VACC-CZ Fórum se přesunulo na Discord

Toto fórum již není aktivní, protože jsme naši komunitu přesunuli na modernější a interaktivnější platformu Discord. Fórum ale zůstává dostupné jako cenný archiv plný historie VACC-CZ, užitečných rad a informací. Chcete-li se připojit na náš Discord server, postupujte následovně:

1. Navštivte stránku VATSIM Community Hub na adrese https://community.vatsim.net/.
2. Přihlaste se ke svému VATSIM účtu.
3. Vyberte server "VACC Czechia" a připojte se.

Těšíme se na vás na Discordu!




VACC-CZ Forum Has Moved to Discord

This forum is no longer active as we’ve moved our community to the more interactive and modern platform, Discord. However, the forum remains accessible as a valuable archive of VACC-CZ history, helpful tips, and information. To join us on Discord, follow these steps:

1. Visit the VATSIM Community Hub at https://community.vatsim.net/.
2. Log in with your VATSIM account.
3. Select the "VACC Czechia" server and join.

We look forward to seeing you on Discord!
Forum o reálném, nikoliv virtuálním, létání. Pro všechny problémy, zážitky a informace o opravdovém létání.
#104799
[quote="ASG29"]to OK: Pořád se na to díváš pohledem někoho, kdo si hraje v hangáru TVS... U velkých aerolinek jsou letadla daleko vytíženější, než znáš z Práglu.[/quote]

Ale já nepočítám letiště, ale pohyby. Neříkej mi, že někdo z A320 udělá 8 cyklů denně. To se na to zase díváš pohledem někoho, kdo si doma hraje s balzou...

Prostě veliký mašiny na dálku udělají necelej jeden cykl. Někdě 2 někde 3, někde 4. Vzhledem k nějakýmu odhadu jsem počítal s dvojkou. Jestli dokážeš z hlavy vykouzlit přesné statistiky, prosím, počítej..

OK
#104805
Ale to využití u P/B....bez kamer nebo asistu to dělat nejde(kamery nebudou ještě dlouho...) Když selže APU, jsou totálně namydlený...a když se to stane nějakýmu éru na JFK uprostřed fronty mezi dvěma odbočujícíma TWYs asi tak v 75% toho úseku...minimálně dvě éra jsou uvězněný....motor nenahodí, APU tky ne....a tady vidím spíš riziko než užitek...
#104806
Panove,
pokud na tom nejaka firma pracuje, patrne si spocitala, ze to uzitecne bude. A pokud je na tuto nabidku zajimava poptavka, jejich vypocty to spise potvrzuje nez vyvraci.
Tzn. spekulace nad tim, jestli 250kg plus nebo minus, jeslti kamery jo nebo ne, je IMHO zcela bezpredmetna (rozumej: nikdo z nas ji tady kvalitne nezodpovi).
Takze pockejme, s cim trh prijde a uvidime... :) (no flame)

Rada
#104807
Kolikrát selže APU? APU je malej motor, není běžnou praxí aby selhával v průběhu provozu, po tom, co jej úspěšně nahodili... Spíš jde o to, že pokud APU bude INOP, tak stále je řešení nahodit éro na zemi pomocí ground poweru a pojíždět klasicky na motory (pokud to samozřejmě MEL umožní).

PB
#104809
to Čondra: Kamaráde, s tebou táta ještě ochcával patníky, když já už seděl v reálu za kniplem... ;) A to nemluvím o tom, jak dlouho se o letectví zajímám (zhruba 35 let).
Pokud budeš dobře číst, psal jsem, že budeme uvažovat o třech letech denně. Před pár lety jsem se bavil s jedním kapitánem TVS a říkal tehdy něco o 4 letech denně v průměru u TVS. Např. u Delty to je 6,8 rotace denně (počítáno počet letů denně děleno počet letadel ve flotile. Údaje lze najít na netu, minimálně na wiki, jinak výroční zprávy společností apod.).
#104810
4 lety = 2 cykly. Tady je u TVS potřeba zohlednit, že v létě to lítá jak zběsilý a v zimě ty mašiny bud stojí a nebo jsou půjčený někam dál. JIné aerolinky mají pravidelný počet a čas letů.

Bylo by jistě zajímavé zjistit doopravdy ta přesná čísla a pokusit se to spočítat.

OK
#104811
[quote="Pavel"]Kolikrát selže APU? APU je malej motor, není běžnou praxí aby selhával v průběhu provozu, po tom, co jej úspěšně nahodili... Spíš jde o to, že pokud APU bude INOP, tak stále je řešení nahodit éro na zemi pomocí ground poweru a pojíždět klasicky na motory (pokud to samozřejmě MEL umožní).

