo spousta hodin laborování nad \"vyladěním FS\" a to mě buď zklamalo nebo překvapilo, opravdu nevím v čem je chyba a budu zkoumat dál.

Sorry.
#11148
Jelikož jsem se teď delší dobu nedostal k online létání, dal jsem si na rozkoukání cvičně Praha - Ostrava a musím říct, že jsem byl moc mile překvapen účastí ATC i pilotů. Od gorundu v Praze až na ostravský APP. A proto díky moc všem, byl to zase supr večer.
By Momo
#11149
Jo taky jsem tam byl v tom Frankfurtu, a po celou cestu jsem mel tak hustou oblacnost ze se to sekalo trosku uz i v Praze a na priletu na EDDF mi to hezky seskocilo na 6fps O-) . S touhle slideshow je tezke pekne pristat a tak jsem pri dosednuti odepsal hydrauliku na prave brzde, a dobrzdil to az u taxi K , cely zbytek pojizdeni bylo peklo jednak diky brzde, jednak diky hrozne cukature.

Jak moc zere vykon treba FSPassengers, nebo Active sky?... jenze stejne se bojim ze kdyz tohle budu mit vsechno vyple tak se to bude stejne cukat :(
#11154
Tak dnešní den byla skutečná výživa. S Cessnou jsem lítal v dnešní větru tak, že mi výškoměr lítal +-200ft, nedal se udržet směr letu a přistával jsem na plnou rychlost a bez klapek a stejně jsem udělal 3 10metrové skoky a byl jsem rád, že jsem přežil já i letadlo. Tedy letadlo, když jsem pojížděl po Limě tak mě poryv větru obrátil vzhůru nohama, neskutečný podmínky :)

Jinak si takhle spokojeně stojím na stojánce zábleskové světla puštěný a koukám jak si to ke mě špásuje LearJet, sejme mojí Cessnu křídlem a pokojně si jede dál na h/p RWY24. To jsou ohledy vůči malé Cessně...
By Honza
#11166
[quote="Buritos"]Tak jsem se vydal dneska na ten trénink a docela zajímavý Chtel jsem to stihnout co nejrychlejc abych se stačil podívat ještě na něco do školy. Začalo to tím, že jsem 10 minut stál na h/p kde byl docela zmatek včetně nějakýho go aroundu a ještě mě 2x zrušili vstup na dráhu. No tak jsem se pak nějak odlepil a pokračoval směr EDDF. Na APP bylo všchno v poklidu, žádné holdování a ani Transition. Všechno stačili vektorovat, když jsem se dostal na finále začali problémy. Blížil jsem se k FAF s povolením do ILS, když mě začal řvát TCAS "climb climb" tak jsem začal stoupat a následně jsem jen viděl jak se těsně kolem mě mihnulo letadlo, následně mě přišla zpráva od ATC, že se omlouvá, ale že tam neměl co dělat a že ho neposlouchá. Tak jsem pokračoval na finále...dráha se blížila a já měl před sebou furt letadlo, dostal jsem late landing clearence, tak jsem si říkal, že to ještě zvládne vyklidit, když mě ATC oznámil Go Around. Tak jsem to zvednul a pokračoval dle ATC instrukcí na další přistání. Když jsem byl 50ft nad dráhou tak mě FSka začala FSka lagovat, ač jsem to nečekal, protože všechny letadla jsem už měl "nahraný" no tak jsem nějak dosednul a dojel na stojánku. Takže další dilema na příští týden, že musím ještě nějak zrychlit FSku, protože si myslím že dnešní provoz nebyl ani poloviční toho co bude za týden.
Jinak jsem si všimnul, že se tam z Prahy vydalo celkem dost lidí, takže škoda, že jsem se nedomluvili nějak dopředu a nedali to společně, ale to se příští týden určitě spraví. Tak za týden.[/quote]
Omlovám se za zmatky na LKPR_TWR,ale někteří piloti zavolají až těsně před rwy a já nemůžu nic naplánovat.A mimochodem bylo i dost odletů,tak jsi prostě musel počkat ve frontě,až na tebe přijde řada.
Tímto se omlouvám všem pilotům,za mé chyby.
#11167
Včerejší provoz i obsazení řídícími bylo na úrovni Online Čtvrtků :

Počet pohybů celkem: 107
Mezinárodní Přílety : 25
Mezinárodní Odlety : 36
Lety vnitrostántní: 46

Vzhledem k tomu, že pokrytí bylo i odpoledne, věřím, že si většina pilotů užila ...
#11286
Buritos psal:

...Když jsem byl 50ft nad dráhou tak mě FSka začala FSka lagovat, ač jsem to nečekal, protože všechny letadla jsem už měl "nahraný" no tak jsem nějak dosednul a dojel na stojánku. Takže další dilema na příští týden, že musím ještě nějak zrychlit FSku, protože si myslím že dnešní provoz nebyl ani poloviční toho co bude za týden.
K tomu jenom tolik, ze nevim jak SB, ale FSInn ma takovou ikonku vlevem hornim rohu (vypada jako sesitovane pocitace), a kdyz si na ni kliknes, tak se vypne zobrazeni vsech letadel kolem (ty je nevidis, oni tebe ano).
Me se to na preplenych letistich celkem nekolikrat hodilo, ze treba na finale si to vypnes (problem je kdyz nevidis letadlo na draze pred sebou, ale od toho je tam stejne TWR). Pak az dosednes a brzdis, tak si to muzes opet zapnout, abys mohl taxikovat.

Cheers,
B.
By Vincent
#11289
BrandonSK: A vidis je aspon na TCASu? nebo vypadnou uplne-tedy nejsou nacteny do multiplayeru. To by se v SB dalo teoreticky zaridit tak, ze multiplayer range dam na nulu(jestli to jde) a tim se nebydou nacitat. Ani vizualne ani do TCASu. Oni tebe samozrejme vidi z hlediska sveho nastaveni. A TWR je \"nad veci\"
#11304
Dobra otazka... nevim presne, nekdo by mohl overit.
Predpokladam ze ano. Vychazim z toho, ze zustavas v session, takze udaje o vsech letadlech tam budou. Zalezi jenom, odkud si to TCAS bere.

Cheers,
B.
#11306
TAk já jsem proti, sice taky jenom spekuluju, ale vzhledem k tomu že se tím nastavuje viditelnost letadel SB3, tak si myslím že když se to stáhne na 0, tak o okolním provozu nemá ani páru ani SB3, takže bych tipl že na TCASu nebudou.

Edit: Jo- omlouvám se- přehlíd jsem se:) S FSInn nemám zkušenosti.
#11311
Jo... to mozna, ale my mluvime o FSInn... a to ma zvlast nastaveni na \"dohlednost\" letadel ve smyslu v jakem okruhu, a zvlast to tlacitko o kterem mluvim ja, ktere jenom vypne zobrazovani letadel kolem :)
B.