PB[/quote]

Možná to je příliš katastrofický scénář, ale zase když se veme v úvahu, že APU poběží mnohem déle, než tomu tak bývá při taxování s motory....
#104812
[quote="Tommy"][quote="Pavel"]Kolikrát selže APU? APU je malej motor, není běžnou praxí aby selhával v průběhu provozu, po tom, co jej úspěšně nahodili... Spíš jde o to, že pokud APU bude INOP, tak stále je řešení nahodit éro na zemi pomocí ground poweru a pojíždět klasicky na motory (pokud to samozřejmě MEL umožní).

PB[/quote]

Možná to je příliš katastrofický scénář, ale zase když se veme v úvahu, že APU poběží mnohem déle, než tomu tak bývá při taxování s motory....[/quote]

APU se po přistání zapíná po vyklizení, takže pojíždět na APU je běžné, akorát by se na ní pojíždělo i od standu k RWY. V tom takový problém nebude. A APU ani moc není malý motor. Je to motor velkej asi jako do nějaký stíhačky (cca AI-25-TL). :).

OK
#104813
[quote="Čondra87"]4 lety = 2 cykly. Tady je u TVS potřeba zohlednit, že v létě to lítá jak zběsilý a v zimě ty mašiny bud stojí a nebo jsou půjčený někam dál. JIné aerolinky mají pravidelný počet a čas letů.

Bylo by jistě zajímavé zjistit doopravdy ta přesná čísla a pokusit se to spočítat.

OK[/quote]
Hádat se nebudu, ale kdysi se říkalo, že jeden cyklus letadla je jeden let. Čili jeden vzlet a jedno přistání...
#104819
Světovému nebi vládnou Američané. Na paty jim ale šlape Asie

Americké aerolinky se loni podle očekávání udržely na prvních dvou příčkách největších leteckých dopravců světa. Také letiště v Atlantě zůstalo největším vzdušným přístavem. Ze spodních příček je ale rychle dohání asijská konkurence.

http://zpravy.e15.cz/byznys/doprava-a-l ... sie-943500

Obrázek
#104964
Berlínské fiasko pokračuje, nové obří letiště se neotevře ani letos

Nové berlínské letiště Willyho Brandta nezačne fungovat ani letos, ale nejdříve příští rok. Napsal to dnes deník Bild s odvoláním na vnitřní dokumenty letištní společnosti a agentuře DPA a listu B. Z. to potvrdily zdroje z vedení.

http://ekonomika.idnes.cz/berlinske-let ... oprava_neh

Obrázek
#105018
Blízkovýchodní aerolinky se utkají o polský trh

Pokud chtěli Poláci v minulosti letět na východ, znamenalo to v převážné většině případů nejprve cestu na západ. To se nyní začíná měnit. Aerolinky z Arabského poloostrova chtějí využít mezery na trhu a otevírají dosud neexistující spojení na Blízký východ.

http://zpravy.e15.cz/byznys/doprava-a-l ... trh-944520

Obrázek
#105019
Tržby za letenky loni vzrostly na téměř 11 miliard

Prodejcům letenek velkých síťových dopravců se loni dařilo. Celkový obrat letenkářů vzrostl o pět procent na 10,7 miliardy korun. Jde o čísla asociace IATA, ve kterých tak nejsou zahrnuty nízkonákladové aerolinie. Na růstu obratu se podílí především navýšení průměrné ceny prodané letenky. Podle údajů portálu Letuška.cz loni meziročně vzrostla o 600 korun na 11 100 korun.

http://zpravy.e15.cz/byznys/doprava-a-l ... ard-944601

Obrázek
#105058
ČSA vykázaly za rok 2011 ztráty, mzdy nejvyššího vedení však vzrostly

České aerolinie až na konci roku 2012 zveřejnily auditované výsledky hospodaření za rok 2011. Podle nich společnosti klesly tržby a po účetním zisku aerolinie vykázaly ztráty. I přes ně však vzrostla výše mezd nejvyššího vedení firmy.

http://ekonomika.idnes.cz/vysledky-hosp ... nomika_ert

Obrázek
#105085
Na jihozápadě Německa se zřítil vrtulník na dálnici

BERLÍN - Na jihozápadě Německa se ve čtvrtek odpoledne zřítil vrtulník na dálnici a po dopadu se vznítil. Informace o obětech či zraněných nejsou zatím k dispozici, podle policie nezahynul žádný řidič nebo pasažéři aut. Hasiči se k vraku podle agentury DPA kvůli plamenům prozatím nedostali.

http://www.lidovky.cz/na-jihozapade-nem ... ranici_ani

Obrázek
  • 1
  • 140
  • 141
  • 142
  • 143
  • 144
  • 189